Gå til innhold

Pepperspray mot hund

Fremhevede innlegg

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dersom din hund hadde angrepet og bitt min hund og jeg hadde brukt spray på din hund hadde du tømt resten i trynet mitt? Du høres ikke riktig klok ut i så fall.. 

Anonymkode: 88927...8e7

Øye for øye.. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herrefred, her var det mange fornærma folk! Jeg syns det TS tenker er fornuftig, og jeg som ikke er hundeeier kan trygt si at jeg er mer engstelig for større hunder enn små. Ikke fordi større hunder er mer aggressive (for det er de oftest ikke), men fordi de har kapasiteten til å gjøre mye større skade på både meg, og andre mindre dyr, enn det en mindre hund har. Det er vel ingen hemmelighet? Hvorfor i all verden blir folk så innmari fornærmet når noen påpeker dette? En hund på 50 - 60 kg kan fint drepe/gjøre enorm skade på et barn/mindre hund/rådyr om den vil, mens en hund på 5 - 10 kg har ikke nubbesjans. Jeg sier ikke at dette er normalen, men for å sette ting litt i perspektiv så var det en hund som hoppet over et gjerde inn til en barnehage for ikke så lenge siden, og beit ungen til blods. Dette var en større hund. Ville dette skjedd med en mindre hund? Nei. En liten hund kan bite, ja, men den har ikke samme styrken i kjeven. Det er bare sånn det er.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/hund/ulvehund-angrep-og-bet-treaaring-i-barnehage-gutten-innlagt-paa-sykehus/a/24190195/

Jeg syns du skal ha med deg pepperspray, TS. Kan være lurt med tanke på andre ting også :) 

Anonymkode: bb833...5b8

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja jeg har lært leksa mi og kommer aldri til å spørre om noe hunderelatert på dette forumet igjen, virker som enkelte har glemt å ta fornuftighetspillen sin. Den var ment som et nødtiltak og kun det. Kan ikke skjønne at det skal være så ille. Takk for link, tror jeg tar det videre der 😅

Hadde man hatt tillit til at du kun skulle brukt den i nødstilfelle så hadde du fått helt andre svar, men med måten du fremstår på så virker det som du er tilregnelig til å spraye enhver større hund som bare vil bort å hilse i ansiktet og det er IKKE OK!

Anonymkode: 91dc7...0cd

• Liker 6
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde man hatt tillit til at du kun skulle brukt den i nødstilfelle så hadde du fått helt andre svar, men med måten du fremstår på så virker det som du er tilregnelig til å spraye enhver større hund som bare vil bort å hilse i ansiktet og det er IKKE OK!

Hvor i mitt HI får du det inntrykket? Mtp de krasse svarene jeg fikk etter HI. Dere får tro akkurat det dere vil, jeg gidder ikke diskutere mer ang når og hvem jeg hadde sprayet, jeg vet selv jeg kun hadde brukt den ved nød. Dere kjenner meg tydeligvis bedre en jeg kjenner meg selv så jeg gir opp. 

Skrevet

Kjøp deg forsvarsspray, TS. Ikke bry deg om de aggressive svarene du får her. 

Anonymkode: 17eae...a19

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herrefred, her var det mange fornærma folk! Jeg syns det TS tenker er fornuftig, og jeg som ikke er hundeeier kan trygt si at jeg er mer engstelig for større hunder enn små. Ikke fordi større hunder er mer aggressive (for det er de oftest ikke), men fordi de har kapasiteten til å gjøre mye større skade på både meg, og andre mindre dyr, enn det en mindre hund har. Det er vel ingen hemmelighet? Hvorfor i all verden blir folk så innmari fornærmet når noen påpeker dette? En hund på 50 - 60 kg kan fint drepe/gjøre enorm skade på et barn/mindre hund/rådyr om den vil, mens en hund på 5 - 10 kg har ikke nubbesjans. Jeg sier ikke at dette er normalen, men for å sette ting litt i perspektiv så var det en hund som hoppet over et gjerde inn til en barnehage for ikke så lenge siden, og beit ungen til blods. Dette var en større hund. Ville dette skjedd med en mindre hund? Nei. En liten hund kan bite, ja, men den har ikke samme styrken i kjeven. Det er bare sånn det er.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/hund/ulvehund-angrep-og-bet-treaaring-i-barnehage-gutten-innlagt-paa-sykehus/a/24190195/

Jeg syns du skal ha med deg pepperspray, TS. Kan være lurt med tanke på andre ting også :) 

Det er akkurat det som er poenget mitt, en stor hund er ikke nødvendigvis mer aggressiv enn en liten hund, MEN den kan gjøre mye større skade samt jeg har ikke sjans til å stå i mot en stor aggressiv hund. En liten/medium aggressiv hund hadde jeg nok fint klart å få bukt med uten å bruke vold/spray. 

Skrevet
On 15.12.2017 at 11:38 AM, Potetjinta said:

Ville tatt med pepperspray til mennesker og, for eierne kommer til å angripe deg.

Hvis du har så dårlig kontroll på hunden din at den angriper en annen hund så fortjener du å få pepperspray i trynet. Klarer du ikke å kontrollere hunden din ligger all skyld på deg. Bytt ut hunden med en gullfisk hvis du ikke vil ha det ansvaret.

Anonymkode: b7dfb...105

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor er disse hundene borte og skal hilse? Hvor er eieren? 

Helt uavhengig av om hunden er aggressiv eller ikke, skal jo eieren ha kontroll på hunden sin med mindre den andre hundeeiere har godtatt at de hilser. 

Anonymkode: 5865a...d0f

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Med de svarene man får her kan noen og enhver fremstå som aggressiv...

Anonymkode: 00d4d...427

• Liker 1
Skrevet

Vel,  prøver  en paranoid person å spraye mine EKSTREMT snille hunder så kontakter jeg politi asap. 

Anonymkode: 94a16...ab9

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Ja lat som om den fæle  hendelsen er vanlig! Og bruk den  til få paranoiaen øke!

Får gå med pepperspray og annet våpen hele hurven,  for da er vi sikkert kjeeeempe trygge....

Store og små hunder skal fra tidlig alder sosialiseres! Hunder tilpasser lek VELDIG  godt  til ulike størrelser.  De er uendelig mer fleksibelt og ikke minst atletiske enn det jevne mennesker.

Anbefaler de som tydeligvis bor i hooligan strøk å jobbe hardere så  de kan flytte til mer siviliserte strøk. 

For om  dere  er omgitt av store aggressive hunder som reker rundt er det IKKE vanlig.

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som ikke er ok er at en løs hund kommer bort uten tillatelse. Allerede der har man brutt båndtvangen, snill hund eller ei. Jo før folk lærer seg det, jo bedre blir det å gå tur for alle. 

• Liker 2
Skrevet
På 15.12.2017 den 11.39, HalldirV2 skrev:

Finnes det et middel som får små gneldre bikkjer til å holde kjeft? Og gjerne eierne deres også, de gneldrer ofte like høyt og mye.

Fint om du kan la være å skjære alle små hunder og deres eiere over en kam. Hvis min lille hund bjeffer så er den en gneldrebikkje med en gang, men hvis din store hund bjeffer så er den hva? Bare en hund som bjeffer litt. 

Anonymkode: d757d...1d0

• Liker 1
Skrevet
På 15.12.2017 den 13.15, Potetjinta skrev:

Jeg eier selv en kongepuddel som ble skambitt av en Papillon for noen år siden. Dessuten har venninna mi en chihuahua som alltid glefser og er helt gal mot bikkja mi. Min erfaring er at de med små hunder tillater mer fra hundene «fordi de er jo så små og søte, hva er vel et lite chihuahuabitt vs. en kongepuddel». Det at du retter tråden mot store hunder er så enormt klisje og idiotisk.

Jeg synes du kommer med litt stereotypiske og idiotiske karakteristikker selv. Ganske luta lei fordommene folk har mot små hunder, kun fordi de er små. Har puddel selv forresten, bare at min er mini.

Tror det er viktig å sette seg litt inn i hodene til disse små også. Si at du har hatt dårlig erfaring med store artsfrender tidligere. De har slengt deg veggimellom i det som liksom skal være lek, fordi du veier jo så lite i forhold til dem. Ville du ikke lettere fått litt noia når du med dine 3 kg møter et beist på 30? Det er ingen spøk at en pote klasket på feil sted kan få fatale konsekvenser, eller at et bitt kan føre til umiddelbar død. 

Jeg støtter ikke bruk av noen som helst form for forsvarsspray på hunder, men jeg finner meg ikke i flere dømmende utsagn om at min hund er gneldrete eller dårligere oppdratt enn din kun pga. størrelsen.

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du kommer med litt stereotypiske og idiotiske karakteristikker selv. Ganske luta lei fordommene folk har mot små hunder, kun fordi de er små. Har puddel selv forresten, bare at min er mini.

Tror det er viktig å sette seg litt inn i hodene til disse små også. Si at du har hatt dårlig erfaring med store artsfrender tidligere. De har slengt deg veggimellom i det som liksom skal være lek, fordi du veier jo så lite i forhold til dem. Ville du ikke lettere fått litt noia når du med dine 3 kg møter et beist på 30? Det er ingen spøk at en pote klasket på feil sted kan få fatale konsekvenser, eller at et bitt kan føre til umiddelbar død. 

Jeg støtter ikke bruk av noen som helst form for forsvarsspray på hunder, men jeg finner meg ikke i flere dømmende utsagn om at min hund er gneldrete eller dårligere oppdratt enn din kun pga. størrelsen.

Etter min erfaring er eiere av mindre hunder sløvere når det gjelder egne aggressive hunder. Selv får jeg toypuddel i sommer, og har hatt det før! Jeg snakker om enkelte!

Endret av Potetjinta
  • Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Potetjinta skrev:

Etter min erfaring er eiere av mindre hunder sløvere når det gjelder egne aggressive hunder. Selv får jeg toypuddel i sommer, og har hatt det før! Jeg snakker om enkelte!

...Og min erfaring av eieren med store løse hunder er at de ikke tenker over hva en vilter stor hund kan gjøre med en liten hund, snill eller ei. Jeg snakket også om enkelte. Likevel måtte du si at det jeg sier om store hunder er klisje og idiotisk, så da er det du sier om små hunder like klisje og idiotisk.. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint om du kan la være å skjære alle små hunder og deres eiere over en kam. Hvis min lille hund bjeffer så er den en gneldrebikkje med en gang, men hvis din store hund bjeffer så er den hva? Bare en hund som bjeffer litt. 

Små hunder kan bjeffe mye fordi det er deres måte å forsvare seg på, de har liksom ikke så mye mer å stille opp med. Mange små hunder kan også ha hatt skumle opplevelser i møte med større hunder og da er bjeffing et symptom på frykt. 

Skrevet
På 16.12.2017 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Ja lat som om den fæle  hendelsen er vanlig! Og bruk den  til få paranoiaen øke!

Får gå med pepperspray og annet våpen hele hurven,  for da er vi sikkert kjeeeempe trygge....

Store og små hunder skal fra tidlig alder sosialiseres! Hunder tilpasser lek VELDIG  godt  til ulike størrelser.  De er uendelig mer fleksibelt og ikke minst atletiske enn det jevne mennesker.

Anbefaler de som tydeligvis bor i hooligan strøk å jobbe hardere så  de kan flytte til mer siviliserte strøk. 

For om  dere  er omgitt av store aggressive hunder som reker rundt er det IKKE vanlig.

Jeg brukte den artikkelen som eksempel, og kan finne mange andre artikler med akkurat samme greia. Kan finne artikler om hunder som dreper/angriper og gjør enorm skade på barn og mindre hunder, uten problem. Fordi DET SKJER, uavhengig om man bor i ghettoen eller på Frogner. TS vil bare være føre-var, istedenfor etterpåklok, og det er helt greit.

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Potetjinta skrev:

Du skrev: Min erfaring er at de med små hunder tillater mer fra hundene «fordi de er jo så små og søte, hva er vel et lite chihuahuabitt vs. en kongepuddel».

Ser ingenting om at du snakker om enkelte her. «De med små hunder tillater mer», du snakket om alle. Det samme gjør du i det nye innlegget ditt, «din erfaring er at eiere av mindre hunder er sløvere». Flott at det ikke var det du mente, da.

• Liker 1
Skrevet

Må si at det ikke er greit og spraye forsvarsspray på hunder. Det er eiernes skyld hvis hundene angriper, ikke hundenes skyld. Så ikke la dette gå utover hundene, du kan heller kjefte på eierne.

til dere med stor hund: Jeg sier ikke at ALLE med stor hund, ikke kan ta ansvar for hundene sine. Men det er enkelte hundeeiere som ikke burde ha hund. Mange kan ta ansvar, men noen kan ikke.

det er flere store hunder som har løpt løst ute i området, mens jeg har gått tur med min lille bichon havanais. Har ikke telling på hvor mange ganger de har løpt aggressivt mot hunden min. da har jeg måttet bære hunden min, for at den ikke skulle bli bitt. Man skal egentlig aldri bære hunden sin når andre hunder kommer bort, siden da har hunden lettere for å tro at andre hunder betyr fare. dette har skjedd så mange ganger, at hunden min har blitt redd for nesten alle hunder. så jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre... enten må hunden min bli bitt, eller så må hunden min være nervøs og redd vær gang det kommer en hund gående forbi.

Små hunder løper også fritt, de kan også være aggressive, men det er skumlere når en større hund kommer løpende agressivt mot deg fordi de er mye sterkere og kan derfor utgjøre større skade.

synes at folk kan være like flinke hunde eiere om de eier en stor hund eller en liten hund. Synes det blir for dumt og si at de med små hunder er sløvere med og oppdra hundene sine osv... Det er like teit og si sånne negative ting om de med store hunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...