Gå til innhold

September/oktober skravlebøtter

Gakkepus

Anbefalte innlegg

Må bare rope ut jeg: 12 fullgåtte uker i dag (12+0) og starten på uke 13! 

Mellom mitt første barn og dette har jeg mistet tre stk. Uvirkelig å ha nådd denne dagen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fruktfest
7 minutter siden, FrkHumle skrev:

Må bare rope ut jeg: 12 fullgåtte uker i dag (12+0) og starten på uke 13! 

Mellom mitt første barn og dette har jeg mistet tre stk. Uvirkelig å ha nådd denne dagen! :) 

Gratulerer! Leit å lese at det ikke gikk så bra hele tre ganger, men nå kan du endelig senke skuldrene litt😍 Ufattelig deilig å bli ferdig med de tolv første ukene😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SmileyLovise skrev:

Tror det kommer an på hvor nytt/bra UL apparatet er. Med første hadde jeg ikke annet enn utvendige ultralyder, første ultralyden var i uke 8-9 og bildene ble fine de😊 Hvor langt er du på vei i morgen?

Godt å høre! Er et ganske nytt sted så er forhåpentligvis ganske bra. Er 9+2 i morgen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
1 time siden, plastfolien skrev:

Godt å høre! Er et ganske nytt sted så er forhåpentligvis ganske bra. Er 9+2 i morgen😊

Aah, da vil jeg tro du kommer til å få fine bilder. Så spennende, lykke til!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SmileyLovise skrev:

Aah, da vil jeg tro du kommer til å få fine bilder. Så spennende, lykke til!😄

Satser på det, er jo litt deilig å slippe innvendig! Ble så mye gris sist :fnise: Tusen takk! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på tidlig ultralyd i ettermiddag! Alt så veldig fint ut med lille mageboeren på 2,6 cm :rodmer: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fruktfest
2 minutter siden, plastfolien skrev:

Jeg har vært på tidlig ultralyd i ettermiddag! Alt så veldig fint ut med lille mageboeren på 2,6 cm :rodmer: 

Så koselig, og så bra!😍

I morgen er det endelig min tur! Etter lange uker med mye bekymring får vi endelig vite om alt er som det skal.. Krysser alt jeg kan for at alt er bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SmileyLovise skrev:

Så koselig, og så bra!😍

I morgen er det endelig min tur! Etter lange uker med mye bekymring får vi endelig vite om alt er som det skal.. Krysser alt jeg kan for at alt er bra..

Det blir spennende! Hvor langt er du på vei nå? Jeg var 9+2 men ble satt frem en dag. Helt greit kjenner jeg:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
20 minutter siden, plastfolien skrev:

Det blir spennende! Hvor langt er du på vei nå? Jeg var 9+2 men ble satt frem en dag. Helt greit kjenner jeg:nigo:

Alltids greit å bli satt frem ja😄

Ut ifra menstermin er jeg 12+5 i dag, så blir det spennende å se hvor langt jeg er på vei ut ifra målingene i morgen. Blir letta bare alt er som det skal. Leste en eller annen plass om en som hadde hørt hjertelyd med doppler og trodde alt var fint, men så viste det seg på ul at det var noe galt med babyen og at hun måtte ta senabort. Og det er det jeg har vært aller mest nervøs for til nå denne gangen😖 Visste ikke så mye om alt som kunne skje da vi skulle ha første barnet vårt.. Merker nå at det var like greit, haha😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) var hos jordmor idag og har fått termin 1 oktober. Følger visst ukekalenderen hehe. Er vårt første barn, gleder oss masse. Har time hos lege den 20 mars og UL den 29 for å forhåpentligvis se kjønn. Tar folsyre og tran, noe annet jeg må huske På? Kan veldig lite om dette... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mommy26 skrev:

Heisann :) var hos jordmor idag og har fått termin 1 oktober. Følger visst ukekalenderen hehe. Er vårt første barn, gleder oss masse. Har time hos lege den 20 mars og UL den 29 for å forhåpentligvis se kjønn. Tar folsyre og tran, noe annet jeg må huske På? Kan veldig lite om dette... :P

Så spennende! Da har vi termin omtrent samtidig :tommel: Er det ordinær ultralyd den 29 eller? Blir gøy å få vite kjønn :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med å fly i 1. trimester? Skal snart ut på en 1,5 t flytur, da vil jeg være 10 fullgåtte uker. Må jeg ha støttestrømper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med å fly i 1. trimester? Skal snart ut på en 1,5 t flytur, da vil jeg være 10 fullgåtte uker. Må jeg ha støttestrømper?

Det kan jeg aldri tenke meg! Jeg leste noe om at støttestrømper var anbefalt ved økt risiko for blodpropp etter uke 20. Du skal jo heller ikke på noen lang flytur :) 

Jeg skal fly 3,5 timer i uke 27 og 28, skal ikke ha støttestrømper :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! Da har vi termin omtrent samtidig :tommel: Er det ordinær ultralyd den 29 eller? Blir gøy å få vite kjønn :nigo:

Ååh stilig! Tror det er ordinær UL..? Har booket den privat hvertfall, også skal mannen være med så blir kjekt :) er der normalt å ta UL før 12 uker? Ser mange her tar det tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrkHumle skrev:

Det kan jeg aldri tenke meg! Jeg leste noe om at støttestrømper var anbefalt ved økt risiko for blodpropp etter uke 20. Du skal jo heller ikke på noen lang flytur :) 

Jeg skal fly 3,5 timer i uke 27 og 28, skal ikke ha støttestrømper :) 

Aha! Takk for svar. Er jo skummelt å google, man leser så mye skummelt :sjokk: men da satser jeg på at det går fint, uten støttestrømper :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mommy26 skrev:

Ååh stilig! Tror det er ordinær UL..? Har booket den privat hvertfall, også skal mannen være med så blir kjekt :) er der normalt å ta UL før 12 uker? Ser mange her tar det tidligere. 

Ordinær ultralyd får man gratis, fastlegen henviser :) 

Om det er normalt med ultralyd før 12 uker vet jeg ikke, men vi synes det var en trygghet å se at alt var som det skulle. Graviditeten ble liksom litt mer "ekte" med engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
18 minutter siden, plastfolien skrev:

Ordinær ultralyd får man gratis, fastlegen henviser :) 

Om det er normalt med ultralyd før 12 uker vet jeg ikke, men vi synes det var en trygghet å se at alt var som det skulle. Graviditeten ble liksom litt mer "ekte" med engang :)

Åååh nei da er det selvfølgelig ikke det. Er helt grønn på alt dette hehe.  

Det forstår jeg godt :) har vurdert tanken selv, hadde vært greit å finne ut om det er 2 stk også. Mannen min er tvilling og mye tvillinger i min familie og, så ligger godt an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mommy26 skrev:

Åååh nei da er det selvfølgelig ikke det. Er helt grønn på alt dette hehe.  

Det forstår jeg godt :) har vurdert tanken selv, hadde vært greit å finne ut om det er 2 stk også. Mannen min er tvilling og mye tvillinger i min familie og, så ligger godt an. 

Det er kun arvelig gjennom mor. Det er også kun toeggede tvillinger som er arvelig...dermed har det lite å si at mannen din er tvilling:) Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
5 timer siden, plastfolien skrev:

Fløy i uke 20 og noe sist svangerskap til Mallorca, hadde ikke støttestrømper, gikk helt fint😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...