Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

@Jaktenka det ser utrolig bra ut 🤩🤩! Du er så heldig! Jeg skal bytte teip om ei uke og er spent på hvordan arret nedover ser ut da...rundt brystvortene er veleig bra 😃

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner dere som har tatt under protesen godt? Jeg kjenner noen hardre plasser og små harde kuler her å der. Men, så er enkelte plasser veldig myke igjen. Den ene puppen mer enn andre. Er 6 uker siden i morgen, har gått med sportsbh hver dag, men byttet til en som ikke er så stram om natten. Og hadd på teip hele veien, tenker og fortsette med det til sommeren.  

Skrevet
10 minutter siden, 2a1m skrev:

@Jaktenka det ser utrolig bra ut 🤩🤩! Du er så heldig! Jeg skal bytte teip om ei uke og er spent på hvordan arret nedover ser ut da...rundt brystvortene er veleig bra 😃

Ja 😀 Jeg ble så glad når jeg såg det. Det har skjedd mye på en uke her nå. I dag prøvde jeg Mepiform arrbandasje for første gå. Spendt på hvordan den virker. Det jeg ikke er så fornøyd med er at jeg mister pigment i areolaene. Flekkvis. Sender mms til kirurgen i morgen tenkte jeg.

Skrevet
4 minutter siden, 2a1m skrev:

Kjenner dere som har tatt under protesen godt? Jeg kjenner noen hardre plasser og små harde kuler her å der. Men, så er enkelte plasser veldig myke igjen. Den ene puppen mer enn andre. Er 6 uker siden i morgen, har gått med sportsbh hver dag, men byttet til en som ikke er så stram om natten. Og hadd på teip hele veien, tenker og fortsette med det til sommeren.  

Jeg kjenner den godt på undersiden og på begge sidene. Men kun om jeg "trykker" på de stedene. Kjenner ikke om jeg bare stryker langsmed puppen/folden.

Jeg teiper også til sommern. Mai/juni et sted tenker jeg 👌

Skrevet
22 minutter siden, 2a1m said:

Jeg kjenner også mine ganske godt under, men som Jaktenka sier er det kun dersom jeg trykker der. Men en ting skal sies, og det er at brystene bare har blitt mykere og mykere, og protesene mindre følbare. Mine var ganske faste en god stund, og da følte jeg jo også at jeg kjente protesene bedre. Nå har det gått over et halvt år siden jeg opererte, og jeg er skikkelig overrasket over hvor ekte de faktisk ser ut og føles. 

Skrevet

@Jaktenka og @365vinter tusen takk for svar! Jeg er enig i at det er mest under og  når jeg trykker på dem at jeg kjenner det. også er dem kjempetunge! Gleder meg til sommeren, da har sikkert begge droppet og mykheten kommet (håper jeg) 😃

Skrevet
4 timer siden, Nelli skrev:

Guri malla så fine @Jaktenka:Nikke:

1 time siden, Melomafia skrev:

Kjempefine @Jaktenka 😊👏🏼

Veldig fornøyd 😀 10 uker siden i dag ☺

• Liker 2
Skrevet
16 hours ago, PiratKine said:

@Superblomst Jeg har tagget deg tidligere, men det ble kanskje litt borte i mengden. Men er så fryktelig nysgjerrig så jeg spør igjen:fnise:

Jeg så at du er operert på fornebu? Kan jeg spørre hvem som opererte deg, og om du var fornøyd der?😄

Hei! Jeg opererte hos Jørgen Utvoll! Tror jeg har skrevet litt tidligere, om du tar ordsøk i tråden her kommer det kanskje noe opp. Fikk samlebåndfølelse av Fornebu, fort inn og fort ut igjen og lite oppfølging i etterkant. Nå har jeg ikke hatt noen komplikasjoner, men tipper de ville håndtert det svært profesjonelt og effektivt om det skulle skje. Var på konsultasjon hos Bugge før Fornebu, og opplevde at han tok seg bedre tid og virket som han hygget seg mer under konsultasjonen (herregud, rart å skrive :fnise: ). Men altså - Fornebu har godt rykte, sannsynligheten for infeksjon er ikke-eksisterende og kirurgene er flinke. Jeg er litt bitter siden de endret garantien sin ett år før jeg opererte (har jo tenkt på dette leeenge) så når folk tidligere i tråden her skriver om veldig bra garanti er det altså den gamle garantien det er snakk om :) 

Skrevet (endret)
32 minutter siden, Superblomst skrev:

Hei! Jeg opererte hos Jørgen Utvoll! Tror jeg har skrevet litt tidligere, om du tar ordsøk i tråden her kommer det kanskje noe opp. Fikk samlebåndfølelse av Fornebu, fort inn og fort ut igjen og lite oppfølging i etterkant. Nå har jeg ikke hatt noen komplikasjoner, men tipper de ville håndtert det svært profesjonelt og effektivt om det skulle skje. Var på konsultasjon hos Bugge før Fornebu, og opplevde at han tok seg bedre tid og virket som han hygget seg mer under konsultasjonen (herregud, rart å skrive :fnise: ). Men altså - Fornebu har godt rykte, sannsynligheten for infeksjon er ikke-eksisterende og kirurgene er flinke. Jeg er litt bitter siden de endret garantien sin ett år før jeg opererte (har jo tenkt på dette leeenge) så når folk tidligere i tråden her skriver om veldig bra garanti er det altså den gamle garantien det er snakk om :) 

Det er godt du ikke har hatt noen komplikasjoner! Det er godt å høre, selvom jeg ikke skal opereres av Jørgen😊 Garantien vet jeg er endret på, men den er fortsatt god så er hvertfall noe!

Hvordan ser arrene dine ut? Jeg har hørt ofte at arrene på fornebu er blant de beste. Men vet ikke om dette gjelder alle kirurgene der eller hovedsakelig Barstad. Håper det gjelder fornebu generelt! Ikke at arrene er så nøye, men er jo fint om de er litt eksta små og fine:fnise:

Og hvordan var det å våkne fra narkosen der syntes du? Har hørt at man ikke blir like dårlig av narkosen der.

Edit: og åssen tar man ordsøk? Er ganske ny her🙄😅

Endret av PiratKine
Skrevet
28 minutter siden, PiratKine skrev:

Og hvordan var det å våkne fra narkosen der syntes du? Har hørt at man ikke blir like dårlig av narkosen der.

Narkose er narkose uansett hvor man får det. Det har ingenting å si hvilken klinikk man tar. Det er din egen kropp som avgjør, det er helt individuelt om man reagerer med kvalme av narkose.

De fleste tåler narkose helt fint uten å bli kvalm, men det er altså noen få som reagerer.

Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Narkose er narkose uansett hvor man får det. Det har ingenting å si hvilken klinikk man tar. Det er din egen kropp som avgjør, det er helt individuelt om man reagerer med kvalme av narkose.

De fleste tåler narkose helt fint uten å bli kvalm, men det er altså noen få som reagerer.

Ser jo den, men på deres nettside så står det at de bruker mer lokalbedøvelse enn narkose. Som gjør at du er i en ganske lett søvn som jeg har forstått det så det er mindre sannsynlig å bli dårlig :)

Skrevet

Det stemmer det at man ikke får narkose i den forstand som man får under større inngrep på sykehus med slange i halsen osv. Dette ble jeg beroliget med siden jeg var engstelig for narkose. Man trenger ikke det. Man får sterk bedøvelse intravenøst først, den får man rett før man sovner. Så får man sterk sovemedisin, og så maange stikk med lokalbedøvelse etter at man har sovna. Jeg så merker av de i etterkant. Om dette gjelder de fleste privatklinikker eller spesielt Fornebu vet jeg ikke. Jeg følte hvert fall at jeg hadde våknet fra en djup og deilig søvn :) ei dame som lå ved siden av meg etter operasjonen hadde hatt slange i halsen. Hørte at sykepleieren sa at det var derfor Hun var så sår i halsen og hostet så mye. Da regner jeg med at hun hadde hatt et større/ lengre inngrep enn hva brystforstørrelse er. 

Synes også det er synd at Fornebu har forandra garantien. Garantien er noe man skal ha i bakhodet når man velger klinikk, tenker jeg. Den er fortsatt god, men ikke like bra. 

Skrevet
2 minutter siden, Tamarari skrev:

Det stemmer det at man ikke får narkose i den forstand som man får under større inngrep på sykehus med slange i halsen osv. Dette ble jeg beroliget med siden jeg var engstelig for narkose. Man trenger ikke det. Man får sterk bedøvelse intravenøst først, den får man rett før man sovner. Så får man sterk sovemedisin, og så maange stikk med lokalbedøvelse etter at man har sovna. Jeg så merker av de i etterkant. Om dette gjelder de fleste privatklinikker eller spesielt Fornebu vet jeg ikke. Jeg følte hvert fall at jeg hadde våknet fra en djup og deilig søvn :) ei dame som lå ved siden av meg etter operasjonen hadde hatt slange i halsen. Hørte at sykepleieren sa at det var derfor Hun var så sår i halsen og hostet så mye. Da regner jeg med at hun hadde hatt et større/ lengre inngrep enn hva brystforstørrelse er. 

Synes også det er synd at Fornebu har forandra garantien. Garantien er noe man skal ha i bakhodet når man velger klinikk, tenker jeg. Den er fortsatt god, men ikke like bra. 

Tusen takk for oppklaringen, var det jeg trodde skjønner du! Nå ble jeg litt beroliget.

Ja, det er synd at de har endret garantien :( 

Skrevet
Just now, PiratKine said:

Det er godt du ikke har hatt noen komplikasjoner! Det er godt å høre, selvom jeg ikke skal opereres av Jørgen😊 Garantien vet jeg er endret på, men den er fortsatt god så er hvertfall noe!

Hvordan ser arrene dine ut? Jeg har hørt ofte at arrene på fornebu er blant de beste. Men vet ikke om dette gjelder alle kirurger eller hovedsakelig Barstad. Håper det gjelder fornebu generelt! Ikke at arrene er så nøye, men er jo fint om de er litt eksta små og fine:fnise:

Arrene mine er (desverre) helt vanlige, selv om jeg fikk ergonomix. Hadde jeg visst at det var forskjell på det punktet ville jeg nok bedt om en annen kirurg, men i tiden før jeg skulle operere var tråden her desverre ganske død.

Jeg var helt fin etter jeg våknet opp, kjentes bare ut som en god søvn. Våknet opp inne på oppvåkningsrommet, ikke i operasjonssalen. Hadde litt pressefølelse i brystet så fikk en oxy og hadde det strålende etter det :fnise: Spiste litt og var veldig rastløs og klar for å komme meg hjem! Som de andre har svart over her er det nok minimal forskjell mellom klinikkene når det kommer til "narkosen", men klinikken vil nok gjerne at vi skal tro at de har sin helt egen spesialmiks som er bedre enn konkurrentens ;)  

Skrevet
2 minutter siden, Superblomst skrev:

Arrene mine er (desverre) helt vanlige, selv om jeg fikk ergonomix. Hadde jeg visst at det var forskjell på det punktet ville jeg nok bedt om en annen kirurg, men i tiden før jeg skulle operere var tråden her desverre ganske død.

Jeg var helt fin etter jeg våknet opp, kjentes bare ut som en god søvn. Våknet opp inne på oppvåkningsrommet, ikke i operasjonssalen. Hadde litt pressefølelse i brystet så fikk en oxy og hadde det strålende etter det :fnise: Spiste litt og var veldig rastløs og klar for å komme meg hjem! Som de andre har svart over her er det nok minimal forskjell mellom klinikkene når det kommer til "narkosen", men klinikken vil nok gjerne at vi skal tro at de har sin helt egen spesialmiks som er bedre enn konkurrentens ;)  

Jaja, men er ikke noe galt med helt vanlige arr heller! Heller vanlig enn grusomme, hehe:fnise: Som sagt er jeg ikke altfor bekymret for arrene, for de vil mest sannsynlig ikke syntes så godt uansett. Men det skader jo ikke å få ett på 3cm om mulig.

Tusen takk for svar! Håper jeg får en like grei oppvåkning som deg :) 

Skrevet
2 timer siden, Million skrev:

Hei!

Vil bare kommentere dette, selv om du hent sikekrt har rett i det du skriver. 

Jeg har vært i narkose mange ganger og vært både kvalm/ kastet opp og holdt på å fryse ihjel etterpå. Vært tre ganger i narkose på Fornebuklinikken og ikke hatt slik erfaringer på samme måte da. Var noe kvalm sist, med det hadde nok sammenheng i at jeg satte meg rett i en bil og kjørte en lengere periode rett etterpå. 

De tar veldig godt hånd om en der. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, Kristina41 said:

Hei!

Vil bare kommentere dette, selv om du hent sikekrt har rett i det du skriver. 

Jeg har vært i narkose mange ganger og vært både kvalm/ kastet opp og holdt på å fryse ihjel etterpå. Vært tre ganger i narkose på Fornebuklinikken og ikke hatt slik erfaringer på samme måte da. Var noe kvalm sist, med det hadde nok sammenheng i at jeg satte meg rett i en bil og kjørte en lengere periode rett etterpå. 

De tar veldig godt hånd om en der. 

Er du sikker på at det var narkose du fikk? Som nevnt over her gies ikke tradisjonell narkose ved korte operasjoner (hva som regnes som kort operasjon kan jeg ikke svare på), du får intravenøs smertestillende og sovemedisin kombinert med lokalbedøvelse 😊 var samme praksis på de andre klinikkene jeg vurderte. tviler på at Fornebuklinikken sitter med en magisk oppskrift ingen andre vet om. 

Sorry om jeg virket litt skarp forresten, føler det er viktig at folk ikke blir "skremt" til å velge Fornebu når andre klinikker  mest sannsynlig tilbyr akkurat det samme (og muligens med bedre garanti) 

Endret av Superblomst
  • Liker 2
Skrevet

Ganske enig i det de andre skriver,  tror nok ikke at Fornebu har noe magisk narkose som gjør at man ikke blir dårlig. Jeg har vært i narkose 3 ganger nå, første gangen var jeg helt fin, andre gangen hadde jeg litt skjelvinger. Men, var i fin form for det. og nå 3 gangen ble jeg sikkerlig dårlig. Men, fikk også beskjed fra legen at det sikkert var fordi jeg var under narkose mye lenger enn sist. ( Over 3 timer ) Så det kommer nok ann på hvilken form du er i eller hvordan du tåler narkosen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...