Gå til innhold

Til alle anonymebrukere :

Fremhevede innlegg

Skrevet
25 minutter siden, C.Tramell skrev:

Selvfølgelig ikke på en setning eller to, men når man følger folk over tid legger man merke til språklige særegenheter. Når man så legger til interessefelt, sympatier, antipatier, vaner, uvaner, temperament, når på døgnet de er aktive, hva slags mennesker de søker seg mot og selvfølgelig personlig informasjon de legger igjen, kan man kjenner igjen folk hvis man har samme type kjennskap til dem fra andre steder. Det er ikke så vanskelig. Man trenger bare god hukommelse og observasjonsevne.

Analytiker C. Karamell.

Anonymkode: f193b...2e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Wasabi said:

Ikke sant? Da kunne det vært nødvendig i de mer alvorlige debattene da? Jeg har debattert med fullt navn på ulike Facebook forumer. Har ikke hatt noen problemer der. Hets kan fremdeles hende med spesielt falske Facebook profiler, de blir fanget opp rimelig kjapt. 

Men så er det, hva er det mer alvorlige debattene da

Jeg legger merke at når en modd er inne på tråden,så er det plutselig inge som vil svare..

Anonymkode: 451ed...a47

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, C.Tramell said:

Selvfølgelig ikke på en setning eller to, men når man følger folk over tid legger man merke til språklige særegenheter. Når man så legger til interessefelt, sympatier, antipatier, vaner, uvaner, temperament, når på døgnet de er aktive, hva slags mennesker de søker seg mot og selvfølgelig personlig informasjon de legger igjen, kan man kjenner igjen folk hvis man har samme type kjennskap til dem fra andre steder. Det er ikke så vanskelig. Man trenger bare god hukommelse og observasjonsevne.

Tror man skal være forsiktig med det, jeg har blitt uskyldig beskyld for å diskutere med meg selv i en tråd,

Det ble også dratt inn tråder jeg ikke hadde skrevet,men siden stilen var lik så måtte det jo være meg.

Og da endte det med at jeg gav opp tråden,da folk bare hang seg opp det enn hva jeg hadde skrevet.

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så er det, hva er det mer alvorlige debattene da

Jeg legger merke at når en modd er inne på tråden,så er det plutselig inge som vil svare..

Innlegg med sensitivt innhold som voldtekt, kvinnehat, rasisme, pedofili er vel spesielt utsatt. Har sett det samme at trollene blir stille når en modd kommer inn. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Wasabi said:

Innlegg med sensitivt innhold som voldtekt, kvinnehat, rasisme, pedofili er vel spesielt utsatt. Har sett det samme at trollene blir stille når en modd kommer inn. 

Ikke bare troll,men samtlige av brukere stillner, jeg kan se det er 15 stk inne på en tråd, så kommer modden inn, ingen svarer helt til modden er ute av tråden.. Så det senest idag

• Liker 3
Gjest C.Tramell
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Analytiker C. Karamell.

Taktisk etterforsker MacTrell, daglig leder, Big Brothers Big Sister AS.  Faktisk. :cool:

Skrevet
5 timer siden, Overrasket skrev:

Jeg tror vi alle kan være enige om at AB-funksjonen har nytteverdi, men at det er alt for enkelt å misbruke den. I det øyeblikket man skal være en liten jævel og skrive noe dritt til en spesifikk bruker kommer den der AB-avataren opp, og jeg tviler på at hensikten bak AB-funksjonen var å la folk skrive diverse grader av dritt.

AB er også beskyttet av moderatorene. Man kan nesten ikke si noe negativ om AB før en moderator kommer inn med storslegga.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Analytiker C. Karamell.

Føy meg og på den lista da. Du som forsøker å være morsom. Hun har faktisk helt rett.

Skrevet
10 timer siden, Wasabi skrev:

Kan du fortelle meg hva grunnen er at du gjemmer deg bak en anonym kode? 

Du vet at du kan spores opp, ikke sant? 

Hvis du har en dårlig dag, hvorfor bruke energi på å være drittsekk bak skjermen? Gir det deg noe? En slags destruktiv tilfredshet over å ha slengt en bemerkning eller ti? I et forskningsstudie fra USA så var det registrert overraskende mange voksne folk som holdt på med trolling, hets og mobbing på nett. 

En avtar som jeg har kan like godt spores opp som en anonym bruker. Stå opp for det selv og dine meninger og slutt å skjule deg bak en kode.

Jeg har lite respekt for mennesker som lider av kronisk feighet. 

AnonymBruker-funksjonen
Vi ønsker å tilby brukerne våre muligheten til å kunne poste skjult enten det gjelder sensitive spørsmål eller ikke. Ved å hake av for "post som anonym" når du skal legge inn et innlegg, vil brukernavnet ditt bli skjult i akkurat dette innlegget. Ønsker du å være anonym er du selv ansvarlig for å hake av denne boksen, moderatorene har ikke mulighet til å anonymisere innlegg i etterkant. Vi modererer AnonymBruker på lik linje med alle andre brukere, og moderatorene har mulighet til å sjekke brukernavnet som står bak innlegget.

Det er ikke lovt å gå til angrep på noen fordi de skriver som anonyme brukere- dette regnes som personangrep.

Rapportert

Anonymkode: 7d510...c2f

Skrevet
10 timer siden, Wasabi skrev:

Kan du fortelle meg hva grunnen er at du gjemmer deg bak en anonym kode? 

Du vet at du kan spores opp, ikke sant? 

Hvis du har en dårlig dag, hvorfor bruke energi på å være drittsekk bak skjermen? Gir det deg noe? En slags destruktiv tilfredshet over å ha slengt en bemerkning eller ti? I et forskningsstudie fra USA så var det registrert overraskende mange voksne folk som holdt på med trolling, hets og mobbing på nett. 

En avtar som jeg har kan like godt spores opp som en anonym bruker. Stå opp for det selv og dine meninger og slutt å skjule deg bak en kode.

Jeg har lite respekt for mennesker som lider av kronisk feighet. 

Du er også rapportert for å komme med trusler om oppsporing av brukere. 

Skrevet

Det er ellers fritt å være her. Tåler du ikke å være her trenger du ikke å å komme med trusler. Trusler ikke til dette landet. 

Skrevet

Det er ellers fritt å være her. Tåler du ikke å være her trenger du ikke å å komme med trusler. Trusler hører ikke hjemme i dette landet*. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver som anonym så jeg ikke blir fulgt fra en debatt inn i en annen. 

Med forrige bruker skrev jeg aldri som anonym. Det førte til at folk kom etter med i tråder som omhandlet en by kinofilm og sa HÆ LIKER DU SÅNNE FILMER NÅR DU SKREV FOR ETT ÅR SIDEN AT DU IKKE LIKER BANDET SOM STÅR BAK TITTELÅTA, DRIVER DU Å LYVER ELLER? 

Det er psykotisk skremmende. 

Anonymkode: 06b3b...0c2

Nå måtte jeg bare le selv om det der må være utrolig irriterende :ler: 

Jeg forstår godt hvorfor noen velger å bruke AB-funksjonen, og flertallet virker jo å være ganske greie. Men kjipt når den misbrukes.

Jeg savner jo å vite hvem jeg diskuterer med, og for alt jeg vet kan jo jeg diskutere med 10 ab'er og tro at det er 10 forskjellige personer mens det i realiteten kan være en og samme person. Eller omvendt. At 10 forskjellige ab'er kan virke som en og samme person i 10 forskjellige tråder, og så kan uskyldige mennesker få frustrasjonen min som henger igjen fra en annen tråd med en annen ab.

Jeg har ikke styr på kodene i flere tråder. 

Skrevet
7 timer siden, C.Tramell skrev:

Litt creepy at du analyserer brukere så mye, egentlig 😅

• Liker 1
Skrevet

Hva for deg til å tenke at alle som er anonymebrukere er mobbere og troll?

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er litt todelt når det gjelder ab funskjonene.

Det har alltid vært ille,men nå har det blitt ekstra ille, på noen få mnd

har jeg blitt beskyld for

ha trolletråder.

diskutere med meg selv

ha flere brukere

reklamere for "min" egen blogg-

det har også vært en del retting på skrift.

kalt

henvgjerrig 

dum

lite oppgående 

and the list goes on.

Pga dette lager jeg sjelden tråder lenger-

Anonymkode: da63a...ab1

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Tror man skal være forsiktig med det, jeg har blitt uskyldig beskyld for å diskutere med meg selv i en tråd,

Det ble også dratt inn tråder jeg ikke hadde skrevet,men siden stilen var lik så måtte det jo være meg.

Og da endte det med at jeg gav opp tråden,da folk bare hang seg opp det enn hva jeg hadde skrevet.

Samme her, flere ganger.

Anonymkode: da63a...ab1

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er også rapportert for å komme med trusler om oppsporing av brukere. 

Truer ikke. Det er et faktum at folk kan spores opp hvis de lager kvalm på nett og det kan gå så langt som til utestengelse. Prøver å formidle her at man kan ikke bare dure frem som drittsekk under AB uten å få konsekvenser. 

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, Wasabi skrev:

Er inneforstått med det. Dessverre blir det mye misbrukt. Jeg sier ikke at alle anonyme brukere har lumske hensikter, men de tror det er enkelt å slenge rundt med dritt når de er skjult tydeligvis? 

Det heter innforstått, ikke inneforstått. 

Anonymkode: 7a048...64a

Skrevet
6 timer siden, Freesia97 skrev:

Hva for deg til å tenke at alle som er anonymebrukere er mobbere og troll?

Tenker ikke at alle er det. Tok litt i headingen for å formidle et budskap. Det er gode grunner til at noen velger å være AB, spesielt om private/sensitive opplysninger, noen prater om at de ikke vil bli fulgt i trådene, andre om andre opplevelser. Ser alt det og hvorfor det kan være nødvendig. Småtroll som har en dårlig dag,har lett for å gjemme seg bak en AB å spytte ut eder og galle. Tror personlig det er flest av de. En vanlig bruker med en dårlig dag. De store trollene vet vi om. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...