Gå til innhold

Hvordan få smal midje uten å miste kroppsfett andre steder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det går ikke å «punktslanke». Du må ned i fettprosent for å bli kvitt valker og mage. Da forvinner pupper og ræv også. 

For å få volum på rumpe og lår må du trene styrke. Puppene er det lite å få gjort noe med, med mindre du opererer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GoldenLioness

Så lenge du spiser sunn og god mat som ikke ikke inneholder for mye saltt og sukker(binder vann) og er moderat med mat som gjør en oppblåst så er mye gjort. Jeg har helt flat mage, men spiser jeg myke raske karbohydrater eller my rotgrønnsaker etc så blir magen oppblåst. 

I tillegg vil trening med fokus på kjernemuskaturen hjelpe på en flatere mage. Yoga er utrolig effektivt for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg leser ts så tror jeg dessverre ikke du kan få innsving i midjen med mindre du opererer bort ribbein og slikt, rett og slett fordi du nok ikke er timeglassfasong. Det høres kanskje ut som om du er eple? Jeg lurer også på om det er mulig å få vekk magefettet og beholde fettet andre steder, men leser her at det ikke er mulig :sukk:

Anonymkode: 0f208...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter hva jeg leser ts så tror jeg dessverre ikke du kan få innsving i midjen med mindre du opererer bort ribbein og slikt, rett og slett fordi du nok ikke er timeglassfasong. Det høres kanskje ut som om du er eple? Jeg lurer også på om det er mulig å få vekk magefettet og beholde fettet andre steder, men leser her at det ikke er mulig :sukk:

Anonymkode: 0f208...62e

Du leste ikke mine innlegg? Jeg er utdannet innen trening og ernæring og hr selv økt differansen mellom midje og hofter med 10 cm ved å legge om kostholdet. Jeg gikk fra moderat til ekstremt timeglass, men det er mulig å endre fettfordeling uansett kroppstype jo.

Man kan selvsagt ikke gå fra eple til timeglass, men øke midje/hofteratio er mulig. :)

Anonymkode: fd7ad...9be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du leste ikke mine innlegg? Jeg er utdannet innen trening og ernæring og hr selv økt differansen mellom midje og hofter med 10 cm ved å legge om kostholdet. Jeg gikk fra moderat til ekstremt timeglass, men det er mulig å endre fettfordeling uansett kroppstype jo.

Man kan selvsagt ikke gå fra eple til timeglass, men øke midje/hofteratio er mulig. :)

Anonymkode: fd7ad...9be

Men du er jo ikke ts...:fnise: Man kan ikke trene skjellettet vårt eller hvordan man legger på seg

Anonymkode: 0f208...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg lurer på om hvordan man kan få smalere midje, både foran og inn i sidene (timeglassform) - men UTEN å miste fett andre steder på kroppen som rumpe og hofter? 

Anonymkode: 9fee7...ebb

5 2 diett. Les deg opp. 90 prosent av det du går ned er magefettet. 

Anonymkode: 6043e...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 2 diett. Les deg opp. 90 prosent av det du går ned er magefettet. 

Anonymkode: 6043e...53a

Det ville vært rart om man mistet 90% av fettet på armene. Det er jo ikke plass til så veldig mye fett der sammenlignet med magen. Selv om man mister masse fett på magen betyr ikke det at man endrer kroppsform fra eple til timeglass. Om du går inn mer i centimeter på magen enn på armene, så kan fortsatt forholdet mellom magefett og fett på armene være det samme.

Sitat

Tap av visceralt fett (fett rundt magen) var proporsjonalt med det totale vekttapet, og begge tilnærminger hadde likeverdige effekter.

https://sunnskepsis.wordpress.com/2014/01/11/gir-periodisk-faste-storre-vekttap/

På 17.12.2017 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Du leste ikke mine innlegg? Jeg er utdannet innen trening og ernæring og hr selv økt differansen mellom midje og hofter med 10 cm ved å legge om kostholdet. Jeg gikk fra moderat til ekstremt timeglass, men det er mulig å endre fettfordeling uansett kroppstype jo.

Man kan selvsagt ikke gå fra eple til timeglass, men øke midje/hofteratio er mulig. :)

Anonymkode: fd7ad...9be

Si meg da, hva slags kosthold bør jeg gå for å legge på meg alt fettet på puppene i stedet for magen når jeg går opp i vekt? 

Endret av penny_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, penny_ skrev:

Det ville vært rart om man mistet 90% av fettet på armene. Det er jo ikke plass til så veldig mye fett der sammenlignet med magen. Selv om man mister masse fett på magen betyr ikke det at man endrer kroppsform fra eple til timeglass. Om du går inn mer i centimeter på magen enn på armene, så kan fortsatt forholdet mellom magefett og fett på armene være det samme.

https://sunnskepsis.wordpress.com/2014/01/11/gir-periodisk-faste-storre-vekttap/

Si meg da, hva slags kosthold bør jeg gå for å legge på meg alt fettet på puppene i stedet for magen når jeg går opp i vekt? 

Jeg har ikke sagt at alt fettet vil legge seg på puppene, men du kan spise mat som fordeler fettet på andre steder enn magen. Jeg tror jeg la ut et par linker tidligere i denne tråden, hvis du vil ha detaljene.

Fett lagres på magen hvis man sover dårlig, spiser dårlig eller på andre måter utsetter kroppen for stress. Junkfood og mye karbohydrater er stress for kroppen, et næringsrikt kosthold med gode råvarer er ikke.

Vi kvinner lagrer fett på rumpe, hofter og lår for å forberede oss best mulig på å være frem et friskt barn, og fettet som prioriteres dit er godt fett med høyt innhold av omega 3, fra f.eks kjøtt og meieriprodukter fra gressfôra/ville dyr, villfisk og nøtter/frø. Så dermed vil kroppen  bygge opp fettlagrene rundt hoftepartiet dersom den får denne næringen.

Dersom man unngår mat med mye omega 6 (raffinerte vegetabilske oljer, korn), og dårlige karbohydrater  (junk, sukker, vel og halvfabrikata), vil man lagre mindre fett på magen. Dette er basis fysiologi.

Jeg har aldri sagt at man kan endre den fundamentale kroppsbygningen sin, men som sagt kan man endre muskelstørrelse med riktig trening og fettfordeling med riktig kosthold.

Ts vil ikke få timeglassftimeglassfigur nei, men hun kan få en bedre midje/hofteratio.

Anonymkode: fd7ad...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt at alt fettet vil legge seg på puppene, men du kan spise mat som fordeler fettet på andre steder enn magen. Jeg tror jeg la ut et par linker tidligere i denne tråden, hvis du vil ha detaljene.

Fett lagres på magen hvis man sover dårlig, spiser dårlig eller på andre måter utsetter kroppen for stress. Junkfood og mye karbohydrater er stress for kroppen, et næringsrikt kosthold med gode råvarer er ikke.

Vi kvinner lagrer fett på rumpe, hofter og lår for å forberede oss best mulig på å være frem et friskt barn, og fettet som prioriteres dit er godt fett med høyt innhold av omega 3, fra f.eks kjøtt og meieriprodukter fra gressfôra/ville dyr, villfisk og nøtter/frø. Så dermed vil kroppen  bygge opp fettlagrene rundt hoftepartiet dersom den får denne næringen.

Dersom man unngår mat med mye omega 6 (raffinerte vegetabilske oljer, korn), og dårlige karbohydrater  (junk, sukker, vel og halvfabrikata), vil man lagre mindre fett på magen. Dette er basis fysiologi.

Jeg har aldri sagt at man kan endre den fundamentale kroppsbygningen sin, men som sagt kan man endre muskelstørrelse med riktig trening og fettfordeling med riktig kosthold.

Ts vil ikke få timeglassftimeglassfigur nei, men hun kan få en bedre midje/hofteratio.

Anonymkode: fd7ad...9be

De linkene du la ut er jo bare til en fitnessblogg (uten kilder) og en nettside som sier hva Paleo dietten er. Fant ikke noe om disse påstandene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, penny_ skrev:

De linkene du la ut er jo bare til en fitnessblogg (uten kilder) og en nettside som sier hva Paleo dietten er. Fant ikke noe om disse påstandene.

Linkene gir info om detaljene ved et paleo kosthold. Resten av informasjonen er hentet fra bøkene jeg har lest gjennom ernæringstudiet. Det er ingen som tvinger hverken deg eller ts til å teste dette, og det er absolutt ingenting skadelig ved tipsene mine, så jeg kommer ikke til å bruke resten av dagen på å referere fagbøker. :)

Anonymkode: fd7ad...9be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan miste mange cm rundt midjen på å trene kjernemuskulaturen, bare å google øvelser for det, man kan ikke punktslanke, men man kan definitivt "punkt stramme". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2017 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Linkene gir info om detaljene ved et paleo kosthold. Resten av informasjonen er hentet fra bøkene jeg har lest gjennom ernæringstudiet. Det er ingen som tvinger hverken deg eller ts til å teste dette, og det er absolutt ingenting skadelig ved tipsene mine, så jeg kommer ikke til å bruke resten av dagen på å referere fagbøker. :)

Anonymkode: fd7ad...9be

Hehe, neivel. Det er normalt å vise til kilder. Ellers er diskusjonen null verdt. Hadde det du sier hatt noe sannhet i seg, så hadde man funnet noe om det på nett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2017 den 12.09, pautina skrev:

Kan miste mange cm rundt midjen på å trene kjernemuskulaturen, bare å google øvelser for det, man kan ikke punktslanke, men man kan definitivt "punkt stramme". 

Hvis man skal miste cm, så må jo noe forsvinne. Det vil si enten fett, muskler, ribbein eller mage- og tarminnhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.12.2017 den 7.51, penny_ skrev:

Hvis man skal miste cm, så må jo noe forsvinne. Det vil si enten fett, muskler, ribbein eller mage- og tarminnhold.

Stram buk muskulatur og indre magemuskler fungerer litt som et "korsett", det holder innholdet på plass, så akkurat på midjen fungerer det til å miste cm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd for å trene styrke, så lenge du spiser nok vil du ikke få spinkel rumpe og armer, du vil bare få strammere armer og rumpe. 

Om du er stillesittende og/ eller spiser mye junk legger du lettere det "farlige" fettet rundt midjen

Anonymkode: 1c2b5...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg lurer på om hvordan man kan få smalere midje, både foran og inn i sidene (timeglassform) - men UTEN å miste fett andre steder på kroppen som rumpe og hofter? 

Anonymkode: 9fee7...ebb

Hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.12.2017 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg lurer på om hvordan man kan få smalere midje, både foran og inn i sidene (timeglassform) - men UTEN å miste fett andre steder på kroppen som rumpe og hofter? 

Anonymkode: 9fee7...ebb

Det går ikke.

Anonymkode: 4e29e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk vektet rockering.

du kan ikke punktforbrenne fett, men vektet rockering vil stramme opp magesmusklene slik at magen ser strammere og mer definert ut:) funket på meg i alle fall.

Anonymkode: c6265...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyfett paleokosthold - handler det om eggdiett? 

hvordan opplevdes treningsgleden.

Jeg har som mål å gå ned 20 kg, vil den fungere, og vil magefettet forsvinne? 

Anonymkode: c2dcb...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...