AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #21 Skrevet 15. desember 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår deg godt TS. Det finnes nok av eksempler på at store hunder har angrepet og i noen tilfeller drept små hunder. Jeg kjente på den samme redselen selv da jeg hadde en liten hund. Min hund ble en gang angrepet av en løs rotwailer, heldigvis gikk det bra, men etter det kom angsten for å møte på store hunder. Min hund fikk aldri hilse på store hunder etter den hendelsen, så jeg en stor hund løftet jeg opp hunden min, snudde og gikk en annen vei. Anonymkode: cd767...d8f Ja, begge mine tidligere hunder ble angrepet flere ganger av store hunder. Tror de fleste i denne tråden har store hunder selv og skjønner ikke bekymringene til vi som har små hunder. Min nåværende hund har ikke blitt angrepet men den har blitt jaktet på, slått hardt over ryggen, og generelt blitt veldig skremt av store hunder. Da synes jeg det er naturlig at jeg ønsker å ha noe som kan forsvare den dersom den blir angrepet. Bra det gikk fint med din hund, men skrekken du og hunden sitter igjen med er ikke greit! ts Anonymkode: 88927...8e7 3
Oppgitt78 Skrevet 15. desember 2017 #22 Skrevet 15. desember 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes en dog defense spray av en grunn. Anonymkode: 88927...8e7 Og den grunnen er i hovedsak at produsenten av disse ønsker å tjene mest mulig penger på andre menneskers frykt. Hvis du på død og liv trenger slike produkter, så kan du lage særs effektive utgaver av disse selv. Google har mange fine oppskrifter, og tips.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #23 Skrevet 15. desember 2017 25 minutter siden, RoH skrev: Eneste som er galer en single hundedamer uten barn er kattedamer Er ikke singel 😘 Ikke er jeg gal heller, jeg vil bare kunne beskytte noen jeg er glad i dersom det trengs. Jeg har ikke sjans til å skulle få kontroll på en stor aggressiv schæfer feks. Da synes jeg at dog defense virker som et godt alternativ. At folk antar at jeg vil angripe alle store løse hunder får være deres sak, jeg vet jeg aldri ville gjort noe slikt. Anonymkode: 88927...8e7 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #24 Skrevet 15. desember 2017 35 minutter siden, HalldirV2 skrev: Finnes det et middel som får små gneldre bikkjer til å holde kjeft? Og gjerne eierne deres også, de gneldrer ofte like høyt og mye. Skader disse små gneldrehundene deg...? Jeg ønsker ingen andre hunder vondt men mindre de gjør min hund vondt. Anonymkode: 88927...8e7 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #25 Skrevet 15. desember 2017 38 minutter siden, Oppgitt78 skrev: De "selvforsvarsprayene" jeg har sett på markedet her egner seg mest til å gjøre en gjerningsperson/hund enda mer irriterte, og effekten kan på ingen måte sammenliknes med pepperspray. Ok, det er jo ikke en ønsket effekt akkurat, og noe jeg var redd for kunne skje. Anonymkode: 88927...8e7
HalldirV2 Skrevet 15. desember 2017 #26 Skrevet 15. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skader disse små gneldrehundene deg...? Jeg ønsker ingen andre hunder vondt men mindre de gjør min hund vondt. Anonymkode: 88927...8e7 Ja, de skader hørselen og sinnsroen min. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #27 Skrevet 15. desember 2017 39 minutter siden, Potetjinta skrev: Ville tatt med pepperspray til mennesker og, for eierne kommer til å angripe deg. Dersom de angriper meg for at jeg bruker spray mot hunden deres som angriper min hun ville politiet blitt ringt meget kjapt, for da er det noe alvorlig galt med vedkomne. Anonymkode: 88927...8e7 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #28 Skrevet 15. desember 2017 Spørs litt hvordan du tenker å bruke denne sprayen. Hvis en stor hund har bitt tak i og er ved å drepe den lille hunden din, ville jeg jo ikke sagt noe på at du sprayet med pepperspray for å redde din hund. Men hvis tolker enhver stor og leken hun som kommer bort som en trussel, og kan finne på å spraye en hund som kanskje bare vil leke, så synes jeg det er helt på viddene. Jeg har selv egentlig en ganske liten hund, en dvergpuddel. Men vi har en park i nærheten hvor hunder kan gå fritt deler av året, og der får den gå fritt. Og så må den finne ut av det med andre hunder. Det er selvfølgelig synd dersom den skulle bli skadet av en annen hund. Det er synd dersom jeg skulle bli skadet av et annet menneske også, men jeg går ikke rundt med pepperspray/forsvarspray fordet. Opplevde en dag vi var i parken at min hund sprang bort til en mindre hund som var i bånd og ville leke. Den hoppet rundt, glad som den er. Og da ble eieren helt hysterisk, og ropte og skjelte at hunden min angrep hennes hun. Og min hun har aldri vist tegn til agressivitet over hodet, den har knapt knurret noen gang - og jeg så jo at den hoppet rundt og la opp til lek. La oss si at denne hundeeieren begynte å spraye min hund, fordi hun var hysterisk, mistolket og så på den som en trussel. Det ville vært helt riv, ruskende galt. Anonymkode: e4180...757 8
MissPierce Skrevet 15. desember 2017 #29 Skrevet 15. desember 2017 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs litt hvordan du tenker å bruke denne sprayen. Hvis en stor hund har bitt tak i og er ved å drepe den lille hunden din, ville jeg jo ikke sagt noe på at du sprayet med pepperspray for å redde din hund. Men hvis tolker enhver stor og leken hun som kommer bort som en trussel, og kan finne på å spraye en hund som kanskje bare vil leke, så synes jeg det er helt på viddene. Jeg har selv egentlig en ganske liten hund, en dvergpuddel. Men vi har en park i nærheten hvor hunder kan gå fritt deler av året, og der får den gå fritt. Og så må den finne ut av det med andre hunder. Det er selvfølgelig synd dersom den skulle bli skadet av en annen hund. Det er synd dersom jeg skulle bli skadet av et annet menneske også, men jeg går ikke rundt med pepperspray/forsvarspray fordet. Opplevde en dag vi var i parken at min hund sprang bort til en mindre hund som var i bånd og ville leke. Den hoppet rundt, glad som den er. Og da ble eieren helt hysterisk, og ropte og skjelte at hunden min angrep hennes hun. Og min hun har aldri vist tegn til agressivitet over hodet, den har knapt knurret noen gang - og jeg så jo at den hoppet rundt og la opp til lek. La oss si at denne hundeeieren begynte å spraye min hund, fordi hun var hysterisk, mistolket og så på den som en trussel. Det ville vært helt riv, ruskende galt. Anonymkode: e4180...757 Akkurat sånn jeg dessverre ser for meg at Ts er... Har hatt liten hund selv på 5kg, og bodde midt i Oslo. Møtte en eneste aggressive hund på 5 år. Han ble løpt overende av en litt overivrig Gordon Setter valp en gang, og en Stor Puddel frøken syntes hun likesågodt kunne sette seg på han derimot Endret 15. desember 2017 av MissPierce 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #30 Skrevet 15. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs litt hvordan du tenker å bruke denne sprayen. Hvis en stor hund har bitt tak i og er ved å drepe den lille hunden din, ville jeg jo ikke sagt noe på at du sprayet med pepperspray for å redde din hund. Men hvis tolker enhver stor og leken hun som kommer bort som en trussel, og kan finne på å spraye en hund som kanskje bare vil leke, så synes jeg det er helt på viddene. Jeg har selv egentlig en ganske liten hund, en dvergpuddel. Men vi har en park i nærheten hvor hunder kan gå fritt deler av året, og der får den gå fritt. Og så må den finne ut av det med andre hunder. Det er selvfølgelig synd dersom den skulle bli skadet av en annen hund. Det er synd dersom jeg skulle bli skadet av et annet menneske også, men jeg går ikke rundt med pepperspray/forsvarspray fordet. Opplevde en dag vi var i parken at min hund sprang bort til en mindre hund som var i bånd og ville leke. Den hoppet rundt, glad som den er. Og da ble eieren helt hysterisk, og ropte og skjelte at hunden min angrep hennes hun. Og min hun har aldri vist tegn til agressivitet over hodet, den har knapt knurret noen gang - og jeg så jo at den hoppet rundt og la opp til lek. La oss si at denne hundeeieren begynte å spraye min hund, fordi hun var hysterisk, mistolket og så på den som en trussel. Det ville vært helt riv, ruskende galt. Anonymkode: e4180...757 Ja det er jeg enig i at er galt! Jeg(!) ville aldri gjort det, selv om folk her i tråden sier jeg ville gjort det(de kjenner meg tydeligvis). Utallige lekne hunder har kommet bort til min hund og da ser jeg an situasjonen og dersom hunden blir for pågående og min hund blir redd tar jeg tak i halsbåndet til den løse hunden til eier kommer, jeg unngår å løfte min egen hund. Det som er dumt med at du lar din løse hund springe bort til hunder i bånd er at hunden som er i bånd kan føle seg fanget og bli feks aggressiv og mer redd. Den (og eier) kan også være traumatisert av tidligere opplevelser med løse hunder. Det som er dumt med løse hunder(snill eller ei) er at du aldri vet hva hunden i bånd har opplevd. Og dersom en løs hund kommer bort å er leken og energisk kan det gjøre at hunden i bånd blir enda mer redd andre hunder selv om ikke den løse hunden er aggressiv. Det finnes sikkert også hysteriske eiere som ikke har opplevd noe og kanskje overdriver litt. PS: jeg går heller ikke rundt med noe selvforsvarspray for å beskytte meg selv, selv om kanskje sjansen for at jeg blir angrepet er større, men når det kommer til den lille hunden min som ikke kan gjøre noe for å forsvare seg selv føler jeg at jeg burde ha noe for å hjelpe den dersom den blir angrepet. En sånn spray vil tross alt ikke skade en hund permanent, den vil bare forhåpeligvis sette den ut lenge nok til at jeg kommer meg bort, evt eier kommer. At folk her reagerer så sterkt på at jeg vil ha en slik spray, synes jeg er rart. Skulle tro jeg spurte om anbefalinger til hvilken kniv som gjorde mest skade ved et angrep. TS Anonymkode: 88927...8e7 2
T-Rex Skrevet 15. desember 2017 #31 Skrevet 15. desember 2017 (endret) Det er et par farer ved å bruke pepperspray mot dyr ute i det fri, sånn rent bortsett fra at det er ulovlig: Hvis det er vind, risikerer du å få peppersprayen i trynet selv. Ikke gunstig. Du vet ikke om dyret bare blir rabiat, hvis det er det som får sprayen i trynet. Pepperspray er derfor ikke anbefalt som forsvarsmiddel mot bjørn, for eksempel. Endret 15. desember 2017 av T-Rex 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #32 Skrevet 15. desember 2017 1 minutt siden, MissPierce skrev: Akkurat sånn jeg dessverre ser for meg at Ts er... Har hatt liten hund selv på 5kg, og bodde midt i Oslo. Møtte en eneste aggressive hund på 5 år. Han ble løpt overende av en litt overivrig Gordon Setter valp en gang, og en Stor Puddel frøken syntes hun likesågodt kunne sette seg på han derimot Da tar du feil om meg. Har selv bodd i Oslo og har heller ikke møtt noen løse aggressive hunder, men mange aggressive i bånd. De fleste har ikke hunden løs midt i Oslo. Anonymkode: 88927...8e7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #33 Skrevet 15. desember 2017 Akkurat nå, T-Rex skrev: Det er et par farer ved å bruke pepperspray mot dyr ute i det fri, sånn rent bortsett fra at det er ulovlig: Hvis det er vind, risikerer du å få peppersprayen i trynet selv. Ikke gunstig. Du vet ikke om dyret bare blir rabiat, hvis det er det som får sprayen i trynet. Peperspray er derfor ikke anbefalt som forsvarsmiddel mot bjørn, for eksempel Som jeg korrigerte tidligere snakker jeg om selvforsvarspray, men effekten er vel noe det samme vil jeg tro. Uansett, har lest om det med bjørn jeg også, derfor jeg lurte på om noen her har erfaringer. Det er jo ikke gunstig at en allerede aggressiv hund blir enda verre 😕 Anonymkode: 88927...8e7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #34 Skrevet 15. desember 2017 Synes det er synd at mange her påstår at jeg ville brukt denne sprayen mot alle hunder som kommer bort til min? Hvor har dere det fra? Jeg skrev i HI at denne sprayen skal brukes ved NØD. Nød = angrep, ikke en leken og ivrig hund. Synes at det er så typisk KG å vri og vende på ordene til andre. Anonymkode: 88927...8e7 4
emilie123 Skrevet 15. desember 2017 #35 Skrevet 15. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Svar meg på hovedspørsmålet mitt du eller gå å spre dårlig stemning et annet sted. Hadde du brukt de små grå litt hadde du skjønt at det var selvforsvarspray jeg snakket om, den og pepperspray gir nesten samme effekten og jeg trodde da det var åpenbart hva jeg snakket om siden jeg sa det var den som var lovlig i Norge. Jeg kom ikke på hva den het og skrev derfor "pepperspray som var lovlig i Norge". Anonymkode: 88927...8e7 Synes faktisk du selv er med på å lage dårlig stemning. Les litt hvordan du selv skriver. 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #36 Skrevet 15. desember 2017 Hvor mange aggressive løse hunder finnes det i din nærhet da? Svært få vil jeg tro. Min erfaring, som eier av en stor hund, i gigang str. er at folk skuer hunden på hårene. Og dette er ofte de med hund selv. De har aldri lært seg å lese hundens kroppsspråk og tror at alt er farlig, jo større jo verre. De mest aggressive hundene jeg har møtt er små hunder, som blir dratt i båndet etter eieren sin. Jeg forstår at du ønsker å beskytte deg og hunden din, men pepperspray er nok ikke løsningen. Jeg tror nok det meste sitter i hodet. Jeg går jo ikke rundt med kniv, i tilfelle noen vil angripe meg. Det blir det samme mot hunder. Anonymkode: c9a7f...309 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #37 Skrevet 15. desember 2017 21 minutter siden, emilie123 skrev: Synes faktisk du selv er med på å lage dårlig stemning. Les litt hvordan du selv skriver. Jeg svarer med samme mynt. Hadde aldri blitt dårlig stemning dersom folk ikke hadde slengt med leppa.. Anonymkode: 88927...8e7 2
Potetjinta Skrevet 15. desember 2017 #38 Skrevet 15. desember 2017 Jeg eier selv en kongepuddel som ble skambitt av en Papillon for noen år siden. Dessuten har venninna mi en chihuahua som alltid glefser og er helt gal mot bikkja mi. Min erfaring er at de med små hunder tillater mer fra hundene «fordi de er jo så små og søte, hva er vel et lite chihuahuabitt vs. en kongepuddel». Det at du retter tråden mot store hunder er så enormt klisje og idiotisk. 11
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #39 Skrevet 15. desember 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange aggressive løse hunder finnes det i din nærhet da? Svært få vil jeg tro. Min erfaring, som eier av en stor hund, i gigang str. er at folk skuer hunden på hårene. Og dette er ofte de med hund selv. De har aldri lært seg å lese hundens kroppsspråk og tror at alt er farlig, jo større jo verre. De mest aggressive hundene jeg har møtt er små hunder, som blir dratt i båndet etter eieren sin. Jeg forstår at du ønsker å beskytte deg og hunden din, men pepperspray er nok ikke løsningen. Jeg tror nok det meste sitter i hodet. Jeg går jo ikke rundt med kniv, i tilfelle noen vil angripe meg. Det blir det samme mot hunder. Anonymkode: c9a7f...309 Det vet jeg ikke, men en(!) aggressiv hund er nok til å drepe/skade min hund. Jeg går heller ikke rundt med noe som helst for å forsvare meg selv, jeg er ikke redd for meg selv, men jeg er redd for hunden min. Jeg har heller ingenting per dags dato for å beskytte hunden min, men tenkte at det kunne være noe å skaffe seg. Better safe then sorry? Jeg husker det var en tråd her en tid tilbake om noen som ville ha tips til å få hunden sin lydig slik at den kunne gå løs(den gikk ikke løs). Dette var snakk om en liten(!) hund og alle hylte om at denne hunden måtte ikke gå løs, for Gud forby alt det fæle den kunne gjøre mot andre hunder, barn, folk osv. Men nå når det er snakk om store løse hunder er det ingen som sier noe... En stor løs hund er mye farligere enn en liten. Jeg synes løse hunder som eier ikke har kontroll på er en u ting uansett str. Anonymkode: 88927...8e7 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. desember 2017 #40 Skrevet 15. desember 2017 Tenker du kan bli tiltalt for dyremishandling da. Kan hende hunden blir blind. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå