AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #21 Skrevet 18. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hva er det som er så urettferdig for menn, som vi kvinner ikke opplever? Og tror disse mennene at vi kvinner går gjennom livet på en rosa sky? Anonymkode: 33939...f69 Skilsmissesaker, barnefordelingssaker, sist inn i livbåter, syndebukker i forhold, forventes å spandere, demonisering hvis man bare er ute etter sex, beskyldninger om trakassering, uthenging, tvunget inn i militæret, flest døde i krig, flest døde av selvmord, osv osv Anonymkode: 926b9...1f4 3
Marie90 Skrevet 18. desember 2017 #22 Skrevet 18. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hadde vært interessant å få kvinners (og menns) syn på den voksende bevegelsen "Men Going Their Own Way" https://mgtow.com/ Disse menneskene deler en overbevisning om at veien til lykke går i en annen retning enn romantiske forhold til kvinner. Deler du deres filosofi? Er de noen bitre tullinger? Blir menn urettferdig behandlet? Anonymkode: 926b9...1f4 Det er fullstendig valgfritt om man vil ha en partner eller ikke. Jeg stusser litt over dette behovet for å skape en "bevegelse" rundt det hele, og ønske oppmerksomhet rundt seg og sine valg. Det er også noe litt ironisk ved at disse mennene som visstnok "går sin egen vei" har et behov for å skape et fellesskap og få andre med på laget. 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #23 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men hva er det som er så urettferdig for menn, som vi kvinner ikke opplever? Og tror disse mennene at vi kvinner går gjennom livet på en rosa sky? Anonymkode: 33939...f69 Såvidt jeg har fått med meg prøver de å få rettet fokus mot hvorfor det er så høy selvmordsrate blant menn kontra kvinner, hvorfor det fremdeles er greit at gutter omskjæres, og hvorfor menn henger etter i skolesystemet. Anonymkode: 9ba05...968 1
Elaine Marley Skrevet 18. desember 2017 #24 Skrevet 18. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skilsmissesaker, barnefordelingssaker, sist inn i livbåter, syndebukker i forhold, forventes å spandere, demonisering hvis man bare er ute etter sex, beskyldninger om trakassering, uthenging, tvunget inn i militæret, flest døde i krig, flest døde av selvmord, osv osv Anonymkode: 926b9...1f4 Så da vil en slik bevegelse hjelpe da eller? Det vil være til stor hjelp med å sette fokus på disse sakene? Jeg ser ikke hvordan det å spre hat og fremstille seg selv som overlegne andre vil gjøre noen forskjell. Vil det ikke bare skape større avstand? 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #25 Skrevet 18. desember 2017 Akkurat nå, Marie90 skrev: Det er fullstendig valgfritt om man vil ha en partner eller ikke. Jeg stusser litt over dette behovet for å skape en "bevegelse" rundt det hele, og ønske oppmerksomhet rundt seg og sine valg. Det er også noe litt ironisk ved at disse mennene som visstnok "går sin egen vei" har et behov for å skape et fellesskap og få andre med på laget. Hvis man føler man har en åpenbaring som kan være gunstig for mange tror jeg dette er et ganske naturlig behov å ha. Les: Buddha, Jesus, Newton, Galilei Anonymkode: 926b9...1f4
Bootyhunter Skrevet 18. desember 2017 #26 Skrevet 18. desember 2017 1 time siden, Cuntzilla skrev: Det er ikke et veldig stort tap for menneskeheten at kvinnehatere ikke formerer seg spør du meg. de formerer seg nok, de bare holder seg unna vestlige priviligerte kvinner. så etter de har tjent gode penger, levd et langt og godt liv, skaffet flere hus, biler og økonomisk tilfredstillt, så kan man til slutt få barn og kanskje en kvinne. Menn bruker alt for mye tid på å tilfredstille high maintenance kvinner som ikke har annet enn en oppbrukt fitte å tilby
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #27 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, Elaine Marley skrev: Så da vil en slik bevegelse hjelpe da eller? Det vil være til stor hjelp med å sette fokus på disse sakene? Jeg ser ikke hvordan det å spre hat og fremstille seg selv som overlegne andre vil gjøre noen forskjell. Vil det ikke bare skape større avstand? Det er stor forskjell på å si seg overlegen det motsatte kjønn og å si seg overlegen de kulturelle forventningene til sitt eget. Anonymkode: 926b9...1f4
Bootyhunter Skrevet 18. desember 2017 #28 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, Elaine Marley skrev: Så da vil en slik bevegelse hjelpe da eller? Det vil være til stor hjelp med å sette fokus på disse sakene? Jeg ser ikke hvordan det å spre hat og fremstille seg selv som overlegne andre vil gjøre noen forskjell. Vil det ikke bare skape større avstand? det har hjulpet meg. jeg brukte mye tid og energi på kvinner for mange år siden, det eneste jeg fikk tilbake var fitte , drama, klaging og manipulerende oppførsel. Nå har jeg gitt faen i 5 år og tjener over 1 million i året, kontra 450 000 som jeg tjente tidligere. Bruke tiden på meg selv og bli bedre som person er mye bedre å bruke tiden på . Men going their own way er en fantastisk gruppe. forresten, jeg har hatt mye sex selv om jeg ikke er interessert i forhold, det gidder jeg ikke. Vist du skal veie pros and cons så sitter mannen med flere cons
Elaine Marley Skrevet 18. desember 2017 #29 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er stor forskjell på å si seg overlegen det motsatte kjønn og å si seg overlegen de kulturelle forventningene til sitt eget. Anonymkode: 926b9...1f4 Det jeg leste på nettsiden det er linket til fremstilte seg i hvert fall overlegne kvinner.
Brannslangen Skrevet 18. desember 2017 #30 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, Elaine Marley said: Jeg ser ikke hvordan det å spre hat og fremstille seg selv som overlegne andre vil gjøre noen forskjell. Vil det ikke bare skape større avstand? MGTOW er mer en protestbevegelse. Det er menn som går i streik fordi de føler at hele verden, styrt av feminismen (eller gynokratiet som de liker å kalle det), er i mot dem. Det er ikke en spesielt konstruktiv bevegelse slik som en annen gren av mannskampen er, nemlig MRA-ene. Disse gruppene er litt i tottene på hverandre. MGTOW-erne mener MRA-ene kaster bort tiden sin på å prøve å påvirke et system som overveldende er etter dem, mens MRA-ene mener MGTOW-erne er noen nihilister hvis virke ikke bedrer menns situasjon.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #31 Skrevet 18. desember 2017 2 minutter siden, Elaine Marley skrev: Det jeg leste på nettsiden det er linket til fremstilte seg i hvert fall overlegne kvinner. Kan du konkretisere? Anonymkode: 926b9...1f4
Elaine Marley Skrevet 18. desember 2017 #32 Skrevet 18. desember 2017 Akkurat nå, Bootyhunter skrev: det har hjulpet meg. jeg brukte mye tid og energi på kvinner for mange år siden, det eneste jeg fikk tilbake var fitte , drama, klaging og manipulerende oppførsel. Nå har jeg gitt faen i 5 år og tjener over 1 million i året, kontra 450 000 som jeg tjente tidligere. Bruke tiden på meg selv og bli bedre som person er mye bedre å bruke tiden på . Men going their own way er en fantastisk gruppe. forresten, jeg har hatt mye sex selv om jeg ikke er interessert i forhold, det gidder jeg ikke. Vist du skal veie pros and cons så sitter mannen med flere cons Men hva med alle andre? Det å sette fokus på menns problemer og utfordringer burde være noe som man burde jobbe for å få fokus på. Det hjelper jo lite at enkelttilfeller som har dårlige erfaringer med kvinner får masse ut av det når problemene fortsatt eksisterer og ikke gjøres noe for å få frem i lyset. 1
Elaine Marley Skrevet 18. desember 2017 #33 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du konkretisere? Anonymkode: 926b9...1f4 Det å fokusere masse på at menn har gjort ditt og datt, funnet opp det og det, og det eneste kvinner gjør er å for eksempel klage på at flyet er forsinket er jo å fremstille seg som overlegne og bedre. De er veldig opptatt av å sette kvinner i et negativt lys, og jeg tror ikke de får noe sympati eller forståelse ut av det, men det er kanskje ikke det de vil ha.
Elaine Marley Skrevet 18. desember 2017 #34 Skrevet 18. desember 2017 8 minutter siden, Brannslangen skrev: MGTOW er mer en protestbevegelse. Det er menn som går i streik fordi de føler at hele verden, styrt av feminismen (eller gynokratiet som de liker å kalle det), er i mot dem. Det er ikke en spesielt konstruktiv bevegelse slik som en annen gren av mannskampen er, nemlig MRA-ene. Disse gruppene er litt i tottene på hverandre. MGTOW-erne mener MRA-ene kaster bort tiden sin på å prøve å påvirke et system som overveldende er etter dem, mens MRA-ene mener MGTOW-erne er noen nihilister hvis virke ikke bedrer menns situasjon. Aha, da skjønner jeg litt mer.
Bootyhunter Skrevet 18. desember 2017 #35 Skrevet 18. desember 2017 8 minutter siden, Elaine Marley skrev: Men hva med alle andre? Det å sette fokus på menns problemer og utfordringer burde være noe som man burde jobbe for å få fokus på. Det hjelper jo lite at enkelttilfeller som har dårlige erfaringer med kvinner får masse ut av det når problemene fortsatt eksisterer og ikke gjøres noe for å få frem i lyset. Det er ikke bare noen som har dårlige erfaringer med kvinner. Hele vesten har det
Brannslangen Skrevet 18. desember 2017 #36 Skrevet 18. desember 2017 2 minutter siden, Elaine Marley said: Men hva med alle andre? Det å sette fokus på menns problemer og utfordringer burde være noe som man burde jobbe for å få fokus på. Sjekk ut A Voice for Men. De er kanskje den fremste MRA-grupperingen i verden. Der er den flåsete nedlatenheten mot kvinner, som preger den mer yngre garde som henger på MGTOW-forum, skrellet vekk til fordel for en saklig og konstruktiv aktivisme for å påvirke opinionen og maktpersoner. MGTOW er mer uformelt og dominert av yngre menn. AVfM er mer seriøst og skikkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #37 Skrevet 18. desember 2017 46 minutter siden, Elaine Marley said: Virker som en gjeng pompøse tullinger som tror at de er så mye bedre enn alle andre. Trekker ut noen sitat fra kjente personer og vrir det til å passe inn i "ideologien" deres. Det virket bare veldig patetisk. Dessuten, så kan man ikke si at man liker kvinner og støtter det som står på den nettsiden. Følger du MGTOW så må du jo være enig i det som står der og tro at menn er overlegne kvinner. Jeg hadde ikke hatt noe imot bevegelsen om de bare valgte å leve ved å gå sin egen vei, men når det blir en gjeng med sutrete små barn så får de null respekt fra meg. Dette vil heller ikke sette fokus på menns problemer og utfordringer. Tror du heller burde se på hva MGTOW står for fremfor å spy ut ubegrunnet hat. Sjekk ut dokumentaren the red pill du Anonymkode: 45ac9...4dd
Elaine Marley Skrevet 18. desember 2017 #38 Skrevet 18. desember 2017 2 minutter siden, Brannslangen skrev: Sjekk ut A Voice for Men. De er kanskje den fremste MRA-grupperingen i verden. Der er den flåsete nedlatenheten mot kvinner, som preger den mer yngre garde som henger på MGTOW-forum, skrellet vekk til fordel for en saklig og konstruktiv aktivisme for å påvirke opinionen og maktpersoner. MGTOW er mer uformelt og dominert av yngre menn. AVfM er mer seriøst og skikkelig. Takk, skal gjøre det.
Cuntzilla Skrevet 18. desember 2017 #39 Skrevet 18. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det handler mer om det befriende aspektet ved å ikke leve opp til noen andres tanker om hva en bør være og gjøre. Altså: Vi liker kvinner, men lever etter egne standarder. Anonymkode: 926b9...1f4 Jaha, og dette tror du på selv? Du ser ikke noe sammenheng mellom MGTOW og generell negativitet mot kvinner? Jeg ser det bare i den korte introduksjonen av MGTOW på hjemmesiden det er lenket til her, det står jo omtrent at kvinner er idioter og menn er heltene som har utrettet det meste av verdi i verden. Og dersom jeg klikker meg inn på forumet der så vil jeg bli særdeles overrasket om jeg ikke finner noen som uttrykker enorm misnøye mot kvinner og ser på dem som under menn. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jøss, det var mye hat fra dere to oma ting dere ikke aner noe som helst om Sjekk dokumentaren the red pill Anonymkode: 45ac9...4dd Formuler noen argumenter skriftlig heller, folk gidder ikke se en potensielt dårlig dokumentar anbefalt av en random anonym bruker for og kunne besvare et innlegg på Kvinneguiden. 33 minutter siden, Bootyhunter skrev: de formerer seg nok, de bare holder seg unna vestlige priviligerte kvinner. så etter de har tjent gode penger, levd et langt og godt liv, skaffet flere hus, biler og økonomisk tilfredstillt, så kan man til slutt få barn og kanskje en kvinne. Menn bruker alt for mye tid på å tilfredstille high maintenance kvinner som ikke har annet enn en oppbrukt fitte å tilby Fin forsvarsmekanisme, ikke bare vil det å gå til seksuell streik mot kvinner gjør at man slipper å bli avvist mer, men det er også kvinners feil at man er mislykket i utgangspunktet. Jeg skjønner dog ikke helt hvordan man skal bli lykkelig av å strebe etter nøyaktig de samme tingene for seg selv som man tidligere strebet etter for å få en "oppbrukt fitte". Og så med det ultimate målet/håpet om å ende opp med en kvinne til slutt uansett (?). De burde heller gi slipp på målet om å skaffe flere hus, pissekonkurransen mellom menn er like mye med på å gjøre at noen menn føler seg mislykkede som det å gå på en smell hos det motsatte kjønn. Fordelen med MGTOW er vel imidlertid at om man så er helt på bunnen av det mannlige hierarki så har man fremdeles kvinnen å se ned på. 5
Gjest Allis Skrevet 18. desember 2017 #40 Skrevet 18. desember 2017 1 time siden, Cuntzilla skrev: MGTOW er en bevegelse for menn som ikke liker eller ikke kan få kvinner, så at de avstår fra å ha forhold med kvinner er heller ikke mye verdt. Vi vil ikke ha dere uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå