Gå til innhold

Arbeidsmarkedstiltak  

280 stemmer

1. 1. Driver NAV med sosial dumping?

• Ja. dette er organisert slavearbeid som undergraver arbeidsmarkedet for arbeidstagere
      143
    • Nei. Folk som ikke har jobb må komme seg opp om morran
      99
    • Vet ikke. Komplisert problemstilling
      37

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 minutter siden, Tha_M34 skrev:

Å kalle en anonym kode når koden er fanatisk er selvsagt på sin plass. Du tør ikke engang stå frem med ditt nick - og det er også anonymt. Du "heter" altså "f705a...040" - morsomt når du tar deg nær av det.

Når man har en regjering som fronter en svært så kvalm politikk, så har man absolutt rett til å være sterkt uenig, ja. Spesielt med tanke på at regjeringen er fortsatt på plass kun fordi 1,5 prosentpoeng av Høyre sine velgere gikk over til Venstre, slik at Venstre ender opp med 4,4% oppslutning, istedet for 2,9% oppslutning, slik Venstre egentlig skulle hatt og dermed være under og IKKE over sperregrensa som gir dem flere ekstra utjevningsmandater.

Ikke minst, sitter den såkalte regjeringen din og insisterer på en totalt mislykket politikk. Du har ingen fakta å forholde deg til. Du babler bare tekst uten noe innhold, mens jeg og mange andre her i tråden har kommet med linker og forskning som viser helt klart at det du forsvarer fungerer verken i Norge eller i andre europeiske land for den slags skyld. Men jeg skjønner at du liker å ha tilgang til sårbare mennesker som skal slave for deg, og det er derfor du fanatisk forsvarer denne svært så mislykkede ordningen.

Jeg tar meg overhodet ikke nær av det - det skulle tatt seg ut.

Jeg registrerer at du igjen kommer med bitterheter over at dere tapte valget. Til det kan jeg bare si: Lykke til ved neste valg.

Jeg er ikke enig i at politikken er mislykket. Jeg syns tiltaksplasser er en svært bra ting både for brukeren og samfunnet, sett under ett og som totalt. At den strammes inn ytterligere over nyttår, er et resultat av at regjeringen har evaluert det og mener at innstramminger er på sin plass.

Jeg er helt enig. At du sammenligner det med slaveri er meget historieløst.

Anonymkode: f705a...040

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tar meg overhodet ikke nær av det - det skulle tatt seg ut.

Jeg registrerer at du igjen kommer med bitterheter over at dere tapte valget. Til det kan jeg bare si: Lykke til ved neste valg.

Jeg er ikke enig i at politikken er mislykket. Jeg syns tiltaksplasser er en svært bra ting både for brukeren og samfunnet, sett under ett og som totalt. At den strammes inn ytterligere over nyttår, er et resultat av at regjeringen har evaluert det og mener at innstramminger er på sin plass.

Jeg er helt enig. At du sammenligner det med slaveri er meget historieløst.

"Jeg er uenig med evolusjonsteorien"

Ganske utrolig at det finnes mennesker som ikke tar innover seg fakta, men fortsetter å leve i en vrangforestilling. Ikke rart mennesker ikke er kommet lengre i den intellektuelle utviklingen enn de har

Anonymkode: 70571...d19

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg er uenig med evolusjonsteorien"

Ganske utrolig at det finnes mennesker som ikke tar innover seg fakta, men fortsetter å leve i en vrangforestilling. Ikke rart mennesker ikke er kommet lengre i den intellektuelle utviklingen enn de har

Jeg tror ikke dette kan sammenlignes med evolusjonsteorien.

Dette går ut på å gi folk noe å gjøre mens de venter på å komme seg i fast arbeid. Noen ser ikke ut til å bifalle dette, men mener det er bedre at arbeidsledige sitter hjemme. Dette mener dagens regjering ikke er riktig.

Jeg er 100% enig med dem.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Slavearbeid for luselønn som hinder folk å få vanlig jobb til anstendig lønn, eller til pass for late slasker? 

http://www.tv2.no/a/9541237/

Sitat fjernet grunnet opphavsrett. Dark Angelina, mod.

Anonymkode: f6ee7...017

Endret av Dark Angelina
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer. De er øremerker til tiltak.

Feilformulering fra min side. Plassene er ikke øremrket til tiltak, dett er snakk om ordinære arbeidsplasser som skal fylles av ordinære arbeidstakere.

Nav-klienter på praksisplass skal jobbe i tillegg til den ordinære bemanningen, ikke erstatte den.

Anonymkode: 4bbce...cd1

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 13.12.2017 den 15.17, AnonymBruker skrev:

Slavearbeid for luselønn som hinder folk å få vanlig jobb til anstendig lønn, eller til pass for late slasker? 

Anonymkode: 848a8...423

Endret av Dark Angelina
Skrevet

Jeg er sterkt imot at folk skal gå hjemme å dasse MED LØNN.  Hvorfor folk som vært i tiltak blir lagt nederst i bunka kontra de som har dasset hjemme er en gåte.  Jeg malte, ryddet kirkegårder, plukka hundemøkk på lekeplasser  mm. i flere måneder selv på tiltak. Fikk dekket husleie og strøm og hadde en liten lønn utenom.  Skulle vel bare manglet at jeg gjorde noe nyttig for pengene. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Jeg er sterkt imot at folk skal gå hjemme å dasse MED LØNN.  Hvorfor folk som vært i tiltak blir lagt nederst i bunka kontra de som har dasset hjemme er en gåte.  Jeg malte, ryddet kirkegårder, plukka hundemøkk på lekeplasser  mm. i flere måneder selv på tiltak. Fikk dekket husleie og strøm og hadde en liten lønn utenom.  Skulle vel bare manglet at jeg gjorde noe nyttig for pengene. 

Problemet er at man fortrenger ordinært ansatte folk. Det er faktisk også folk som jobber som malere, gartnere osv. Dersom folk på tiltak skal få disse oppgavene, så ansettes ikke de som driver med disse oppgavene. Jeg er sterkt imot tiltak som en form for moderne slavearbeid. 

Anonymkode: 184ed...5e0

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at man fortrenger ordinært ansatte folk. Det er faktisk også folk som jobber som malere, gartnere osv. Dersom folk på tiltak skal få disse oppgavene, så ansettes ikke de som driver med disse oppgavene. Jeg er sterkt imot tiltak som en form for moderne slavearbeid. 

Anonymkode: 184ed...5e0

Er det ikke bare midlertidig til de får en ny jobb?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feilformulering fra min side. Plassene er ikke øremrket til tiltak, dett er snakk om ordinære arbeidsplasser som skal fylles av ordinære arbeidstakere.

Nav-klienter på praksisplass skal jobbe i tillegg til den ordinære bemanningen, ikke erstatte den.

Anonymkode: 4bbce...cd1

Her tar du nok feil. NAV har disse stedene for folk i tiltak. Noe de kan gå til mens de venter på ordinær jobb.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Skrevet
2 minutter siden, Peonjenta skrev:

Ja

Men bare 1/5 har fått jobb 6 måneder etter at tiltaket var avsluttet.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men bare 1/5 har fått jobb 6 måneder etter at tiltaket var avsluttet.

Det er vel pga at de søker og ikke får seg jobb? Tiltaket kan vel ikke bedre karakterene til disse? Da må de jo ta mer utdanning?

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 13.12.2017 den 15.17, AnonymBruker skrev:

:opplyser: Hvorfor lage en ny tråd på akkurat samme saken som det alt finnes en flere hundrede innlegg lang tråd på? 

Anonymkode: 5136d...e70

Endret av Dark Angelina
  • Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel pga at de søker og ikke får seg jobb? Tiltaket kan vel ikke bedre karakterene til disse? Da må de jo ta mer utdanning?

Når bedrifter spekulerer i gratis arbeidskraft betalt av NAV blir det færre ordinære stillinger. Og uansett er det ikke jobb til alle.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det alltid er en på tiltak som fyller den stillingen som gartner, så vil faktiske gartnere aldri kunne få den jobben. De på tiltak stjeler jobber fra mennesker som jobber vanlig. De på navtiltak er det moderne samfunnet sine svensker og polakker som stjeler jobbene :P 

Anonymkode: b943d...e85

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke dette kan sammenlignes med evolusjonsteorien.

Dette går ut på å gi folk noe å gjøre mens de venter på å komme seg i fast arbeid. Noen ser ikke ut til å bifalle dette, men mener det er bedre at arbeidsledige sitter hjemme. Dette mener dagens regjering ikke er riktig.

Jeg er 100% enig med dem.

Det handler om å nekte akseptere fakta. Denne brukeren nekter å godta statistikk og fakta som sier at bare 20% av de i tiltak har jobb etter 6mnd. 80% har fortsatt ikke jobb. Dette er ikke en mening, det er fakta. Å benekte dette er det samme som å benekte evolusjonsteorien som også er bygget på fakta. 

Uansett hva du mener, så tilsier fakta at tiltak er sløsing av skattepengene våre. Jeg nekter å godta den type sløsing når velferdsstaten vår kan begynne å slite om 15 år. Vi er nødt å fjerne denne type tiltak som bruker skattepenger og har en 20% virkning etter 6MND. Er du klar over hvor mye det koster å betale en bedrift får å ha en person i tiltak der i 6mnd? Tenk hvor mye skattepenger Norge hadde fått istedet om bedriften ble tvunget til å ansette noen istedet for å snylte på nav sine tiltakspersoner

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

. Jeg syns tiltaksplasser er en svært bra ting både for brukeren og samfunnet, sett under ett og som totalt

Hva nøyaktig synes du er så bra,-  er det det at mennesker ikke får lønn for arbeidet? Er det utnyttelsen? De manglende jobbrettighetene? Det at man kan bli kasta ut på dagen?

Fortell nøyaktig hva som er så bra?

• Liker 3
Skrevet

Eneste som "funker" på lang sikt (for å få "mindre duganes (enn snittet)" folk i varig jobbhvor bedrifter kan velge de "beste" er vel lønnstilskudd og la arbeideren få full? lønn med arbeidsgiver betaler bare deler staten deler, for livstid. Ellers er dette bare midlertidig pyramidespill og hindrer ekte jobber til ekte folk fordi disse "slavene" utfører dem billigere (for arbeidsgiver). Livslang lønnstilskudd vil også bli misbrukt selvsagt men da går det ut over staten ikke individet. Noen må ta "regninga", nå er det individ på kort sikt gjennom denne slaveordningen og samfunn på lang sikt når denne dama blir trygda fordi ingen ansetter henne fordi de kan jo bare hente inn en ny slave etter at hun er ferdig, mens arbeidslivet "blomstrer", men er det "rett" fordeling eller optimalt samfunnsøkonomiskt, hvem vet, hva er best, for mye ulikhet vil ihvertfall føre til "svenske/amerikanske tilstander", så tror en bør gjøre "noe", men nøyaktig hva er jeg ikke sikker på

Anonymkode: e615a...078

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:opplyser: Hvorfor lage en ny tråd på akkurat samme saken som det alt finnes en flere hundrede innlegg lang tråd på? 

Anonymkode: 5136d...e70

I håp om at det går bedre i denne:fnise:. Siden de fikk pryl i den andre:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...