Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI

Avalon

Anbefalte innlegg

På 10.9.2019 den 10.15, Avalon skrev:

Takk! Det er ikke lett å helt tro selv at man er "god" nok i en sånn situasjon. Han har fått melkefritt i 4 uker denne uken. Jeg har litt lyst til å prøve en som også er uten laktose. 

De siste dagene har det virket på oss som han har mer vondt. Timene er redusert, men tilgjengjeld ser det ut som at smertene er verre. 

Jeg har vært hissig på tlf til legekontoret i dag. Fikk ikke time før på torsdag, og de kunne så kjekt informere om at fastlegen vår, han skal være borte i et helt år han.....

Kanskje det er pga at han er litt forstoppa siden han går på melkefritt? Det er mange som sliter med det vet jeg av egen erfaring med melkeallergiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...
På 29.6.2020 den 23.05, Ginny skrev:

Hvordan går det med dere nå? 😊

Beklager ekstremt sent svar. 

Det går på mange måter bedre, og noe er fremdeles litt stritt. 

O er blitt 15mndr. Øver seg på balansen så regner med han går før jul. Sier ikke andre ord enn mamma enda, men det kommer. Er full av futt og får jeksler, noe som gjør at han våkner på nettene og vil stå opp. Slik har det vært i over en måned nå, er ganske sliten av det. 

Jeg har siden sist fått diagnosen adhd og dyskalkuli! Da fikk man jo svar på hvorfor livet har vært som det har vært kan du si. Er på utprøving på medisiner nå, og det går foreløpig over all forventning. Har veldig få og milde bivirkninger. 

Hvordan går det med deg da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2020 den 2.33, kvinne35+ skrev:

Kanskje det er pga at han er litt forstoppa siden han går på melkefritt? Det er mange som sliter med det vet jeg av egen erfaring med melkeallergiker.

Det kan godt være, men vi gav oss med melkefritt rundt november i fjor trooor jeg det var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Avalon skrev:

Beklager ekstremt sent svar. 

Det går på mange måter bedre, og noe er fremdeles litt stritt. 

O er blitt 15mndr. Øver seg på balansen så regner med han går før jul. Sier ikke andre ord enn mamma enda, men det kommer. Er full av futt og får jeksler, noe som gjør at han våkner på nettene og vil stå opp. Slik har det vært i over en måned nå, er ganske sliten av det. 

Jeg har siden sist fått diagnosen adhd og dyskalkuli! Da fikk man jo svar på hvorfor livet har vært som det har vært kan du si. Er på utprøving på medisiner nå, og det går foreløpig over all forventning. Har veldig få og milde bivirkninger. 

Hvordan går det med deg da? 

Så trivelig å høre fra deg 😃

Barna våre er jo nesten like gamle, og det øves på balanse her og. Jeg mente jeg kjente såvidt borti en jeksel her for en tid tilbake, men den har visst trukket seg tilbake igjen. Eller noe, kulen ble borte 😛

Så bra (?) med diagnoser! Sikkert en lettelse å få en forklaring, og kanskje hjelp 😃 

Her går det framover! Vi øver og øver på å sove uten pupp, så pappaen legger seg kl 19.30 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ginny skrev:

Så trivelig å høre fra deg 😃

Barna våre er jo nesten like gamle, og det øves på balanse her og. Jeg mente jeg kjente såvidt borti en jeksel her for en tid tilbake, men den har visst trukket seg tilbake igjen. Eller noe, kulen ble borte 😛

Så bra (?) med diagnoser! Sikkert en lettelse å få en forklaring, og kanskje hjelp 😃 

Her går det framover! Vi øver og øver på å sove uten pupp, så pappaen legger seg kl 19.30 🤣

Åå de jekslene... Jeg gleder meg til denne runden er over. I går var humøret hans helt på bunn og hadde illrøde tannkinn. Håper det var den fjerde som brøt igjennom. 

Vi endte opp med å samsove. Det var eneste måten jeg fikk noe oppstykket søvn på. 

O har begynt å få "sammenbrudd" som jeg liker å kalle det. I dag morges fikk han sammenbrudd fordi han reiv av seg den ene sokken.. Da var ikke klokka 07 enda en gang 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Avalon skrev:

Åå de jekslene... Jeg gleder meg til denne runden er over. I går var humøret hans helt på bunn og hadde illrøde tannkinn. Håper det var den fjerde som brøt igjennom. 

Vi endte opp med å samsove. Det var eneste måten jeg fikk noe oppstykket søvn på. 

O har begynt å få "sammenbrudd" som jeg liker å kalle det. I dag morges fikk han sammenbrudd fordi han reiv av seg den ene sokken.. Da var ikke klokka 07 enda en gang 🥴

Det samsoves her og. Han kan sove så tungt som bare det i vår seng, men hvis jeg flytter ham 20 cm over i hans egen, da våkner han. Hver eneste gang. Kan flytte rundt på ham så mye jeg vil ellers 🙄 

Sammenbrudd ja! Høres kjent ut 🤣 Vi har slitt med dem en stund alt, hvis noe ikke går den unge herremannens vei så kommer det kontant et NEINEINEINEI!!!! Etterfulgt av vill gråt.. Jei.. Sokk man river av selv er grunn god nok det 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ginny skrev:

Det samsoves her og. Han kan sove så tungt som bare det i vår seng, men hvis jeg flytter ham 20 cm over i hans egen, da våkner han. Hver eneste gang. Kan flytte rundt på ham så mye jeg vil ellers 🙄 

Sammenbrudd ja! Høres kjent ut 🤣 Vi har slitt med dem en stund alt, hvis noe ikke går den unge herremannens vei så kommer det kontant et NEINEINEINEI!!!! Etterfulgt av vill gråt.. Jei.. Sokk man river av selv er grunn god nok det 😛

🤣 Uff ja... O liker å se på vaskemaskinen og aller helst tørketrommelen når de er i gang. Da får man sammenbrudd når jeg ikke vil se på tørkeshowet sammen med han, og så sammenbrudd igjen når maskinene er ferdige. Og når vi da har vasket alt som vaskes kan og ikke har mer å vaske.. Krise. 

Veldig gøy å lukke ting igjen også, så når jeg står i kjøleskapet og han vil lukke blir det også krise. Ikke lett å være liten. 

Det med flytting over i seng hørtes kjent ut ja. Vi har en vanlig enkeltseng stående inntil vår, så fikk vi bedre plass, meeeen.... Den gang ei. Det var faktisk en stund hvor jeg fint kunne flytte han ober dit og han sov der i noen timer. Den siste tiden så våkner han bare jeg tenker tanken om å flytte på ungen. Så jeg ligger skvist mellom to sjøstjerner og får titt og ofte enten en liten fot eller ei lita bleierumpe i ansiktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Da prøver jeg på en ordentlig oppdatering her! Tenkt på det i evigheter, men har ikke hatt skikkelig ro i ræven til å få fingeren ut rett og slett. Får håpe noen fortsatt gidder å lese 😆

O er snart 16mnd nå. Kryper i reser fart, står og går mellom møbler og vegger. Er nok ikke så lenge før han glemmer seg ut å slipper seg. Han har allerede fått en veldig sterk vilje. Får noen sammenbrudd til dagen når ting ikke går etter planen eller når han ikke får trykke leker inn i tvn eller velte kattematen. Har for noen dager siden laget en fin lekesone til han i stuen med tykt leketeppe og to hyller på 120cm som alle lekene står i. Synes selv det ble veldig fint, oversiktlig og så mye ryddigere ut enn da vi hadde alle lekene oppi en kurv. Ser ut som det falt i smak hos den unge herremannen også! O er veldig glad i kattene, har begynt å koose på de og greier. Det er kjempe fint å se!

Vi har hatt noe bedring på søvn både på dag og nattestid, men også perioder på lange oppvåkninger på ugudelige tidspunkt på natten og ekstremt korte daglurer. Håper det snart snur. I lengden er det veldig slitsomt og det roter jo til hele rutinen i lengden. 

I sommer fikk jeg diagnosen adhd og dyskalkuli. Er på medisinutprøving og kjenner virkelig at dagene går lettere. Forskjellen er stor altså, har vært en god opplevelse å føle at jeg klarer dagene bedre og ikke minst å vite at jeg ikke bare har vært stokkdum hele livet. 

Skjedd lite oppussing i huset siden sist. I følge samboer tar ting tid i en stor bedrift... er bare det at den bedriften sløser vekk all sin fritid på å spille ps hele natta og sove hele dagene. Derfor har vi inngått en skriftlig avtale for to av fire helger i mnd hvor han må legge seg når jeg legger meg, og stå opp sammen med meg og O. De dagene skal da brukes til å gjøre små ting i huset ferdig, som feks sette på lister osv. Altså små prosjekter som er fort gjort og vi allerede har materialene til. Rett og slett fordi jeg er drita lei av at han sluntrer unna, så får vi se om det kan være lettere for han å forholde seg til noe skriftlig. 

Er mye tyting på svigermor enda, er fortsatt like frustrerende selv på adhd medisiner 🤭 Nå har det vært mye at O MÅ opp å gå, at han er sen til å gå fordi alle 1åringer har jo på seg sko og går. Har sagt så mange ganger at nei, han er ikke sen med å gå før etter 18mndr.... Alle lærer på forskjellig tid, de må få bruke den tiden de trenger osv men det går jo aldri inn. Samme greia hver gang. Det er kommet nytt søskenbarn i familien på deres side og det er ikke måte på hvor "snill" baby det er som sover når hen skal osv osv. Jeg får utslett av "snill baby", synes det er så mye bedre å heller kalle det for sovebaby. "Snill baby" er så utdatert atte fy. "Er han en snill baby da?" - nei, han er en slem baby, slem slem baby! 😜 Altså, gudbedre.

Tja... det var alt jeg kom på for nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med de som går sent er at de faller mye mindre og har mindre risky behavioir 😆 vår gikk ved 15,5 mnd. Og nå ved 2,5 år straks sover hun fortsatt ikke om natta. Så vi har nok en slem baby vi og 🤨

Så bra du har fått diagnoser og føler deg bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2020 den 17.53, Mynona skrev:

Fordelen med de som går sent er at de faller mye mindre og har mindre risky behavioir 😆 vår gikk ved 15,5 mnd. Og nå ved 2,5 år straks sover hun fortsatt ikke om natta. Så vi har nok en slem baby vi og 🤨

Så bra du har fått diagnoser og føler deg bedre. 

Akkurat det har jeg hørt fra flere også at de som bruker tid blir mer forsiktige og de som er motsatt kan bli nesten helt uten "frykt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den greia med snill og slem baby altså! 😩

Svigers her hadde en «snill» baby til barnebarn fra før, og alt jeg har gjort er feil... Nå har de fått en «slem» baby de og🤣 Og det er så sykt å høre på, ungen har et behov, han er ikke slem! 

Hvis mini får bestemme så skal vi sove kinn mot kinn. Jepp. Men han sover hvertfall! Hvis han sover, sover jeg! 🥰

Mini er snart 15 måneder, og tok sine første skritt her for et par dager siden. Men det ble ikke så mye mer enn det, han krabber helst. Men barnehagen anbefalte sko ute, fordi når han hadde skoposer så ble det så glatt! Skoposer med antiskli, er det en ting? 🤔 Det ble mer stabilt med sko og da, siden han allerede vandret rundt langs ting og etter vogn/bil/sånne ting. 

Håper huset blir ferdig snart! Har levd i et oppussingsmareritt de siste fire månedene selv, men her er det jeg som pusser opp, så jeg kan ikke dytte noen andre i ræva 🤔 Men mye av det skyldes andre ting enn meg da 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...