Marimba Skrevet 7. mars 2018 #221 Del Skrevet 7. mars 2018 Bare husk at ingefær er det usikkerhet rundt ved graviditet, så man bør være litt forsiktig. Får ikke i seg så mye som te da, men lurt å ha det litt i bakhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 7. mars 2018 Forfatter #222 Del Skrevet 7. mars 2018 Marimba skrev (På 7.3.2018 den 19.22): Bare husk at ingefær er det usikkerhet rundt ved graviditet, så man bør være litt forsiktig. Får ikke i seg så mye som te da, men lurt å ha det litt i bakhodet. Ekspander Det var jeg ikke klar over. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 8. mars 2018 #223 Del Skrevet 8. mars 2018 Har bestilt time til jordmor neste uke, i stedefor legetime for første svangerskapskontroll. Legen ble så innmari lenge etter påske.. Men kan jordmor sende henvisning til oul, og søke fødeplass? Eller må jeg til lege for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 8. mars 2018 #224 Del Skrevet 8. mars 2018 plastfolien skrev (På 8.3.2018 den 16.15): Har bestilt time til jordmor neste uke, i stedefor legetime for første svangerskapskontroll. Legen ble så innmari lenge etter påske.. Men kan jordmor sende henvisning til oul, og søke fødeplass? Eller må jeg til lege for det? Ekspander Til ahus kan du søke selv. Google fødeplass ahus så får du skjema og adresse. Da får du både time til oul og fødeplass i samme slengen. Jeg har søkt selv i begge mine svangerskap, var jordmor som oppfordret meg til det forrige gang. Fikk svar på at jeg har fått fødeplass, samt time til oul og posten i går, så tydelig at det fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 8. mars 2018 #225 Del Skrevet 8. mars 2018 Marimba skrev (På 8.3.2018 den 16.31): Til ahus kan du søke selv. Google fødeplass ahus så får du skjema og adresse. Da får du både time til oul og fødeplass i samme slengen. Jeg har søkt selv i begge mine svangerskap, var jordmor som oppfordret meg til det forrige gang. Fikk svar på at jeg har fått fødeplass, samt time til oul og posten i går, så tydelig at det fungerer Ekspander Ååå, det var jeg ikke klar over. Tusen takk! Tok det lang tid før du fikk svar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 8. mars 2018 #226 Del Skrevet 8. mars 2018 plastfolien skrev (På 8.3.2018 den 16.33): Ååå, det var jeg ikke klar over. Tusen takk! Tok det lang tid før du fikk svar? Ekspander Sist tok det i underkant av et par uker, denne gangen tok det litt under en måned. Men sist søkte jeg senere i svangerskapet (rundt uke 12) så da hastet det nok mer å få ut henvisningen til ultralyd. Denne gangen ble jeg lagt i en bunken for de med termin i september, og fikk svar når de begynte å gå igjennom den bunken (syntes det tok litt tid, så ringte og spurte ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 8. mars 2018 #227 Del Skrevet 8. mars 2018 Marimba skrev (På 8.3.2018 den 16.47): Sist tok det i underkant av et par uker, denne gangen tok det litt under en måned. Men sist søkte jeg senere i svangerskapet (rundt uke 12) så da hastet det nok mer å få ut henvisningen til ultralyd. Denne gangen ble jeg lagt i en bunken for de med termin i september, og fikk svar når de begynte å gå igjennom den bunken (syntes det tok litt tid, så ringte og spurte ). Ekspander Oki, jeg er jo i uke 12 denne uka, så får vel svar rimelig raskt da tenker jeg Kanskje vi plutselig møtes ved oul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 8. mars 2018 #228 Del Skrevet 8. mars 2018 Da har man fått innkalling både til OUL i april og kontroll hos gyn i mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 8. mars 2018 #229 Del Skrevet 8. mars 2018 Meley skrev (På 8.3.2018 den 17.31): Da har man fått innkalling både til OUL i april og kontroll hos gyn i mai. Ekspander Så gøy! Hvor langt er du på vei nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 8. mars 2018 #230 Del Skrevet 8. mars 2018 plastfolien skrev (På 8.3.2018 den 17.41): Så gøy! Hvor langt er du på vei nå? Ekspander Veldig gøy 😊 gleder meg veldig til oul. Noe nervøs for timen til gyn da, sia det er ekstra oppfølging. Er 13+0 i dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 9. mars 2018 #231 Del Skrevet 9. mars 2018 Tips til grupper på Facebook man bare må melde seg inn i som gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 10. mars 2018 #232 Del Skrevet 10. mars 2018 plastfolien skrev (På 9.3.2018 den 21.32): Tips til grupper på Facebook man bare må melde seg inn i som gravid? Ekspander Ammehjelpsgruppen og norsk bæregruppe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mommy26 Skrevet 10. mars 2018 #233 Del Skrevet 10. mars 2018 Marimba skrev (På 7.3.2018 den 19.22): Bare husk at ingefær er det usikkerhet rundt ved graviditet, så man bør være litt forsiktig. Får ikke i seg så mye som te da, men lurt å ha det litt i bakhodet. Ekspander Var heller ikke klar over dette. Godt du sier ifra 😊 visste heller ikke om det med lakris før igår(heldigvis ikke spist så mye) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktfest Skrevet 12. mars 2018 #234 Del Skrevet 12. mars 2018 14+0 og appen viser endelig at jeg er i andre trimester🎉 Er med i en termingruppe på Facebook og ser flere bestiller privat tidlig ultralyd i uke 13-15 for å finne ut av kjønn allerede. Jeg får derimot vente i en måned til til oul før vi får vite det (men vet med meg selv at jeg ikke hadde stolt 100% på kjønnet om vi fikk vite det allerede nå). Det viktigste er naturligvis at alt er bra med den lille, men så er det jo utrolig spennende å vite kjønnet og! Hva skal dere? Bestiller dere tidlig ultralyd for å høre om de kan se, eller skal dere vente til ordinær ultralyd?😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 12. mars 2018 #235 Del Skrevet 12. mars 2018 SmileyLovise skrev (På 12.3.2018 den 6.23): 14+0 og appen viser endelig at jeg er i andre trimester🎉 Er med i en termingruppe på Facebook og ser flere bestiller privat tidlig ultralyd i uke 13-15 for å finne ut av kjønn allerede. Jeg får derimot vente i en måned til til oul før vi får vite det (men vet med meg selv at jeg ikke hadde stolt 100% på kjønnet om vi fikk vite det allerede nå). Det viktigste er naturligvis at alt er bra med den lille, men så er det jo utrolig spennende å vite kjønnet og! Hva skal dere? Bestiller dere tidlig ultralyd for å høre om de kan se, eller skal dere vente til ordinær ultralyd?😄 Ekspander Jeg bestilte og hadde da jeg var 13+0, men det var for å se på organer og sånt. Var jo anbefalt mellom uke 11-14 for å sjekke nakkefold etc. Dessverre klarte ikke legen å se noe særlig slikt, utenom at hjernen hadde to hjernehalvdeler og hjertet banket slik det skulle. En smule skuffet. Å bestille ultralyd kun for å vite kjønn hadde jeg nok aldri gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 12. mars 2018 #236 Del Skrevet 12. mars 2018 Jeg er forresten 15+0 i dag, og fortsatt kvalm. Leste et sted på nett at man sier hvis kvalmen ikke forsvinner innen uke 14 så vil man ha den resten av svangerskapet. Jeg har nok gått med et urealistisk håp om at alt skulle være borte i dag. Er ikke så ille som det har vært, men jeg er så lei av å alltid måtte spise så fort jeg kjenner bittelitt sult eller uggenhet. Ikke rart man eser ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mommy26 Skrevet 12. mars 2018 #237 Del Skrevet 12. mars 2018 SmileyLovise skrev (På 12.3.2018 den 6.23): 14+0 og appen viser endelig at jeg er i andre trimester🎉 Er med i en termingruppe på Facebook og ser flere bestiller privat tidlig ultralyd i uke 13-15 for å finne ut av kjønn allerede. Jeg får derimot vente i en måned til til oul før vi får vite det (men vet med meg selv at jeg ikke hadde stolt 100% på kjønnet om vi fikk vite det allerede nå). Det viktigste er naturligvis at alt er bra med den lille, men så er det jo utrolig spennende å vite kjønnet og! Hva skal dere? Bestiller dere tidlig ultralyd for å høre om de kan se, eller skal dere vente til ordinær ultralyd?😄 Ekspander Gratulerer ! Da har du termin i midten av september? Har bestilt time til den 28, for å sjekke at alt er greit også trodde jordmor at vi kunne se kjønn ganske bra då(greit å vite mtp at jeg allerede har kjøpt klær haha). Er da i uke 14 så får se 😊 hørt mye positivt om de jeg skal til så storgleder meg. Har hørt om noen andre jordmødre rundt her som sier kjønn fra uke 12 allerede, der var jeg litt mer skeptisk 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mommy26 Skrevet 12. mars 2018 #238 Del Skrevet 12. mars 2018 FrkHumle skrev (På 12.3.2018 den 7.41): Jeg er forresten 15+0 i dag, og fortsatt kvalm. Leste et sted på nett at man sier hvis kvalmen ikke forsvinner innen uke 14 så vil man ha den resten av svangerskapet. Jeg har nok gått med et urealistisk håp om at alt skulle være borte i dag. Er ikke så ille som det har vært, men jeg er så lei av å alltid måtte spise så fort jeg kjenner bittelitt sult eller uggenhet. Ikke rart man eser ut! Ekspander Uff.. jeg leste at det kan vare til uke 15 og forsvinne etter dette, så litt håp kanskje? Har du prøvd tilskudd eller medisiner mot Det? Slet mye med det selv, er nå i uke 12 og den er nesten borte heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 12. mars 2018 #239 Del Skrevet 12. mars 2018 Endelig! Endelig føler jeg meg virkelig tryg og fulgt opp av helsevesenet med tanke på underliggende sykdommer og svangerskapet. Vikarierende fastlege (som og er kommunelege) har ordnet opp i det som fastlegen sku ordna alt i januar. Nå går jeg over på tryggere blodtrykksmedisin og de øker stoffskiftemedisinen selv om prøvene er greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 12. mars 2018 #240 Del Skrevet 12. mars 2018 SmileyLovise skrev (På 12.3.2018 den 6.23): 14+0 og appen viser endelig at jeg er i andre trimester🎉 Er med i en termingruppe på Facebook og ser flere bestiller privat tidlig ultralyd i uke 13-15 for å finne ut av kjønn allerede. Jeg får derimot vente i en måned til til oul før vi får vite det (men vet med meg selv at jeg ikke hadde stolt 100% på kjønnet om vi fikk vite det allerede nå). Det viktigste er naturligvis at alt er bra med den lille, men så er det jo utrolig spennende å vite kjønnet og! Hva skal dere? Bestiller dere tidlig ultralyd for å høre om de kan se, eller skal dere vente til ordinær ultralyd?😄 Ekspander Hurra! Så deilig Kan jeg spørre hvilken termingruppe du er med i? Jeg er med i 2 stk, men syns det er dårlig med aktivitet der Har bestilt en TUL når jeg er 14+2 for å se at alt er bra og forhåpentligvis kanskje se kjønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå