Gå til innhold

Barnevern

Fremhevede innlegg

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ærlig talt vært mer bekymret for omsorgsevnen til noen som bare frivillig gir fra seg ungen sin til noen som plutselig står i stua di og sier de skal plassere den hos fremmede...  

Anonymkode: ef14e...007

Tvert imot, når noen innser egne begrensninger så tyder det på at de har selvinnsikt og dermed økt sjanse for god omsorgsevne.

Dette gjelder nok de færreste av de som havner i en situasjon der politiet er nødt til å møte uanmeldt på døra for å redde barnet.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutter siden, jabx skrev:

Nei, jeg kommer til å fortsette å omtale løgn som løgn. Det er løgn fordi du vet at det du skriver ikke stemmer, og det vet du fordi du er opplyst om dette tidligere.

Nei, du kaller alt du ikke er enig i for løgn. Og jeg vet at det du hevder ikke er riktig. Det hender at BV tar dårlige avgjørelser eller rett og slett tar feil. Det er bare naivt og hevde annet. Det går dessuten an og mene dette uten å hate BV.  Din erfaring er lik null, du bare heier på dem for "barnas skyld" - det er ditt mantra! Og ikke særlig overbevisende...

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sakkyndig. Som jeg jo skrev! Lekfolkene i nemnda gjør seg opp sin mening helt fritt.

Anonymkode: ba354...2f8

Jeg snakker da ikke om medlemmene i nemda, men om sakkyndige som BV benytter, og fester stor lit til. Jøsses, dette burte du vel vite bedre enn de fleste andre?

• Liker 2
Skrevet
På 17.1.2018 den 18.26, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg lurer på hva dere tenker om barnevernet i Norge? Jeg fikk en psykisk diagnose for 10 år siden, og da jeg ble gravid så sendte min tidligere psykriater inn bekymringsmelding til bv og de hentet barnet mitt på fødestuen. Fikk verken samvær eller lov å bli kjent med min egen sønn, og har kjempet til det siste i retten opptil flere ganger. 

Er dette riktig? Føler meg mindreverdig og uten stand til å kunne forsvare meg selv oppi det hele, men har godtatt at det er sånn det ble. Han ble tilslutt adoptert i siste rettsak fordi de mente å være adoptert var mer gunstig enn såkalt fosterhjem. Nå har adoptivforeldrene sluttet å sende bilder også. Hva gjør jeg?

Anonymkode: cb639...590

Fy søren. Dette var hjerteskjærende. Psykiatri og barnevern har ødelagt mange liv.

På 17.1.2018 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig negativ syn på barnevernet.

Har alltid tenkt at det er noe helt unaturlig i hele konsepten, og de siste nyhetene og skandaler som kommer frem i media bare bekrefter min mening. Jeg har mye større tillit til biologiske bånd enn til fremmede kvinner (som ofte er opptatt av grådighet, sjalusi, narsissisme, communal reinforcement - som kvinner generelt).

Og når det gjelder din sak - jeg synes at det skulle ikke vare forbudt å ha kontakt med barna sine, selv om man er syk. Det er umoralsk å straffe et menneske for sykdommen.

Og siste ting - aldri gå til psykologer så lenge problemet er ikke av kosmisk skala (og enda da-ikke gå).

Anonymkode: d645c...5f1

Helt enig. Profesjonen har i lengre tid hovedsakelig tiltrukket seg narsissister, som bl.a. har gjort klienter avhengige av dem, ødelagt familier eller drevet klienter til selvmord. Dessuten er det en helt unødvendig profesjon basert på pseudovitenskap. Dette finnes det bevis for og en mengde dokumentasjon på.

Anonymkode: 6eba3...80f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, jabx skrev:

Ja, det er saklig å ikke svare på narrespørsmålene dine, og det er saklig å påpeke at du lyver.

Det er det ikke :). Det er reelle og valide spørsmål om hva barn og foreldre opplever. Da er det ikke saklig å ikke svare. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, jabx skrev:

Eh nei, det er politiet som avgjør hvor mye makt de skal bruke. Barnevernet har ingen myndighet over politiet. De kan ikke beordre politiet eller fortelle dem hvordan de skal gjøre ting.

Når barn blir tatt med voldelig politimakt så er det fordi de udugelige og uegnede foreldrene gjør voldelig motstand.

Det kan jeg informere deg med en gang at det ikke er korrekt. Det er flere barn og tenåringer som blir hentet med voldelig politimakt uten at foreldrene er blitt varslet om vedtakene. Det betyr at barna er totalt forsvarsløse i situasjoner. Barn som blir tatt mot sin vilje selv om de ikke yter motstand. Noen av disse barna har allerede blitt hentet mot sin vilje med makt flere ganger i sin oppvekst og plassert i uegnede hjem. :) 

Endret av slagelse
Skrevet

Herregud. Du svarer ikke engang på det mjauritz skriver.

Jeg motbeviste mjauritz :). Veldig spesielt at du beskylder meg for dette når du ikke evner å svare for deg. Du beskylder meg for løgn bare fordi at du ikke er enig. Jeg har både dokumentasjon, personlige opplevelser og forskning bak meg. Ettersom jeg også har personlig erfaring så har jeg tyngde bak meg på det jeg skriver :). Kan du si det samme? 

Skrevet
4 timer siden, GoldenLioness skrev:

Det er ikke mulig å diskutere med deg for du har laget din egen sannhet og nekter å se ting på noen annen måte. Selv om jeg sier at det kan skje feil, så betyr det ikke at Barnevernet er korrupt, ondskapsfullt eller burde legges ned.

Jeg er selv en av dem som ikke ble ivaretatt, men omvendt. Jeg ble overlatt til en mor som absolutt ikke burde hatt omsorgen for et barn. 

Du minner meg veldig om henne i måten du skriver på så jeg går ut i fra at du har diagnose som innebærer noe psykisk og jeg vet at det ikke nytter å få slike som deg til å klare å i det hele tatt prøve å se ting fra to sider.

De som ikke er enige med deg at helt feil, det er konspirasjonsteorier i alt og du er et «offer» og dermed må alt innen barnevern tas under en kam.

Det er allerede lagt ut dokumentasjon på at ansatte i Barnevernet, sakkyndige, fosterforeldre og ansatte i Bufetat tjener godt på dette. Mange barn og tenåringer forteller også sine opplevelser med Barnevernet og ansatte på institusjoner hvor de blir behandlet dårlig og løyet for. Her med de fleste brukerne på KG er det bare èn side som støttes opp. Det er Barnevernets side. Det er ingen vilje til å se på hva barna, foreldrene, familien deres og øvrig nettverk har å fortelle. Null forståelse. De blir dysset ned, bagatellisert og til med hetset og latterliggjort. Hva med de uttalelsene du selv har kommet med i en nylig tråd om en gruppe på fb? :)  Hva med å ta barna på alvor fremfor å bare tenke at Barnevernet gjør det som er best? 

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, slagelse skrev:

Barnevernet vinner over 90 prosent av sakene i Fylkesnemda og Tingretten. Det er ikke tilfeldig når man finner ut av barna ikke blir hørt og at Barnevernet har et samarbeid med de sakkyndige. 

Men lekfolk gjør seg FORTSATT opp sin egen mening! Du kan melde deg som meddommer, og så evt sjekke om du kan melde det til nemnda. Jeg ble trukket ut.

Og jeg var en alenemor med små barn og lav utdanning, riktig et barnevernsmafiaoffer iflg konspirasjonsteoritikerne...

Anonymkode: ba354...2f8

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, jabx skrev:

Tvert imot, når noen innser egne begrensninger så tyder det på at de har selvinnsikt og dermed økt sjanse for god omsorgsevne.

Dette gjelder nok de færreste av de som havner i en situasjon der politiet er nødt til å møte uanmeldt på døra for å redde barnet.

Så om noen hadde prøvd å ta ungen din hadde du ikke hatt et snev av beakyttelsesinnstinlt som ville slått inn?

Skrevet
På 17.1.2018 den 19.32, AnonymBruker skrev:

.... eh. Hva var de enige om? At ts var uegnet, eller at barnet ikke hadde godt av å flytte til mor, så nå var fremmed?

Dessuten, BV, psykiatri (sakkyndige) og nemd er samme sak. Domstolen står for seg selv. 

Anonymkode: a13d4...af2

Nå hadde vel ikke denne psykiateren noe med bv å gjøre som sakkyndig i og med TS har gått hos h*n i 10 år.

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, Kontormus skrev:

Nei, du kaller alt du ikke er enig i for løgn. Og jeg vet at det du hevder ikke er riktig. Det hender at BV tar dårlige avgjørelser eller rett og slett tar feil. Det er bare naivt og hevde annet. Det går dessuten an og mene dette uten å hate BV.  Din erfaring er lik null, du bare heier på dem for "barnas skyld" - det er ditt mantra! Og ikke særlig overbevisende...

Nå lyver du igjen. Jeg har aldri påstått at BV aldri gjør feil. Det vet du godt fordi jeg har sagt det til deg før, og dermed er du herved tatt i enda en løgn.

Nei, jeg heier ikke bare på dem for barnas skyld. Jeg heier på dem fordi de er helt nødvendige for å beskytte uskyldige barn som ikke har noen andre til å ta vare på dem. Hvis jeg hadde ment at BV hadde vært negativt for barna hadde jeg ikke heiet på dem.

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, slagelse skrev:

Det er det ikke :). Det er reelle og valide spørsmål om hva barn og foreldre opplever. Da er det ikke saklig å ikke svare. 

Det er ikke reelle og valide spørsmål når de forutsetter ting som ikke er korrekt, for eksempel at svaret er unaturlig begrenset til å passe dine løgner. Du stiller spørsmål av typen "har du sluttet å slå din kone?", altså der man ikke egentlig kan svare uten at man går med på at man enten slår eller har slått sin kone, selv om man egentlig ikke har gjort det i det hele tatt.

Skrevet

Det kan jeg informere deg med en gang at det ikke er korrekt. Det er flere barn og tenåringer som blir hentet med voldelig politimakt uten at foreldrene er blitt varslet om vedtakene. Det betyr at barna er totalt forsvarsløse i situasjoner. Barn som blir tatt mot sin vilje selv om de ikke yter motstand. Noen av disse barna har allerede blitt hentet mot sin vilje med makt flere ganger i sin oppvekst og plassert i uegnede hjem. :) 

Her svarer du jo ikke engang på det vi diskuterer. At foreldrene ikke blir informert er naturlig i situasjoner der det å informere dem vil gjøre at de kan stikke av eller på andre måter hindre at barna blir reddet.

Politiet bruker makt i den grad det er nødvendig, og det er da politiet som avgjør dette og ingen andre.

Jeg motbeviste mjauritz :). Veldig spesielt at du beskylder meg for dette når du ikke evner å svare for deg. Du beskylder meg for løgn bare fordi at du ikke er enig. Jeg har både dokumentasjon, personlige opplevelser og forskning bak meg. Ettersom jeg også har personlig erfaring så har jeg tyngde bak meg på det jeg skriver :). Kan du si det samme? 

Nei, du svarer ikke på det han skriver. Som vanlig kommer du med irrelevant svada.

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så om noen hadde prøvd å ta ungen din hadde du ikke hatt et snev av beakyttelsesinnstinlt som ville slått inn?

Jeg ville nok aldri havnet i en slik situasjon. Og hvis jeg gjorde det så kan det godt være at jeg hadde vært såpass ute på bærtur at jeg ikke hadde visst hva jeg drev med, og dermed prøvd å hindre BV og politiet i å gjøre jobben sin. Og da ville det vært mitt ansvar som eskalerte det hele. Politiet kan ikke bare kutte ut å gjøre jobben sin fordi noen nekter å samarbeide.

Spørsmålet ditt er uansett irrelevant da det ikke har noe med poenget mitt å gjøre.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, jabx said:

Jeg ville nok aldri havnet i en slik situasjon. ...

Aldri? Og hva hvis barnevernet gjør feil?

Selv du kan ikke nekte for at det skjer (av og til).

Aldri si aldri :-)

• Liker 2
Skrevet

Her svarer du jo ikke engang på det vi diskuterer. At foreldrene ikke blir informert er naturlig i situasjoner der det å informere dem vil gjøre at de kan stikke av eller på andre måter hindre at barna blir reddet.

Politiet bruker makt i den grad det er nødvendig, og det er da politiet som avgjør dette og ingen andre.

Nei, du svarer ikke på det han skriver. Som vanlig kommer du med irrelevant svada.

Så når Barnevernet og politiet henter barn med makt mot barnas vilje og plasserer dem i uegnede hjem, så er det å redde dem? Er det nødvendig å da ikke informerer foreldre/foresatte? Og da skal politiet bruke voldelig makt for å hjelpe Barnevernet med å plassere dem i uegnede hjem? 

Om noen har negative erfaringer med Barnevernet, er det irrelevant og løgn? Skal ikke slike personer bli hørt? Er det irrelevant svada å ha negativ erfaring med Barnevernet? :) 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke reelle og valide spørsmål når de forutsetter ting som ikke er korrekt, for eksempel at svaret er unaturlig begrenset til å passe dine løgner. Du stiller spørsmål av typen "har du sluttet å slå din kone?", altså der man ikke egentlig kan svare uten at man går med på at man enten slår eller har slått sin kone, selv om man egentlig ikke har gjort det i det hele tatt.

Så når barn og tenåringer forteller sine opplevelser så skal de ikke lyttes til? Om barn og tenåringer forteller at Barnevernet lyver til dem, så er det irrelevant og ikke korrekt? Se for deg følgende. Barnevernet forteller til et barn på 10 år at deres far/mor ikke ønsker å ha mer kontakt, aldri se barnet igjen. Så finner barnet ut senere at det Barnevernet sa ikke er korrekt. Er ikke dette alvorlig? Jeg vet om flere saker hvor dette er skjedd i forskjellige varianter. Er det nå du skal kalle dette irrelevant og løgn? :) 
Det er vel på tide nå at du begynner å svare på spørsmål og innse at du ikke har kunnskap om dette :)

Skrevet

Jeg ville nok aldri havnet i en slik situasjon. Og hvis jeg gjorde det så kan det godt være at jeg hadde vært såpass ute på bærtur at jeg ikke hadde visst hva jeg drev med, og dermed prøvd å hindre BV og politiet i å gjøre jobben sin. Og da ville det vært mitt ansvar som eskalerte det hele. Politiet kan ikke bare kutte ut å gjøre jobben sin fordi noen nekter å samarbeide.

Spørsmålet ditt er uansett irrelevant da det ikke har noe med poenget mitt å gjøre.

Det er Barnevernet som skal samarbeide med familiene og forstå at de skal tilrettelegge for barnet. Det er ikke å gjøre en god jobb når de påfører barna store traumer og lidelser ved å skille en familie uten grunn :)

Skrevet
26 minutter siden, slagelse said:

Så når Barnevernet og politiet henter barn med makt mot barnas vilje og plasserer dem i uegnede hjem, så er det å redde dem? ..

Og dette er ikke alt!

Tadaaam! De skal samtidig observere hvordan barna lider slik at flere damer kunne skrive masteroppgave!

Studerer barn idet de skilles fra foreldrene

http://www.apollon.uio.no/artikler/2011/barnevern.html

Som kaniner eller frosker :-O

(lurer på om deres studie skal også provosere mer akuttvedtak for å oppnå mer interessante resultater :-/ )

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...