Gå til innhold

Til alle anonymebrukere :

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg troller ikke som AB og skriver ikke stygge ting.. 

Anonymkode: 309db...3f3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Springfjær
Skrevet

Tror folk gjemmer seg bak ab av ulike grunner. 

Ja noen er ab bare for å være idioter. 

Men det er også de som skriver personlige erfaringer i tråder som er sensitive. Og det er de som lager tråder om noe man gjerne vil spørre om som anonym. 

Jeg ser ikke helt vitsen med å være anonym når man svarer på hva man skal ha til middag eller hva slags gardiner man skal henge opp til jul. Men for mange har det vel også blitt en slags vane å skrive som ab. 

Mange svarer også som ab når de diskuterer i en tråd man ser vil komme ut av kontroll ganske fort. Mange vil ikke bli kjent som den personen med "den" meningen som da kan bli dratt opp i alskens diskusjoner. "Jammen så klart mener du det, du har jo også den og den meningen". Å det blir fryktelig useriøst når en tråd skal spores av ved at noen skal begynne å diskutere hva en bruker har ment i en tidligere tråd. 

Skrevet
14 minutter siden, Wasabi skrev:

Kan du fortelle meg hva grunnen er at du gjemmer deg bak en anonym kode? 

Du vet at du kan spores opp, ikke sant? 

Hvis du har en dårlig dag, hvorfor bruke energi på å være drittsekk bak skjermen? Gir det deg noe? En slags destruktiv tilfredshet over å ha slengt en bemerkning eller ti? I et forskningsstudie fra USA så var det registrert overraskende mange voksne folk som holdt på med trolling, hets og mobbing på nett. 

En avtar som jeg har kan like godt spores opp som en anonym bruker. Stå opp for det selv og dine meninger og slutt å skjule deg bak en kode.

Jeg har lite respekt for mennesker som lider av kronisk feighet. 

9 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

Helt enig. Stusser fælt på hva som er det bakenforliggende problemet når voksne folk oppfører seg som aper på nett i tildekket bekledning. 

Jeg forstår heller ikke meningen med å syte og klage på et forum om anonyme brukere, når de selv fremstår som Wasabi og Bonusmammaen for hele verden? Heter dere Wasabi og Bonusmammaen i det virkelige liv også?

Om ikke, er dere like anonyme som hvem som helst her inne. Lurer på når dette går inn i hodet på folk...?

Anonymkode: f193b...2e6

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, C.Tramell skrev:

De få gangene jeg gjør det er det for at visse personer ikke skal vite at jeg er her akkurat da. Ja, noen kan sikkert finne ut at det er meg, men jeg satser på at folk ikke gidder å ta seg bryet. Jeg skriver uansett ikke noe jeg ikke like godt kunne skrevet under fast nick. 

Jeg er enig med deg i synet på troll, men jeg liker ikke at du henvender deg til alle anonyme brukere når det egentlig er trollene du vil til livs. Det er tillatt å skrive anonymt her, og mange har gode grunner for å gjøre det.

Jeg mener så klart ikke det gjelder alle, men jeg har lurt på hvorfor også de uten lumske hensikter skriver anonymt. Nå har jeg fått to gode svar på det. Det er likevel synd man bør gjemme seg på et forum? Kan du ikke logge inn anonymt som en over her sa?

Igjen hva er trolling? Det ser ut som det er mange voksne folk med kjipe dager, og dette blir en slags miniatyr utgave av trolling. Jeg visste ærligtalt det ikke var så mange bitre mennesker, men jeg ser dem jo klart og tydelig bak anonyme koder her inne på forumet.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår heller ikke meningen med å syte og klage på et forum om anonyme brukere, når de selv fremstår som Wasabi og Bonusmammaen for hele verden? Heter dere Wasabi og Bonusmammaen i det virkelige liv også?

Om ikke, er dere like anonyme som hvem som helst her inne. Lurer på når dette går inn i hodet på folk...?

Hva snakker du om?

Gjest Coolaid
Skrevet
6 minutter siden, Wasabi skrev:

Hva vil trolling si for deg da? Ja, enig i det. Hvorfor trenge å skjule seg. Navn, adresse og privat bilde har vel ingen av oss.

Troll og praksisen trolling er et fenomen som forekommer i mange ulike former på Internett. Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og tidsløsende (off-topic) diskusjoner». Et troll på nettet skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon. Et troll mener ikke nødvendigvis hva han skriver; trollets primære formål med innleggene er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg poster som AB fordi jeg har fått alt fra drapstrusler til slibrige seksuelle meldinger og uønskede seksuele tilbud og forespørsler i innboksen. Bruker ikke AB for å slenge dritt til andre men for å skjerme meg selv for sånt. 

Anonymkode: 4ddfc...be7

Skjønner at det er godt å være mer anonym enn man er med nick når man opplever sånt, men du kan også velge å ikke ville motta PM'er så slipper du akkurat det med forespørsler i innboksen din i hvert fall. 

Det er mange som vet at jeg leser og skriver på KG, men det er ingen som vet hva jeg kaller meg her inne. De gangene jeg skriver som anonym er det fordi jeg er redd for å bli kjent igjen.

"Åååja, er det deg det, ja?! Nå skal jeg sjekke hva du har skrevet tidligere her..." og plutselig vet søstra mi noe jeg ikke ville at hun skulle vite f.eks. Eller en kollega eller ...ja, naboen kanskje? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skriver som anonym så jeg ikke blir fulgt fra en debatt inn i en annen. 

Med forrige bruker skrev jeg aldri som anonym. Det førte til at folk kom etter med i tråder som omhandlet en by kinofilm og sa HÆ LIKER DU SÅNNE FILMER NÅR DU SKREV FOR ETT ÅR SIDEN AT DU IKKE LIKER BANDET SOM STÅR BAK TITTELÅTA, DRIVER DU Å LYVER ELLER? 

Det er psykotisk skremmende. 

Anonymkode: 06b3b...0c2

• Liker 7
Skrevet

Noen går inn på profiler og studerer innleggene til en bruker og legger sammen alt det de finner der for å forsøke å identifisere personer, holde det mot dem, følge etter dem fra tråd til tråd. Noen ganger kan man også gjenkjenne brukere og de tingene de forteller om uten at man går inn for det. Derfor skriver jeg som AB.

Jeg diskuterer sak, ikke person. Jeg skriver ofte bare for å oppmuntre andre brukere som har det tøft, eller dele kunnskap jeg har som kan hjelpe dem. Ett av de få (men grove) personangrepene jeg har opplevd her var fra en som skrev innlegg under brukernavn og var forutintatt om meg og min person bare fordi jeg skrev innlegg som AB.

AB'er er like forskjellige som brukere. Ikke skjær alle over en kam.

Anonymkode: df228...f79

• Liker 4
Skrevet
28 minutter siden, Wasabi said:

Kan du fortelle meg hva grunnen er at du gjemmer deg bak en anonym kode? 

Du vet at du kan spores opp, ikke sant? 

Hvis du har en dårlig dag, hvorfor bruke energi på å være drittsekk bak skjermen? Gir det deg noe? En slags destruktiv tilfredshet over å ha slengt en bemerkning eller ti? I et forskningsstudie fra USA så var det registrert overraskende mange voksne folk som holdt på med trolling, hets og mobbing på nett. 

En avtar som jeg har kan like godt spores opp som en anonym bruker. Stå opp for det selv og dine meninger og slutt å skjule deg bak en kode.

Jeg har lite respekt for mennesker som lider av kronisk feighet. 

Ja, alle kan sikket spores opp, men jeg regner med de fleste faktisk har et liv og ikke gidder bruke så mye tid på tilfeldige tullinger på kg. Selv kunne det aldri falle meg inn å spore opp en bruker jeg syntes var frekk på kg (lol). Selvsagt kan man alltids gjør det om det er snakk om drapstrusler eller andre mer alvorlige greier, men det skjer da relativt sjeldent på kg

Det beste forsvar er ikke å spore opp folk fra nettet, det er å slutte ta dem seriøst og enten ignorere eller gjøre narr av dem 

Anonymkode: 5e5df...869

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Wasabi skrev:

Hva snakker du om?

Nettopp dette. Du forstår ikke at ved å kalle deg Wasabi her inne, er du like anonym som meg. Hvis dette plager deg, hvorfor oppretter du ikke en bruker med ditt fulle navn?

Eller, som jeg spurte, heter du Wasabi i det virkelige liv også? Wasabi Hansen i Horten, liksom:fnise:?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen går inn på profiler og studerer innleggene til en bruker og legger sammen alt det de finner der for å forsøke å identifisere personer, holde det mot dem, følge etter dem fra tråd til tråd. Noen ganger kan man også gjenkjenne brukere og de tingene de forteller om uten at man går inn for det. Derfor skriver jeg som AB.

Jeg diskuterer sak, ikke person. Jeg skriver ofte bare for å oppmuntre andre brukere som har det tøft, eller dele kunnskap jeg har som kan hjelpe dem. Ett av de få (men grove) personangrepene jeg har opplevd her var fra en som skrev innlegg under brukernavn og var forutintatt om meg og min person bare fordi jeg skrev innlegg som AB.

AB'er er like forskjellige som brukere. Ikke skjær alle over en kam.

Anonymkode: df228...f79

Det er forståelig. Fenomenet å følge etter personer her er tydeligvis utbredt. Folk må ha fritidsproblemer. Prøver ikke å skjære alle over kam her, men forstå årsakene til hver enkelt. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver som anonym så jeg ikke blir fulgt fra en debatt inn i en annen. 

Med forrige bruker skrev jeg aldri som anonym. Det førte til at folk kom etter med i tråder som omhandlet en by kinofilm og sa HÆ LIKER DU SÅNNE FILMER NÅR DU SKREV FOR ETT ÅR SIDEN AT DU IKKE LIKER BANDET SOM STÅR BAK TITTELÅTA, DRIVER DU Å LYVER ELLER? 

Det er psykotisk skremmende. 

Anonymkode: 06b3b...0c2

Signeres 100%.

• Liker 4
Gjest Overrasket
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Men dersom alle som bruker og ikke bruker AB er like anonyme uansett, hvorfor kan man ikke da slenge dritt under eget brukernavn og egen avatar? Det er jo mer realt selv om det fortsatt er rimelig anonymt.

Skrevet
1 minutt siden, Overrasket skrev:

Men dersom alle som bruker og ikke bruker AB er like anonyme uansett, hvorfor kan man ikke da slenge dritt under eget brukernavn og egen avatar? Det er jo mer realt selv om det fortsatt er rimelig anonymt.

Nettopp dette jeg lurer på.

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarer som anonym for å passe på meg selv. Orker ikke en eller annen gal stalker skal finne alt jeg skriver og bruke det mot meg. Det kan skje nå og, men litt mer jobb enn om jeg alltid svarte med Nick. Jeg er og litt bedreviter og vet litt om alt, så ofte kan jeg gi forskjellige type svar på samme ting. I feks en ammetråd kan jeg svare for amming, komme med tips og råd. I en annen tråd kan jeg gjøre det samme med morsmelkerstatning. Jeg har og en gal svigermor, i et annet svar har jeg en gal x, men sannheten er kanskje at jeg egentlig bare har en nabo med gal svigermor. Klarer allikevel å gi ts gode råd, men ser jo selv at det kan bli feil om man satt sammen alt jeg har  skrevet...

Anonymkode: c5892...d07

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Orker ikke en eller annen gal stalker skal finne alt jeg skriver og bruke det mot meg

Paranoia er nok den vanligste årsaken til anonymbruker funksjonen ja.

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg svarer som anonym for å passe på meg selv. Orker ikke en eller annen gal stalker skal finne alt jeg skriver og bruke det mot meg. Det kan skje nå og, men litt mer jobb enn om jeg alltid svarte med Nick. Jeg er og litt bedreviter og vet litt om alt, så ofte kan jeg gi forskjellige type svar på samme ting. I feks en ammetråd kan jeg svare for amming, komme med tips og råd. I en annen tråd kan jeg gjøre det samme med morsmelkerstatning. Jeg har og en gal svigermor, i et annet svar har jeg en gal x, men sannheten er kanskje at jeg egentlig bare har en nabo med gal svigermor. Klarer allikevel å gi ts gode råd, men ser jo selv at det kan bli feil om man satt sammen alt jeg har  skrevet...

Anonymkode: c5892...d07

Alt dette her er jo greit. Det er ingen som sier at det alltid er feil å bruke AB-funksjonen. Men alle som har skrevet til nå i denne tråden om sin AB-bruk har kun skrevet om sine edle AB-hensikter. Så langt har ingen klart å gi et akseptabelt svar på hvorfor man logger på et relativt anonymt nettforum, krysser av for AB og starter og fyre av alt mulig tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...