Gå til innhold

Til alle anonymebrukere :

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Alt dette her er jo greit. Det er ingen som sier at det alltid er feil å bruke AB-funksjonen. Men alle som har skrevet til nå i denne tråden om sin AB-bruk har kun skrevet om sine edle AB-hensikter. Så langt har ingen klart å gi et akseptabelt svar på hvorfor man logger på et relativt anonymt nettforum, krysser av for AB og starter og fyre av alt mulig tull.

Personen forklarte at det er på grunn av paraoina. En gal stalker skal bruke det jeg skriver mot meg er redselen.

Ikke alle vil stå for det dem selv sier, - og derfor er anonumbruker en god funksjon.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste gjør det for å slenge dritt. 

Anonymkode: cfd22...367

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen går inn på profiler og studerer innleggene til en bruker og legger sammen alt det de finner der for å forsøke å identifisere personer, holde det mot dem, følge etter dem fra tråd til tråd. Noen ganger kan man også gjenkjenne brukere og de tingene de forteller om uten at man går inn for det. Derfor skriver jeg som AB.

Jeg diskuterer sak, ikke person. Jeg skriver ofte bare for å oppmuntre andre brukere som har det tøft, eller dele kunnskap jeg har som kan hjelpe dem. Ett av de få (men grove) personangrepene jeg har opplevd her var fra en som skrev innlegg under brukernavn og var forutintatt om meg og min person bare fordi jeg skrev innlegg som AB.

AB'er er like forskjellige som brukere. Ikke skjær alle over en kam.

Anonymkode: df228...f79

Det er en risiko man velger å ta når man bruker forumet slik som det er i dag. Er man så redd for ting så kan man vel lage seg en profil til da vel? 

Gjest Coolaid
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste gjør det for å slenge dritt. 

Anonymkode: cfd22...367

Jepps, man velger anonym bruker funksjonen for å skrive noe som man ellers ikke ville skrevet - man kjenner seg selv igjen på sin egen styggedom. (Det er selvfølgelig untak) 

Skrevet (endret)

Det er vel en form for feighet og/eller mangel på impulskontroll. Jeg har flere ganger hatt lyst å fyre løs noen meget upassende innlegg mot noen jeg mener fortjener det. Men enten modererer jeg meg selv ganske kraftig før jeg skriver eller så lar jeg bare være. Men kan tenke meg det er mange som bare driter i det, og skriver akkurat hva de har lyst til. Det er jo bare å huke av for anonym.

Jeg bruker funksjonen veldig sjeldent selv, Kun hvis jeg skriver noe som er gjenkjennbart. Om noen skulle finne ut av hvem jeg er, så er det ikke helt krise, men det er verre hvis jeg skriver noe om de rundt meg. De har jo ikke bedt om å bli utlevert her.

Endret av Benson
  • Liker 3
Skrevet

Ironisk nok så har ikke de verste anonyme brukerene kommet på banen ennå. Er det i frykt for å bli oppdaget? 

• Liker 1
Gjest C.Tramell
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp dette. Du forstår ikke at ved å kalle deg Wasabi her inne, er du like anonym som meg. Hvis dette plager deg, hvorfor oppretter du ikke en bruker med ditt fulle navn?

Eller, som jeg spurte, heter du Wasabi i det virkelige liv også? Wasabi Hansen i Horten, liksom:fnise:?

Anonymkode: f193b...2e6

Jeg tar meg friheten å svare selv om du henvender deg til Wasabi. Når man har diskutert mye på nett over mange år får man etterhvert et gjenkjennelig språk og skrivemønster, og man avslører seg kanskje også gjennom interesse- og kunnskapsfeltet sitt. Enkelte som har vært aktive på ulike debattsider kan være lette å kjenne igjen. Jeg er ganske sikker på at jeg har kjent igjen flere KG-folk fra et forum jeg brukte før, og jeg er like sikker på at de har gjenkjent meg. Noen er litt mindre anonyme enn andre selv om de ikke skriver veldig avslørende ting om seg selv, og noen har en masse RL-folk som kjenner nicket deres her inne. Derfor kan det noen ganger være fornuftig å bruke AB. 

Gjest Overrasket
Skrevet
4 minutter siden, Wasabi said:

Ironisk nok så har ikke de verste anonyme brukerene kommet på banen ennå. Er det i frykt for å bli oppdaget? 

Enig. Noen som sa "Jeg liker å bruke AB-funksjonen på KG for å slenge dritt og være en frekk idiot, fordi jeg er et av KGs feigeste medlemmer" hadde jo vært ærlig i det minste. Og delvis underholdende. 

Skrevet
4 minutter siden, Wasabi skrev:

Tråden ble opprettet for en time siden, så det kan vel ha noe med det å gjøre også :)

Skrevet
5 minutter siden, Wasabi said:

Er her, jeg

Anonymkode: 5e5df...869

Skrevet

Det er vel et større problem at noen slenger dritt enn at de gjør det som anonym? Heller en hyggelig AB enn en utrivelig B.

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, Overrasket skrev:

Men dersom alle som bruker og ikke bruker AB er like anonyme uansett, hvorfor kan man ikke da slenge dritt under eget brukernavn og egen avatar? Det er jo mer realt selv om det fortsatt er rimelig anonymt.

Les under

39 minutter siden, Wasabi skrev:

Nettopp dette jeg lurer på.

Les under

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver som anonym så jeg ikke blir fulgt fra en debatt inn i en annen. 

Med forrige bruker skrev jeg aldri som anonym. Det førte til at folk kom etter med i tråder som omhandlet en by kinofilm og sa HÆ LIKER DU SÅNNE FILMER NÅR DU SKREV FOR ETT ÅR SIDEN AT DU IKKE LIKER BANDET SOM STÅR BAK TITTELÅTA, DRIVER DU Å LYVER ELLER? 

Det er psykotisk skremmende. 

Anonymkode: 06b3b...0c2

Pga dette.

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, C.Tramell skrev:

Jeg tar meg friheten å svare selv om du henvender deg til Wasabi. Når man har diskutert mye på nett over mange år får man etterhvert et gjenkjennelig språk og skrivemønster, og man avslører seg kanskje også gjennom interesse- og kunnskapsfeltet sitt. Enkelte som har vært aktive på ulike debattsider kan være lette å kjenne igjen. Jeg er ganske sikker på at jeg har kjent igjen flere KG-folk fra et forum jeg brukte før, og jeg er like sikker på at de har gjenkjent meg. Noen er litt mindre anonyme enn andre selv om de ikke skriver veldig avslørende ting om seg selv, og noen har en masse RL-folk som kjenner nicket deres her inne. Derfor kan det noen ganger være fornuftig å bruke AB. 

AB er alltid fornuftig. Møkklei av å se i tråder at folk tror de kjenner en igjen, selv om en står som AB. Folk tror de er superanalytikere og kan avsløre hvem som helst på en setning eller to.

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AB er alltid fornuftig. Møkklei av å se i tråder at folk tror de kjenner en igjen, selv om en står som AB. Folk tror de er superanalytikere og kan avsløre hvem som helst på en setning eller to.

Hva er det du egentlig er så redd for?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert flere hobby detektiver med lite på agendaen. Ellers begynner jeg å forstå hensikten med å være anonym. Slitsomt når noen få forpester og hersker. Problemet er vel at de kommer igjen for å lage en ny bruker etter utestengelse. Hvis noen har vært på samme forum i 7 år, vil jeg tro man lett kan kjenne igjen personene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg poster ofte under AB, bare se på meg nå, men jeg bruker ikke AB-funksjonen for å uttøve ape-mentalitet. Jeg ville heller ikke begynt å grine hvis de slutta med AB, for jeg ser at mange går anonyme for å komme med nedlatenheter og drit. Ofrer meg gjerne for sletting av AB-funksjon.

Anonymkode: 544b4...78f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver som anonym så jeg ikke blir fulgt fra en debatt inn i en annen. 

Med forrige bruker skrev jeg aldri som anonym. Det førte til at folk kom etter med i tråder som omhandlet en by kinofilm og sa HÆ LIKER DU SÅNNE FILMER NÅR DU SKREV FOR ETT ÅR SIDEN AT DU IKKE LIKER BANDET SOM STÅR BAK TITTELÅTA, DRIVER DU Å LYVER ELLER? 

Det er psykotisk skremmende. 

Anonymkode: 06b3b...0c2

Ja dette har jeg sett med andre brukere, utrolig creepy!

• Liker 1
Skrevet

Vil bare opplyse deg ts om at det ikke er tillatt å hetse brukere for å benytte seg av anonymbrukerfunksjonen.

Uansett hva slags møkk enkelte får til å lire av seg så har ingen på kg lov til å bruke inot dem fraser som "disse ab'erne" "åja du er feig og skriver som ab" osv.

Det er tydelig at du har hengt endel på forunet så dette burde du vite og også klart å innse. Istedenfor står du her og leker at du er bedre enn andre når du ikke er det. Ikke ett sekund engang.

Selv skriver jeg i perioder under nick, og andre ganger som ab. Fordi jeg også vet at det er brukere som elsker å finne ut hvem som er bak nicket. Jeg har også vært på forumet så mye i perioder at jeg husker en god del fraser, holdninger, og brukere fra tidligere. Enkelte holder jeg meg unna, hvertfall når de skriver under nick fordi jeg vet, de får så lett blod på tann og tar helt av. 

Anonyme brukere derimot. De forsøker jeg å huske at alle, inkl meg selv, har et ønske om å få være i fred. Alle kan ha øyeblikk der de ønsker å snakke fra levra, være motbydelige og frekke. De som troller og blir oppdaget blir kontaktet av moderator, og de slipper ikke unna dem. Men de skal ha lov til å slippe unna slike brukere som deg som sitter her og leker så fordømt selvgod. 

Må si jeg undrer meg over dere brukere under nick som presterer å lage slike tråder med jevne mellomrom. Dere forsøker å fremstå som så fornuftige og innsiktsfulle. 

Og allikevel, så gjør dere dette. Gang på gang. Det begynner å bli litt av en liste over de under nick som har skrevet slike tråder de siste 10 årene. 

Og dere lurer på hvorfor brukere sletter seg, lager nye brukere og skrive som anonym? 

Dere lurer på hvorfor noen skriver hetsetråder og kvinne/manns hat som ab?

Herregud. Bare se på dere selv. Der ligger svaret. Svart på hvitt. 

:rolleyes:

Skrevet
26 minutter siden, waco skrev:

Hva er det du egentlig er så redd for?

Hvor eller hva i mine innlegg fikk deg til å klare å komme frem til den setningen?

Skrevet

Jeg mener at ab skal være forbeholdt dem som holder seg på kropp og helse, seksualitet. Alle vet jo hva som skjer hvis ab kan kommentere på "seriøse" tråder i politikk og samfunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...