Gå til innhold

I dag er jeg muligens ikke helt i form...forumets første helseklagemur ser dagens lys


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Kan ikke fordra å være forkjølet,nyse,hoste,feber,øya renner.....blæhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

    Jeg har fått skikkelig huden-er-helt-borte-gnagsår på tommel og hæl. :jolie: I tillegg nyser jeg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med nattesøvnen igjen! Har gått bedre i noen måneder, men så har det blitt stadig verre siden før påske. Nå MÅ det snu snart før jeg blir sjuk av det! For lite energi til alt jeg bør få gjort, stiv nakke og dårligere konsentrasjon. Alt henger sammen og blir en selvforsterkende spiral jeg synes ute av stand til å bryte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å hoste slike host som er litt tørre of\g irriterende for halsen. Så når jeg har hoster et par ganger så irriterer det halsen såpass mye at jeg må hoste en geng til. Og da, etter en liten stund så må jeg hoste på nytt. Og slik fortsetter det, helt til jeg mister hostefokuset og av en eller annen grunn ikke har hosta på lenge, og da må jeg hoste igjen og igjen. det er slitsomt.

Hark.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesen min har vært tett i månedsvis nå. Har fått 2 forskjellige merker av spesianesespray men ingen av de fungerer🙄.

Endret av kahaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er stigende, men fremdeles er det en del hoste og vondter i kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

  • 4 uker senere...

Jeg har vært medlem lenge, men ikke vært aktiv bruker før nå nylig. Har derfor samlet opp litt, men skal forsøke å fatte meg i korthet. 

Jeg er tung i hodet og kroppen føles som den har løpt maraton. Vondt over alt fra hofter og ned,og vondt fra der halsen slutter og opp. Trøtt er jeg også. Men sovner jeg nå, får jeg bare mareritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brekt høyre hånd og å gjøre lette ting er så vanskelig 😫☹ Bare å få vasket håret er et slit, for å ikke snakke om å lage mat med venstre hånd. Gleder meg til å få av den møkka gipsen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg bare tørrhoster en del og vil minne folket på at klagemuren er døgnåpen og har kaffe/kakao-automat
med velsmakende godsaker borti forumhjørnet her. :jepp: Fyr løs, syt og klag uten blygsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt noe bedre av forkjølelsen. Sikkert fordi jeg har jobbet hele tiden i tillegg. Tok bare en sykedag. Prøver å slappe av så mye jeg kan og satser på at det går over snart :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjent meg 'tung' og energifattig i unormalt lang tid til å være meg. Tenkte kanskje jeg var lav på jern og d-vitamin, til tross for ok kosthold. Sjekka hos lege, har myyee høyere d-vitaminnivå enn i juni ifjor, samt et jernlager i øvre sjikt. Bra det da, men hvorfor er dagene så tunge? Er det bare mørketida som tar på? Bor i nord, og det er mørkt både før og etter jobb... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eneri skrev:

Har kjent meg 'tung' og energifattig i unormalt lang tid til å være meg. Tenkte kanskje jeg var lav på jern og d-vitamin, til tross for ok kosthold. Sjekka hos lege, har myyee høyere d-vitaminnivå enn i juni ifjor, samt et jernlager i øvre sjikt. Bra det da, men hvorfor er dagene så tunge? Er det bare mørketida som tar på? Bor i nord, og det er mørkt både før og etter jobb... 

Det kan være en depresjon, sjekk ut her: https://www.kognitiv.no/psykiske-lidelser/ulike-typer/depresjon/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kahaki skrev:

Det kan være en depresjon, sjekk ut her: https://www.kognitiv.no/psykiske-lidelser/ulike-typer/depresjon/

Hmm, takk for link!  Skal spesielt se på det med kvernetanker, det ødelegger tildels nattesøvnen. Og da har man det fort gående med en negativ spiral. 

Har egentlig ikke tenkt på det med depresjon. Har en nokså robust psyke, har stått støtt i storm før uten å gå under... Er nok også født med et lyst sinn og er vanligvis i godt humør. Men nå... 🤪 På tide å ta andre grep enn å  bare 'bite sammen tennene' og gå på ren viljestyrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Eneri skrev:

Hmm, takk for link!  Skal spesielt se på det med kvernetanker, det ødelegger tildels nattesøvnen. Og da har man det fort gående med en negativ spiral. 

Har egentlig ikke tenkt på det med depresjon. Har en nokså robust psyke, har stått støtt i storm før uten å gå under... Er nok også født med et lyst sinn og er vanligvis i godt humør. Men nå... 🤪 På tide å ta andre grep enn å  bare 'bite sammen tennene' og gå på ren viljestyrke. 

Man kan fort tenke at en depresjon må være veldig alvorlig, men ofte kan det være nettopp de små tingene som er tegn på en mild depresjon eller nedstemthet. Man trenger ikke være suicidal for å ha en depresjonsdiagnose. 

Jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din, jeg ville aldri trodd at jeg kunne bli deprimert men det gav faktisk mening når jeg snakket med fastlegen om det. Finnes flere måter (enn medisiner) som kan gjøre deg frisk også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt i stø kurs mot å kjøre meg selv rett i veggen. Snart smeller det. Har legetime i januar, og jeg både gleder og gruer meg. Redd for å ikke bli tatt på alvor. Men gleder meg til å få tømt meg. Så hvis jeg ikke har fått hjerteinfark innen januar, så håper jeg at jeg får det bedre da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
1 minutt siden, Luna Llena skrev:

Tror jeg har fått influensa, :cry3:Vondt over alt, sår hals og fryser selv om det er 25 grader inne :sukk:

Fram med paracet, varmeflaske og ullpledd:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...