Gå til innhold

Hvordan få smal midje uten å miste kroppsfett andre steder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om hvordan man kan få smalere midje, både foran og inn i sidene (timeglassform) - men UTEN å miste fett andre steder på kroppen som rumpe og hofter? 

Anonymkode: 9fee7...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spesielt den delen midt på magen over og under navelen, og inn i sidene 

Anonymkode: 9fee7...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvert fall lært at det ikke nytter å punktslanke. Magefettet er vel det som er vanskeligst å få av også, mener jeg å huske? Men det finnes kanskje noen øvelser du kan gjøre som hjelper deg i denne retningen.... 

Anonymkode: 0f286...204

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettlagrene i kroppen tømmes ganske jevnt over hele kroppen når du går ned i vekt (det finnes individuelle forskjeller som gjør at noen av oss lagrer mer fett visse steder, men det er vel genetisk og ikke noe du kan gjøre noe med). Det du kan gjøre er å trene musklene der du ønsker å være større.

Anonymkode: 8bbd8...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv, men jeg mistet 8 cm rundt livet da jeg la om til Høyfett paleokosthold. Hadde timeglassfigur fra før, men den ble jo mer uttalt. :) Ingen endring på pupper, noen cm opp over rumpa, og ellers fiķ jeg paddeflat mage. :) Vekten var lik før og etter. 

Anonymkode: fd7ad...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste som fungerer er fettsuging, men hvis du føler at du har lite fett på armer og bein, men mye på magen, så kan det hende at vektnedgang ikke synes så godt andre steder enn på magen hos deg. Hvis du vil se litt mer proporsjonal ut så bør du begynne å trene styrke.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hvert fall lært at det ikke nytter å punktslanke. Magefettet er vel det som er vanskeligst å få av også, mener jeg å huske? Men det finnes kanskje noen øvelser du kan gjøre som hjelper deg i denne retningen.... 

Anonymkode: 0f286...204

Når jeg ser på før- og etterbilder av folk så er det magen jeg ser vektnedgangen best på, så det er nok bare en myte. Hvor på kroppen fettet legger seg og hvor man tar av seg mest er genetisk. 

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du kan gjøre er å trene musklene der du ønsker å være større.

Anonymkode: 8bbd8...018

Så hvis jeg tar situps, så får jeg større mage? Har nemlig startet med situps for å få litt flatere mage..Men det er kanskje feil det da? 

Anonymkode: 9fee7...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, penny_ skrev:

Det eneste som fungerer er fettsuging, men hvis du føler at du har lite fett på armer og bein, men mye på magen, så kan det hende at vektnedgang ikke synes så godt andre steder enn på magen hos deg. Hvis du vil se litt mer proporsjonal ut så bør du begynne å trene styrke.

Når jeg ser på før- og etterbilder av folk så er det magen jeg ser vektnedgangen best på, så det er nok bare en myte. Hvor på kroppen fettet legger seg og hvor man tar av seg mest er genetisk. 

Ja jeg har lite fett på armer, bein og rumpe, og har faktisk gått opp i vekt for å ikke være så tynn (jeg var sterkt undervektig og bare skinn og bein). Men med større rumpe og armer og former så har jeg også fått en mye større mage, eller, jeg vil si den er normal, men jeg skulle gjerne hatt den flatere, og mer inn i sidene slik kroppsfasongen min var før, for nå har jeg en veldig "rektangel" kroppsfasong. 

Jeg tror ikke jeg kvalifiserer til fettsuging , jeg er fortsatt slank/normalvektig. Men om man skulle ta fettsuging da, vil man ikke legge på seg i samme områder igjen raskt om man fortsetter å spise samme mengde? Saken er at jeg kan ikke gå ned i kaloriinntak/måltider, da blir jeg sterkt undervektig igjen som jeg var.. 

Anonymkode: 9fee7...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan bare snakke for meg selv, men jeg mistet 8 cm rundt livet da jeg la om til Høyfett paleokosthold. Hadde timeglassfigur fra før, men den ble jo mer uttalt. :) Ingen endring på pupper, noen cm opp over rumpa, og ellers fiķ jeg paddeflat mage. :) Vekten var lik før og etter. 

Anonymkode: fd7ad...9be

Hei så gøy å høre :) Hva er høyfett paleokosthold? Har du eksempler på mat du kuttet ut og begynte med? 

Anonymkode: 9fee7...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har lite fett på armer, bein og rumpe, og har faktisk gått opp i vekt for å ikke være så tynn (jeg var sterkt undervektig og bare skinn og bein). Men med større rumpe og armer og former så har jeg også fått en mye større mage, eller, jeg vil si den er normal, men jeg skulle gjerne hatt den flatere, og mer inn i sidene slik kroppsfasongen min var før, for nå har jeg en veldig "rektangel" kroppsfasong. 

Jeg tror ikke jeg kvalifiserer til fettsuging , jeg er fortsatt slank/normalvektig. Men om man skulle ta fettsuging da, vil man ikke legge på seg i samme områder igjen raskt om man fortsetter å spise samme mengde? Saken er at jeg kan ikke gå ned i kaloriinntak/måltider, da blir jeg sterkt undervektig igjen som jeg var.. 

Anonymkode: 9fee7...ebb

Jeg vet ikke helt hvordan fettsuging fungerer. Tror nok hvem som helst kan det så lenge man går til en privat klinikk og betaler selv. Men det med fettsuging var ikke alvorlig ment. 

Tren styrke slik at du får litt fyldigere og samtidig fastere armer, bein og rumpe. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei så gøy å høre :) Hva er høyfett paleokosthold? Har du eksempler på mat du kuttet ut og begynte med? 

Anonymkode: 9fee7...ebb

Det finnes ikke noen kostholdregimer som gjør at du mister mer fett på magen enn du ellers ville gjort på et underskudd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har lite fett på armer, bein og rumpe, og har faktisk gått opp i vekt for å ikke være så tynn (jeg var sterkt undervektig og bare skinn og bein). Men med større rumpe og armer og former så har jeg også fått en mye større mage, eller, jeg vil si den er normal, men jeg skulle gjerne hatt den flatere, og mer inn i sidene slik kroppsfasongen min var før, for nå har jeg en veldig "rektangel" kroppsfasong. 

Jeg tror ikke jeg kvalifiserer til fettsuging , jeg er fortsatt slank/normalvektig. Men om man skulle ta fettsuging da, vil man ikke legge på seg i samme områder igjen raskt om man fortsetter å spise samme mengde? Saken er at jeg kan ikke gå ned i kaloriinntak/måltider, da blir jeg sterkt undervektig igjen som jeg var.. 

Anonymkode: 9fee7...ebb

Du kan ikke endre hele kroppsfasongen din uten plastisk kirurgi. (Aka Kardashians), men du kan trene musklene i over og underkropp for å øke str på armer, skuldre, rumpe, lår og legger.

Du burde droppe situps, og heller velge Planke og yoga for kjernestyrke. Situps vil øke str på magemusklene.

I tillegg kan du omdefinere fettfordelingen ved å spise godt med skikkelig mat. Som jeg skrev så funket Høyfett paleo for meg. :)

Anonymkode: fd7ad...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei så gøy å høre :) Hva er høyfett paleokosthold? Har du eksempler på mat du kuttet ut og begynte med? 

Anonymkode: 9fee7...ebb

https://www.nerdfitness.com/blog/the-beginners-guide-to-the-paleo-diet/

https://paleoleap.com/paleo-101/

Her kan du lese mer. :) Viktig å spise nok mat, hvis du, som meg, ikke vil ned i vekt, bare se bedre ut. :)

Anonymkode: fd7ad...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, penny_ skrev:

Det finnes ikke noen kostholdregimer som gjør at du mister mer fett på magen enn du ellers ville gjort på et underskudd. 

Neivel? Hvorfor funket det for meg da? Kostholdet var det eneste jeg endret på, og jeg gikk fra 75 til 67 cm midje i løpet av rundt tre mnd.. Og opp to cm over rumpa, fra 101 til 103 cm. Og der holdt jeg meg i mange år, til jeg fikk barn.

Anonymkode: fd7ad...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel? Hvorfor funket det for meg da? Kostholdet var det eneste jeg endret på, og jeg gikk fra 75 til 67 cm midje i løpet av rundt tre mnd.. Og opp to cm over rumpa, fra 101 til 103 cm. Og der holdt jeg meg i mange år, til jeg fikk barn.

Anonymkode: fd7ad...9be

Det fungerer uansett hva slags kosthold du har, så lenge du spiser mindre enn du forbrenner. Det var ikke høyfettkostholdet som gjorde at du mistet fett, det var underskuddet. 

Det kan også hende at du tidligere har spist ting som gjør deg oppblåst og får tregere fordøyelse. Dermed får du mer mageinnhold = større magemål. 

Endret av penny_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, penny_ skrev:

Det fungerer uansett hva slags kosthold du har, så lenge du spiser mindre enn du forbrenner. Det var ikke høyfettkostholdet som gjorde at du mistet fett, det var underskuddet. 

Det kan også hende at du tidligere har spist ting som gjør deg oppblåst og får tregere fordøyelse. Dermed får du mer mageinnhold = større magemål. 

Jeg gikk ikke ned et eneste gram. Og om noe så spiste jeg mer kcal enn før, pga alt fettet. Jeg kan være enig i at magen også ble flatere av bedre fordøyelse, var ofte stinn og oppblåst på kvelden før. Men begge målene er tatt på morgenen, før frokost.

Anonymkode: fd7ad...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ikke ned et eneste gram. Og om noe så spiste jeg mer kcal enn før, pga alt fettet. Jeg kan være enig i at magen også ble flatere av bedre fordøyelse, var ofte stinn og oppblåst på kvelden før. Men begge målene er tatt på morgenen, før frokost.

Anonymkode: fd7ad...9be

Trente du styrke?

Du har mat i magen og tarmene selv på morgenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, penny_ skrev:

Trente du styrke?

Du har mat i magen og tarmene selv på morgenen. 

Jeg trente styrke, helkropp, to ganger i uka både før og etter, endret ikke treningsregime. Det hadde jeg gjort i noen år før dette. Hvis vi skal være veld8g detaljerte, så er målene tatt etter dobesøk og før frokost. Forklarer uansett ikke 8 cm.. 

Anonymkode: fd7ad...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren rumpe!!! Det skaper en illusjon av smalere midje jo større rumpa er 😋

Anonymkode: bb6dc...19d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...