Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld, jeg er utenlandsk, som sagt. 

Anonymkode: c1209...ef6

Hun mente ikke deg. Hun mente nok dessverre fbgruppen generelt. Det er opptil flere av de forskjellige som skriver der inne som er født og oppvokst i Norge men alikevel skriver skremmende dårlig norsk. I forhold er du faktisk veldig dyktig som har plukket såpass godt opp på det.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.2.2018 den 23.31, Alice123 skrev:

Jeg har lest hele den grimme tråden. Samtlige (?) ser på barn som foreldres eiendom. Altså ikke mennesker, egne selvstendige individer, med rettigheter. Men eiendom som blir eid av foreldrene.

Med det i bakhodet kan jeg forstå at mange av dem er sinte på "Statan". Jeg hadde selv blitt ganske sur om politiet dukket opp en dag og bare tok stuebordet mitt.

 

 

Her lo jeg faktisk høyt. Veldig treffende!

Anonymkode: 736c6...d40

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/kledde-alle-barna-likt-og-holdt-dem-borte-fra-folk-datter-17-romte-gjennom-vindu-og-varslet-politiet/69349108/amp

 

Et ekstremt tilfelle av hva som kan skje ved hjemmeundervisning og uten innblanding utenfra. 

Anonymkode: 736c6...d40

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Jeg reagerer litt på latterligjøring her.Husk nå på at disse menneskene mest sannsynlig har en alvorlig diagnose,og tro det eller ei,så er de glade i barna sine.De skjønner bare ikke bedre.Alvorlig.

Syns jo det er bra at barna blir tatt hånd om av BV;selvfølgelig.Men jeg har lest en del(dog ikke på Fb),og jeg syns jo synd på de som blir fratatt barna.Husk på at de er psykisk syke da dere.Eller har andre store problemer.At vi reagerer er jo helt normalt,men ikke latterligjør.

Har fulgt dagboken til en som er Paranoid Shizofren.H*n mistet barna og er langt over gjennomsnitt intelligent.Det går ikke på det,men at de ikke klarer å være objektive og gi barn god omsorg og omtanke.Det er jo bare veldig trist,og jeg føler virkelig ikke for å le av dem jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager å måtte si det @NotNaomi men det er fint lite kjærlighet som legges for dagen av denne FB-gruppen, og altfor mye av det motsatte. Har du egentlig lest hva de presterer å komme med? Når de er så verbale selv, må de regne med motargumenter. Diagnostisering av mennesker bør forresten overlates til fagfolk, men det er lov å mene noe om oppførselen deres. Jeg ler ikke i det hele tatt av dem, jeg forferdes.

@Emmelise, det var jeg som ba AB cf209...ef6 om å "gå til FB-gruppa si", det ble vridd til noe ganske annet. Slik nevnte AB har gjort i innlegg etter innlegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, Ichiko skrev:

Jeg beklager å måtte si det @NotNaomi men det er fint lite kjærlighet som legges for dagen av denne FB-gruppen, og altfor mye av det motsatte. Har du egentlig lest hva de presterer å komme med? Når de er så verbale selv, må de regne med motargumenter. Diagnostisering av mennesker bør forresten overlates til fagfolk, men det er lov å mene noe om oppførselen deres. Jeg ler ikke i det hele tatt av dem, jeg forferdes.

@Emmelise, det var jeg som ba AB cf209...ef6 om å "gå til FB-gruppa si", det ble vridd til noe ganske annet. Slik nevnte AB har gjort i innlegg etter innlegg.

Hvis du ikke ler av dem så er det jo greit da :-) det var jo de som latterligjorde jeg skrev til.Husk at du ikke har fasit på kjærlighet da.Men ja,forferdet kan en bli.Men en må tenke litt dypere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, det er sånn de tenker (sitat fra gruppen)


" Det starter med at barnevernet får inn en bestilling fra en av sine venner eller venners venner, om at nå er dem arbeidsledige å derfor trenger inntekt, slik at dem slipper å gå på nav. Så kontakter barnevernet sine venner som driver helsestasjoner, barnehager, skoler, avhengig av hvilken alder det bestillte barnet er i. Der plukker dem seg ut en familie det er enkelt å angripe. Snille foreldre med lite nettverk, velloppdragen unge. En får i oppdrag å sende inn en annonym bekymringsmelding. Så går dem til aksjon. Er dem veldig utålmodige å den ventende fosterfamilien er i store økonomiske problemer, blir barnet tatt på akuttvedtak. Har dem litt bedre tid, leker dem seg litt. Først 3 mnd utredning. så 3mnd til. så går dem for fynemndsak. det tar 6 mnd. Forværrer den ventende fosterfamiliens økonomi seg, så tar dem ungen på akuttvedtak før saken kommer opp for fynemnd. Barnet blir aldri tilbakeført, grunnet fosterfamiliens økonomiske tilknyttning til barnet. "

Anonymkode: c3557...2a5

Skummelt!  Jeg tror jeg kjenner igjen damen som skrev det aktuelle innlegget.  Hun hadde annonse i en kjøpe selge bytte gruppe der hun tilbød å være dagmamma og beskrev seg som erfaren. Også viser det seg at dama har vrangforestillinger som dette (Om det er henne da)Enda en grunn til å være skeptisk til dagmammaer man ikke kjenner. 

Jeg vet at mitt valg er tatt iallefall. Får ikke babyen i magen min barnehageplass etter permisjon blir jeg hjemme med han ulønnet, enn å sende til dagmamma,.

Endret av Cyndaquil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt vondt. Nå er det en 17-åring i gruppen som sier hun tar seriøst livet sitt i morgen dersom hun må inn på institusjon i morgen. Folk ber henne rømme til utlandet og det ene og det andre. Hva gjør man når man leser sånt? 

Anonymkode: 6595f...368

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får helt vondt. Nå er det en 17-åring i gruppen som sier hun tar seriøst livet sitt i morgen dersom hun må inn på institusjon i morgen. Folk ber henne rømme til utlandet og det ene og det andre. Hva gjør man når man leser sånt? 

Anonymkode: 6595f...368

Print screen av post og kommentarer og sender til politi 

Anonymkode: ff858...7fb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får helt vondt. Nå er det en 17-åring i gruppen som sier hun tar seriøst livet sitt i morgen dersom hun må inn på institusjon i morgen. Folk ber henne rømme til utlandet og det ene og det andre. Hva gjør man når man leser sånt? 

Anonymkode: 6595f...368

Ring politiet

Anonymkode: cd68c...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får helt vondt. Nå er det en 17-åring i gruppen som sier hun tar seriøst livet sitt i morgen dersom hun må inn på institusjon i morgen. Folk ber henne rømme til utlandet og det ene og det andre. Hva gjør man når man leser sånt? 

Anonymkode: 6595f...368

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Print screen av post og kommentarer og sender til politi 

Anonymkode: ff858...7fb

Dette. 

Anonymkode: 8e89e...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får helt vondt. Nå er det en 17-åring i gruppen som sier hun tar seriøst livet sitt i morgen dersom hun må inn på institusjon i morgen. Folk ber henne rømme til utlandet og det ene og det andre. Hva gjør man når man leser sånt? 

Anonymkode: 6595f...368

Jeg fant innlegget jenta skrev og jeg mener at du som leser ikke bør ta alt seriøst. Hun skrev ikke bokstavelig talt at hun kom til å ta livet sitt om hun havnet på institusjon, men at hvis de tok med henne dit ville hun dø. Det er en stor forskjell på å ville dø og faktisk true med å utføre handlingen. E6E7C039-BB5A-48BD-855B-7715A7A6C995.thumb.jpeg.041739c2efdc084a19bf9439df19c65e.jpeg

Anonymkode: cd68c...0a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Cyndaquil skrev:

Skummelt!  Jeg tror jeg kjenner igjen damen som skrev det aktuelle innlegget.  Hun hadde annonse i en kjøpe selge bytte gruppe der hun tilbød å være dagmamma og beskrev seg som erfaren. Også viser det seg at dama har vrangforestillinger som dette (Om det er henne da)Enda en grunn til å være skeptisk til dagmammaer man ikke kjenner. 

Jeg vet at mitt valg er tatt iallefall. Får ikke babyen i magen min barnehageplass etter permisjon blir jeg hjemme med han ulønnet, enn å sende til dagmamma,.

Dette er kanskje den aller, aller sykeste og sinteste av dem alle der inne. 

Anonymkode: cdd8e...85c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får helt vondt. Nå er det en 17-åring i gruppen som sier hun tar seriøst livet sitt i morgen dersom hun må inn på institusjon i morgen. Folk ber henne rømme til utlandet og det ene og det andre. Hva gjør man når man leser sånt? 

Anonymkode: 6595f...368

Man rapporterer til fb

Anonymkode: 04358...e35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, latterliggjøring, personangrep og spekulasjoner, samt svar til dette. 

Dark Angelina, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det en som snakker om å ta selvmord pga BV tok ungene. Altså, skal vi her gjøre noe?

Regner med at det bare er snakk, men man vet jo aldri

Anonymkode: c3557...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

B: Jeg måtte slette innlegget mitt for folk begynte og dele det,og det vil jeg ikke1f611.png😑kan personen som delte det være så snill og slette det?

 
B: Ja dette er ting jeg ikke vil ha rundt til hele verden men personen som delte det svarer ikke heller så jeg kjenner jeg får helt hetta

A: De vi skriver i gruppa må stanna i gruppa

B: Ja det burde det virkelig

A: Viktigt ju... kan man ha nån instilling att inget som deles i gruppa kan deles vidare? Jag vet icke.



Har de ikke fått med seg at alt de skriver er offentlig? :sjenert: Jeg er ikke medlem og kan lese alt sammen. Kanskje ikke det beste sjakktrekket å legge ut sensitive papirer (som er sladdet) på en offentlig gruppe som hele Norges befolkning kan lese. A har nå sendt melding til den som delte om at alt er privat på grunn av sikkerheten og bedt om at det blir fjernet. 
 

Anonymkode: 8e89e...339

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en som snakker om å ta selvmord pga BV tok ungene. Altså, skal vi her gjøre noe?

Regner med at det bare er snakk, men man vet jo aldri

Anonymkode: c3557...2a5

Det står en post om at et familiemedlem har snakket med henne og at alt er bra?

Anonymkode: 8e89e...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var godt skjult, men et  familiemedlem har snakket med henne. Hun brukte ikke sitt eget navn uansett,  så det er  umulig for oss å vite hvem hun er

Anonymkode: c3557...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...