Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår

Tyah

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, snehvit88 skrev:

Kjære Tyah, jeg forstår deg så godt i det du skriver. Jeg er verdens dårligste og minst kvalifiserte til å trøste, men jeg kan i det minste sende en deg en trøsteklem😘

Takk, du er god :hjerte:😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I skrivende stund sitter jeg på en klinikk i Hellas. Jeg tok kontakt med reiseforsikringen min og havnet her. En gynekolog skal sjekke hva som foregår.. Tviler på at det går an å se noe enda! Men kanskje gynekologen kan se om cervix er lukket etc? Jeg vil bare hjem :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Tyah skrev:

I skrivende stund sitter jeg på en klinikk i Hellas. Jeg tok kontakt med reiseforsikringen min og havnet her. En gynekolog skal sjekke hva som foregår.. Tviler på at det går an å se noe enda! Men kanskje gynekologen kan se om cervix er lukket etc? Jeg vil bare hjem :trist:

❤ Sender gode tanker og håper på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjedelig ferien din blir slik! Godt å få det sjekket tenker jeg. Men husk hvor mange som blør igjennom svangerskapet, og ender bra! Krysser fingrene, og håper på positivt utfall💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere! :hjerte:

Vet ikke hva jeg skal si. Hcg var på 2.500 og fostersekken målte 0.83 cm på ultralyd. Han mente det stemte om jeg var 5+2 i dag. Det eneste negative sa han var denne brune utfloden. Så vi skal ta en ny hcg måling i morgen 🤞🏾Har googlet ihel fostersekk i uke 5, og søkene viser at den skal være 6 mm - 12 mm i uke 5. Så det lover jo bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tyah skrev:

Tusen takk dere! :hjerte:

Vet ikke hva jeg skal si. Hcg var på 2.500 og fostersekken målte 0.83 cm på ultralyd. Han mente det stemte om jeg var 5+2 i dag. Det eneste negative sa han var denne brune utfloden. Så vi skal ta en ny hcg måling i morgen 🤞🏾Har googlet ihel fostersekk i uke 5, og søkene viser at den skal være 6 mm - 12 mm i uke 5. Så det lover jo bra?

Det høres kjempebra ut!😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres lovende ut jeg! Og brun utflod trenger ikke være noe farlig. Så lenge du ikke har smerter og blør friskt blod så synes jeg du skal prøve å tenke positivt :jepp: Vet at det ikke alltid er så enkelt altså :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @snehvit88 og @Pjusk :hjerte: Det blir spennende å se i morgen! Om hcg har steget så skal jeg prøve å slappe av. Selv om denne ferien har vært alt fra avslappende. Både meg og mannen er to nervevrak :fnise: Men alt lover jo bra utenom den brune utfloden. I morges var jeg forresten ordentlig kvalm og brakk meg over toalettet :yvonne:

Men det som er litt rart er at da hadde jeg nok EL 3. Juli (syklusdag 28!!). Noe som faktisk stemmer i følge temperaturene. Husker at Flo ville ha det til at jeg hadde EL 3 juli. Men jeg trodde det var en trifasisk kurve. Det vil si at jeg ble gravid med å ha sex 5 dager før EL :laugh: Så det virker ikke som det er noe i veien med spermen til mannen værtfall! Bare jeg som har eggløsning KJEMPE sent 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg på 3500 i dag morges, dvs den gikk fra 2500 til 3500 på under 24 timer. Den brune utfloden er der enda, merket det kom en del etter den innvendige ultralyden i går.. Så det er nok pga ømfintlige slimhinner nedentil 😄 En uke til TUL da er jeg 6+3 og bør vell få høre hjertet banke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Tyah skrev:

Hcg på 3500 i dag morges, dvs den gikk fra 2500 til 3500 på under 24 timer. Den brune utfloden er der enda, merket det kom en del etter den innvendige ultralyden i går.. Så det er nok pga ømfintlige slimhinner nedentil 😄 En uke til TUL da er jeg 6+3 og bør vell få høre hjertet banke?

Hurra! Det høres jo lovende ut. Vil tro du får se/høre bankende hjerte, vi fikk det i 6+6. Er jo bare tre dager forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+4

I går kom det litt rødt på papiret igjen i 18 tiden, siden da har det vært lysebrunt igjen og mindre og mindre av det. Det er aldri noe som renner ut og kommer i trusen, men det kommer litt på papiret og mer når jeg presser toalett papiret oppi der.. Legen utførte jo en innvendig ultralyd også i går for å se om embryoet/fostersekken hadde vokst. Noe den hadde på ett lite døgn. Så blodet kan ha vært pga. innvending ultralyd og ømfintlige slimhinner. Det kan også ha vært tegn på MA/begynnende SA. Men jeg har jo «blødd» hver gang jeg har blitt penetrert med noe :( Det kan vell ikke være tilfeldig? Nå skal værtfall ingenting oppi der, og hvis jeg ikke blør mer da er det ett større håp.

Vi reiser hjem i dag. Vi skulle egentlig reist hjem torsdag, men vi vil hjem til tryggere omgivelser. Jeg gleder meg sånn! Hvis jeg spontanaborterer når vi er hjemme går det fint. Forferdelig trist, men da er jeg værtfall i mitt eget hus, seng og føler meg trygg. Men jeg håper virkelig at vi får sett ett bankende hjerte 6+3, men det er vanskelig å håpe og tro for mye, er så redd for å bli skuffet.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten! 

Tenkte bare å titte innom for å si at selv om blødning er forferdelig skummelt, trenger det ikke være noe galt med fosteret :)

Jeg blødde tidvis så mye at jeg måtte bruke bind, fra ca uke 5-6 og frem til uke 13. Så, selv om jeg vet det er fånyttes å si, legg fra deg bekymringene og gå ut fra at alt er helt fint. Det kunne jeg ønske jeg gjorde tidligere selv. Det går som regel bra :)

Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig kjedelig å blø, @Tyah❤️

Vil bare nevne at vi ikke kunne se hjertet når vi var ca 6+3, men når vi kom tilbake en uke senere så vi det uten problem. Det er helt normalt, og varierer fra kvinne til kvinne :) Google meg ihjel etter at vi ikke så hjertet i uke 6, men det er veldig vanlig. I de ukene skjer det vanvittig mye, og man kan være akkurat en dag for tidlig ute.

Angående blødningene, så kan det også være helt normalt. Vet ikke om du har lest dagboken min i det siste, men jeg har en blodansamling som har gjort at jeg har blødd og hatt mye forskjellig utflod. Det kan godt være at du har en blodansamling som må tømme seg, uten at han klarte å se det? Kanskje han har dårlig utstyr? Evt at den er veldig liten? Vanskelig å si :) Men blod er ikke alltid SA. Og om du ikke har noen smerter ville jeg slappet litt mer av. Du får sannsynligvis alle svar du trenger på UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, snehvit88 skrev:

Hei Tyah❤️

Hvordan går det med deg i dag?

Hei, takk som spør @snehvit88 :hjerte: Ikke så bra, jeg oppdaget fersk blod på papiret igjen for en liten halvtime siden. I går var det kun brunt, så jeg slappet litt av igjen.. Jeg er så sliten av denne usikkerheten at det beste hadde vært å bare blødd mye og med klumper, sånn at jeg visste det var en spontanabort og kunne begynt på nytt igjen :sad: Drar til legen for ny hcg måling i morgen... Jeg er værtfall hjemme, og det er det positive i dette. Begynner på jobb igjen om en uke, og føler at jeg ikke har fått slappet litt av i ferien min :( Det hadde jo vært så verdt det om spiren hadde klamret seg fast, men med disse blødningene klarer jeg ikke å ha troen. Mener selv dette er en MA og at kroppen har problemer med å kvitte seg med det... Det er det eneste logiske i mitt hode... Dette ble langt :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Tyah skrev:

Hei, takk som spør @snehvit88 :hjerte: Ikke så bra, jeg oppdaget fersk blod på papiret igjen for en liten halvtime siden. I går var det kun brunt, så jeg slappet litt av igjen.. Jeg er så sliten av denne usikkerheten at det beste hadde vært å bare blødd mye og med klumper, sånn at jeg visste det var en spontanabort og kunne begynt på nytt igjen :sad: Drar til legen for ny hcg måling i morgen... Jeg er værtfall hjemme, og det er det positive i dette. Begynner på jobb igjen om en uke, og føler at jeg ikke har fått slappet litt av i ferien min :( Det hadde jo vært så verdt det om spiren hadde klamret seg fast, men med disse blødningene klarer jeg ikke å ha troen. Mener selv dette er en MA og at kroppen har problemer med å kvitte seg med det... Det er det eneste logiske i mitt hode... Dette ble langt :sad:

Uff da stakkar😥 Det er vanskelig å si om det er en farlig eller ufarlig blødning dette...

kan du spørre fastlegen din om en sykmelding denne siste ferieuka? Så du har hvertfall får en ferieuke tilbake du kan bruke på noe fint senere? 

Har du tenkt på om du Evt trenger progesterontilskudd? Var det ikke slik at du spotter en uke før mensen? Det kan kanskje komme av at progesteronnivået i kroppen din har en tendens til å synke litt for tidlig. Denne lutealfasen. Bare en tanke om du kanskje (legg merke til - kanskje!) mister og kan bli raskere gravid igjen. Progesterontilskudd/progesteron myker opp slimhinnene og gjør de mer mottakelig for et befruktet egg.

Dette ble også langt😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...