Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påsken 2018


Mayoo

Anbefalte innlegg

1 time siden, Harlekin skrev:

Ja, det er pussig! For min del handler det om at om sommeren er det enklere å bevege seg, være ute, spise salater og annen "frisk" mat uten for mye kalorier, i tillegg til at man bruker mindre klær og det er viktigere for meg å se bra ut ;) 

Jeg trener på Elixia. Så da er jeg mer motivert til å dra dit når det likevel er mørkt og kaldt på kvelden. Når det blir lyst og varmt ute, vil jeg heller være ute. Og jeg må jo bare innrømme at når jeg har på meg ettersittende treningstøy på Elixia, så er det ubehagelig å vise frem alle valkene. Jeg har mer løstsittende klær på meg ute om sommeren. Ikke er jeg en strandløve heller, så da viser jeg ikke like mye kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BlåSommerfugl

Startvekt fra tidligere: 93 kg
Startvekt for denne tråden: 86 kg
Mål før påsken: 78 kg
 

Januar 2018
05. januar (0):  86 kg
12. januar (1):  ukjent 
19. januar (2):  ukjent
26. januar (3):  ukjent

Februar 2018
02. februar (4):
83 kg
09. februar (5)82,4 kg (-0,6 kg)
16. februar (6): 80,2 kg (-2,2kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 10,6 kg totalt/3,6 kg siden startvekt for denne tråden

9. februar: At vekten viser - tror jeg kan komme av at jeg nettopp ble ferdig med Tante Rød og derfor har mistet en del væske, for jeg har hatt flere dager hvor jeg har spist både sjokolade og alt det måtte være i tillegg til gode porsjoner av vanlig mat. Men at vekten går nedover til tross for det (selv om det sikkert er væske eller flaks) bidrar jo til et lite dytt i riktig retning. Merker at når vi har godteri i hus er det fryktelig vanskelig å stå imot så jeg må virkelig bli bedre på å holde meg unna og bruke den dårlige samvittigheten og skuffelsen til å ikke gjenta det. I skrivende stund har jeg forsåvidt nettopp puttet i meg 2 sjokoladebiter, men tenker at det viktigste er at det ikke blir flere. Huff jeg føler meg svak, men utenom godteriet har jeg klart å velge nokså sunn "vanlig" mat og da er det jo noe positivt hvertfall. Håper på å kunne gå ned litt mer til neste gang jeg skal poste her, hadde hvertfall vært gøy å klare å slå denne ukas tap.

16. februar: Etter en uke med strengt kosthold + litt trening hver dag siden søndag vil jeg si at jeg forventet nedgang, men så stor nedgang hadde jeg ikke forventet! Tror dog at den store nedgangen er litt "flaks" og kommer av at forrige uke var fylt med mer mat generelt og mer drittmat, og jeg husker at jeg gikk ned mye den første uken når jeg begynte i januar (står ikke på oversikten fordi jeg ikke hadde skrevet ned) så jeg vil tippe at det kun er et engangstilfelle og at jeg må forvente mye mindre endring neste fredag. Men hvis jeg fortsetter slik som jeg har gjort denne uken og holder meg til kaloriene som er regnet ut til å kunne gi meg nedgang på 1 kg i uken, så tror jeg at jeg kan klare å nå målet om 78 kg innen påske selv om det blir under 1 kg noen av ukene, så lenge jeg ikke gir opp hele reisen før den tid da noe som jeg faktisk er ganske redd for at kan skje. Dette er jo selvfølgelig ikke noe jeg ønsker, men etter tidligere erfaring er det gjerne 2-3 uker at jeg klarer å være skjerpet og streng med meg selv, men så går jeg på en smell og går tilbake til gamle vaner og går opp. Var tross alt nede på rundt 80-81 kg mot slutten av januar, men så bestemte hjernen min seg for å ikke lenge høre på de motiverende tankene som jeg hadde fokusert på ukene før. Men vi får satse på det beste, og det å se dere andre lykkes og stå på er også en utrolig inspirasjon og motivasjon i seg selv! Stå på folkens, vi kan klare dette sammen!

Endret av BlåSommerfugl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 72
Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT- 70 midje 90 
Mål før påsken: 60 kg
 

Januar 2018
05. januar (0):  -STARTVEKT-
12. januar (1): -- kg (-kg)
19. januar (2): 70 kg (-kg)
26. januar (3): -- kg (-kg)

Februar 2018
02. februar (4): 68,6 kg (-kg)
09. februar (5): 67,7kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 2,3 kg

 

Vekt nedgang til tross for at jeg koste meg med ett glass vin og 50 gram sørlandschips igår! Pluss forrige helg koste meg ekstra mye da og! :nori:

Har trent hver eneste dag og passet på kcal spesielt i ukedagene. Håper jeg klarer å holde dette fremover. Har smug lest disse trådene i flere år, men aldri blitt med. Sykt glad jeg bestemte meg for å være med! 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Lønnetre skrev:

 

Alt går i dass. Eller okeiokei, jeg tørker av meg negativiteten og sier det heller sånn: jeg har vært flink med aktivitet denne uka! Lange turer med innlagte intervaller der jeg pusher meg sel til jeg blir rød og hiver etter pusten, og jeg rørte til og med manualene mine, i tillegg har jeg danset rundt og hoppet mye! Det er god innsats, bra for psyke, sinn og kropp! 

Kan noe av vektoppgangen være muskler, siden du har vært så flink til å trene? Dessuten binder kroppen litt vann etter en treningsøkt.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lønnetre så kjipt. Hva kan det skyldes? Har du spist mye salt eller annet som binder vann, kanskje? Enig i at det nok ikke er bare mat, det skal vel ikke være mulig. :klemmer: til deg, det er ikke enkelt å stå imot en så god trøst som mat dessverre er, når livet går en imot. 

Kjempegod innsats med treningen! Jeg trener ikke i det hele tatt, annet enn løfte sønnen min på 12 kg + og løpe til bussen med ham i bæresele.

---

Hvordan veier dere dere, helt nakne? Her har jeg stort sett klær på, for jeg er så kald om dagene (vinter kjennes godt i leiligheten), så det blir jo ikke helt reell vekt eller vektnedgang. 

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Harlekin skrev:

Hvordan veier dere dere, helt nakne? Her har jeg stort sett klær på, for jeg er så kald om dagene (vinter kjennes godt i leiligheten), så det blir jo ikke helt reell vekt eller vektnedgang. 

Jeg veier meg helt naken. Om morgenen, etter å ha vært på toalettet og før frokost.

Om du veier deg med klær, så sørg for at det er de samme klærne (pysjen) hver gang. Selv om du ikke får reell vekt, så får du i hvert fall reell vektnedgang

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hulderen, jeg har litt varierende klær på, men alltid en tynn bukse/stilongs, sokker og en overdel/genser. Jeg har en 15 mnd gammel sønn som fortsatt våkner ofte om natten, så jeg er inn og ut av sengen, og det er så kaldt hvis jeg ikke har noe på. Men jeg skal prøve å kle av meg når jeg veier meg, så det blir mer reelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 80,8
Startvekt for denne tråden: 78,5
Mål før påsken: 74
 

Januar 2018
05. januar (0): -
12. januar (1): -
19. januar (2): 78,5
26. januar (3): 78 (- 0,5 kg)

Februar 2018
02. februar (4): 77 kg (- 1 kg)
09. februar (5): 76,7 kg (- 0,3 kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Anonymkode: ee56a...041

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bollagrei

Startvekt fra tidligere: --
Startvekt for denne tråden: 74
Mål før påsken: 67 kg
 

Januar 2018
05. januar (0):  70 kg
12. januar (1): -- kg (-kg)
19. januar (2): -- kg (-kg)
26. januar (3): -- kg (-kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): 74 kg (+4 kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

2
Hei! Håper det er greit at jeg blir med her. Bare si ifra hvis jeg gjør noe feil 😳 Startet slankekuren i januar, og trenger som dere ser av tallene å skjerpe meg! 4 kg opp, det er helt krise 😱 Ble rett og slett altfor sulten av å begynne å trene og å kutte usunn mat, og har nok overspist frukt og yoghurt, smoothier og middagsporsjoner😣 håper kiloene går like lett av, så hvis jeg ser ut som jeg overdriver i starten er det fordi dette forhåpentligvis er mye vann og forspisning...  Målet jeg satte i januar var 10 kg ned før sommeren, men nå må jeg visst i første omgang bare ned til en sunnere vekt og lære meg å holde ut å være litt sulten iblandt 😊
  •  

 
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodi

Startvekt fra tidligere: 104,5 (mai 2017)
Startvekt for denne tråden: 98,1
Mål før påsken: 89 kg
 

Januar 2018
05. januar (0):  97,3 kg
12. januar (1):  95,8 kg (-1,5 kg)
19. januar (2): 
95,1 kg (-0,7 kg)
26. januar (3): 95,4 kg (+0,3 kg)

Februar 2018
02. februar (4): 94,3 kg (-1,1 kg)
09. februar (5): 93,5 kg (-0,8 kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 3,8 kg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Bollagrei skrev:

Hei! Håper det er greit at jeg blir med her. Bare si ifra hvis jeg gjør noe feil 😳 Startet slankekuren i januar, og trenger som dere ser av tallene å skjerpe meg! 4 kg opp, det er helt krise 😱 Ble rett og slett altfor sulten av å begynne å trene og å kutte usunn mat, og har nok overspist frukt og yoghurt, smoothier og middagsporsjoner😣 håper kiloene går like lett av, så hvis jeg ser ut som jeg overdriver i starten er det fordi dette forhåpentligvis er mye vann og forspisning...  Målet jeg satte i januar var 10 kg ned før sommeren, men nå må jeg visst i første omgang bare ned til en sunnere vekt og lære meg å holde ut å være litt sulten iblandt 😊

Velkommen!

Det er aldri for sent å delta i disse trådene :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo

Startvekt fra tidligere: Ca. 90 kg. 
Startvekt for denne tråden: 65,4 kg
Mål før påsken: 64 - 65 kg

Januar 2018
05. januar (0): 65,4 kg (- 0,8 kg)
12. januar (1): 66,5 kg (+ 1,1 kg)
19. januar (2): 66,8 kg (+ 0,3 kg)
26. januar (3): 66,1 kg (- 0.7 kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): 67,9 kg (+ 1.8 kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: +2,5 kg

Jeg henger meg på en runde til. Det er ikke snakk om at jeg skal så mye ned i vekt siden jeg var en drøy kilo fra målet da jeg veide meg siste gang før jul, men når målet er nådd vil jeg gjerne sørge for å stabilisere vekten og JEG SKAL SLUTTE Å RØYKE! Sånn nå har jeg skrevet det. Jeg har røkt i veldig mange år, men nå er jeg faktisk lei og føler meg klar for å slutte. Trur eg... Men jeg regner med at det kan bli tøft både å slutte og å holde vekten samtidig. Men vi får se... Først er det nyttårsfeiring og vinterferie i varmere strøk!  

Fredag 5. januar: Livet tar brå og uventede vendinger noen ganger så i skrivende stund sitter jeg på kanten av sykehussengen min og venter på overføring til Rikshospitalet. Det kom som en stor overraskelse både på legen og meg, men det viser seg at jeg har alvorlige hjerteproblemer og at det er viktigere enn noen gang å holde seg slank hvis jeg har lyst til å få med meg noen år til. Heldigvis gikk jeg faktisk litt ned i julen så målet er i og for seg nådd og det er jeg veldig glad for. Hadde jeg ikke allerede gjort det ville jeg jo fått kniven på strupen nå. Og at jeg sluttet å røyke i samme øyeblikk som jeg fikk diagnosen trenger jeg vel ikke å si?! ;) Henger med i tråden for det er viktigere enn noen gang at jeg holder stabil vekt og at jeg kanskje til og med kan klare å gå ned et par kilo til. (Jeg er ikke så høy...). Vet jo ikke hvordan det blir når jeg kommer hjem fra sykehuset og skal håndtere røykeslutt blant annet... På den annen siden bør jo motivasjonen være på topp for her det faktisk snakk om å overleve! 

Fredag 12. januar: Vektnedgang er ikke akkurat det som har stått mest i fokus den siste uken som for en stor del er tilbragt på sykehus. Spesialistene på Rikshospitalet tror de har greid å fikse hjertet mitt slik at jeg, i hvert fall i teorien, kan leve i 40 år til, men vi får se. Uansett er vekt og kosthold for min del bokstavelig talt livsviktig, så jeg henger med i denne tråden for å få litt motivasjon. Røykingen ble det jo, som nevnt, brått slutt på og jeg har faktisk greid å slutte 100% uten et eneste lite tilbakefall. Mangelen på nikotin gjør meg småsvimmel, ukonsentrert og rastløs, men heldigvis ikke spesielt "fysen" eller sulten. Nesten heller tvert i mot. Siden kroppen har vært utsatt for så store påkjenninger både fysisk og psykisk har jeg ikke telt kalorier eller vært spesielt opptatt av hva jeg har spist. Bare prøvd å få i meg nok kalorier og næring. På norske sykehus er ikke det nødvendigvis så enkelt dessverre for maten som serveres er som regel verken særlig sunn eller god... :( Men nå er jeg hjemme igjen, "reparert" så godt det lar seg gjøre og målet blir å spise sunt og holde vekten frem til påske. Ytterligere vektnedgang får vente litt frem til kroppen har fått tid til å venne seg til alt det nye! :nigo:

Fredag 19. januar: Denne uken er jeg ekstremt fornøyd med at vekten viser bare 0,3 kg mer enn den gjorde for en uke siden! For det første er det nå drøyt to uker siden jeg røkte min siste sigarett og jeg har fremdeles ikke hatt ett eneste lite tilbakefall. For det andre er det den dagen i måneden da jeg veier desidert mest og vanligvis minst en kilo mer enn normalt. Tiden er ikke inne for å bevisst gå inn for å spise færre kalorier enn kroppen trenger, men jeg prøver å fokusere på å spise (svært) sunt og unngå å erstatte sigarettene med mat og andre ting. Legene har ikke gitt meg noe forbud mot å drikke alkohol, men inntil videre har jeg bestemt meg for å være totalavholds også. I hvert fall nå det første året mens jeg står på flere typer medisiner. For det første øker alkohol faren for å "sprekke" med tanke på røykeslutt betydelig, for det andre inneholder alkohol masse unødvendige kalorier og for det tredje har det temmelig sikkert ingen positiv effekt på noe som helst. I hvert fall ikke akkurat nå for blodfortynnende får jeg allerede i store doser... ;) 

Fredag 26. januar: Vekten viser, ikke helt overraskende, noen hundre gram mindre enn den gjorde forrige uke. Når man er helt i ro og i tillegg har sluttet å røyke brått og brutalt oppleves faktisk det som en stor seier at det ikke ser ut som jeg går opp i vekt. For min del er det jo svært viktig å spise sunt og det har jeg også vært nøye med. I tillegg tror jeg faktisk det hjelper med tanke på røyksuget også for man har ikke like lyst på røyk etter en porsjon havregrøt som etter en stor, feit cheeseburger :nigo: Overraskende nok syntes kardiologene (Jeg spurte flere for sikkerhets skyld, ja! :ler: ) at det var en god idè å reise på vinterferie til varmere strøk, så i morgen tidlig går turen til Vest-Afrika. Der er det i hvert fall ikke glatt så håpet er at jeg i hvert fall kan få gått noen turer uten å risikere liv og lemmer på isen! ;) Stedet vi skal bo på serverer også fantastisk vegetarmat, så vekten satser jeg også på å beholde. Men best av alt skal det bli å kjenne sol og 30 varmegrader på kroppen! :sol:

Fredag 9. februar: Forrige fredag befant jeg meg altså i Gambia og hadde ikke tilgang på verken badevekt eller internett. Det jeg derimot hadde tilgang på var veldig god mat servert tre ganger om dagen! I ett av verdens fattigste land ser de av høyst forståelige grunner heller ikke poenget med å spare på sukker og fett så de kjører på med det som er å få tak i. Noe som synes på vekten min... :nigo: Det er også nesten så jeg begynner å lure på om enten badevekten eller jeg har vært helt på jordet i begynnelsen av januar. ;) Men samme det. Strengt tatt er det vel ikke det minste rart at man går opp et par kilo når man a) slutter å røyke, b) er svært lite fysisk aktiv og c) har ferie og spiser mye god mat uten å telle kalorier overhodet! Selv er jeg veldig stolt av meg selv som faktisk har greid å holde meg hel røykfri i over en måned og et par kilo opp i vekt er ikke mer enn at det er veldig håndterbart. Spesielt ikke siden jeg skal tilbake til den vanlige hverdagen og, forhåpentligvis, en god del mer fysisk aktivitet fra mandag av. Jeg tok også med meg noen oppskrifter og mattips fra Afrika som jeg skal eksperimentere litt videre med. Det opprinnelige kostholdet i Vest-Afrika er nemlig svært sunt og smakfullt med mye grønnsaker, fisk/kylling og peanøtter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.12.2017 den 10.37, Vernis skrev:

Vernis

Startvekt fra tidligere: 
Startvekt for denne tråden: 67.9
Mål før påsken: 63


 

Januar 2018
05. januar (0):  
12. januar (1): 67.9 kg (-kg)
19. januar (2): 67.4 kg (-0.5 kg)
26. januar (3): 66.8 kg (-0.6kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg) ikke veid 
09. februar (5): 67 kg (+0.2kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Skal ikke ned så mye, men ønsker å stabilisere vekten. Mindre småspising og mindre godteri! 

12.1.18: Vekten min har konsekvent vist ulike resultater.  Har kontrollveid litt og kommer til at badegulvet ikke er et egnet sted å veie seg.  Starter derfor på nytt,  veier meg i helgen og oppdaterer startvekt.  Sånn for egen optimismes skyld: jeg har vært i gang siden 1.12 og buksene er løsere😊

Vel.. 

Forrige helg veide jeg meg ikke. Var på tur uten vekt. Spiste nok for mye av både det ene og det andre, men ble litt skuffet over at vekten viste +200 gram denne uken. Vet at 200 gram er ingenting og at vekt alltid vil variere litt, men jeg hadde trodd jeg hadde gått ned litt. Har vært "flink " i ukedagene og har vært aktiv.  Jaja. Stå på. 😊

Endret av Vernis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Vernis skrev:

Vel.. 

Forrige helg veide jeg meg ikke. Var på tur uten vekt. Spiste nok for mye av både det ene og det andre, men ble litt skuffet over at vekten viste +200 gram denne uken. Vet at 200 gram er ingenting og at vekt alltid vil variere litt, men jeg hadde trodd jeg hadde gått ned litt. Har vært "flink " i ukedagene og har vært aktiv.  Jaja. Stå på. 😊

Tror du klarte å skrive et 7-tall istedenfor et 6-tall, bare slik at du er klar over det hahah

Anonymkode: a4755...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vernis skrev:

Vel.. 

Forrige helg veide jeg meg ikke. Var på tur uten vekt. Spiste nok for mye av både det ene og det andre, men ble litt skuffet over at vekten viste +200 gram denne uken. Vet at 200 gram er ingenting og at vekt alltid vil variere litt, men jeg hadde trodd jeg hadde gått ned litt. Har vært "flink " i ukedagene og har vært aktiv.  Jaja. Stå på. 😊

Du har nok en liten tastefeil :) Det er vel 67, ikke 77 kg du veier nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FLYNN

Startvekt fra tidligere: 78
Startvekt for denne tråden: 73,7 kg
Mål før påsken: 68 kg
 

Januar 2018
05. januar (0):  
12. januar (1): -- kg (-kg)
19. januar (2): -- kg (-kg)
26. januar (3): 73,7 kg (-kg)

Februar 2018
02. februar (4): 73,7 kg (-0,0kg)
11. februar (5): 73,2 kg (-0,5kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang i denne tråden: 0,5 kg

Glemte å veie meg på fredag så da ble det i dag søndag istedet. Bra jeg har gått ned, men litt skuffet over at det kun er en halvkilo. Føler at jeg har vært flink denne uken og ikke gitt etter til cravings. Kunne kanskje trent mer... Men vil på en måte fokusere på å fikse kostholdet, siden alle sier at det spiller mest rolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87
Chloe87


Startvekt for denne tråden: 63,4 kg.
Mål før påsken: 54 kg
 

Januar 2018
26. januar (1): 61,5 kg. (-1,9 kg)

Februar 2018
02. februar (2): 
61 kg. ( - 0,5 kg )
09. februar (3): 60,5 kg. ( - 0,5 kg )
16. februar (4): -- kg (-kg)
23. februar (5): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (6): -- kg (-kg)
09. mars (7): -- kg (-kg)
16. mars (8): -- kg (-kg)
23. mars (9) -- kg (-kg)

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som slanker dere, kutter der ned på all alkohol? Eller spiser dere mindre de dagene dere vet dere skal innta alkohol?

Er så mange selskaper og ymse som gjør det vanskelig å avstå..:P

Anonymkode: d5716...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...