AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #21 Skrevet 17. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje diagnosen er ADHD eller depressiv? Anonymkode: c7146...641 Du mener folk skal fratas barna sine på fødestuen pga ADHD og depresjon? Da trenger vi mye nye barnehjem da.. Anonymkode: 6c392...2d1 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #22 Skrevet 17. januar 2018 En adopsjon er endelig. Det er ikke noe du kan gjøre med dette, dessverre. Stor klem til deg! Anonymkode: 7c22a...03a 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #23 Skrevet 17. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det dømmes jo på grunnlag av hva som legges fram ;-) Anonymkode: c7146...641 Ja, nettopp. Det er ikke bv som dømmer, men legger frem saken. Retten dømmer. Så om bv har lagt frem en sak som dommeren mener er forenelig med omsorgsovertakelse så dømmer hen det. Beviser som skal holde i retten er ikke småting som mange bv motstandere har en tendens til å tro. Anonymkode: 9b8c5...c67 10
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #24 Skrevet 17. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ut i fra ts sitt absolutt klare og oppgående hovedinnlegg, ser jeg ingen grunner til å tenke at ts er tapt bak en stein på noe vis. Anonymkode: 6c392...2d1 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ut i fra ts sitt absolutt klare og oppgående hovedinnlegg, ser jeg ingen grunner til å tenke at ts er tapt bak en stein på noe vis. Anonymkode: 6c392...2d1 Så du har lest 6 linjer fra en anonym på nettet, og utifra den " informasjonen" mener du at alt er vel, og hun bør få prøve seg som mor? Anonymkode: 37a12...f1d 18
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #25 Skrevet 17. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det var det absolutt ikke, ettersom at både barnevernet, psykiatrien og rettsystemet er enig. Anonymkode: f6dcc...7d9 .... eh. Hva var de enige om? At ts var uegnet, eller at barnet ikke hadde godt av å flytte til mor, så nå var fremmed? Dessuten, BV, psykiatri (sakkyndige) og nemd er samme sak. Domstolen står for seg selv. Anonymkode: a13d4...af2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #26 Skrevet 17. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: .... eh. Hva var de enige om? At ts var uegnet, eller at barnet ikke hadde godt av å flytte til mor, så nå var fremmed? Dessuten, BV, psykiatri (sakkyndige) og nemd er samme sak. Domstolen står for seg selv. Anonymkode: a13d4...af2 Den tidligere psykiateren til TS er ikke det samme som BV nei. Anonymkode: f6dcc...7d9 9
Sandin Skrevet 17. januar 2018 #27 Skrevet 17. januar 2018 Så barnet er liksom adoptert vekk mot din vilje da? Det høres ikke særlig sannsynlig ut TS. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #28 Skrevet 17. januar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det jeg mener, at jeg burde få prøvet meg i det minste. Den meldingen psykriater sendte har jeg ingen anelse på, tror den ble sendt etter jeg ble gravid. Anonymkode: cb639...590 Fikk ikke med meg at du svarte og hadde ikke klandret deg for å gi opp tråden pga drittslengingen. Har du hatt advokathjelp hele tiden? Du har mistet barnet siden de fikk igjennom adopsjonen. Men det må jo være mulig å prøve bevise justismord eller brudd på mennekserettigheter eller noe i den retningen om en mister barnet uten å ha blitt gitt muligheter til rettferdig vurdering rundt skikkethet? Er det overhodet gjort senere psykiatriske vurderinger f.eks? Anonymkode: 6c392...2d1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #29 Skrevet 17. januar 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det jeg mener, at jeg burde få prøvet meg i det minste. Den meldingen psykriater sendte har jeg ingen anelse på, tror den ble sendt etter jeg ble gravid. Anonymkode: cb639...590 Nå kan du ha dyssosial, paranoid, narsissistisk eller emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, du kan være schizofren,lide av langvarig alvorlig depressiv lidelse osv. Vi vet ikke hvilken diagnose du har, derfor er spørsmålet umulig å svare på. Anonymkode: 37a12...f1d 6
duplexx Skrevet 17. januar 2018 #30 Skrevet 17. januar 2018 Kan ikke TS bare fortelle om hva grunnen til dette var? Diagnose osv? Hva er grunnen til at de mener du ikke er skikket? Jeg reagerer på at du ikke vil fortelle det, men likevel vil ha støtte fordi det er urettferdig for deg. Er det fordi du egentlig vet at det er rett og rimelig da eller? umuli for noen å uttale seg uten mer kjøtt på bena... 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #31 Skrevet 17. januar 2018 Barnevernet KAN starte undersøkelser allerede under svangerskapet og da må man ha masse samtykker til alle offentlige instanser man er inne i slik at barnevernet kan gå dit og undersøke. Og de følger deg gjennom svangerskapet også for barnets skyld. DET må ligge en reel grunn for at barnet ble hentet på fødestua, Og du absolutt er nektet samvær ( og det skal altfor mye til ). Og at du har tapt i retten flere ganger.. Det er flere sider her av en sak, og vi leser kun din. Anonymkode: d5eb2...536 8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #32 Skrevet 17. januar 2018 Jeg har veldig negativ syn på barnevernet. Har alltid tenkt at det er noe helt unaturlig i hele konsepten, og de siste nyhetene og skandaler som kommer frem i media bare bekrefter min mening. Jeg har mye større tillit til biologiske bånd enn til fremmede kvinner (som ofte er opptatt av grådighet, sjalusi, narsissisme, communal reinforcement - som kvinner generelt). Og når det gjelder din sak - jeg synes at det skulle ikke vare forbudt å ha kontakt med barna sine, selv om man er syk. Det er umoralsk å straffe et menneske for sykdommen. Og siste ting - aldri gå til psykologer så lenge problemet er ikke av kosmisk skala (og enda da-ikke gå). Anonymkode: d645c...5f1
nordlending Skrevet 17. januar 2018 #33 Skrevet 17. januar 2018 Det er flere ting det er viktig å huske på i denne situasjonen: 1. Vi som svarer på denne tråden har ingen forutsetninger for å vite om TS på daværende tidspunkt var i stand til å ta seg av et barn. 2. Det er menneskelig å gjøre feil. Dersom TS var i stand til å ta seg av barnet, kan det ha vært feil fra barnevernets side. 3. Barnet har vokst opp hos fosterforeldre, som senere ble barnets adoptivforeldre. Disse er de eneste foreldrene barnet kjenner til. Uansett hvor vondt det må være for TS å vite at barnet hennes ser på noen andre som sine foreldre, er det i realiteten disse som er barnets foreldre. En helomvending av barnets liv kan skade det! Det er ikke uten grunn at et av vilkårene for at adopsjon kan skje gjennom barnevernet, er at de som ønsker å adoptere har vært barnets fosterforeldre, og har vist seg å være skikket til å oppdra det. 4. Det er mange vilkår som skal være oppfylt for å godkjenne adopsjon av barnevernsbarn. ...og mer til. Jeg prøver ikke å sverte TS, men en barnevernssak som har gått så langt at barnet har blitt adoptert er ikke en enkel sak. 9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #34 Skrevet 17. januar 2018 Det er helt gjengs oppfatning blandt det Norske folk vi ser i denne tråden til nå. Flertallet er ukritiske, stoler på offentlige etater, tror vi har reelt rettsvern og at «barnets beste» er noe vi vet prognosene på. Det er ingen kjent sammenheng mellom tidligere psykisk sykdom og framtidig omsorgsevne. Dette vet ikke retten, fortelles ikke av de fleste sakkyndige og fremmes aldri som nyansering fra barnevernet. Privat part får alltid dekket advokat, dog får advokatene ikke alltid betalt for reelle arbeidstimer, og kan i arbeidskrevende saker risikere å jobbe ulønnet. Konsekvensen av alt dette er at vi får tilløp som beskrevet av TS, barnet hentes på fødestua grunnet tidligere kontakt med psykisk helsevesen eller mistanke om psykisk sykdom hos mor. TS. Jeg vet det gjør vondt i din situasjon. Jeg håper du føler du har krefter til å engasjere deg. Er vi mange nok som har opplevd urett og ber om fakta på bordet og at det skal være trygt å søke hjelp i Norge, og kan vi få til en endring. Hva som reelt foregår i barnevernssaker er foreløbig udokumentert, i form av at det bare er forsøksordninger som foretar fullstendig dokumentering av alt som blir framlagt i en slik rettsak. Anonymkode: 390b5...60d
tøva Skrevet 17. januar 2018 #35 Skrevet 17. januar 2018 Tror det beste du kan gjøre for barnet ditt er og gi det ro og vokse opp med sine adoptiv foreldre og så håpe på at når barnet er blitt voksen ,vil det ta kontakt med deg ,da kan du jo få forklart /fortalt din side av historien på en god måte. Dere vil jo ha mange gode år med å bli kjent selv om du mister barndommen til barnet ditt. 4
mjauritz Skrevet 18. januar 2018 #36 Skrevet 18. januar 2018 Det er helt umulig å gi deg et ordentlig svar uten å vite hva slags diagnose det var snakk om. Og er det slik at du var under behandling da du ble gravid, eller sendte psykiateren bekymringsmelding i etterkant? Dette er ikke barnevernet sin "skyld". Når barnevernet får en bekymringsmelding av helsepersonell (som lege, helsesøster, sykepleier eller psykolog /psykiater) så vil denne meldingen tas på grundig alvor, nettopp fordi at personen som har sendt inn meldingen er mer en nok kvalifisert til å vurdere dette. En som jobber innenfor psykiatrien har nok vært borti mange pasienter, og sikkert mange som fungerer som foreldre, men i den stillingen er det viktig å kunne si ifra hvis sykdommen kan gå utover tredjepart. Barnevernet kan ikke bare bestemme seg for å hente et barn på fødestua fordi det er en spennende ting å gjøre, det ligger vanvittig mye bak en slik avgjørelse. Mye av problemet med psykisk sykdom er at vedkommende selv ikke ser sitt eget problem, og at det kan være vanskelig /(til tider) umulig å få en bedring innen barnet er kommet til verden. Jeg har selv vært i behandling for sterke depresjoner, men har aldri hørt noe fra barnevernet. Nettopp fordi at jeg hadde en periode i livet hvor ting var litt vanskelig utgjør ikke en risiko for mitt barn (kan legge til at dette var før jeg fikk barn). Jeg har også en venninne som har diagnosen Bipolar, men hun har en sønn som hun har omsorgen for. Barnevernet er inni bildet, men kun som hjelp og avlastning - det har aldri vært et tema med omsorgsovertakelse. Men kjære TS, jeg skjønner hvor vondt og urettferdig dette er. Det er ikke lett å kunne svelge det at man har et liv man ikke selv har valgt, nemlig å være psykisk syk. Dessverre er det ganger å vokse opp i et hjem med en psykisk syk forelder ikke er det beste for barna - det kommer så utrolig ann på hva som er problemet. Å være lettere deprimert er ikke det samme som å være schizofren, for å si det sånn. Det virker også som at det er noen misoppfattelser i tråden her. Det at TS klarer å skrive rent norsk og virker klar i HI er ikke ensbetydende med at hun er en trygg omsorgsperson. Det handler ikke om språkferdigheter eller kjærlighet, men i mange tilfeller at du har psyken til å ha ansvaret for et annet menneske. 11
slagelse Skrevet 18. januar 2018 #37 Skrevet 18. januar 2018 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, nettopp. Det er ikke bv som dømmer, men legger frem saken. Retten dømmer. Så om bv har lagt frem en sak som dommeren mener er forenelig med omsorgsovertakelse så dømmer hen det. Beviser som skal holde i retten er ikke småting som mange bv motstandere har en tendens til å tro. Anonymkode: 9b8c5...c67 Dette stemmer ikke . Min familie var under Barnevernet i mange år. Bevisene i saken som Barnevernet fremla var det ikke en gang hold i. De var oppdiktet. Sakkyndiges rapport sammen med Barnevernets rapporter var så og si samstemmig uten at det var gjort de undersøkelsene de påsto. Når sakkyndig legger frem sine rapporter, så er det dette som blir vektlagt. Det er derfor Barnevernet vinner omlag 90-95 prosent av sakene i Fylkesnemda og Tingretten. Desverre er ikke det jeg og min familie opplevde unikt. Det er ganske vanlig. Påpeker også at Barnevernet kan iverksette akuttvedtak. Det skal være tungtveiende grunner for dette. Men når de ikke undersøker saken og kun bruker synsinger som vurderende grunner er det ikke godt nok arbeid . Endret 18. januar 2018 av slagelse 3
slagelse Skrevet 18. januar 2018 #38 Skrevet 18. januar 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurer på hva dere tenker om barnevernet i Norge? Jeg fikk en psykisk diagnose for 10 år siden, og da jeg ble gravid så sendte min tidligere psykriater inn bekymringsmelding til bv og de hentet barnet mitt på fødestuen. Fikk verken samvær eller lov å bli kjent med min egen sønn, og har kjempet til det siste i retten opptil flere ganger. Er dette riktig? Føler meg mindreverdig og uten stand til å kunne forsvare meg selv oppi det hele, men har godtatt at det er sånn det ble. Han ble tilslutt adoptert i siste rettsak fordi de mente å være adoptert var mer gunstig enn såkalt fosterhjem. Nå har adoptivforeldrene sluttet å sende bilder også. Hva gjør jeg? Anonymkode: cb639...590 Er diagnosen korrekt? Hvis diagnosen er feil, så bør du gå til psykolog og få den revurdert . Jeg føler virkelig med deg.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #39 Skrevet 18. januar 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Du mener folk skal fratas barna sine på fødestuen pga ADHD og depresjon? Da trenger vi mye nye barnehjem da.. Anonymkode: 6c392...2d1 Ja, synes alle psykiske diagnoser bør rapporteres automatisk til den aktuelle kommunes barnevernskontor. Anonymkode: c7146...641
Sandin Skrevet 18. januar 2018 #40 Skrevet 18. januar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig negativ syn på barnevernet. Har alltid tenkt at det er noe helt unaturlig i hele konsepten, og de siste nyhetene og skandaler som kommer frem i media bare bekrefter min mening. Jeg har mye større tillit til biologiske bånd enn til fremmede kvinner (som ofte er opptatt av grådighet, sjalusi, narsissisme, communal reinforcement - som kvinner generelt). Og når det gjelder din sak - jeg synes at det skulle ikke vare forbudt å ha kontakt med barna sine, selv om man er syk. Det er umoralsk å straffe et menneske for sykdommen. Og siste ting - aldri gå til psykologer så lenge problemet er ikke av kosmisk skala (og enda da-ikke gå). Anonymkode: d645c...5f1 Det er ingen menneskerett å få eller beholde barn. Den siste uttalelsen din er jo helt forferdelig lite gjennomtenkt, og forferdelig uheldig å ha dersom du skal være ansvarlig for et barns liv. Forøvrig mistenker jeg at dette er en trolletråd. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå