Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår

Tyah

Anbefalte innlegg

En lignende side var jeg inne på daglig. Håper virkelig alt er fint og dette går veien :hjerte: 

Du har sikkert skrevet det før, men kan ikke huske det :klo: Når er foreløpig termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, plastfolien skrev:

En lignende side var jeg inne på daglig. Håper virkelig alt er fint og dette går veien :hjerte: 

Du har sikkert skrevet det før, men kan ikke huske det :klo: Når er foreløpig termin? 

Tusen takk ❤️ Appene viser litt forskjellig, men mellom 26.03.19 - 29.03.19. Så det blir mest sannsynlig ett vårbarn på oss 😍

Endret av Tyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går nok veien, @Tyah ❤️ Der er i hvert fall ikke noe som tyder på det motsatte! Følger selv med på samme side som du, og det er så deilig å se at % stiger for hver dag som går ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Dette går nok veien, @Tyah ❤️ Der er i hvert fall ikke noe som tyder på det motsatte! Følger selv med på samme side som du, og det er så deilig å se at % stiger for hver dag som går ❤️ 

Ååh, jeg håper det går veien ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5 

Jeg er så urolig nå. Det er 9 dager til ny TUL 9+0 og jeg er så redd for at den lille har sluttet å vokse 😢 Nesten som jeg vurderer å flytte UL til denne uken, men samtidig vil vell vi få mest mulig ut av den i uke 9+0? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kan være litt viktig ikke å bli helt avhengig av UL. Dere vil absolutt få mest ut av en UL i uke 9, prøv å vente.

Skjønner så godt at du uroer deg, men lille vokser mest sannsynlig som h*n skal :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville (selv om det er supervanskelig å vente!) absolutt ventet til uke 9. Dere får se så mye mer da:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Husker jeg også hadde helt panikk før de 12 magiske ukene var forbi. Kunne ønske jeg klarte å slappe av, og nytt den første tiden, det er en stor del av graviditeten tross alt, det er da man merker det veldig godt at noe er på gang også. 

Unner deg å komme deg forbi denne kneika. Dette kommer til å gå bra! :troest: Du har sett og hørt en bankende hjerte, det er rundt den tiden det er mest risikofylt. Nå har vel også morkaken tatt over jobben til plommesekken som er en stor overgang og. Prøv og slappe av :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymringene vil følge deg, det er noe man bare må innfinne seg med uansett hvor vanskelig det er. Det er lite man har så lite makt over i livet, som det å få bli gravid og bære frem et lite liv!

Tell ned og fyll dagene med ting som gir deg energi, plutselig er dagen her❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aryamili skrev:

Tenker det kan være litt viktig ikke å bli helt avhengig av UL. Dere vil absolutt få mest ut av en UL i uke 9, prøv å vente.

Skjønner så godt at du uroer deg, men lille vokser mest sannsynlig som h*n skal :hjerte:

Du har helt sikkert rett i at det er best å vente ❤️

4 timer siden, plastfolien skrev:

Jeg ville (selv om det er supervanskelig å vente!) absolutt ventet til uke 9. Dere får se så mye mer da:hjerte:

Håper vi får sett mer, er livredd for å bli møtt med ett innskrumpet embryo som har sluttet å vokse....❤️

2 timer siden, Gravid2018 skrev:

Uff.. Husker jeg også hadde helt panikk før de 12 magiske ukene var forbi. Kunne ønske jeg klarte å slappe av, og nytt den første tiden, det er en stor del av graviditeten tross alt, det er da man merker det veldig godt at noe er på gang også. 

Unner deg å komme deg forbi denne kneika. Dette kommer til å gå bra! :troest: Du har sett og hørt en bankende hjerte, det er rundt den tiden det er mest risikofylt. Nå har vel også morkaken tatt over jobben til plommesekken som er en stor overgang og. Prøv og slappe av :hjerte:

Det er så vanskelig å nyte... Håper sånn dette går bra, og innimellom greier jeg virkelig å ha troen på det. Men så kommer de vonde tankene snikende. Du vet sikkert hvordan det er. Takk for gode ord ❤️

42 minutter siden, Anonym. skrev:

Bekymringene vil følge deg, det er noe man bare må innfinne seg med uansett hvor vanskelig det er. Det er lite man har så lite makt over i livet, som det å få bli gravid og bære frem et lite liv!

Tell ned og fyll dagene med ting som gir deg energi, plutselig er dagen her❤️

Det er helt sant, man føler seg helt maktesløs. Og jeg vet bekymringene ikke vil gi seg heller, håper bare de blir littegranne mindre etterhvert. Teller ned, og skal prøve å fylle dagene med positive ting❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til den siden hvor du ser sjansen for spontanabort på uker + dag? :) har visst lukka den, og husker ikke hva den het... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre her som også har hatt skikkelig mageknip i første trimester? Da mener jeg ikke mensmurringer, men mageknip som i luft i magen/vondt i magen. Jeg har hatt det i to dager nå, spesielt om kvelden. Og det er umulig å gå på do, verken for å :fart2: eller gjøre nr. 2. Jeg har ikke spist noe annerledes enn jeg pleier heller 😫 Håper dette er ett symptom. Da er det selvfølgelig verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tyah skrev:

Noen andre her som også har hatt skikkelig mageknip i første trimester? Da mener jeg ikke mensmurringer, men mageknip som i luft i magen/vondt i magen. Jeg har hatt det i to dager nå, spesielt om kvelden. Og det er umulig å gå på do, verken for å :fart2: eller gjøre nr. 2. Jeg har ikke spist noe annerledes enn jeg pleier heller 😫 Håper dette er ett symptom. Da er det selvfølgelig verdt det!

Helt vanlig.. Jeg var ekstremt oppblåst. Forstoppelse er og helt vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig og absolutt et symptom :)Jeg var veldig oppblåst og slet med treg mage i noen uker. Til slutt var magen en hard ballong.. Masse fiber og MASSE vann kan hjelpe, men forhåpentligvis går det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gravid2018 skrev:

Helt vanlig.. Jeg var ekstremt oppblåst. Forstoppelse er og helt vanlig. 

1 time siden, Aryamili skrev:

Det er veldig vanlig og absolutt et symptom :)Jeg var veldig oppblåst og slet med treg mage i noen uker. Til slutt var magen en hard ballong.. Masse fiber og MASSE vann kan hjelpe, men forhåpentligvis går det over.

Godt å høre, da kan jeg leve med det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+0 :) 

Nå er det akkurat fire uker til den magiske grensen, og jeg har begynt å tenke at dette kan gå fint. I følge NHI så er risikoen for spontanabort hvis ett levende foster er til stede i uke 8 under 2% for mødre under 30 år. Det er jo gode odds. Håper spiren min har det fint. Det er jo det eneste man kan håpe på. 

Ellers så kan jeg meddele at jeg er så oppblåst! På kveldstid ser det ut som jeg er værtfall 5 måneder på vei :fnise: Jeg prøver og spise sunt, men de dagene kvalmen/uggenheten er som værst må jeg bare få i meg noe. Skal bli strengere med kostholdet når den gir seg. Jeg kan ikke legge på meg så veldig mye i dette svangerskapet, da jeg har 10-15 kilo for mye fra før. Jeg er veldig spent på hva lege/jordmor sier til vekten min, og om jeg må inn på ekstra kontroller pga. den? Jeg har egentlig hele livet vært slank, men det siste året har disse kiloene rent på. Jeg vet jo godt hva det skyldes, stillesittende jobb, for lite fysisk aktivitet og MYE kos med mat. Men nå vil jeg endre disse dårlige vanene, og føler jeg har fått verdens beste motivasjon til det, nemlig den lille spiren:ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i omtrent samme situasjon hva vekt angår, og det eneste jordmor har sagt er at det er viktig å spise sunt (men det virket mer på generelt basis som gravid enn kun rettet mot meg som har for høy bmi).:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kun har 10-15 kilo for mye, tror jeg nok ikke at hun sier så mye. I alle fall ikke noe annet enn hun ville gjort til en hvilken som helst gravid! Du er vel ikke definert som overvektig, eller? 

Oppblåst mage, hard mage, treg mage, løs mage... Ah, det er så sjarmerende å være gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym. skrev:

Jeg er i omtrent samme situasjon hva vekt angår, og det eneste jordmor har sagt er at det er viktig å spise sunt (men det virket mer på generelt basis som gravid enn kun rettet mot meg som har for høy bmi).:laugh:

Godt å høre at vi er flere i samme situasjon :fnise:

1 time siden, sullå skrev:

Hvis du kun har 10-15 kilo for mye, tror jeg nok ikke at hun sier så mye. I alle fall ikke noe annet enn hun ville gjort til en hvilken som helst gravid! Du er vel ikke definert som overvektig, eller? 

Oppblåst mage, hard mage, treg mage, løs mage... Ah, det er så sjarmerende å være gravid!

I følge BMI er jeg overvektig :) Jeg er 165 og forrige gang jeg veide meg var jeg vell 76 kilo, og har lagt på meg siden.. 

Ja, denne magen her har virkelig fått kjent på graviditeten så langt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...