AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #101 Skrevet 21. desember 2017 Sprayer du på min hund, så kommer jeg til å rive den ut av hendene dine og spraye ned deg ts! Har noen en ukontrollert og aggressiv hund, så sprayet du ned eieren! Det er ikke hundens feil at den er aggressiv, men eieren. Anonymkode: 17238...649 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #102 Skrevet 21. desember 2017 22 minutter siden, AnonymBruker said: Sprayer du på min hund, så kommer jeg til å rive den ut av hendene dine og spraye ned deg ts! Har noen en ukontrollert og aggressiv hund, så sprayet du ned eieren! Det er ikke hundens feil at den er aggressiv, men eieren. Anonymkode: 17238...649 Det er ikke hundens feil, men hvordan skal man få unna en hund som går til angrep? Min erfaring er at eierne er altfor langt unna til å gripe inn, og en del av dem er generelt veldig tafatte. Jeg var på joggetur uten hund, en tydelig aggressiv hund kom veldig nært meg. Eieren var langt unna og kunne ikke gjøre noen ting. Jeg er heldigvis ikke spesielt redd hunder, og jeg klarte derfor å tenke klart nok til å bare stå stille, men en som er redd kunne fort ha sparket etter hunden og endt opp med å bli bitt. Jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde hatt med min hund, som både er generelt litt redd for andre hunder og vil forsvare meg i truende situasjoner. Jeg hadde aldri klart å skilt dem på egenhånd, og skaden kunne vært stort innen eier kom seg bort. Dette er situasjoner som skjer relativt ofte, og ja, jeg er enig i at det ikke er hundens feil, men hvordan skal man få en stor og aggressiv hund unna? Hva er løsningen i slike situasjoner? Anonymkode: 5865a...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #103 Skrevet 21. desember 2017 26 minutter siden, AnonymBruker said: Sprayer du på min hund, så kommer jeg til å rive den ut av hendene dine og spraye ned deg ts! Har noen en ukontrollert og aggressiv hund, så sprayet du ned eieren! Det er ikke hundens feil at den er aggressiv, men eieren. Anonymkode: 17238...649 Har du opplevd et ordentlig slagsmål mellom to hunder? Jeg har opplevd at min tispe kom i slagsmål med en annen tispe, de bet seg fast i hverandre og det eneste vi som eiere kunne gjøre var å løfte opp bakbeina på dem slik at de måtte slippe. De klarte å komme seg løs igjen og røk ihop igjen, vi måtte gjenta prosedyren og klarte denne gangen å få de fra hverandre. Jeg hørte tennene til den andre hunden gå gjennom hud og brusk på min egen hund. Kanskje du kan fortelle meg hva jeg skulle gjort om eieren var 50 meter unna og det var stor størrelsesforskjell på hundene? Anonymkode: 00d4d...427 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #104 Skrevet 22. desember 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Sprayer du på min hund, så kommer jeg til å rive den ut av hendene dine og spraye ned deg ts! Har noen en ukontrollert og aggressiv hund, så sprayet du ned eieren! Det er ikke hundens feil at den er aggressiv, men eieren. Anonymkode: 17238...649 Jeg håper du tuller... Selvfølgelig er det ikke hunden sin feil, men hva i alle dager løser det ved at jeg sprayer eieren? Vil den aggressive hunden slippe min hund og situasjonen vil løse seg? Nei. Jeg hadde ikke sprayet eieren, jeg hadde sprayet hunden for å redde min egen, deretter hadde jeg anmeldt eier. Anonymkode: 88927...8e7
Morpheus Skrevet 22. desember 2017 #105 Skrevet 22. desember 2017 Jeg har sett pepperspray blitt brukt mot bjørner. Det setter de ut en stund. Så jeg tror de virker bra på bikkjer. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #106 Skrevet 22. desember 2017 Jeg har selv en liten hund og har så og si alltid forsvarssprayen med meg i lommen. Jeg har heldigvis ikke måtte brukt den, men jeg hadde ikke nølt et sekund om det kom en aggressiv stor hund mot oss for å angripe. Et bitt fra en stor hund er nok til å ta livet av min lille. Og nei, det er ikke en gneldrebikkje. Hun er også med på både jakt og lange fjellturer. Og nei, det er heller ikke min hund det er noe galt med om det kommer en stor hund mot oss, løs, klar til å angripe. Og nei, min hund er ikke ulykkelig fordi hun ikke får lov til å hilse på randome hunder vi møter på tur. Hun har sin vennegjeng som hun leker med, og hun får også lov til å hilse på de hundene som ikke kan drepe hun med et bitt. Større hunder er hun redd fordi hun har blitt angrepet såpass mange ganger, så de slipper hun å hilse på. Så ja, om det kommer en stor aggressiv hund mot meg, kommer jeg til å spraye den ned som bare f*en. Og nei, det er heller ikke ulovlig. Anonymkode: 644a4...957 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå