AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #61 Skrevet 19. desember 2017 Helt ok at menn velger å leve i sølibat. Jeg tenker at de som "joiner" en slik bevegelse og gjør en stor greie ut av det er generelt menn som har et ensidig syn på kvinner der alle kvinner er ekstremfeminister og hater menn. Så overser de de kvinnene som er helt annerledes. Selv om det er mange ateister i Norge, betyr ikke det at det ikke finnes religiøse. Samme med ulike typer kvinner Anonymkode: 735f4...a63 3
Cuntzilla Skrevet 19. desember 2017 #62 Skrevet 19. desember 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen fare, så snart du runder 30 blir du desperat etter noen å få unge med, da kommer du krypende, som alle andre kvinner som er kjepphøye i 20-årene... Anonymkode: be49e...fee Det er det dere alltid forteller dere selv, dere trøster dere med at vi kvinner skal få smake vår egen medisin en vakker dag og at det bare er å velge og vrake siden alle blir så desperate. Men det stemmer jo ikke. Mange kvinner OG menn blir klare for å etablere seg på et tidspunkt, så de som vil ha familie, rekkehus, hund og Volvo kan fint gjør det med han som var kjepphøy og knullet rundt i tyveårene og som har begynt å kjenne på at alle kompisene gifter seg. Menn kan heller ikke få barn på egen hånd slik kvinner kan om de absolutt vil ha det. Og konkurransen blir jo bare tøffere, i tyveårene holdt det med glimt i øyet, tredagersskjegg, leid leilighet og lav stilling, det er i 30-årene det virkelige statusjaget starter og damene er mer kresne og kravstore enn noensinne før, hvor noen menn dessverre faller enda lengre bak i køen enn de var tidligere. 6
Gjest JonSnø Skrevet 19. desember 2017 #63 Skrevet 19. desember 2017 Jeg har vært mgtow en stund, men jeg gidder ikke reklamere for det for alle. Damer lurer ofte på om jeg er homo, men fakta er at jeg unngår sex og dype relasjoner med de av en grunn. Er det tøft? Javisst. Det verste er mangelen på sex, men jeg fikk utrolig nok mer interesse fra kvinner etter at jeg slutta bry meg så mye om de. Nå bruker jeg tiden på trening, hjemmet, utdanning, jobb og kompiser. Livet er ikke optimalt, men det funker. Jeg har mer penger å rutte med enn mine kompiser som er i forhold, for jeg lever et minimalistisk liv, og kjøper ikke mye dritt jeg ikke trenger. Mens de må kjøpe mye dritt de ikke trenger. Mange kan godt si at jeg lever et fattig liv, men den mentale tryggheten og friheten jeg har er verdt det. Null stress i livet. Må jeg forholde meg til jenter så er det kun som venninner. Føler genuint ikke noe bitterhet ovenfor de, selv om jeg kan være veldig krass mot kvinner og si hva jeg mener. Har diskutert det med venninnene mine som mener at jeg kan argumentere godt for meg, og at jeg ikke får de til å føle seg dårlig, når jeg først begynner å diskutere skjevheter i samfunnet og dynamikk mellom menn og kvinner. Så noe må jeg vel gjøre riktig.
Gjest Minesveiper Skrevet 19. desember 2017 #64 Skrevet 19. desember 2017 (endret) On 12/18/2017 at 11:37 PM, AnonymBruker said: Det er vel fordi de har sett at mange har forsøkt, men de blir systematisk motarbeidet hele veien. Det er ingen vits i å kjempe mot vindmøller. Gynosentrismen er en biologisk programmert bit av mennesket som ikke går bort. Så da er det vel etter en risikoanalyse bedre å melde seg ut og minimere sin risiko enn å forsøke å kjempe nyttesløse kamper. Anonymkode: 5753e...7e0 Det hadde stått mer respekt av å lage en organisasjon som aktivt jobber mot å bedre menn sine rettigheter og posisjon i samfunnet enn å lage en bevegelse som ikke gjør stort mer enn å klage over hvor fæle kvinner er. On 12/19/2017 at 12:14 AM, AnonymBruker said: Venner, familie, jobb, og store deler av livet i fengsel f.eks ved en overgrepsannklage. Eller barn, økonomi, hus og 18-20 år av sitt liv ved en skillsmisse. Anonymkode: 5753e...7e0 https://www.nettavisen.no/nyheter/--beskyldninger-om-overgrep-er-det-nye-vapenet/8536408.html Det er saker som dette dere henviser til? Jeg er enig i at mannen ble urettferdig behandlet, og at det er uheldig. Menn sine rettigheter i en slik sak kunne man faktisk kjempet om. Han burde ikke bli uglesett før han dømt skyldig. Ellers ble saken hadde to ganger så det å komme i fengsel virker usannsynlig. Man har et rettsystem og det må foreligge skikkelige bevis for at en skal bli dømt. Jeg ser ikke på det å komme i fengsel som et legitimt argument. Likevel, hvor mange kvinner er det som feilaktig beskylder menn for å gjøre ting de ikke har gjort? Det var også en slik sak her i lokalmiljøet, og damen som anmeldte var tidligere rusmisbruker. Man kan ikke feie alle damer over en kam fordi noen kvinner er psykisk ustabile. Det er systemet det er noe galt med. Endret 21. desember 2017 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #65 Skrevet 19. desember 2017 5 timer siden, Cuntzilla skrev: Det er det dere alltid forteller dere selv, dere trøster dere med at vi kvinner skal få smake vår egen medisin en vakker dag og at det bare er å velge og vrake siden alle blir så desperate. Men det stemmer jo ikke. Mange kvinner OG menn blir klare for å etablere seg på et tidspunkt, så de som vil ha familie, rekkehus, hund og Volvo kan fint gjør det med han som var kjepphøy og knullet rundt i tyveårene og som har begynt å kjenne på at alle kompisene gifter seg. Menn kan heller ikke få barn på egen hånd slik kvinner kan om de absolutt vil ha det. Og konkurransen blir jo bare tøffere, i tyveårene holdt det med glimt i øyet, tredagersskjegg, leid leilighet og lav stilling, det er i 30-årene det virkelige statusjaget starter og damene er mer kresne og kravstore enn noensinne før, hvor noen menn dessverre faller enda lengre bak i køen enn de var tidligere. Bare så det er sagt: er personlig ingen uttalt "mgtow'er", selv om jeg på mange måter lever livet mitt slik jeg ønsker uten partner i tredveårene. Det er i stor grad selvvalgt, har hatt partnere tidligere og vi hadde det jo fint sammen. Etter det ble slutt har jeg dog mer eller mindre droppet å være med på jaget om å skaffe ny kjæreste. Jeg kunne nok klart det, men har egentlig aldri hatt noe sterkt ønske om hverken ekteskap eller barn. Fokuserer heller på jobb, venner, trening og andre ting. Gjør det meg til en "mgtow"? Jeg vet ikke, kjenner egentlig ikke definisjonene, og du ser meg heller ikke på typiske "mgtow" forum eller nettsteder. Syntes det blir i overkant paradoksalt å hevde at man er en som ikke følger flokken, samtidig som man tuter med resten av flokken på disse forumene. Det er dessuten for mye negativitet på disse stedene så langt jeg har fått med meg, noe jeg ikke er interessert i å delta i. Å avstå fra forhold gjør en ikke til noen kvinnehater alene, det er bare det at fokuset ligger et annet sted på grunn av tidligere erfaringer, et relativt hektisk liv som i stor grad umuliggjør rom til en partner uansett, samt andre faktorer. På mange måter tar jeg vel egentlig konsekvensen av det livet jeg har levd til nå, yrkesvalg, de forhold jeg har hatt osv. og har kommet frem til at det å fokusere på partner og familie ikke er rett for meg. Men nok om det. Når det gjelder dette med "konkurranse" og barn, er det ikke veldig vanlig at kvinner tar skrittet og får barn på egenhånd, jeg kjenner i hvert fall ingen som har gjort det blant de kvinnene som er single i noen aldersgruppe (med mindre de har fått barn tidligere og opplevd samlivsbrudd med barnefar da, men det er jo på ingen måte samme situasjon som å være singel i utgangspunktet). Man skal ha veldig sterk økonomi og kapasitet til å ta vare på et barn helt alene som utgangspunkt, og det er i det store og hele ikke så veldig mange ressurssterke kvinner med den kapasiteten. Blant de mest ressurssterke er det jo ganske få personer, både blant kvinner og menn. Videre er min erfaring at selv om mange kvinner kanskje forventer mer i tredveårene, så har heller ikke de ubegrenset med tid. Med mindre man har barn fra før, begynner det å haste, og jeg kjenner faktisk en del kvinner som opplever at de ikke har tid til å treffe mannen som har full score på alle punkter. Til slutt kan valget stå mellom å velge bort det å få egne barn eller godta en partner som kanskje ikke helt og holdent representerer det man så etter, men som likevel kan være en god partner. Anonymkode: 55eb7...bd8
draug 75 Skrevet 19. desember 2017 #66 Skrevet 19. desember 2017 Jeg har tidligere sagt at en bør arbeide for at livet utenfor romantisk eforhold, dvs livet aleine, skal oppfattes meningfyllt og ikke være stigmatisert, patetiske stakkar osv. Det må gå an å ha et meningsfyllt liv aleine, og man bør søke det romantiske forhold for sin egen skyld, ikke for det romantiske forholdet, illusjonen om kjernefamilien og tjohei, sin skyld. Så langt er jeg enig med dem. Men disse karene her. Si meg, var det flere som fikk følelsen av at her står vi ovenfor en gjeng med alt.right, redpill, fyrer, som har funnet ut at jenter er noe dritt og derfor skal vi leve uten? Da blir de lei seg da, når vi ikke kommer og spanderer øl og burger på de. 3
Cuntzilla Skrevet 19. desember 2017 #67 Skrevet 19. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare så det er sagt: er personlig ingen uttalt "mgtow'er", selv om jeg på mange måter lever livet mitt slik jeg ønsker uten partner i tredveårene. Det er i stor grad selvvalgt, har hatt partnere tidligere og vi hadde det jo fint sammen. Etter det ble slutt har jeg dog mer eller mindre droppet å være med på jaget om å skaffe ny kjæreste. Jeg kunne nok klart det, men har egentlig aldri hatt noe sterkt ønske om hverken ekteskap eller barn. Fokuserer heller på jobb, venner, trening og andre ting. Gjør det meg til en "mgtow"? Jeg vet ikke, kjenner egentlig ikke definisjonene, og du ser meg heller ikke på typiske "mgtow" forum eller nettsteder. Syntes det blir i overkant paradoksalt å hevde at man er en som ikke følger flokken, samtidig som man tuter med resten av flokken på disse forumene. Det er dessuten for mye negativitet på disse stedene så langt jeg har fått med meg, noe jeg ikke er interessert i å delta i. Å avstå fra forhold gjør en ikke til noen kvinnehater alene, det er bare det at fokuset ligger et annet sted på grunn av tidligere erfaringer, et relativt hektisk liv som i stor grad umuliggjør rom til en partner uansett, samt andre faktorer. På mange måter tar jeg vel egentlig konsekvensen av det livet jeg har levd til nå, yrkesvalg, de forhold jeg har hatt osv. og har kommet frem til at det å fokusere på partner og familie ikke er rett for meg. Men nok om det. Når det gjelder dette med "konkurranse" og barn, er det ikke veldig vanlig at kvinner tar skrittet og får barn på egenhånd, jeg kjenner i hvert fall ingen som har gjort det blant de kvinnene som er single i noen aldersgruppe (med mindre de har fått barn tidligere og opplevd samlivsbrudd med barnefar da, men det er jo på ingen måte samme situasjon som å være singel i utgangspunktet). Man skal ha veldig sterk økonomi og kapasitet til å ta vare på et barn helt alene som utgangspunkt, og det er i det store og hele ikke så veldig mange ressurssterke kvinner med den kapasiteten. Blant de mest ressurssterke er det jo ganske få personer, både blant kvinner og menn. Videre er min erfaring at selv om mange kvinner kanskje forventer mer i tredveårene, så har heller ikke de ubegrenset med tid. Med mindre man har barn fra før, begynner det å haste, og jeg kjenner faktisk en del kvinner som opplever at de ikke har tid til å treffe mannen som har full score på alle punkter. Til slutt kan valget stå mellom å velge bort det å få egne barn eller godta en partner som kanskje ikke helt og holdent representerer det man så etter, men som likevel kan være en god partner. Anonymkode: 55eb7...bd8 Jeg har heller ikke påstått at det å fokusere på seg selv og ikke jage etter kjæreste gjør en til en mgtow, isåfall er jeg det selv. Eller en wgtow blir det vel. Men jeg kan fint leve som selvstendig singel som bruker mye energi på karriere og null på å booke tinder-dates i desperasjon etter å finne en mann, uten at jeg identifiserer meg med en eller annen mannehatende gruppering som skylder alt som er galt i livet på det motsatte kjønn. Det virker ikke som du heller identifiserer med dem, så da er vi jo i det store og hele ganske enige, og det jo ikke deg jeg har "angrepet" (om man skal gå ut fra AB-koder var det vel heller ikke deg jeg svarte i innlegget du har sitert). 1
Sykkelkopp Skrevet 19. desember 2017 #68 Skrevet 19. desember 2017 På 18/12/2017 den 18.39, Cuntzilla skrev: Det er ikke et veldig stort tap for menneskeheten at kvinnehatere ikke formerer seg spør du meg. MGTOW er ikke alle kvinnehatere noe mer enn alle feminister er mannehatere 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #69 Skrevet 19. desember 2017 På 18.12.2017 den 17.57, AnonymBruker skrev: Det hadde vært interessant å få kvinners (og menns) syn på den voksende bevegelsen "Men Going Their Own Way" https://mgtow.com/ Disse menneskene deler en overbevisning om at veien til lykke går i en annen retning enn romantiske forhold til kvinner. Deler du deres filosofi? Er de noen bitre tullinger? Blir menn urettferdig behandlet? Anonymkode: 926b9...1f4 hvorfor må de være bitre? er det ikke opp til hver enkelt hvordan de ønsker å leve livene sine. jeg er frivillig singel på 5 året. er jeg bitter da mener du? mennesker kan være fullt lykkelig uten en partner, tro det eller ei Anonymkode: a0ecf...159 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #70 Skrevet 19. desember 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen fare, så snart du runder 30 blir du desperat etter noen å få unge med, da kommer du krypende, som alle andre kvinner som er kjepphøye i 20-årene... Anonymkode: be49e...fee jeg nærmer 40 og har ikke barn. behovet for barn har aldri meldt seg så å si at kvinner som runder 30 blir desperate er å ta litt hardt i. Anonymkode: a0ecf...159 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #71 Skrevet 19. desember 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tar feil, Det er feministers ideologi som er problemet. Jeg har realistiske forhold til kvinner. Og det handler ikke om at kvinner skal få velge selv. Men dagens kvinner tror ikke at de er kvinner, De tror at det er ingen forskjeller hverken biologiske eller fysiske forskjeller på menn og kvinner. Også feministers krav om å gjøre dasser, skilt, leketøy for barn, figurer i tegnefilmer, klær for barn, og navn kjønnsnøytrale vitner bare om hvor stort mindreverdighetskompleks de har iforhold mot menn. Og jeg har jobbet i forsvaret og er idag brannmann så jeg har ingen behov for å være med deg "ut i bushen" Men du har behov for og finne deg selv og dine begrensinger. Og kvinner som anser seg som feminister og tror at de er mer enn hva de egentlig er, Er ikke kvinner. De blir bare ledd av og er for dumme til og kunne ta seriøst. Anonymkode: 7f024...d7b Helt alvorlig, og nå er jeg dønn seriøs, jeg tror det er du som blir ledd av. Voksne mennesker som ikke klarer å tenke nyansert, har voksne kropper men mentalt har de stanset opp engang i barndommen, og dette gjelder alle som ikke evner å tenke som en voksen, både menn OG kvinner. Anonymkode: 58da8...384 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #72 Skrevet 19. desember 2017 37 minutter siden, Sykkelkopp skrev: MGTOW er ikke alle kvinnehatere noe mer enn alle feminister er mannehatere Feminister som gruppe er selvsagt ikke mannehatere, men nazi-feminister er det nok, men de er like tåpelige som sine mannlige motstykker. Anonymkode: 58da8...384 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #73 Skrevet 19. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Feminister som gruppe er selvsagt ikke mannehatere, men nazi-feminister er det nok, men de er like tåpelige som sine mannlige motstykker. Anonymkode: 58da8...384 Forskjellen på disse kvinnehaterne og feministene, er at feministene får statsstøtte og spalteplass til å spre driten sin. Hadde de såkalte normale feministene sagt imot nazi feministene, så hadde jeg tatt feminister mer seriøst. Men de lar de hyle i media. Derfor suger alle former for feminister. Anonymkode: f583e...15d 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #74 Skrevet 20. desember 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen på disse kvinnehaterne og feministene, er at feministene får statsstøtte og spalteplass til å spre driten sin. Hadde de såkalte normale feministene sagt imot nazi feministene, så hadde jeg tatt feminister mer seriøst. Men de lar de hyle i media. Derfor suger alle former for feminister. Anonymkode: f583e...15d Hva er det egentlig du mener normale mennesker skal gjøre med slike ekstremister da egentlig? Det er ytringsfrihet i dette landet faktisk, så ekstremister har også lov å uttale seg. Det å si at alle former for feminisme suger (altså alle kvinner som ønsker likestilling) er bare et bevis på lav intelligens og refleksjonsevne. Anonymkode: 619eb...a24 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #75 Skrevet 20. desember 2017 29 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er det egentlig du mener normale mennesker skal gjøre med slike ekstremister da egentlig? Det er ytringsfrihet i dette landet faktisk, så ekstremister har også lov å uttale seg. Det å si at alle former for feminisme suger (altså alle kvinner som ønsker likestilling) er bare et bevis på lav intelligens og refleksjonsevne. Anonymkode: 619eb...a24 Jeg sa jeg hadde et problem med feminister, ikke feminismen. Klarer du skille de to? Anonymkode: f583e...15d 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #76 Skrevet 20. desember 2017 Synes det er helt flott at man tar et bevisst valg om hva man vil i livet og hvordan man vil prioritere sin tid og sine midler. Det å leve i et parforhold og å få barn krever mye av både menn og kvinner. Selve Mgtow virker imidlertid noe - eh - enfoldig. Gikk inn på nettsiden og leste, og oppfattet fort at her er det en bevegelse som er både historieløs, uten evne til å se nyanser og nokså ensporet. Men men, whatever floats your boat. Anonymkode: 2b042...77a 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #77 Skrevet 20. desember 2017 37 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det er helt flott at man tar et bevisst valg om hva man vil i livet og hvordan man vil prioritere sin tid og sine midler. Det å leve i et parforhold og å få barn krever mye av både menn og kvinner. Selve Mgtow virker imidlertid noe - eh - enfoldig. Gikk inn på nettsiden og leste, og oppfattet fort at her er det en bevegelse som er både historieløs, uten evne til å se nyanser og nokså ensporet. Men men, whatever floats your boat. Anonymkode: 2b042...77a Hvilke nyanser? Anonymkode: f583e...15d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #78 Skrevet 20. desember 2017 On 12/19/2017 at 7:57 AM, Cuntzilla said: Det er det dere alltid forteller dere selv, dere trøster dere med at vi kvinner skal få smake vår egen medisin en vakker dag og at det bare er å velge og vrake siden alle blir så desperate. Men det stemmer jo ikke. Mange kvinner OG menn blir klare for å etablere seg på et tidspunkt, så de som vil ha familie, rekkehus, hund og Volvo kan fint gjør det med han som var kjepphøy og knullet rundt i tyveårene og som har begynt å kjenne på at alle kompisene gifter seg. Menn kan heller ikke få barn på egen hånd slik kvinner kan om de absolutt vil ha det. Og konkurransen blir jo bare tøffere, i tyveårene holdt det med glimt i øyet, tredagersskjegg, leid leilighet og lav stilling, det er i 30-årene det virkelige statusjaget starter og damene er mer kresne og kravstore enn noensinne før, hvor noen menn dessverre faller enda lengre bak i køen enn de var tidligere. Dette stemmer. Det er mye flere menn enn kvinner i norge nå, og det er derfor kvinner kan velge og vrake. Anonymkode: f2e00...a1f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #79 Skrevet 20. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer. Det er mye flere menn enn kvinner i norge nå, og det er derfor kvinner kan velge og vrake. Anonymkode: f2e00...a1f Siste folketelling tilsier ca 40.000 flere menn enn kvinner, noe som ikke er dramatisk. Så fortsett å fortelle deg selv løgner Anonymkode: 55eb7...bd8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #80 Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Siste folketelling tilsier ca 40.000 flere menn enn kvinner, noe som ikke er dramatisk. Så fortsett å fortelle deg selv løgner Anonymkode: 55eb7...bd8 40 000 er kjempemye. Kvinner lever lenger, så hvis det skal være balanse for de yngre, så må det være flere kvinner totalt. Og forskjellen er enda mye større i aldersklassen 18-35. Dette er faktisk et problem for menn. Vi har tatt mye flere mannlige innvandrere. Pakistan og Afgansistan har nå alt for mange kvinner på grunn av dette. Anonymkode: f2e00...a1f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå