Wasabi Skrevet 1. desember 2017 Forfatter #61 Skrevet 1. desember 2017 4 minutter siden, yeans skrev: Vil bare opplyse deg ts om at det ikke er tillatt å hetse brukere for å benytte seg av anonymbrukerfunksjonen. Uansett hva slags møkk enkelte får til å lire av seg så har ingen på kg lov til å bruke inot dem fraser som "disse ab'erne" "åja du er feig og skriver som ab" osv. Det er tydelig at du har hengt endel på forunet så dette burde du vite og også klart å innse. Istedenfor står du her og leker at du er bedre enn andre når du ikke er det. Ikke ett sekund engang. Selv skriver jeg i perioder under nick, og andre ganger som ab. Fordi jeg også vet at det er brukere som elsker å finne ut hvem som er bak nicket. Jeg har også vært på forumet så mye i perioder at jeg husker en god del fraser, holdninger, og brukere fra tidligere. Enkelte holder jeg meg unna, hvertfall når de skriver under nick fordi jeg vet, de får så lett blod på tann og tar helt av. Anonyme brukere derimot. De forsøker jeg å huske at alle, inkl meg selv, har et ønske om å få være i fred. Alle kan ha øyeblikk der de ønsker å snakke fra levra, være motbydelige og frekke. De som troller og blir oppdaget blir kontaktet av moderator, og de slipper ikke unna dem. Men de skal ha lov til å slippe unna slike brukere som deg som sitter her og leker så fordømt selvgod. Må si jeg undrer meg over dere brukere under nick som presterer å lage slike tråder med jevne mellomrom. Dere forsøker å fremstå som så fornuftige og innsiktsfulle. Og allikevel, så gjør dere dette. Gang på gang. Det begynner å bli litt av en liste over de under nick som har skrevet slike tråder de siste 10 årene. Og dere lurer på hvorfor brukere sletter seg, lager nye brukere og skrive som anonym? Dere lurer på hvorfor noen skriver hetsetråder og kvinne/manns hat som ab? Herregud. Bare se på dere selv. Der ligger svaret. Svart på hvitt. Hei. Det var ment sånn i innlegget for at folk skulle lese det. Mener så klart ikke alle anonyme er noen feige og kjipe personer. Skjønner godt etter hvilke svar som kommer om hvorfor noen velger AB. Helt innforstått med det. Nå er det hovedsakelig ment til de som faktisk gjemmer seg bak koden for å slenge dritt til folk. Jeg er ikke bedre enn noen andre og det har jeg aldri påstått. Moral vil jeg tørre å påstå jeg har. Er ikke ute etter å ta den vanlige AB-brukeren, men jeg lurte på hvorfor de også gjemmer seg bak dette, det forstår jeg nå. Det er ikke de som er problemet her, men de små og store trollene som gjør livet surt for andre slik at de faktisk må skjule seg som AB. Det er trist, men tydeligvis et faktum. 2
Gjest yeans Skrevet 1. desember 2017 #62 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, røder skrev: Jeg mener at ab skal være forbeholdt dem som holder seg på kropp og helse, seksualitet. Alle vet jo hva som skjer hvis ab kan kommentere på "seriøse" tråder i politikk og samfunn. Det er jeg ikke enig med deg om. Hvis man har en annen politisk oppfatning enn andre er det selvmord å poste det på politikk og samfunn under nick. Hvorfor tror du ellers at de fleste fornuftige brukere der inne kun poster som ab? Se for deg brukere som forteller om vold, voldtekt, at far har misbrukt barn osv osv. At en kompis har gjort noe spesielt. Og du ikke kan skrive om det på samliv, familie og sosialt. Fordi du må skrive under nick. Plutselig har du en eller to brukere som dukker opp i "besøkt din profil" med jevne mellomrom, og som begynner å stille spesifikke spørsmål for å få deg til å avsløre mer om deg selv. Kun for å finne ut nøyaktig hvem du er. Og tro meg. Disse finnes. Her på kg. I dette øyeblikk. Det er derfor abfunksjonen blir beskyttet. Det er derfor den er her. For ab under nick, er ikke 100% anonymitet.
Gjest yeans Skrevet 1. desember 2017 #63 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, Wasabi skrev: Hei. Det var ment sånn i innlegget for at folk skulle lese det. Mener så klart ikke alle anonyme er noen feige og kjipe personer. Skjønner godt etter hvilke svar som kommer om hvorfor noen velger AB. Helt innforstått med det. Nå er det hovedsakelig ment til de som faktisk gjemmer seg bak koden for å slenge dritt til folk. Jeg er ikke bedre enn noen andre og det har jeg aldri påstått. Moral vil jeg tørre å påstå jeg har. Er ikke ute etter å ta den vanlige AB-brukeren, men jeg lurte på hvorfor de også gjemmer seg bak dette, det forstår jeg nå. Det er ikke de som er problemet her, men de små og store trollene som gjør livet surt for andre slik at de faktisk må skjule seg som AB. Det er trist, men tydeligvis et faktum. Det er bare ett problem. De som er her kun for å slenge dritt de bruker ikke tiden sin på å lese eller å svare slike hi som du skriver. Du oppnår ingenting hos disse.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #64 Skrevet 1. desember 2017 59 minutter siden, AnonymBruker said: AB er alltid fornuftig. Møkklei av å se i tråder at folk tror de kjenner en igjen, selv om en står som AB. Folk tror de er superanalytikere og kan avsløre hvem som helst på en setning eller to. Anonymkode: f193b...2e6 Jeg skriver en del som AB og jeg er alltid bevisst på hva jeg har skrevet før som ab, hvilke skrivefeil jeg bruker gjøre, hvilke ord jeg bruker ofte osv. Om jeg er bevisst på dette, så er det mulig at andre skarpe hoder kan gjøre det samme. Jeg tror noen mennesker er i stand til å gjenkjenne brukere som er kjente, men jeg tror også at noen liker å tro at de gjenkjenner noen for egen agenda Anonymkode: 5e5df...869 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #65 Skrevet 1. desember 2017 Jeg er litt todelt når det gjelder ab funskjonene. Det har alltid vært ille,men nå har det blitt ekstra ille, på noen få mnd har jeg blitt beskyld for ha trolletråder. diskutere med meg selv ha flere brukere reklamere for "min" egen blogg- det har også vært en del retting på skrift. kalt henvgjerrig dum lite oppgående and the list goes on. Pga dette lager jeg sjelden tråder lenger- Anonymkode: 451ed...a47 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #66 Skrevet 1. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skriver en del som AB og jeg er alltid bevisst på hva jeg har skrevet før som ab, hvilke skrivefeil jeg bruker gjøre, hvilke ord jeg bruker ofte osv. Om jeg er bevisst på dette, så er det mulig at andre skarpe hoder kan gjøre det samme. Jeg tror noen mennesker er i stand til å gjenkjenne brukere som er kjente, men jeg tror også at noen liker å tro at de gjenkjenner noen for egen agenda Anonymkode: 5e5df...869 Signerer den. Anonymkode: 451ed...a47 4
Wasabi Skrevet 1. desember 2017 Forfatter #67 Skrevet 1. desember 2017 2 minutter siden, yeans skrev: Det er bare ett problem. De som er her kun for å slenge dritt de bruker ikke tiden sin på å lese eller å svare slike hi som du skriver. Du oppnår ingenting hos disse. Kanskje. Det finnes vel noen småtroll som leser. En har allerede utnevnt seg selv for å være det her, men om det går inn tviler jeg på. Synes det kunne vært en ide å ta bort anonym bruker på samfunns debatter. At folk har behov for anonymisere seg selv når de skriver om private ting kan forstås. 1
Wasabi Skrevet 1. desember 2017 Forfatter #68 Skrevet 1. desember 2017 3 minutter siden, Wasabi skrev: Kanskje. Det finnes vel noen småtroll som leser. En har allerede utnevnt seg selv for å være det her, men om det går inn tviler jeg på. Synes det kunne vært en ide å ta bort anonym bruker på samfunns debatter. At folk har behov for anonymisere seg selv når de skriver om private ting kan forstås. Og da mener jeg ømfintelige temaer spesielt som det pleier å bli mye oppstuss rundt. 1
Gjest yeans Skrevet 1. desember 2017 #69 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, Wasabi skrev: Kanskje. Det finnes vel noen småtroll som leser. En har allerede utnevnt seg selv for å være det her, men om det går inn tviler jeg på. Synes det kunne vært en ide å ta bort anonym bruker på samfunns debatter. At folk har behov for anonymisere seg selv når de skriver om private ting kan forstås. Jeg ville ikke tatt den abens innlegg for å være sant. Det kan like gjerne være en som kun følte for å tulle med deg. Som nevnt. Dette med ab har vært diskutert ørten ganger på forumet og Kvinneguiden har presistert gang på gang st ab funksjoner er kommet for å bli slik den er. Kanskje du selv burde kontakte @tekola eller andre på ris og ros så får du direkte og klart svar på dette.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #70 Skrevet 1. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er litt todelt når det gjelder ab funskjonene. Det har alltid vært ille,men nå har det blitt ekstra ille, på noen få mnd har jeg blitt beskyld for ha trolletråder. diskutere med meg selv ha flere brukere reklamere for "min" egen blogg- det har også vært en del retting på skrift. kalt henvgjerrig dum lite oppgående and the list goes on. Pga dette lager jeg sjelden tråder lenger- Anonymkode: 451ed...a47 Dette med både bruker og ab. Anonymkode: 451ed...a47
Sirah Skrevet 1. desember 2017 #71 Skrevet 1. desember 2017 Jeg syntes tanken bak en AB-funksjon er veldig god. Jeg bruker den innimellom selv dersom jeg svarer i tråder med et svar som lett kan knyttes til meg som person. Kort og greit for å være "anonym" men likevel kunne gi folk råd, tips og dele erfaringer. I mer "random" tråder/tråder hvor jeg ikke må svare med en personlig historie/erfaring svarer jeg alltid med brukernavn. De menneskene som bruker AB-funksjonen bare for å kunne slenge dritt når du ikke gjennom til uansett @Wasabi. Jeg er fullstendig enig med deg i at dette ikke bør forekomme. Likevel syntes jeg at nytteverdien av AB-funksjonen er såpass mye høyere enn irritasjonen over nettrollene så jeg håper virkelig at den blir værende 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #72 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, Sirah said: Jeg syntes tanken bak en AB-funksjon er veldig god. Jeg bruker den innimellom selv dersom jeg svarer i tråder med et svar som lett kan knyttes til meg som person. Kort og greit for å være "anonym" men likevel kunne gi folk råd, tips og dele erfaringer. I mer "random" tråder/tråder hvor jeg ikke må svare med en personlig historie/erfaring svarer jeg alltid med brukernavn. De menneskene som bruker AB-funksjonen bare for å kunne slenge dritt når du ikke gjennom til uansett @Wasabi. Jeg er fullstendig enig med deg i at dette ikke bør forekomme. Likevel syntes jeg at nytteverdien av AB-funksjonen er såpass mye høyere enn irritasjonen over nettrollene så jeg håper virkelig at den blir værende Jeg mente det før,men nå er jeg ikke så enig. Husker en tid tilbake når ab funskjonen ikke fungerte, da var det ikke mange som svarte da... Anonymkode: 451ed...a47 1
Wasabi Skrevet 1. desember 2017 Forfatter #73 Skrevet 1. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente det før,men nå er jeg ikke så enig. Husker en tid tilbake når ab funskjonen ikke fungerte, da var det ikke mange som svarte da... Anonymkode: 451ed...a47 Så det var mindre drittslenging? 1
Sirah Skrevet 1. desember 2017 #74 Skrevet 1. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente det før,men nå er jeg ikke så enig. Husker en tid tilbake når ab funskjonen ikke fungerte, da var det ikke mange som svarte da... Anonymkode: 451ed...a47 Nå har jeg sikkert veldig tungt for det, men hva er det ikke du er enig i? 🙈 Nei jeg vil tro at AB-funksjonen gjør det enklere for folk å svare i tråder de ellers ikke ville svart i. Jeg vet at det er sånn for meg iallefall
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #75 Skrevet 1. desember 2017 Er vel ikke en drittsekk om jeg ønsker å være anonym når jeg skriver om helsen min, underlivsplager, vekt, sexliv osv. Anonymkode: ce489...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #76 Skrevet 1. desember 2017 4 minutter siden, Wasabi said: Så det var mindre drittslenging? Ja, veldig mye mindre. 3 minutter siden, Sirah said: Nå har jeg sikkert veldig tungt for det, men hva er det ikke du er enig i? 🙈 Nei jeg vil tro at AB-funksjonen gjør det enklere for folk å svare i tråder de ellers ikke ville svart i. Jeg vet at det er sånn for meg iallefall Anonymkode: 451ed...a47 1
Sirah Skrevet 1. desember 2017 #77 Skrevet 1. desember 2017 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, veldig mye mindre. Anonymkode: 451ed...a47 Da er jeg med Endret 1. desember 2017 av Sirah
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #78 Skrevet 1. desember 2017 Just now, Sirah said: Haha ja da er jeg med 😂 Anonymkode: 451ed...a47
Wasabi Skrevet 1. desember 2017 Forfatter #79 Skrevet 1. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, veldig mye mindre. Anonymkode: 451ed...a47 Ikke sant? Da kunne det vært nødvendig i de mer alvorlige debattene da? Jeg har debattert med fullt navn på ulike Facebook forumer. Har ikke hatt noen problemer der. Hets kan fremdeles hende med spesielt falske Facebook profiler, de blir fanget opp rimelig kjapt. 1
Gjest C.Tramell Skrevet 1. desember 2017 #80 Skrevet 1. desember 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: AB er alltid fornuftig. Møkklei av å se i tråder at folk tror de kjenner en igjen, selv om en står som AB. Folk tror de er superanalytikere og kan avsløre hvem som helst på en setning eller to. Anonymkode: f193b...2e6 Selvfølgelig ikke på en setning eller to, men når man følger folk over tid legger man merke til språklige særegenheter. Når man så legger til interessefelt, sympatier, antipatier, vaner, uvaner, temperament, når på døgnet de er aktive, hva slags mennesker de søker seg mot og selvfølgelig personlig informasjon de legger igjen, kan man kjenner igjen folk hvis man har samme type kjennskap til dem fra andre steder. Det er ikke så vanskelig. Man trenger bare god hukommelse og observasjonsevne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå