Gå til innhold

MGTOW - hva mener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde vært interessant å få kvinners (og menns) syn på den voksende bevegelsen "Men Going Their Own Way" https://mgtow.com/ 

Disse menneskene deler en overbevisning om at veien til lykke går i en annen retning enn romantiske forhold til kvinner. Deler du deres filosofi? Er de noen bitre tullinger? Blir menn urettferdig behandlet? 

Anonymkode: 926b9...1f4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En reaksjon på den herjende feminismen. Kvinner durer frem, ingen bryr seg om menns problemer, og disse mennene rett og slett bare opter ut. De gidder ikke å bli hundset med lengre. MGTOW er en rømningsvei.

Jeg vil dog si at bevegelsen eller fenomenet er en blindvei. Det å kutte ut ikke minst barn er svært dårlig for menneskeheten og spesielt for den hvite rase, og det er dumt å la det gå utover uskyldige kvinner at vi har en tyrannisk politisk feministideologi som akkurat nå har makten. Rett skytset mot ideologene; ikke mot vanlige damer.

• Liker 7
Skrevet
13 minutter siden, Brannslangen skrev:

En reaksjon på den herjende feminismen. Kvinner durer frem, ingen bryr seg om menns problemer, og disse mennene rett og slett bare opter ut. De gidder ikke å bli hundset med lengre. MGTOW er en rømningsvei.

Jeg vil dog si at bevegelsen eller fenomenet er en blindvei. Det å kutte ut ikke minst barn er svært dårlig for menneskeheten og spesielt for den hvite rase, og det er dumt å la det gå utover uskyldige kvinner at vi har en tyrannisk politisk feministideologi som akkurat nå har makten. Rett skytset mot ideologene; ikke mot vanlige damer.

Det er ikke et veldig stort tap for menneskeheten at kvinnehatere ikke formerer seg spør du meg.

• Liker 30
Skrevet
16 minutter siden, Brannslangen skrev:

Jeg har ikke noe imot feminisme og ingen interesse av å verne spesielt om den hvite rase, eller menneskeheten for den saks skyld.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Cuntzilla said:

Det er ikke et veldig stort tap for menneskeheten at kvinnehatere ikke formerer seg spør du meg.

De hater nok mer systemet enn kvinner, men det er lettere å la frustrasjonen gå utover tilgjengelige kvinner i hverdagen enn mot et ugjennomtrengelig politisk system.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke sjangs på damene så jeg lurer på om jeg skal slutte meg til denne bevegelsen. Gir meg et alibi for å være forever alone.

Anonymkode: 6ac9f...5ff

• Liker 6
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Disse menneskene deler en overbevisning om at veien til lykke går i en annen retning enn romantiske forhold til kvinner.

Fint for dem. Har egentlig ikke så stor interesse i hvordan disse mennene finner lykken. Om de er homofile, heterofile, eller hvordan de enn måtte ønske å leve så lenge de ikke skader andre. 

Anonymkode: 0fc84...c7c

• Liker 3
Skrevet

Hva står egentlig M G T O W for? :P

Anonymkode: f7af5...770

Skrevet

ingenting

Anonymkode: 288bc...3ae

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, Cuntzilla said:

Feministenes stempling er ikke mye verdt.

Matt Daemon er nettopp blitt stemplet av feministene fordi han sa det er forskjell på å klappe noen på rumpa og voldtekt eller å misbruke barn. Feministene syns ikke det, og den type militant ekstremisme er vel grunnen til at mgtow eksisterer.

Anonymkode: 83243...fd3

• Liker 4
Skrevet (endret)

Mange MGTOWere er prikk lik deres fiender, feminaziene. De er endimensjonale, trangsynte, fiendtlige og hater alle som har en annen mening. De er begge like tragiske i min mening. Etter å ha infiltrert og observert begge parters facebook-grupper kom det klart frem at man ikke skal forvente mye fra disse underdanige omegaene som klart og tydelig trenger å bli holdt i sjakk

Ikke misforstå meg, jeg misliker feminazier jeg også,
men jeg trenger ikke en bevegelse for å si min mening og for å føle meg "trygg"

lol drep meg

Endret av Lexicon
  • Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feministenes stempling er ikke mye verdt.

Matt Daemon er nettopp blitt stemplet av feministene fordi han sa det er forskjell på å klappe noen på rumpa og voldtekt eller å misbruke barn. Feministene syns ikke det, og den type militant ekstremisme er vel grunnen til at mgtow eksisterer.

Anonymkode: 83243...fd3

MGTOW er en bevegelse for menn som ikke liker eller ikke kan få kvinner, så at de avstår fra å ha forhold med kvinner er heller ikke mye verdt. Vi vil ikke ha dere uansett.

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, Cuntzilla skrev:

MGTOW er en bevegelse for menn som ikke liker eller ikke kan få kvinner, så at de avstår fra å ha forhold med kvinner er heller ikke mye verdt. Vi vil ikke ha dere uansett.

Det handler mer om det befriende aspektet ved å ikke leve opp til noen andres tanker om hva en bør være og gjøre. Altså: Vi liker kvinner, men lever etter egne standarder. 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, Lexicon said:

Mange MGTOWere er prikk lik deres fiender, feminaziene. De er endimensjonale, trangsynte, fiendtlige og hater alle som har en annen mening. De er begge like tragiske i min mening. Etter å ha infiltrert og observert begge parters facebook-grupper kom det klart frem at man ikke skal forvente mye fra disse underdanige omegaene som klart og tydelig trenger å bli holdt i sjakk

Ikke misforstå meg, jeg misliker feminazier jeg også,
men jeg trenger ikke en bevegelse for å si min mening og for å føle meg "trygg"

lol drep meg

7 minutter siden, Cuntzilla said:

Jøss, det var mye hat fra dere to oma ting dere ikke aner noe som helst om :) Sjekk dokumentaren the red pill ;)

Anonymkode: 45ac9...4dd

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker som så at hver og en får gjøre det han eller hun synes er best for seg. Jeg støtter alle i å søke etter lykken, så lenge man ikke skader andre på vegen. Dersom man mener at måten å bli lykkelig på er å ikke innlede romantiske forhold med kvinner, så er dette helt greit for meg. De fleste menn ønsker jo å ha kvinner i livene sine, på samme måte som de fleste kvinner ønsker menn i livene sine. Hvis man bruker denne "overbevisningen" til å spre hat, så er det naturligvis ikke greit, men så lenge man behandler andre bra kan alle gjøre som de vil. 

Om menn blir urettferdig behandlet? Noen ganger ja. Noen ganger blir kvinner urettferdig behandlet også. Men slike debatter glemmer ofte alle de menn og kvinner som tross alt lever i gode, trygge, fine forhold. Det kan godt være at MGTOW er en voksende bevegelse, men de fleste menn og kvinner lever jo godt sammen - og setter pris på hverandre. 

Det er ikke "urettferdig" at menn eller kvinner forblir single - det er riktignok trist for dem det gjelder, men alle velger jo den partneren de har mest lyst på, som er tilgjengelig og gjengjelder følelsene. Det er ikke så mye samfunnet kan gjøre med at noen er mindre attraktive på datingmarkedet. At de velger å slutte å prøve, og søker andre verdier i livet, er selvsagt helt greit. 

Anonymkode: 03b21...b00

• Liker 4
Skrevet (endret)
På 18.12.2017 den 17.57, AnonymBruker skrev:

Disse menneskene deler en overbevisning om at veien til lykke går i en annen retning enn romantiske forhold til kvinner.

Det sies så. Så hvorfor de da velger å sløse bort sine dyrebare liv på å spy ut hat om/over kvinner som ikke kunne brydd seg mindre, i stedet for å finne lykke gjennom prestasjoner i arbeid, studier og givende hobbyer? Da jeg hørte om denne manne'bevegelsen' første gang syntes jeg de hadde noen viktige tanker, men majoriteten av tilhengerne og (representantene, aldri et bra tegn) er forsmådde (enten ekte eller innbilt, se "friend zone") mannebarn som i stedet for å ta tak i livene sine har funnet en beleilig syndebukk. Jeg tviler ikke et øyeblikk på at disse har ekte smerte i livet sitt, slik vi alle har. Men i stedet for å verne om hverandre og gjøre terskelen lavere for menn når det gjelder å uttrykke følelser og finne hjelp, nører MGTOW-guruene opp under tilhengernes vrangforestillinger og utnytter dem. Minner mer om en sekt enn en bevegelse, spør du meg.

Endret av AmandaVI
  • Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AmandaVI skrev:

Det sies så. Så hvorfor de da velger å sløse bort sine dyrebare liv på å spy ut hat on/over kvinner som ikke kunne brydd seg mindre, i stedet for å finne lykke gjennom prestasjoner i arbeid, studier og givende hobbyer? Da jeg hørte om denne manne'bevegelsen' første gang syntes jeg de hadde noen viktige tanker, men majoriteten av tilhengerne og (representantene, aldri et bra tegn) er forsmådde (enten ekte eller innbilt, se "friend zone") mannebarn som i stedet for å ta tak i livene sine har funnet en beleilig syndebukk. Jeg tviler ikke et øyeblikk på at disse har ekte smerte i livet sitt, slik vi alle har. Men i stedet for å verne om hverandre og gjøre terskelen lavere for menn når det gjelder å uttrykke følelser og finne hjelp, nører MGTOW-guruene opp under tilhengernes vrangforestillinger og utnytter dem. Minner mer om en sekt enn en bevegelse, spør du meg.

Enig i at det er en slags vekkelsesbevegelse eller sekt og at den har mye for seg hva angår personlig utvikling, men at den tar en litt gal retning.

Skrevet

Virker som en gjeng pompøse tullinger som tror at de er så mye bedre enn alle andre. 

Trekker ut noen sitat fra kjente personer og vrir det til å passe inn i "ideologien" deres. Det virket bare veldig patetisk. 

Dessuten, så kan man ikke si at man liker kvinner og støtter det som står på den nettsiden. Følger du MGTOW så må du jo være enig i det som står der og tro at menn er overlegne kvinner. 

Jeg hadde ikke hatt noe imot bevegelsen om de bare valgte å leve ved å gå sin egen vei, men når det blir en gjeng med sutrete små barn så får de null respekt fra meg. 

Dette vil heller ikke sette fokus på menns problemer og utfordringer. 

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Trekker ut noen sitat fra kjente personer og vrir det til å passe inn i "ideologien" deres. Det virket bare veldig patetisk. 

Det gjør vi jo alle, i den grad litteratur tolkes subjektivt. Charles Bukowski er for eksempel ingen dårlig representant for mannens ensomhet og problematikken rundt å være mann, for de som kjenner verkene hans. Feminister gjør jo hele tiden det samme. Så selv om jeg ville gått i døden for din rett til å si din mening (pun intended), synes jeg det er lite pompøst og helt greit å gjøre en sak mer poetisk med sitater.

Skrevet

Men hva er det som er så urettferdig for menn, som vi kvinner ikke opplever? Og tror disse mennene at vi kvinner går gjennom livet på en rosa sky?

Anonymkode: 33939...f69

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...