Gå til innhold

Til alle anonymebrukere :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du fortelle meg hva grunnen er at du gjemmer deg bak en anonym kode? 

Du vet at du kan spores opp, ikke sant? 

Hvis du har en dårlig dag, hvorfor bruke energi på å være drittsekk bak skjermen? Gir det deg noe? En slags destruktiv tilfredshet over å ha slengt en bemerkning eller ti? I et forskningsstudie fra USA så var det registrert overraskende mange voksne folk som holdt på med trolling, hets og mobbing på nett. 

En avtar som jeg har kan like godt spores opp som en anonym bruker. Stå opp for det selv og dine meninger og slutt å skjule deg bak en kode.

Jeg har lite respekt for mennesker som lider av kronisk feighet. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du at alle som poster som AB er drittsekk bak skjermen? Det stemmer ikke. Jeg har andre grunner til å poste som AB.

Anonymkode: f20dd...001

• Liker 34
Skrevet
1 minutt siden, Wasabi skrev:

Hvis du har en dårlig dag, hvorfor bruke energi på å være drittsekk bak skjermen? Gir det deg noe? En slags destruktiv tilfredshet over å ha slengt en bemerkning eller ti? I et forskningsstudie fra USA så var det registrert overraskende mange voksne folk som holdt på med trolling, hets og mobbing på nett. 

En avtar som jeg har kan like godt spores opp som en anonym bruker. Stå opp for det selv og dine meninger og slutt å skjule deg bak en kode.

Helt enig. Stusser fælt på hva som er det bakenforliggende problemet når voksne folk oppfører seg som aper på nett i tildekket bekledning. 

• Liker 2
Skrevet

Fordi snowflakes som deg klarer ikke å høre sannheten uten å la det ødelegge livet deres. 

Anonymkode: 784f8...1cf

• Liker 9
Skrevet

Man er ikke anonym for å være slem, men gjerne det er persoonlige eller såre tema man svarer på?

Anonymkode: 2af07...656

• Liker 18
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at alle som poster som AB er drittsekk bak skjermen? Det stemmer ikke. Jeg har andre grunner til å poste som AB.

Hva er din grunn da? 

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg tror vi alle kan være enige om at AB-funksjonen har nytteverdi, men at det er alt for enkelt å misbruke den. I det øyeblikket man skal være en liten jævel og skrive noe dritt til en spesifikk bruker kommer den der AB-avataren opp, og jeg tviler på at hensikten bak AB-funksjonen var å la folk skrive diverse grader av dritt.

Skrevet

Jeg kan jo se hvem som er pålogget i innlegget.. så vanskelig er det ikke å finne ut.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
5 minutter siden, Wasabi skrev:

Tror vi skal skille mellom de som troller og andre anonyme brukere. Når det er sagt så handler dette vel om fellesskapet. Altså fellesskapet her inne. Man kjenner hverandre litt etterhvert. Tipper at en del folk skriver en del ting som de ellers ikke ville vedkjennes. Det skal jo se fint ut på utsiden eller man har et rykte å ta vare på. Kan tenke meg at det er slik. 

Jeg personlig mener at anonymbruker funksjonen burde vært avskaffet. Har aldri hørt en god grunn for å ha den. 

Skrevet
Akkurat nå, Wasabi skrev:

Jeg kan jo se hvem som er pålogget i innlegget.. så vanskelig er det ikke å finne ut.

Du kan se hvem som er pålogget hvis de ikke skjuler at de er pålogget :)

Anonymkode: ee93e...16f

• Liker 11
Gjest C.Tramell
Skrevet

De få gangene jeg gjør det er det for at visse personer ikke skal vite at jeg er her akkurat da. Ja, noen kan sikkert finne ut at det er meg, men jeg satser på at folk ikke gidder å ta seg bryet. Jeg skriver uansett ikke noe jeg ikke like godt kunne skrevet under fast nick. 

Jeg er enig med deg i synet på troll, men jeg liker ikke at du henvender deg til alle anonyme brukere når det egentlig er trollene du vil til livs. Det er tillatt å skrive anonymt her, og mange har gode grunner for å gjøre det.

Gjest Coolaid
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke anonym for å være slem, men gjerne det er persoonlige eller såre tema man svarer på?

Hvordan da?, forklar gjerne. 

Skrevet
1 minutt siden, Wasabi skrev:

Det kan du ikke. Du kan ikke se alle. Du kan ikke se oss som har logget inn skjult.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Overrasket skrev:

Jeg tror vi alle kan være enige om at AB-funksjonen har nytteverdi, men at det er alt for enkelt å misbruke den. I det øyeblikket man skal være en liten jævel og skrive noe dritt til en spesifikk bruker kommer den der AB-avataren opp, og jeg tviler på at hensikten bak AB-funksjonen var å la folk skrive diverse grader av dritt.

Er inneforstått med det. Dessverre blir det mye misbrukt. Jeg sier ikke at alle anonyme brukere har lumske hensikter, men de tror det er enkelt å slenge rundt med dritt når de er skjult tydeligvis? 

Skrevet

Jeg poster som AB fordi jeg har fått alt fra drapstrusler til slibrige seksuelle meldinger og uønskede seksuele tilbud og forespørsler i innboksen. Bruker ikke AB for å slenge dritt til andre men for å skjerme meg selv for sånt. 

Anonymkode: 4ddfc...be7

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Sikkker?

Anonymkode: 451ed...a47

Skrevet
2 minutter siden, Coolaid skrev:

Tror vi skal skille mellom de som troller og andre anonyme brukere. Når det er sagt så handler dette vel om fellesskapet. Altså fellesskapet her inne. Man kjenner hverandre litt etterhvert. Tipper at en del folk skriver en del ting som de ellers ikke ville vedkjennes. Det skal jo se fint ut på utsiden eller man har et rykte å ta vare på. Kan tenke meg at det er slik. 

Jeg personlig mener at anonymbruker funksjonen burde vært avskaffet. Har aldri hørt en god grunn for å ha den. 

Hva vil trolling si for deg da? Ja, enig i det. Hvorfor trenge å skjule seg. Navn, adresse og privat bilde har vel ingen av oss.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg poster som AB fordi jeg har fått alt fra drapstrusler til slibrige seksuelle meldinger og uønskede seksuele tilbud og forespørsler i innboksen. Bruker ikke AB for å slenge dritt til andre men for å skjerme meg selv for sånt. 

Det er et Okay svar. Takk. Synd du skal oppleve det og håper du har rapportert.

Skrevet
3 minutter siden, Coolaid skrev:

Hvordan da?, forklar gjerne. 

For eksempel om man svarer på eller spør om problematikk som kan være identifiserende, innenfor helse eller samliv og familie. 

• Liker 4
Gjest Overrasket
Skrevet
3 minutter siden, Wasabi said:

Er inneforstått med det. Dessverre blir det mye misbrukt. Jeg sier ikke at alle anonyme brukere har lumske hensikter, men de tror det er enkelt å slenge rundt med dritt når de er skjult tydeligvis? 

Akkurat. Det er kanskje på tide og lage endringer til regelverket som reflekterer det faktum at AB-funksjonen misbrukes. Hvis man i en periode sa at et eneste innlegg av svertende eller frekk karakter som AB-bruker ville automatisk føre til total utestengelse, kanskje misbrukerne tenker seg om to ganger. For all del, vær frekk mot meg om det gjør deg glad og fornøyd, men vis deg selv med navn og bilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...