Nuwanda2 Skrevet 11. desember 2017 #321 Skrevet 11. desember 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Mamma kan ikke amme, og da er pappa like god omsorgsperson. Pappa og mamma bytter bare om de tradisjonelle rollene, pluss litt hjelp på natten Det er jo veldig ofte far må jobbe, og det blir ikke ramaskrik om tilknytning av den grunn. Anonymkode: abf39...b94 Jeg vet ikke om det var Ts som skrev det ovenfor- uansett så anser jeg det ikke som svar på mitt spm. Jeg lurte på hvorfor Ts mente at det ikke er best for babyen at ts og pappaen delte ansvaret 24/. Det leste jeg et sted lenger opp i tråden, og akkurat den synes jeg er vanskelig å forstå. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #322 Skrevet 11. desember 2017 20 minutter siden, Rosalie skrev: Jeg tror det kan bli veldig vanskelig å få ansatt noen til å ta den jobben i Norge. Fordi det er en veldig unorsk greie, og fordi de fleste aktuelle for nattjobbing og med riktig kompetanse, allerede jobber som nattevakt. Men et alternativ er jo å ansette en praktikant eller barnepike, ikke au pair, fra din manns hjemland. Det er sikkert noen yngre barnepleiere som tar den type oppdrag i hans families omgangskrets som kunne tenkt seg et år i Europa. Det blir nok ikke enkelt, men vi klarer nok å funne noen. Jeg hadde gjerne hatt en sånn jobb under studiene. Jeg tenker sykepleierstudenter, men annet kan også gå om de har erfaring med søsken eller lignende. Tror det skal være mulig. Anonymkode: abf39...b94
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #323 Skrevet 11. desember 2017 Hvorfor spør du ikke kollegaene dine om hvordan de løste det? Men handler dette om kun om økonomi? Du må ikke glemme at barn trenger omsorg i 18 år++ kanskje får du et kronisk sykt barn som trenger oppfølging hos lege/fysio o.l. Dere må også belage dere på mye sykdom det første året i barnehagen og videre fremover. Skal dere foreldre stille opp her eller er det nanny som skal gjøre alt dette? Jeg tenker at dette er en ypperlig sjanse til å faktisk omstille seg selv og livet til forandringen som kommer. Før eller siden bør dere gjøre noen grep. Du skriver at dere har god råd så hva tror du barnet ditt ønsker? Foreldre med litt lavere lønning som er tilstede. Eller "rike" foreldre som ikke er tilstede? Jeg jobber med kvinnelige onkologer som er uunnværlige for pasienter og oss kollegaer. Det føles hvertfall sånn. Men noen av velger å være hjemme med barna i full permisjon mens noen er ikke det. Vet du hva? Det går bra alikevel. Anonymkode: ee01d...f70 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #324 Skrevet 11. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Små babyer sover når de sover. Det er ikke før det begynner å få døgnrytme at man har leggetid. Så om jeg får timene midt på natten, på ettermiddagen eller morgenen spiller ingen rolle sånn sett. Anonymkode: abf39...b94 Men de får jo fort døgnrytme, mange får det ila et par måneder... Min mann (som jobbet) så omtrent ikke baby i hverdagen, kun i helger, fra hun var fire uker. Anonymkode: d47e1...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #325 Skrevet 11. desember 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje han må, fordi det ikke finns "nigthnanny"-firmaer og jobber i Norge? Dagmammaer finns. På 16 sider med tilbakemeldinger på at dette ikke er enkelt å skaffe i Norge (med utgangspunkt i den vage arbeidsbeskrivelsen din), insisterer du på at det er den beste løsningen for dere, og helt vanlig, og helt merkelig at dere i så fall må organisere det selv. En baby er ikke nødvendigvis mye jobb om natten i det hele tatt. Tror jeg ville gått for au-pair, jeg, som hadde arbeidsoppgavene sine sen kveld og tidlig morgen (fast, regulær nattarbeid skal ikke telle, men ansvar for barn om natt kan allikevel telle, vet ikke helt hvordan de regulerer det). Eller to au pairer, da. Til ditt hovedspørsmål: finn firmaer og nettsteder som driver formidling av dagmammaer. Jeg ville funnet noen via det. Anonymkode: 810c8...9b8 Det er flere som har sagt at de kjenner noen som hadde en slik ordning, og også en som gjorde det selv da hun var yngre. Det finnes også single foreldre som jobber skift, de må ha noen der når de ikke er hjemme på natten. Da brukes en dagmamma på kveldstid, også kalt nattmamma. Resultater på Google om nattmamma kommer dog stort sett fra Sverige. Aupair går ikke. De har maks 30 timer i uken, og skal bli som en del av familien. Skal ha fri på en ettermiddag og annenhver søndag, noe som viser at nattabeid ikke er noe de skal drive med. Men takk! Det er planen. Skal også høre med noen kontakter i USA om de har råd, og kanskje se til Sverige om det er noen firmaer der som kanskje vet om lignende i Norge Anonymkode: abf39...b94
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #326 Skrevet 11. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det blir nok ikke enkelt, men vi klarer nok å funne noen. Jeg hadde gjerne hatt en sånn jobb under studiene. Jeg tenker sykepleierstudenter, men annet kan også gå om de har erfaring med søsken eller lignende. Tror det skal være mulig. Anonymkode: abf39...b94 Du er klar over at sykepleiestudenter har undervisning på dagtid og dessuten som regel kan velge og vrake i relevante ekstrajobber på sykehusene der de er i praksis? Anonymkode: ce9f5...de9 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #327 Skrevet 11. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spør du ikke kollegaene dine om hvordan de løste det? Men handler dette om kun om økonomi? Du må ikke glemme at barn trenger omsorg i 18 år++ kanskje får du et kronisk sykt barn som trenger oppfølging hos lege/fysio o.l. Dere må også belage dere på mye sykdom det første året i barnehagen og videre fremover. Skal dere foreldre stille opp her eller er det nanny som skal gjøre alt dette? Jeg tenker at dette er en ypperlig sjanse til å faktisk omstille seg selv og livet til forandringen som kommer. Før eller siden bør dere gjøre noen grep. Du skriver at dere har god råd så hva tror du barnet ditt ønsker? Foreldre med litt lavere lønning som er tilstede. Eller "rike" foreldre som ikke er tilstede? Jeg jobber med kvinnelige onkologer som er uunnværlige for pasienter og oss kollegaer. Det føles hvertfall sånn. Men noen av velger å være hjemme med barna i full permisjon mens noen er ikke det. Vet du hva? Det går bra alikevel. Anonymkode: ee01d...f70 Jeg regner med at far var hjemme, og han tok sikkert nattarbeidet også. Jeg tviler ikke på at det går bra, men det går bedre om far tar permisjon og mor går på jobb Anonymkode: abf39...b94
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #328 Skrevet 11. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Små babyer sover når de sover. Det er ikke før det begynner å få døgnrytme at man har leggetid. Så om jeg får timene midt på natten, på ettermiddagen eller morgenen spiller ingen rolle sånn sett. Anonymkode: abf39...b94 Men de skal aller helst ha en normal døgnrytme ved 3 måneder. Om natten skal jo nattnanny ta seg av barnet, og på dagen en nanny. Denne nattnanny bør jo da komme i 18 tiden og ta kveldsstell og hjelpe baby inn i normal døgnrytme fra det er 3 mnd..Så er dere hjemme fra jobb i normal tid 17-18, så blir det ikke lang tid sammen med baby. Dere må jo overholde anbefalingene om døgnrytme fra 3 mnd alder..kan ikke kjøre eget løp på det. 1-2 timer er uansett vanlig for foreldre med barn i barnehagen så det er jo ikke unormalt lite heller. 🙂 Bare vær forberedt på at det nok ikke blir mer så du ikke blir skuffet. Anonymkode: 9a7d8...ceb
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #329 Skrevet 11. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de får jo fort døgnrytme, mange får det ila et par måneder... Min mann (som jobbet) så omtrent ikke baby i hverdagen, kun i helger, fra hun var fire uker. Anonymkode: d47e1...2bb Ja, men da kommer jeg såvidt til å se baby da. Jeg antar at babyen din er glad i far og ikke har tilknytningsvansker bare fordi far jobbet? 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at sykepleiestudenter har undervisning på dagtid og dessuten som regel kan velge og vrake i relevante ekstrajobber på sykehusene der de er i praksis? Anonymkode: ce9f5...de9 Vernepleiere, da. Nå åpnet jeg for alle studenter, gitt litt erfaring. Kunne også hatt en eldre dame. Det er ikke så viktig med sykepleie-utdanning, ettersom det bare er snakk om å bysse en baby. Jeg hadde undervisning på dagtid, og hadde drept for en jobb hvor jeg fikk betalt for å sove/bysse en baby. Mye bedre enn å sjonglere jobb og lesing på dagtid, og dermed gå glipp av en del forelesninger. Anonymkode: abf39...b94
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #330 Skrevet 11. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men de skal aller helst ha en normal døgnrytme ved 3 måneder. Om natten skal jo nattnanny ta seg av barnet, og på dagen en nanny. Denne nattnanny bør jo da komme i 18 tiden og ta kveldsstell og hjelpe baby inn i normal døgnrytme fra det er 3 mnd..Så er dere hjemme fra jobb i normal tid 17-18, så blir det ikke lang tid sammen med baby. Dere må jo overholde anbefalingene om døgnrytme fra 3 mnd alder..kan ikke kjøre eget løp på det. 1-2 timer er uansett vanlig for foreldre med barn i barnehagen så det er jo ikke unormalt lite heller. 🙂 Bare vær forberedt på at det nok ikke blir mer så du ikke blir skuffet. Anonymkode: 9a7d8...ceb I løpet av side to, tror jeg, åpnet jeg for at far skal ha permisjon. Så far har baby hele dagen. Etter tre måneder våkner ikke babyer like mye på natten, og det er ikke sikker vi trenger å ha nightnanny lenger. Som jeg også har skrevet er det vanlig å ha fra fødsel og opp til 18 uker. Det er ikke gitt at vi føler behovet så lenge, kanskje bare et par uker holder. Hvem vet. Anonymkode: abf39...b94
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #331 Skrevet 11. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men da kommer jeg såvidt til å se baby da. Jeg antar at babyen din er glad i far og ikke har tilknytningsvansker bare fordi far jobbet? Anonymkode: abf39...b94 og spør du meg er tilknytningsvansker overdramatisert. De fleste jeg kjenner har tilknytningsvansker på en eller annen måte, de kommer seg igjennom hverdagen de og. Fint å ha noen å skylde på for alle problemene! Vijtugste f 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I løpet av side to, tror jeg, åpnet jeg for at far skal ha permisjon. Så far har baby hele dagen. Etter tre måneder våkner ikke babyer like mye på natten, og det er ikke sikker vi trenger å ha nightnanny lenger. Som jeg også har skrevet er det vanlig å ha fra fødsel og opp til 18 uker. Det er ikke gitt at vi føler behovet så lenge, kanskje bare et par uker holder. Hvem vet. Anonymkode: abf39...b94 Hvorfor skal far plutselig i permisjon? Ble du så påvirket av folk her? Det med tilknytningsvansker er overdramatisert, de fleste jeg kjenner har det på en eller annen måte.. fint å ha noen å skylde på! Ikke føl et press til å måtte tilbringe masse tid med baby om du ikke orker. Kanskje greit å ha en nanny over lengre tid/år, som barnet kan ha som tilknytningsperson? Anonymkode: 9a7d8...ceb
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #332 Skrevet 11. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: og spør du meg er tilknytningsvansker overdramatisert. De fleste jeg kjenner har tilknytningsvansker på en eller annen måte, de kommer seg igjennom hverdagen de og. Fint å ha noen å skylde på for alle problemene! Vijtugste f Hvorfor skal far plutselig i permisjon? Ble du så påvirket av folk her? Det med tilknytningsvansker er overdramatisert, de fleste jeg kjenner har det på en eller annen måte.. fint å ha noen å skylde på! Ikke føl et press til å måtte tilbringe masse tid med baby om du ikke orker. Kanskje greit å ha en nanny over lengre tid/år, som barnet kan ha som tilknytningsperson? Anonymkode: 9a7d8...ceb Far skal ikke plutselig i permisjon. Det var en av alternativene. Enten skulle mor jobbe, far jobbe, eller begge jobbe. Jeg så om det fantes muligheter for at begge jobber, men det blir litt vanskelig av hensyn til barnet, eventuelle ansatte, hvor mange, arbeidstid. Det ble rett og slett alt for komplisert å skulle ordne med hjelp over så store deler av døgnet. Nå skal far være hjemme, og det er mer enn greit for ham. Jeg tror egentlig det var det han håpet på. Jeg får dra på jobb, slik som jeg ønsker, og så får vi litt hjelp på nattestid slik at vi alle tre er uthvilt også i hverdagen Jeg skjønner det er verken nødvendig eller normalt, men det er slik vi vil gjøre det. Nå skal vi begynne å lete etter riktige kanaler for å få slik hjelp. Anonymkode: abf39...b94
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #333 Skrevet 11. desember 2017 En liten avsporing, men : De advokatene jeg kjenner har ikke tid til å sitte på Kvinneguiden midt i arbeidstiden....... Anonymkode: ce9f5...de9 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #334 Skrevet 11. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En liten avsporing, men : De advokatene jeg kjenner har ikke tid til å sitte på Kvinneguiden midt i arbeidstiden....... Anonymkode: ce9f5...de9 Hvordan vet du det? Overvåker du nettilgangen deres? Advokater er mennesker de også. Dog jeg er enig, det har blitt litt mye Kvinneguiden etter jeg opprettet profil her i går. Litt vel ivrig på babyplanleggingen. Anonymkode: abf39...b94
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #335 Skrevet 11. desember 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir nok ikke enkelt, men vi klarer nok å funne noen. Jeg hadde gjerne hatt en sånn jobb under studiene. Jeg tenker sykepleierstudenter, men annet kan også gå om de har erfaring med søsken eller lignende. Tror det skal være mulig. Anonymkode: abf39...b94 Jeg syntes du blander kortene veldig her. Først skal du ansette noen via et vikarbyrå for å slippe å betale sosiale utgifter. Så skal du søke etter en student som kan ta jobben. Tror du virkelig du finner en sykepleiestudent via vikarbyrå ? Vikarbyråer skor seg på bl.a. helsevesenets mangel på kvalifisert arbeidskraft, dvs. helsefagarbeidere og sykepleiere. Ikke sykepleiestudenter. Ergo vil du mest sannsynlig måtte ansette vedkommende student selv, og betale feriepenger, pensjon og arbeidsgiveravgift. En sykepleier fra vikarbyrå koster minimum 600 kr. per time pluss natt-tillegg, og du får mest sannsynlig forskjellige mennesker fra gang til gang. De fleste er svenske eller østeuropeiske, og jobber periodevis i Norge før de har lenger perioder med fri hjemme. En fulltidsstilling er 35,5 timer i uka. En helsefagarbeider er noe billigere enn en sykepleier. Dette blir med andre ord svært kostbart. Anonymkode: 9993d...3a3 3
Gjest Sisti Skrevet 11. desember 2017 #336 Skrevet 11. desember 2017 31 minutter siden, AnonymBruker said: Men de skal aller helst ha en normal døgnrytme ved 3 måneder. Om natten skal jo nattnanny ta seg av barnet, og på dagen en nanny. Denne nattnanny bør jo da komme i 18 tiden og ta kveldsstell og hjelpe baby inn i normal døgnrytme fra det er 3 mnd..Så er dere hjemme fra jobb i normal tid 17-18, så blir det ikke lang tid sammen med baby. Dere må jo overholde anbefalingene om døgnrytme fra 3 mnd alder..kan ikke kjøre eget løp på det. 1-2 timer er uansett vanlig for foreldre med barn i barnehagen så det er jo ikke unormalt lite heller. 🙂 Bare vær forberedt på at det nok ikke blir mer så du ikke blir skuffet. Anonymkode: 9a7d8...ceb "Skal aller helst"...? Det er så mange rare innlegg i denne tråden. Neida, små babyer "skal" ikke sove kl 19 når de er 3 mnd - de skal sove når de vil! Først ved 3 mnd-alder begynner kroppene deres å produsere hormon som tilrettelegger for døgnrytme, men det er IKKE ensbetydende med at de straks går over til å få en døgnrytme som passer norsk kultur. Det er ingen anbefalinger man MÅ overholde, som du så fint sier. En så liten baby har den døgnrytmen som passer den, og å ikke legge seg kl 19 er helt normalt for mange babyer. Det er seriøst ikke noe å stresse med! 25 minutter siden, AnonymBruker said: Etter tre måneder våkner ikke babyer like mye på natten, og det er ikke sikker vi trenger å ha nightnanny lenger. Anonymkode: abf39...b94 Hehe, saken er motsatt for mange. Rundt 4 mnd går babyer gjennom en søvnregresjon som gjør at de kan våkne "hele tiden" i en periode. Mange nyfødte sover dessuten veldig, veldig mye, omså natta gjennom, men etterhvert som de vokser til og blir mer observante på omgivelsene rundt kan de bli mer urolige på natta fordi de har mange inntrykk å fordøye. Etterhvert kommer tenner, som også kan forstørre søvnen MYE. Andre babyer sover masse hele tiden, uansett alder. Poenget er: Prøv å legge bort forventninger om hvordan babyen er ved en viss alder, og også om når du tror dere trenger mest hjelp. Ikke gå i samme fella som AB...ceb som prøver å generalisere alle 3 mnd gamle babyer til å måtte sove kl 19 (et vennlig råd altså). Jeg er forøvrig enig med vedkommende som mente det kunne være mer nyttig med en nanny på dagen. På natta sov vi jo, babyen sov på siden av meg i senga og vi koste oss hele natta. På dagen derimot, var det et stress med klær som skulle vaskes, mat spises, oppvask taes og en overtrøtt unge som ikke ville sove samma faen, og selv om jeg sov godt fikk jeg et intenst behov for å bare være alene innimellom. Hver gang jeg fikk foreldrene mine på besøk kastet jeg nesten fra meg ungen og sprang ned på vaskerommet for å vaske klær i fred og ro. Eller gå på do i fred. Åh. Nå som han er 16 mnd derimot, kunne jeg gjerne hatt en nightnanny. Men dere finner jo ut av det. Jeg tror ikke det er så vanskelig å finne en som mange vil ha det til. Spesielt om dere er fleksible, kanskje dere ikke trenger en "nattmamma" hver ukenatt?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #337 Skrevet 11. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg syntes du blander kortene veldig her. Først skal du ansette noen via et vikarbyrå for å slippe å betale sosiale utgifter. Så skal du søke etter en student som kan ta jobben. Tror du virkelig du finner en sykepleiestudent via vikarbyrå ? Vikarbyråer skor seg på bl.a. helsevesenets mangel på kvalifisert arbeidskraft, dvs. helsefagarbeidere og sykepleiere. Ikke sykepleiestudenter. Ergo vil du mest sannsynlig måtte ansette vedkommende student selv, og betale feriepenger, pensjon og arbeidsgiveravgift. En sykepleier fra vikarbyrå koster minimum 600 kr. per time pluss natt-tillegg, og du får mest sannsynlig forskjellige mennesker fra gang til gang. De fleste er svenske eller østeuropeiske, og jobber periodevis i Norge før de har lenger perioder med fri hjemme. En fulltidsstilling er 35,5 timer i uka. En helsefagarbeider er noe billigere enn en sykepleier. Dette blir med andre ord svært kostbart. Anonymkode: 9993d...3a3 Som sagt, jeg er helt i startfasen. Siden ingen her faktisk vet hvordan dette fungerer, skal jeg kontakte mer passende kanaler. Jeg håpte på innspill her av noen som hadde brukt nightnanny, og jeg fikk et par. Jobben min videre blir å finne ut hvordan vi skal gjøre det i praksis. Så klart blander jeg kortene. Jeg opprettet ikke tråden for å informere dere om denne fantastiske nye ideen min, jeg opprettet den fordi vi kom inn på tanken om en nightnanny og vil finne ut om det er en mulighet for oss. Jeg vet at det er masse firmaer som driver med dette i USA og England, så vi skal høre med dem om de vet om noe. Prismessig går det helt fint, det er ikke snakk om mange måneder. Anonymkode: abf39...b94
Gjest Sisti Skrevet 11. desember 2017 #338 Skrevet 11. desember 2017 Seriøst TS, jeg er imponert over hvor saklig og rolig du greier å være overfor mange av innspillene her.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #339 Skrevet 11. desember 2017 2 minutter siden, Sisti skrev: "Skal aller helst"...? Det er så mange rare innlegg i denne tråden. Neida, små babyer "skal" ikke sove kl 19 når de er 3 mnd - de skal sove når de vil! Først ved 3 mnd-alder begynner kroppene deres å produsere hormon som tilrettelegger for døgnrytme, men det er IKKE ensbetydende med at de straks går over til å få en døgnrytme som passer norsk kultur. Det er ingen anbefalinger man MÅ overholde, som du så fint sier. En så liten baby har den døgnrytmen som passer den, og å ikke legge seg kl 19 er helt normalt for mange babyer. Det er seriøst ikke noe å stresse med! Hehe, saken er motsatt for mange. Rundt 4 mnd går babyer gjennom en søvnregresjon som gjør at de kan våkne "hele tiden" i en periode. Mange nyfødte sover dessuten veldig, veldig mye, omså natta gjennom, men etterhvert som de vokser til og blir mer observante på omgivelsene rundt kan de bli mer urolige på natta fordi de har mange inntrykk å fordøye. Etterhvert kommer tenner, som også kan forstørre søvnen MYE. Andre babyer sover masse hele tiden, uansett alder. Poenget er: Prøv å legge bort forventninger om hvordan babyen er ved en viss alder, og også om når du tror dere trenger mest hjelp. Ikke gå i samme fella som AB...ceb som prøver å generalisere alle 3 mnd gamle babyer til å måtte sove kl 19 (et vennlig råd altså). Jeg er forøvrig enig med vedkommende som mente det kunne være mer nyttig med en nanny på dagen. På natta sov vi jo, babyen sov på siden av meg i senga og vi koste oss hele natta. På dagen derimot, var det et stress med klær som skulle vaskes, mat spises, oppvask taes og en overtrøtt unge som ikke ville sove samma faen, og selv om jeg sov godt fikk jeg et intenst behov for å bare være alene innimellom. Hver gang jeg fikk foreldrene mine på besøk kastet jeg nesten fra meg ungen og sprang ned på vaskerommet for å vaske klær i fred og ro. Eller gå på do i fred. Åh. Nå som han er 16 mnd derimot, kunne jeg gjerne hatt en nightnanny. Men dere finner jo ut av det. Jeg tror ikke det er så vanskelig å finne en som mange vil ha det til. Spesielt om dere er fleksible, kanskje dere ikke trenger en "nattmamma" hver ukenatt? Jeg er forberedt på at ting ikke blir akkurat som jeg har tenkt. Jeg kan ikke annet enn å se til erfaringene de rundt meg har og hva familie forteller meg. I hovedsak går det i at de er zombie fordi baby våknet annenhver time og de ikke klarte å sovne igjen. Har det seg slik er det ikke noe i veien for at vi ikke får en nightnanny. Det er jo noe vi ser an når vi kommer dit, akkurat nå ser vi jo bare på muligheter. Synes det er litt drøyt at flere sier at det trenger vi ikke, og mannen klarer selv og ditten og daten. Ja, det kan godt hende at vi ikke trenger det, og jeg er helt sikker på at mannen hadde klart det selv. Men når vi ønsker å få litt ekstra hjelp, så skjønner jeg ikke at det skal være helt krise å spørre om andre har gjort det sånn og hvor vi eventuelt kan få mer informasjon. Av det jeg har lest er det «vanlig» å ha henne der 3-5 dager i uken. Enten hverdager, eller annenhver dag. Uansett må vi være fleksible, viser det seg at far ikke føler på behovet for hjelp, så trenger vi det ikke likevel. Synes også disse sovegreiene var merkelig bastant. De fleste ettåringer jeg kjenner legger seg ikke så tidlig engang. I varmere strøk er baby oppe mye lenger. Baby som legger seg sent, står opp sent. Skjønner jo at døgnrytme er viktig når barnet går i barnehage, men ellers er det vel mest viktig å passe på at alle behov er møtt, ikke at baby sovner til et visst tidspunkt. Anonymkode: abf39...b94
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #340 Skrevet 11. desember 2017 4 minutter siden, Sisti skrev: Seriøst TS, jeg er imponert over hvor saklig og rolig du greier å være overfor mange av innspillene her. Takk! Huff. Jeg blir jo litt frustrert, det er derfor jeg fortsetter å svare. Men samtidig, jeg har nettopp kommet hjem fra en deilig langhelg på fjellet. Jeg er så avslappet jeg kan være! Jeg skal ikke hause meg opp over noen som mener noe annet enn meg, selv om jeg synes enkelte her er litt vel krasse. Anonymkode: abf39...b94
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå