Gå til innhold

Er det virkelig så lurt at så mange kvinner tar utdanning og får en karriære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss tenke på dette. Mange kvinner konkurrerer ut menn i utdanningssektoren. Det fører naturligvis at de oftere får gode jobber og en karriære (selv det gjerne er at det er for vanskelig å få en fagutdanning som er problemet blant gutter i dag). 

Som kjent blir kvinner tiltrukket av menn med status og penger. Det er ingen tvil om dette. At menn ikke gjør det bedre enn kvinner og ligger lavere i hierarkiet, fører videre til at færre barn blir født og færre parforhold blir stiftet.

På samme tid fører stress på jobb og emosjonelle problem til at kvinner ikke ønsker like mange barn. 

Alt dette er ekstremt negativt for nasjonen og oss alle på sikt. Er det egentlig lurt at så mange kvinner tar mye utdanning og satser på karriære. Ingen menn bryr jo seg om kvinnenes status når de velger partner.

Anonymkode: cabb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Det heter *karriere* smarting.

Anonymkode: 46ea2...a7f

Ok, takk for tipset. Men la oss heller diskutere tema.

Anonymkode: cabb8...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss tenke på dette. Mange kvinner konkurrerer ut menn i utdanningssektoren. Det fører naturligvis at de oftere får gode jobber og en karriære (selv det gjerne er at det er for vanskelig å få en fagutdanning som er problemet blant gutter i dag). 

Som kjent blir kvinner tiltrukket av menn med status og penger. Det er ingen tvil om dette. At menn ikke gjør det bedre enn kvinner og ligger lavere i hierarkiet, fører videre til at færre barn blir født og færre parforhold blir stiftet.

På samme tid fører stress på jobb og emosjonelle problem til at kvinner ikke ønsker like mange barn. 

Alt dette er ekstremt negativt for nasjonen og oss alle på sikt. Er det egentlig lurt at så mange kvinner tar mye utdanning og satser på karriære. Ingen menn bryr jo seg om kvinnenes status når de velger partner.

Anonymkode: cabb8...c03

Så konsekvensene blir altså et mindre sjåvinistisk næringsliv, lavere befolkningsvekst som vil være bra for miljøet og bærekraft, og færre gold diggers? 

Jeg ser ikke problemet her jeg altså :klo: 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blabla, kvinner er fæle... blabla... det er synd på menn og det er kvinners feil. Hvor mange tråder skal vi ha om dette? Går dere ikke lei?

Anonymkode: 3378c...c0d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi trenger mest mulig menn og kvinner i arbeid for at økonomien skal gå rundt. 

Anonymkode: cdb74...c34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, daemonia said:

Så konsekvensene blir altså et mindre sjåvinistisk næringsliv, lavere befolkningsvekst som vil være bra for miljøet og bærekraft, og færre gold diggers? 

Jeg ser ikke problemet her jeg altså :klo: 

Damene vil aldri bli store i næringslivet, bare fordi de ikke har incentivene til det, men ja det vil føre til lavere befolkningsvekst, noe som skaper økonomiske problem og stor import av innvandrere (noe som er negativt for økonomien og skaper store splittelser). Det blir flere gold diggers. 

Anonymkode: cabb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi trenger mest mulig menn og kvinner i arbeid for at økonomien skal gå rundt. 

Anonymkode: cdb74...c34

Nope. Vi har alt for mange om benet i Norge. 

Anonymkode: cabb8...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

På samme tid fører stress på jobb og emosjonelle problem til at kvinner ikke ønsker like mange barn. 

 

Anonymkode: cabb8...c03

Vet du at dette er grunnen "til at kvinner ikke ønsker like mange barn"? I så fall, vis kildene.

Kan jo like godt hende at vi kvinner priser oss lykkelige fordi vi endelig lever i et samfunn der vi har andre livsvalg enn å føde mange barn, evt å slippe å føde barn overhode. Og det er mer enn nok folk i verden.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nope. Vi har alt for mange om benet i Norge. 

Anonymkode: cabb8...c03

Og da er det naturligvis kvinnene som skal kickes ut av næringslivet, slik at vi kan bli økonomisk avhengige av menn igjen. Kan vi frata kvinnene stemmeretten og retten til skilsmisse med det samme?

Anonymkode: 422a7...211

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amawhatsnot said:

Vet du at dette er grunnen "til at kvinner ikke ønsker like mange barn"? I så fall, vis kildene.

Kan jo like godt hende at vi kvinner priser oss lykkelige fordi vi endelig lever i et samfunn der vi har andre livsvalg enn å føde mange barn, evt å slippe å føde barn overhode. Og det er mer enn nok folk i verden.

Selvsagt er det grunnen. Kvinner blir tvunget til å jobbe når de først har begynt i jobb, og det er stort sosialt press for å jobbe. Å jobbe deltid var en måte kvinner før kombinerte arbeid og barn slik at de kunne maksimere egen lykke. Nå blir alle tvunget i fulltid. 

Det er en selvfølge at jobben tapper dem for energi slik at de ikke orker eller evner psykisk å få flere barn.

 

Anonymkode: cabb8...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mange kvinner trivdes godt i husmorrollen og at dette førte til stor lykke. 

Prater med kvinner verden over, også kvinner fra land hvor gamle kjønnsroller fremdeles regjerer og jeg har observert at kvinner som er husmødre later til å være gladere, lykkeligere og mer bekymringsfrie enn kvinner som bruker opp energien og kreftene sine på arbeidslivet.

Det jo ikke til å legge skjul på at den ene tilværelsen er mer stressende enn den andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Vi har alt for mange om benet i Norge. 

Anonymkode: cabb8...c03

Ååå, så det er aaalt for mange i helsevesenet for eksempel? Si meg, har du ikke fått med deg noe som helst? 

Anonymkode: cdb74...c34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Og da er det naturligvis kvinnene som skal kickes ut av næringslivet, slik at vi kan bli økonomisk avhengige av menn igjen. Kan vi frata kvinnene stemmeretten og retten til skilsmisse med det samme?

Anonymkode: 422a7...211

Sitte hjemme, game og drikke cola mens robotstøvesugeren gjør all jobben? Sounds good to me

Anonymkode: f877b...638

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og da er det naturligvis kvinnene som skal kickes ut av næringslivet, slik at vi kan bli økonomisk avhengige av menn igjen. Kan vi frata kvinnene stemmeretten og retten til skilsmisse med det samme?

Anonymkode: 422a7...211

Det jeg skriver er at kvinner ønsker menn med høy sosial status, menn bryr seg ikke om kvinners status (men ja, deres intelligens er viktig). Så når damer dominerer i utdanningssektoren og får god lønn, så vil de automatisk velge bort flere menn. Som fører til færre parforhold og færre barn. Dermed er det best at flere menn er i arbeid.

Anonymkode: cabb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ååå, så det er aaalt for mange i helsevesenet for eksempel? Si meg, har du ikke fått med deg noe som helst? 

Anonymkode: cdb74...c34

Jeg tror at om de fikk effektivisert helsevesenet litt, hadde det vært null problem. De siser nå at vi har for få fastleger, men helsikke heller. Det blir utdannet plenty. Kan det ha noe med at siden 70% av de utdannede er damer som egentlig heller vil sysle med barn? Eller være hjemme med mannen sin? Slik at de tar færre passienter?

Anonymkode: cabb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange alenemødre uten utdannelse og en brukbar jobb det finnes der ute, så tror jeg absolutt at flere kvinner burde ta utdannelse ja. 

Anonymkode: 2d31f...4be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så mange alenemødre uten utdannelse og en brukbar jobb det finnes der ute, så tror jeg absolutt at flere kvinner burde ta utdannelse ja. 

Anonymkode: 2d31f...4be

Men det er jo fordi valgte gode gener istedenfor en som vil være i lag med henne. 

Anonymkode: cabb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer og jobber fordi jeg vil. Mann og barn er ikke det som får meg til å føle at livet har mening. At jeg bruker intellektet mitt og bidrar til noe samfunnsnyttig er mer viktig for meg. Og mange andre kvinner med meg.

Anonymkode: a9fde...533

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...