boblevann Skrevet 21. juli 2018 #861 Del Skrevet 21. juli 2018 1 minutt siden, Tyah skrev: Symptomene er så av-og-på. I går morges og formiddag hadde jeg null symptomer. Så på kvelden begynte det å stikke i brystene, jeg ble svimmel, kvalm og hadde murringer i magen og korsryggen. Og i morges når jeg våknet så var brystene hovne og ømme. Nå på formiddagen har jeg null symptomer igjen.. Sjekker selvfølgelig etter blod hele tiden, og finner meg selv i å endre tema når mannen snakker om at han gleder seg/snakker om navn etc.. Klarer ikke glede meg helt enda. Men det er vell normalt? Det er helt normalt! Både det med symtomer, og at det tar litt tid før du tør og glede deg etter hele den prosessen dere har vært gjennom Skjønner at det er vanskelig for deg i denne situasjonen, men håper du klarer å kose deg på ferie uten å bli helt oppslukt av graviditeten og alt som kan gå galt ❤️ (Vet ikke om jeg har kommentert før, eller er en snikleser 😂 men hei fra meg hvertfall) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym. Skrevet 21. juli 2018 #862 Del Skrevet 21. juli 2018 De første 12 ukene (eller i mitt tilfelle 10 uker fordi vi var på ultralyd da) var skikkelig nervepirrende. Det blir så mye lettere og tiden går ganske mye fortere når de ukene er forbi. Mye stress forbundet med redselen for å miste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 22. juli 2018 Forfatter #863 Del Skrevet 22. juli 2018 På 21.7.2018 den 13.09, snehvit88 skrev: Nå gikk jeg ut ifra at du mente om det er vanlig å bekymre seg😅 Å ha skiftende symptomer absolutt normalt😊 Har lest det veldig mye rundt om kring Betryggende å høre takk! På 21.7.2018 den 13.10, boblevann skrev: Det er helt normalt! Både det med symtomer, og at det tar litt tid før du tør og glede deg etter hele den prosessen dere har vært gjennom Skjønner at det er vanskelig for deg i denne situasjonen, men håper du klarer å kose deg på ferie uten å bli helt oppslukt av graviditeten og alt som kan gå galt ❤️ (Vet ikke om jeg har kommentert før, eller er en snikleser 😂 men hei fra meg hvertfall) Jeg tror kanskje du har kommentert tidligere, men jeg er ikke sikker, hei uannsett Jeg prøver å kose meg tross angsten for å spontanabortere.. Det går bedre for hver dag heldigvis 19 timer siden, Anonym. skrev: De første 12 ukene (eller i mitt tilfelle 10 uker fordi vi var på ultralyd da) var skikkelig nervepirrende. Det blir så mye lettere og tiden går ganske mye fortere når de ukene er forbi. Mye stress forbundet med redselen for å miste Ja, absolutt, det er utrolig stressende! Spesielt når man er på ferie, prøver å kose seg og stresser over at man stresser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 22. juli 2018 Forfatter #864 Del Skrevet 22. juli 2018 (endret) 5+1 i dag. Jeg er jo litt usikker på når EL faktisk var, men har kommet frem til at jeg må være ca det Ømheten i brystene kommer og går. Til tider er de helt oppsvulmet og skikkelig vonde. Niplene er ømme som fyyy! Kvalm er jeg ikke... Men jeg blir uggen når jeg er sliten eller det er lenge siden jeg har spist noe. Jeg er også tett i nesen, ikke sånn potte tett, men sånn irriterende tett. Vet ikke om det er ett symptom eller ikke, men har vært det i 2+ uker nå.. Jeg har også mye luft i magen Jeg har også tidsvis murringer i magen, og knall gul utflod.. Jeg prøver virkelig å kose meg på ferie. Men det er ikke til å legge skjul på at jeg er ett nervevrak uten like.. Jeg har så angst for å spontanabortere midt på stranda der jeg ligger i bikinien min Gleder meg til tidlig ultralyd når vi kommer hjem, da er jeg 6+6 Håper bare vi kommer så langt! Endret 22. juli 2018 av Tyah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym. Skrevet 22. juli 2018 #865 Del Skrevet 22. juli 2018 Jeg har vært mye tett i nesa, litt forkjølet-light, og den uggenheten er som å være fyllesyk, urettferdig! Forhåpentligvis blir du ikke kvalmere, min gikk over etter uke 8 og da forsvant veldig mange av symptomene mine bortsett fra trøtthet og ømme nipler, så ikke bli redd om symptomer avtar etterhvert😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 22. juli 2018 Forfatter #866 Del Skrevet 22. juli 2018 4 timer siden, Anonym. skrev: Jeg har vært mye tett i nesa, litt forkjølet-light, og den uggenheten er som å være fyllesyk, urettferdig! Forhåpentligvis blir du ikke kvalmere, min gikk over etter uke 8 og da forsvant veldig mange av symptomene mine bortsett fra trøtthet og ømme nipler, så ikke bli redd om symptomer avtar etterhvert😇 Godt å høre at du har hatt like symptomer. Da lover det jo bra så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 23. juli 2018 #867 Del Skrevet 23. juli 2018 Håper du klarer å nye ferien! Ikke lenge til tidlig ultralyd nå. Helt normalt at symptomer kommer og går. Noen har mange symptomer, noen har få. Jeg husker at jeg hadde litt murringer og var skrekkelig trøtt, pluss uteblitt mens da, men ellers merket jeg ikke noe særlig i starten! Husker at jeg ble skikkelig forkjølet 2 ganger på en måned. Det var i februar, og jeg jobber på en skole, så alle bakterier og virus bet på meg en periode.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 23. juli 2018 #868 Del Skrevet 23. juli 2018 Jeg forstår godt at du er et nervevrak, jeg er det selv! Men prøv å nyte ferien så godt det går. Det frister å si at det er uansett ikke noe man får gjort fra eller til, selv om jeg vet at det ikke hjelper å høre det. Angsten er der uansett! Men jeg har bestemt at spirene våre skal klare seg, så sånn er det bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 23. juli 2018 Forfatter #869 Del Skrevet 23. juli 2018 6 timer siden, sullå skrev: Håper du klarer å nye ferien! Ikke lenge til tidlig ultralyd nå. Helt normalt at symptomer kommer og går. Noen har mange symptomer, noen har få. Jeg husker at jeg hadde litt murringer og var skrekkelig trøtt, pluss uteblitt mens da, men ellers merket jeg ikke noe særlig i starten! Husker at jeg ble skikkelig forkjølet 2 ganger på en måned. Det var i februar, og jeg jobber på en skole, så alle bakterier og virus bet på meg en periode.. Prøver så godt jeg kan å nyte den! Føler jeg har fått det så bra til som mulig så langt. Betryggende å høre samtlige si at symptomer kommer og går, og at det er normalt 30 minutter siden, Pjusk skrev: Jeg forstår godt at du er et nervevrak, jeg er det selv! Men prøv å nyte ferien så godt det går. Det frister å si at det er uansett ikke noe man får gjort fra eller til, selv om jeg vet at det ikke hjelper å høre det. Angsten er der uansett! Men jeg har bestemt at spirene våre skal klare seg, så sånn er det bare Ja, der har jeg også bestemt meg for Det skal gå bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gudbedre Skrevet 23. juli 2018 #870 Del Skrevet 23. juli 2018 På 22.7.2018 den 15.11, Tyah skrev: 5+1 i dag. Jeg prøver virkelig å kose meg på ferie. Men det er ikke til å legge skjul på at jeg er ett nervevrak uten like.. Jeg har så angst for å spontanabortere midt på stranda der jeg ligger i bikinien min Gleder meg til tidlig ultralyd når vi kommer hjem, da er jeg 6+6 Håper bare vi kommer så langt! 4+5 her. Er så livredd atte hjelp. Få symptomer også.. noe stikkinger i både mage og rygg, bare! Redd for å gå på WC for å oppdage blod.. I tillegg hadde ei venninne blighted ovum for kort tid siden. Men æsj.. vi må vel bare.. tenke at vi er gravide tip det motsatte er bevist? Prøve å kose oss.. Men man har god tid til å henge på strandferie 😝 Hei, foresten 🙋🏽♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #871 Del Skrevet 24. juli 2018 12 timer siden, Gudbedre skrev: 4+5 her. Er så livredd atte hjelp. Få symptomer også.. noe stikkinger i både mage og rygg, bare! Redd for å gå på WC for å oppdage blod.. I tillegg hadde ei venninne blighted ovum for kort tid siden. Men æsj.. vi må vel bare.. tenke at vi er gravide tip det motsatte er bevist? Prøve å kose oss.. Men man har god tid til å henge på strandferie 😝 Hei, foresten 🙋🏽♀️ Gratulerer Brukte du EL tester og vet du når du hadde EL? tenker bare på hvorvidt du testa sent positivt eller om du hadde EL senere enn du trodde? Jeg er selv usikker på hvor langt jeg er på vei. Fikk positiv test 2 dager etter IKM selv, men regner bare med at EL var forsinket og at jeg egentlig ikke hadde IKM da. Så får jeg heller bli positivt overrasket på TUL om jeg er lengre på vei enn jeg tror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gudbedre Skrevet 24. juli 2018 #872 Del Skrevet 24. juli 2018 (endret) 6 timer siden, Tyah skrev: Gratulerer Brukte du EL tester og vet du når du hadde EL? tenker bare på hvorvidt du testa sent positivt eller om du hadde EL senere enn du trodde? Jeg er selv usikker på hvor langt jeg er på vei. Fikk positiv test 2 dager etter IKM selv, men regner bare med at EL var forsinket og at jeg egentlig ikke hadde IKM da. Så får jeg heller bli positivt overrasket på TUL om jeg er lengre på vei enn jeg tror Nei, jeg vet ikke! Vi hadde jo egentlig ikke begynt å prøve. Det vil si jeg sluttet på prevensjon i mars (og han begynte 😝), og har siden da plottet inn menstruasjon i Flo-appen for å få en feeling på syklus. Og jeg syns for det meste at 1. syklusdag har stemt bra med hva appen har spådd, men når jeg tenker meg om har den kanskje misset med en dag eller to? 🤔 Usikker! Hvertfall så var IKM utelukkende basert på Flo, ikke på EL, da jeg heller ikke kjenner når jeg har det 🙂 Kanskje hadde testen vært positiv før, men jeg tok én test på IKM tirsdag, som var negativ. Spotter torsdag, så tenkte løpet var kjørt. Men siden det var så himla lite tok jeg en svaaaak test på kveldsurin 3 dager over IKM. Så tok jeg ikke flere tester før mandag, da 8 dager over 🙂 Jeg følger bare Flo sin graviditetslenge også jeg 😂 Så tror jeg ikke jeg kommer unna en TUL grunnet nevrose (😂😂), så får de heller justere meg litt 😂 Endret 24. juli 2018 av Gudbedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #873 Del Skrevet 24. juli 2018 5+3 Vi hadde sex for første gang siden vi fikk positiv test i dag. Jeg har ikke hatt noe lyst da jeg er redd for blødninger. Nå i kveld før vi skulle legge oss hadde jeg brun utflod i trusen, og når jeg tørket meg, ikke mye.. Har forstått det sånn at det er normalt med brun utflod/små blødninger etter sex grunnet skjøre slimhinner i svangerskapet... Men jeg er utroooolig nervøs nå og føler at dette ikke vil gå bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svakni Skrevet 24. juli 2018 #874 Del Skrevet 24. juli 2018 Vi hadde (penetrerende) sex første gang i forgårs, og jeg er i 10. uke (!), mye også fordi jeg har vært irrasjonell redd for det. Er litt frustrerende. Jeg har hjelpt til litt med hender og munn på han da, så mannen har ikke måttet leve helt uten sengekos 😂 Jeg har vært redd for blod, fordi jeg vet det er normalt og kan forekomme, fordi jeg vet at jeg stresser med det dersom jeg ser det. Er nok litt skada av forrige SA. Men en spontanabort er mye blod, og det er klumper, og ofte vondt, med kramper. Om du er redd, så tenk at dersom det er en spontanabort så vil du merke det. Og ja, det er vanlig å blø i første trimester. Og ja, spesielt etter samleie. Så jeg ville ha tenkt at det går bra til det motsatte er bevist. Ville bare si at jeg også skjønner veldig godt hvordan det føles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svakni Skrevet 24. juli 2018 #875 Del Skrevet 24. juli 2018 Og btw: sex vil ikke påvirke en eventuell abort. Viss det skjer, ville det skjedd uansett. Det skjer ikke på grunn av sex. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 25. juli 2018 Forfatter #876 Del Skrevet 25. juli 2018 Takk @svakni. Bare tiden vil vise... Jeg har jo hatt relativt av-og-på symptomer og selvfølgelig etter den brune utfloden er symptomene av Men det har ikke kommet noe mer tegn til blod i natt værtfall. Håper jeg plutselig får masse symptomer og at spiren har det fint... Det blir ikke noe mer sex værtfall selv om jeg vet at det ikke fører til spontanabort, men om jeg kan unngå å se blod/brun utflod så gjør jeg det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 25. juli 2018 #877 Del Skrevet 25. juli 2018 Det finnes andre måter enn sex å få nærhet på! Skjønner godt om du vil vente Jeg synes sex var mye mer behagelig og føltes tryggere i 2. og 3.trimester. Jeg hadde litt plager som faktisk ble lindret etter orgasme og stresset slapp taket, så sex ble ganske viktig for meg under svangerskapet. Håper for din del at du tør å ha sex igjen etterhvert Dere kan jo gjøre «andre ting da»? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #878 Del Skrevet 26. juli 2018 4 timer siden, tweet skrev: Det finnes andre måter enn sex å få nærhet på! Skjønner godt om du vil vente Jeg synes sex var mye mer behagelig og føltes tryggere i 2. og 3.trimester. Jeg hadde litt plager som faktisk ble lindret etter orgasme og stresset slapp taket, så sex ble ganske viktig for meg under svangerskapet. Håper for din del at du tør å ha sex igjen etterhvert Dere kan jo gjøre «andre ting da»? Jeg kommer nok til å tørre i 2. og 3. trimester når jeg en dag kommer meg dit Ja, det kan vi jo. For min del trenger jeg ikke sex for nærhetens del, som du sier det er andre måter å få nærhet på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #879 Del Skrevet 26. juli 2018 Nå har jeg hatt brunlig utflod når jeg stikker papiret oppi der siden tirsdag kveld. Vi har vært en uke i Hellas, og har en uke igjen. I skrivende stund sitter jeg innpå norwegian og SAS sine sider og ser på hva det koster og komme seg hjem i dag eller i morgen.. Jeg vet at om det er MA/SA som magefølelsen sier, så er det ikke noe jeg får gjort med det i Norge, men jeg er værtfall i mitt eget hus med trygge omgivelser... Tviler på at dette er noe jeg får igjen på forsikringen for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 26. juli 2018 #880 Del Skrevet 26. juli 2018 3 timer siden, Tyah skrev: Nå har jeg hatt brunlig utflod når jeg stikker papiret oppi der siden tirsdag kveld. Vi har vært en uke i Hellas, og har en uke igjen. I skrivende stund sitter jeg innpå norwegian og SAS sine sider og ser på hva det koster og komme seg hjem i dag eller i morgen.. Jeg vet at om det er MA/SA som magefølelsen sier, så er det ikke noe jeg får gjort med det i Norge, men jeg er værtfall i mitt eget hus med trygge omgivelser... Tviler på at dette er noe jeg får igjen på forsikringen for? Kjære Tyah, jeg forstår deg så godt i det du skriver. Jeg er verdens dårligste og minst kvalifiserte til å trøste, men jeg kan i det minste sende en deg en trøsteklem😘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå