Gå til innhold

Er det virkelig så lurt at så mange kvinner tar utdanning og får en karriære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er kvinners medfødte jobb å ta seg av barn og eldre? Seriøst? Hvordan hadde du følt deg hvis det var kjønnsorganet ditt som bestemte hva du skulle gjøre resten av livet? Ok, han har en penis, hjemmepleie it is! 

Anonymkode: 422a7...211

Kom igjen. Vi vet alle at kvinner får et østrogen og dopamin kick av slikt. I alle fall om noen setter pris på det de gjør. Dette er grunnen til at damer i alle år har tatt seg av familien sin på den måten. 

Anonymkode: cabb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må slutte å tenke så mye, TS. Det kommer ikke noe godt ut av det.

Anonymkode: 10b53...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er kvinners medfødte jobb å ta seg av barn og eldre? Seriøst? Hvordan hadde du følt deg hvis det var kjønnsorganet ditt som bestemte hva du skulle gjøre resten av livet? Ok, han har en penis, hjemmepleie it is! 

Anonymkode: 422a7...211

Kvinner er sikkret fra fødsel (stort sett, kanskje 90%). De trenger ikke å bevise at de er verdige partnere osv. Menn er nødt til å bevise det, og det skjer stort sett gjennom status og arbeid. At damer har blir allokert til slikt arbeid må bli sett i relasjon til at vi før har hatt et ønske om at flest mulig menn skulle få bevise at de var verdige partnere.

Anonymkode: cabb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Poenget med tråden er jo at kvinner blir tiltrukket av status, og dersom menn ikke har en plass i hierarkiet som blidgjør damene, vil de ikke ha dem. I alle fall om de ikke er svært kjekke. Å sende mennene på frivillig arbeid ol. ville ikke endret problemstillingen overhode. 

Årsaken til at gjennomsnittsfamilien er avhengig av to inntekter er fordi skatten har økt enormt pga at staten skal lønne 70%+ av alle damer og fordi kvinner er en konkurrent på arbeidsmarkedet. Noe som reduserer lønner. 

Anonymkode: cabb8...c03

Og hvis jeg sier at jeg som kvinne ikke blir tiltrukket av status, og gjerne kunne giftet meg med en ikke særlig kjekk medarbeider på Rema1000 selv om jeg har mastergrad i realfag? Hva skjer da? Jeg gir beng i status og lønn så lenge jeg treffer en fyr som har en fast jobb og som ikke hater meg i kraft av at jeg er en kvinne med valgmuligheter i dagens samfunn.

Anonymkode: 422a7...211

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og hvis jeg sier at jeg som kvinne ikke blir tiltrukket av status, og gjerne kunne giftet meg med en ikke særlig kjekk medarbeider på Rema1000 selv om jeg har mastergrad i realfag? Hva skjer da? Jeg gir beng i status og lønn så lenge jeg treffer en fyr som har en fast jobb og som ikke hater meg i kraft av at jeg er en kvinne med valgmuligheter i dagens samfunn.

Anonymkode: 422a7...211

Da ville jeg sagt at du ikke er som de fleste andre kvinner. Som bryr seg mye om status, utseende osv. Du er jo bare ett individ av 2,5 mill.

Anonymkode: cabb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må slutte å tenke så mye, TS. Det kommer ikke noe godt ut av det.

Anonymkode: 10b53...2d3

Det vet jeg :) 

Anonymkode: cabb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm! 

Så det er kvinners skyld at:

Firma ansetter tyskere, polakker, latviere, svensker, andre utlendinger osv istedenfor (nord)menn?

For det er der jobbene forsvinner. På grunn av firma som heller ansetter billigere arbeidskraft som de kan utnytte.

Burde du ikke heller være interessert i å diskutere hva som kan og bør gjøres med disse firmaene istedenfor å angripe en gruppe av norsk befolkning som ikke er problemet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

snapoutofit.gif

Anonymkode: 9cd3c...c78

Det er ikke greit å kline til folk med stor kraft over en verbal uenighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, yeans said:

Hm! 

Så det er kvinners skyld at:

Firma ansetter tyskere, polakker, latviere, svensker, andre utlendinger osv istedenfor (nord)menn?

For det er der jobbene forsvinner. På grunn av firma som heller ansetter billigere arbeidskraft som de kan utnytte.

Burde du ikke heller være interessert i å diskutere hva som kan og bør gjøres med disse firmaene istedenfor å angripe en gruppe av norsk befolkning som ikke er problemet?

 

Men det er jo bare ett parti som ikke ønsker så mye innvandring og det er jo FrP. Det er jo ingen som vil fjerne denne muligheten.

Anonymkode: cabb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, herzeleid said:

Tiden vil vell vise hva som er "lurest", men jeg tror nok valgfriheten uansett er sunn.

Samtidig er nok ikke nødvendigvis alle normene like gunstige. Jeg tror for eksempel ikke forventningen om at alle skal jobbe full stilling, og at familier der kvinnen er mer hjemme blir uglesett, er særlig positivt.

Men dette fører jo i lengden til at kvinnen blir mer uglesett på jobbmarkedet enn mannen, ergo "Ok, hun er ung kvinne, hun kommer sikkert til å bli gravid på et tidspunkt og ta ut permisjon i så-og-så mange måneder, la oss heller ansette den mindre kvalifiserte mannen som også er aktuell for stillingen". Hvorfor skal det være slik at kvinnen er mest hjemme, hvis det kan være slik at man fordeler permisjonen 50-50?

Anonymkode: 422a7...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, FrodeF skrev:

Det  er nok du som ikke evner å se hele bildet. I noen yrker trenger vi flere folk både i dag og i fremtiden, men totalt sett har ikke Norge behov for 10 millioner mennesker i i 2050. Verden har iallfall ikke behov for 10 mrd.

Du vet at jo flere mennesker man kan benytte seg av, jo flere arbeidsplasser kan skapes. Kanskje du skal snu pekefingeren litt innover i stedet for å si at andre ikke evner å se hele bildet? ;)

Anonymkode: cdb74...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blabla, kvinner er fæle... blabla... det er synd på menn og det er kvinners feil. Hvor mange tråder skal vi ha om dette? Går dere ikke lei?

Anonymkode: 3378c...c0d

Og likevel er disse trådene de mest populære og de som for flest svar............😏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Da ville jeg sagt at du ikke er som de fleste andre kvinner. Som bryr seg mye om status, utseende osv. Du er jo bare ett individ av 2,5 mill.

Anonymkode: cabb8...c03

Og da ville jeg sagt at du ikke er som de fleste andre menn, som kun bryr seg om utseende. Du er jo bare et individ ut av 2,5 milliarder. Så om jeg ikke er modellpen så kan jeg egentlig bare ta selvmord sporenstreks om målet er å stifte familie i løpet av livet uten å gå gjennom X antall plastiske operasjoner og at mine karrieremessige seiere har null betydning. 

Anonymkode: 422a7...211

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, herzeleid skrev:


Spørsmålet blir jo om det er dette som egentlig gjør kvinner mest lykkelig, eller om det er dette kvinner blir fortalt at de  velge og derfor gjør nettopp det. Jeg vil tro det er mange som har fulgt de forventningene de ble stilt ovenfor og som senere i livet finner at de har gått glipp av mye av det som virkelig betydde noe. 

Du bare synser, og det er null verd i en større sammenheng. For tredje gang: vis til seriøs forskning!

For jeg kan også synse, ser du, og jeg har vokst opp i et samfunn og en familie hvor jeg ble opplært til at mann + barn var veien til lykke, men fant helt selv ut at utdanning, bra jobb og ingen unger var veien til lykke for meg. Hvorfor er din mening, som mann om kvinners lykke, mer verd enn min mening, som kvinne, om kvinners lykke? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og da ville jeg sagt at du ikke er som de fleste andre menn, som kun bryr seg om utseende. Du er jo bare et individ ut av 2,5 milliarder. Så om jeg ikke er modellpen så kan jeg egentlig bare ta selvmord sporenstreks om målet er å stifte familie i løpet av livet uten å gå gjennom X antall plastiske operasjoner og at mine karrieremessige seiere har null betydning. 

Anonymkode: 422a7...211

Mindre attraktive kvinner har da alltid fått seg partner. Kanskje det heller er følelsene dine og resulterende oppførsel som er årsaken. Jeg ser helt ærlig talt oftere mer attraktive menn, med noe mindre attraktive kvinner, enn omvendt.

Anonymkode: cabb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amawhatsnot skrev:

Du bare synser, og det er null verd i en større sammenheng. For tredje gang: vis til seriøs forskning!

For jeg kan også synse, ser du, og jeg har vokst opp i et samfunn og en familie hvor jeg ble opplært til at mann + barn var veien til lykke, men fant helt selv ut at utdanning, bra jobb og ingen unger var veien til lykke for meg. Hvorfor er din mening, som mann om kvinners lykke, mer verd enn min mening, som kvinne, om kvinners lykke? 

https://forskning.no/hus-og-hjem-kjonn-og-samfunn-likestilling-sosiologi/2011/05/undertrykte-lykkelige-kvinner

Undertrykte lykkelige kvinner

Kan kvinnebevegelsen og feminismen ha oversett lykkeaspektet? spør forsker etter å ha intervjuet eldre norske kvinner.

Kvinnene i Sarromaas materiale som ble hjemmeværende på 1960-tallet, realiserte den posisjonen som var mulig i det samfunnet de levde i. De uttrykte lykke og tilfredshet med valgene sine og var ikke villige til å bytte ut perioden som husmødre.

– Det var en sterk lykkediskurs blant kvinnene. De angret ikke et sekund på livene som husmødre. Følger man argumentasjonen i et slikt lykkeperspektiv, kan man faktisk spørre hva frigjøring egentlig betyr og har betydd? spør Sarromaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, yeans said:

Hm! 

Så det er kvinners skyld at:

Firma ansetter tyskere, polakker, latviere, svensker, andre utlendinger osv istedenfor (nord)menn?

For det er der jobbene forsvinner. På grunn av firma som heller ansetter billigere arbeidskraft som de kan utnytte.

Burde du ikke heller være interessert i å diskutere hva som kan og bør gjøres med disse firmaene istedenfor å angripe en gruppe av norsk befolkning som ikke er problemet?

 

NEI, aldri fokuser på de hovedsakelig mannlige lederne av disse firmaene som ansetter disse utlendingene! Fokuser på KVINNER, for KVINNER er det verste som har rammet befolkningen. ALDRI dra fokuset vekk fra hvor ille KVINNER er! MENN er helt uskyldige, de bare kommer til Norge for å finne jobber som KVINNER allerede har tatt i fra NORSKE MENN som fortjener å forsørge og være prisgitte NORSKE KVINNER.

Anonymkode: 422a7...211

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært 10 ganger mer samfunnsnyttig om du fikk barn.

Anonymkode: cabb8...c03

De aller fleste kvinner gjør faktisk begge deler. Det lar seg helt fint gjøre å kombinere familieliv, barn og jobb. 

Det er bare i fantasiverdenen som en del her på KG  lever i at dedikerte yrkeskvinner uten interesse av barn er normen og hvor disse kvinnene plutselig ville tilbe de triste taperne blant mannfolka og få ørten barn med dem bare de ble nektet et selvstendig liv med egen inntekt og økonomi.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, WubWub skrev:

https://forskning.no/hus-og-hjem-kjonn-og-samfunn-likestilling-sosiologi/2011/05/undertrykte-lykkelige-kvinner

Undertrykte lykkelige kvinner

Kan kvinnebevegelsen og feminismen ha oversett lykkeaspektet? spør forsker etter å ha intervjuet eldre norske kvinner.

Kvinnene i Sarromaas materiale som ble hjemmeværende på 1960-tallet, realiserte den posisjonen som var mulig i det samfunnet de levde i. De uttrykte lykke og tilfredshet med valgene sine og var ikke villige til å bytte ut perioden som husmødre.

– Det var en sterk lykkediskurs blant kvinnene. De angret ikke et sekund på livene som husmødre. Følger man argumentasjonen i et slikt lykkeperspektiv, kan man faktisk spørre hva frigjøring egentlig betyr og har betydd? spør Sarromaa.

Ja, så mister mannen jobben, dør, stikker av eller kvinnen blir sittende som minstepensjonist og har ikke råd til hjemmehjelp eller sykehjem. Plutselig ikke så lykkelig på gata da. 

Anonymkode: aebcf...915

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...