Gå til innhold

Kaffemor venter lillesøster

kaffemor

Anbefalte innlegg

Takk for erfaringene deres, da blir det definitivt UL i uke 8/9. Vi er på hytta da, så må Google litt og finne et sted i nærheten av den. Lurer på om vi da deler det med familien etter den dersom den går bra. For jeg har nemlig fått mage :skratte: Skulle ikke tro det var mulig såå tidlig . Jeg skjønner at det ikke er babyen altså, men den poppet ut for noen dager siden, umulig å holde inne og like stor rett etter at jeg har stått opp når det ellers er helt flat. Fascinerende! :ler: Ikke sjangs til å få igjen noen bukser, så det er bra det er så varmt her. Det blir vide kjoler for alle penga :ler: Tror derfor at det blir veldig vanskelig å skjule graviditeten når vi er på hytta med andre, vanskelig å skjule den i bikini 🙈 

6 fullgåtte uker i morgen :hoppe: Eller, i følge appene er det i dag, men ut i fra testene er det nok heller i morgen :) Nesten pinlig å få mage så tidlig :ler: Men jordmor mente det var veldig vanlig med nr 2, i hvertfall når man var liten og slank slik som meg! Har omtrent ikke magemuskler heller, så ingenting som holder den igjen :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaa jeg satser på det :hoppe: Mage, og større pupper :nigo: 

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det med UL. Jeg ville helst ha i uke 8-9. Men da er jeg på hytta, og eneste gynekolog i nærheten er på ferie da. Jeg står derfor mellom to valg. Ta en ultralyd allerede på fredag når jeg er ca 7+2, eller en i uke 10+5. Hva ville dere gjort? Jeg skal uansett ha en i uke 13. Tenker at i uke 10+5 blir så tett opp mot den i 13? Men ser man noe særlig når man er 7 fullgåtte? Er det slik at om alt ser bra ut når man er 7 uker på vei at det er mindre sannsynlig for SA? Eller gjelder det fra uke 8? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint å se om alt er fint før vi drar på hytta med familien. Magen er så stor at det er umulig å ikke se den når jeg er i bikini så de kommer til å skjønne det. Og det er helt klart mindre skummelt at de vet om det så tidlig dersom jeg har sett at alt er fint på UL først. Sånn mtp historien med SA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart gått for den i uke 7. Man ser jo ikke sånn kjempemasse, men tenk så deilig å få bekreftet liv før man er på ferie. Og dersom alt ser fint ut i uke 7, er sjansen for at det skal gå galt minimal. 

Her fant jeg forresten fra min forrige dagbok når jeg var på tidlig ul. Det var enda tidligere, uke 6+5. Det var på spesialistsenteret på Jessheim, om du kjenner til det. 

Endret av Marimba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, kaffemor skrev:

Det hadde vært fint å se om alt er fint før vi drar på hytta med familien. Magen er så stor at det er umulig å ikke se den når jeg er i bikini så de kommer til å skjønne det. Og det er helt klart mindre skummelt at de vet om det så tidlig dersom jeg har sett at alt er fint på UL først. Sånn mtp historien med SA. 

Jeg ville absolutt dratt på UL før hytta^^

Jeg skal på hytta til moren min i sommer,og sa det var uaktuelt å dra dit før UL etter 12 ukers milepælen.. så 13+1 er det UL på morgenen før vi drar på hytta,mor måtte fint utsette avreise fra lørdag til mandag😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en før dere reiser, så får du ro i sjela! Hvis magen vokser allerede så høres det jo ut som alt er som det skal da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

På UL fra uke 7 får du jo se om hjertet banker, og får man bekreftet at hjertet banker fint er sannsynligheten for SA ikke særlig stor. :) Du ser ikke så mye mer enn en blinkende flekk, men det er jo ganske fint det også da! Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marimba skrev:

Jeg ville helt klart gått for den i uke 7. Man ser jo ikke sånn kjempemasse, men tenk så deilig å få bekreftet liv før man er på ferie. Og dersom alt ser fint ut i uke 7, er sjansen for at det skal gå galt minimal. 

Her fant jeg forresten fra min forrige dagbok når jeg var på tidlig ul. Det var enda tidligere, uke 6+5. Det var på spesialistsenteret på Jessheim, om du kjenner til det. 

Ååh så herlig!! Takk for at du fant frem for meg :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Sisti skrev:

På UL fra uke 7 får du jo se om hjertet banker, og får man bekreftet at hjertet banker fint er sannsynligheten for SA ikke særlig stor. :) Du ser ikke så mye mer enn en blinkende flekk, men det er jo ganske fint det også da! Lykke til! 

Blinkende flekk er rimelig fint det også 😍 Håper jeg får se det og at alt står bra til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+5 i dag og kvalmen har definitivt meldt sin ankomst! 

Den kom som kastet på meg i går ettermiddag. Har vært litt uggen innimellom den siste uken men i går måtte jeg virkelig konsentrere meg om å ikke kaste opp. Klarte ikke snakke engang for da hadde det kommet opp :ler: hjalp med mat, så det er tydelig at den trigges av sult. Våknet i dag også med en forferdelig kvalme, men hjalp etter to knekkebrød. Ble derimot 20 min forsinket på jobb i dag, da jeg måtte ligge med kald klut i pannen på sofaen og spise knekkebrødene ultrasakte. Ikke akkurat forenelig med mitt vanlige tidsskjema på morgningen :klaske: :hoho: Prøver å tenke positivt- at dette betyr at det fortsatt er noe som vokser og utvikler seg inni magen min. Så lenge jeg kan regulere den med mat skal jeg virkelig ikke klage :) Er en den av pakken denne kvalmen- men det er slitsomt as, kan ikke komme unna det. 

Siste uke på jobb denne uken, før 5 uker ferie :nigo: :hoppe: Gleder meg skikkelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uhg stakkar🤢håper det fort går over! I mitt første svangerskap varte kvalmen bare 3 uker; håper du er like heldig😁🤘

Ha en fiiiin siste-uke-før-ferie-uke😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0 :hoppe: 

Jeg.er.så.kvalm :spy: Og det er så varmt her i hovedstaden. Dårlig kombo. Målte 33 grader INNI leiligheten i går kveld. Ikke innafor :klaske: 

Sitter på jobb og ser ut i luften. Og leser oppskrifter på digg mat på godt.no :hoho: Jepp, sulten. Jeg vil ha alt! Gulrotkake, kjøleskapsgrøt med blåbær og kokos, ovnsbakt avokado med egg, bringebærsmoothie, pizza med honning, ricotta, fiken og valnøtter, grillspyd, jordbærterte. Ja. Alt! Alt annet enn kyllinggryten jeg skal ha til lunsj i dag :ler: 

Skulle derfor tro at det bare var mat som gjorde at magen min er flaut stor til å være så tidlig i graviditeten. Meen jeg har egentlig mye mindre matlyst de siste dagene pga kvalmen. Alt frister utenom det jeg har tilgjengelig :snurt: Og om jeg får det tilgjengelig klarer jeg ikke spise noe særlig av det allikavel. 

Slenger ved et bilde av bolla :hoho: 

972E9403-20B7-4002-A149-9D71D904BF4C.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow!! Kanskje du er lenger enn du tror? :ler: 

men det er vel vanlig å vokse fortere i begynnelsen på nr 2 enn nr 1 da. Så er nok helt normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har bare lest den siste siden, men vil gjerne følge deg videre (og lese resten når jeg ikke er kvalm). Jeg er 8+5 og magen min var minst like stor som din for noen uker siden! 🤣 har gått seg til nå i det siste, heldigvis. Det er skikkelig plagsomt, når man vil holde det hemmelig, og ingen klær passer. Måtte ta mannens store t-skjorter 🙈 Jeg ville valgt den tidligste ul hvis jeg var deg. Dro både 6+6 og 8+4 selv (til den på jessheim). Den siste var ikke helt planlagt, men det kom en liten dråpe blod som jeg ville sjekke. Hadde skjedd mye i tiden mellom ultralydene. Den lille hadde fått hode og noen små bein siden sist. En ordentlig søt liten sprellende bamsemums ❤ Selv om det var mest å se 8+4, så var det veldig godt å få se hjertet som slo, om det var flere enn en (pga den digre magen), om den lå i livmoren eller utenfor, og om jeg faktisk var gravid eller om jeg bare hadde innbilt meg alt sammen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt i hovedstaden ja, føler med deg! :grine:Og mage allerede - det må jo bare være godt nytt. Det må jo bety at alt er som det skal der inne. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...