Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Takk 😊 @PiratKine

For min del gikk dagene etterpå veldig fint! Ingen smerter når jeg våkna. Sa til sykepleieren i halvveis narkoserus at jeg hadde smerter 4 på en skala fra 0-10, men jeg var smertefri når jeg kom til meg selv 🙊 var støl og stiv, og det vanskeligste var å komme seg opp fra sofa/seng, og for å være ærlig: tørke meg selv bak... 😅 men det gikk. Men man er veldig sår uansett, og bare det å skru av vasken kjentes feil i brystmuskele. Men mye man kan bruke beina til 😎 Sov sittende første 4 dagene, så anbefaler en nakkepute. Klarte meg selv uten hjelp allerede fra dag 1, bare i rolig tempo. Fikk med sterke smertestillende hjem i tillegg til Paracet og en annen man skal ta, men hadde overhodet ikke bruk for det. Vil rett og slett ikke si at jeg har hatt smerter i det hele tatt. Sov godt. Var Bare veldig støl, og tung i kroppen. Håper selvfølgelig jeg slipper, men hadde gjort det igjen :)  Hørt om flere som har hatt det sånn, mens andre får det jævlig. Merkelig 🤔

Endret av Tamarari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Tamarari skrev:

Takk 😊 @PiratKine

For min del gikk dagene etterpå veldig fint! Ingen smerter når jeg våkna. Sa til sykepleieren i halvveis narkoserus at jeg hadde smerter 4 på en skala fra 0-10, men jeg var smertefri når jeg kom til meg selv 🙊 var støl og stiv, og det vanskeligste var å komme seg opp fra sofa/seng, og for å være ærlig: tørke meg selv bak... 😅 men det gikk. Sov sittende første 4 dagene, så anbefaler en nakkepute. Klarte meg selv uten hjelp allerede fra dag 1, bare i rolig tempo. Fikk med sterke smertestillende hjem i tillegg til Paracet og en annen man skal ta, men hadde overhodet ikke bruk for det. Vil rett og slett ikke si at jeg har hatt smerter i det hele tatt. Sov godt. Var Bare veldig støl, og tung i kroppen. Håper selvfølgelig jeg slipper, men hadde gjort det igjen :)  Hørt om flere som har hatt det sånn, mens andre får det jævlig. Merkelig 🤔

Høres ut som du hadde en ganske fin post op! Kunne tenkt meg å hatt det så greit etterpå altså:fnise: Det er godt å høre det gikk så fint da.

Du sa du sov sittende i 4 dager? Hva gjorde du etter det? Kunne du ligge på siden allerede da, eller mener du at du la deg ned på rygg? Jeg sover kun på siden, så skal bli en utfordring for meg å sove sittende/på rygg😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dag 4 beveget jeg meg sakte men sikkert lengre ned i senga, men på rygg ja. Er virkelig tungt å komme seg opp første dagene så lå ikke helt flatt før det hadde gått hvert fall en uke. På siden og magen har jeg ikke klart å ligge før nå siste 2 ukene selv om det sto i papirene at man kunne ligge på siden med en gang så lenge man ikke pressa på implantatene. Jeg har blitt vandt med å ligge på rygg, men fikk vondt i korsryggen de første to ukene. Nå våkner jeg noen ganger på rygg. Skjedde aldri før op 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tamarari skrev:

Etter dag 4 beveget jeg meg sakte men sikkert lengre ned i senga, men på rygg ja. Er virkelig tungt å komme seg opp første dagene så lå ikke helt flatt før det hadde gått hvert fall en uke. På siden og magen har jeg ikke klart å ligge før nå siste 2 ukene selv om det sto i papirene at man kunne ligge på siden med en gang så lenge man ikke pressa på implantatene. Jeg har blitt vandt med å ligge på rygg, men fikk vondt i korsryggen de første to ukene. Nå våkner jeg noen ganger på rygg. Skjedde aldri før op 😁

Åja, hehe! Sliter litt med korsrygg problemer fra før av, så dette skal bli spennende🙄 Menmen er jo verdt det!

Tusen takk for svar, du er til stor hjelp!😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tamarari Litt dumt spørsmål, men hvor lenge før en op anbefaler de å ikke drikke alkohol? Har ikke fått noe papirer enda, og vil være på den sikre siden:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, PiratKine skrev:

@Tamarari Litt dumt spørsmål, men hvor lenge før en op anbefaler de å ikke drikke alkohol? Har ikke fått noe papirer enda, og vil være på den sikre siden:fnise:

Hei, mener å huske at det står 2 uker i mine papirer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, PiratKine skrev:

@Tamarari Litt dumt spørsmål, men hvor lenge før en op anbefaler de å ikke drikke alkohol? Har ikke fått noe papirer enda, og vil være på den sikre siden:fnise:

Nei, nå blander jeg! Det er 2 uker etter op. Det stod ingenting om alkohol før op, bare røyking som måtte kuttes ut 2 uker før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2a1m skrev:

Nei, nå blander jeg! Det er 2 uker etter op. Det stod ingenting om alkohol før op, bare røyking som måtte kuttes ut 2 uker før

Åja okei! Takk! Jeg trodde også det var 2 uker før skjønner du. Derfor jeg ville dobbeltsjekke. Jeg røyker ikke, men jeg snuser? Tror du dette er samme? Vil helst ikke slutte å snuse i 2 uker om det ikke er nødvendig:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2018 den 21.33, Lilleluci skrev:

Jeg er ganske lita 160 cm høy og veier ca 50-52 kg så trodde virkelig 300 eller 325 skulle bli mye på meg! Hadde ganske store pupper før og tok litt av meg så ble de slappe dermed ville jeg ta silikon. Brukte 70D på cubus og 32D på VS før operasjon. Bhen ble ikke heelt fylt ut da, men kunne ikke bruke mindre heller. Var på Cubus idag og skulle kjøpe/prøve noen spile løse bher siden jeg kan slutte med støtte bhen imorgen, ble så skuffet og lei meg når jeg passet akkurat samme str som før 70D.                          

Jeg som hadde gledet meg så til å kunne gå uten bh i kjoler osv, men det er overhode ikke slik som jeg trodde. Ser ingen forskjell i klær nesten. ANGRER så på at jeg ikke tok mer! 

Vurderer å finne en proff klinikk i Polen å gjøre det der. Jobber med en fra polen og han sa de er mye flinkere på slikt der enn i Norge og han kunne sjekke opp klinikken før jeg drar. Man hører jo om skrekkeksempler, men det finnes nok mange som er mye flinkere enn i Norge der. Angrer på at jeg ikke dro dit fra starten av.  Blir nok 400 da! 

 

 

Tenk deg veldig godt om før du reiser til utlandet for å operere deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, PiratKine said:

@Tamararitt dumt spørsmål, men hvor lenge før en op anbefaler de å ikke drikke alkohol? Har ikke fått noe papirer enda, og vil være på den sikre siden:fnise:

I mine papirer stod det man ikke kunne drikke alkohol 5 dager før, siden det er blodfortynnende 😊 om jeg husker rett skulle man vente en  uke etter operasjonen, pga økt blødningsfare og de sterke smertestillende. Sikkert litt forskjellig fra klinikk til klinikk; hos bugge skulle man feks ikke spise hvitløk eller omega 3 tilskudd 2 uker før operasjonen siden det også kan virke blodfortynnende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superblomst skrev:

I mine papirer stod det man ikke kunne drikke alkohol 5 dager før, siden det er blodfortynnende 😊 om jeg husker rett skulle man vente en  uke etter operasjonen, pga økt blødningsfare og de sterke smertestillende. Sikkert litt forskjellig fra klinikk til klinikk; hos bugge skulle man feks ikke spise hvitløk eller omega 3 tilskudd 2 uker før operasjonen siden det også kan virke blodfortynnende. 

Hvitløk?! Er det sant?😨 Jeg som elsker hvitløk. Har jeg aldri hørt om. Håper jeg får mine papirer snart siden alle klinikker sier så forskjellig. Blir helt tullete!

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Superblomst skrev:

I mine papirer stod det man ikke kunne drikke alkohol 5 dager før, siden det er blodfortynnende 😊 om jeg husker rett skulle man vente en  uke etter operasjonen, pga økt blødningsfare og de sterke smertestillende. Sikkert litt forskjellig fra klinikk til klinikk; hos bugge skulle man feks ikke spise hvitløk eller omega 3 tilskudd 2 uker før operasjonen siden det også kan virke blodfortynnende. 

 

Såpass :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker siden operasjonen

I dag er det mandag i uke 13, og jeg opererte mandag i uke 8, altså fem uker siden jeg opererte. La inn 250 cc over muskelen på Aleris klinikken, Majorstua i Oslo. Implantatene har rund, moderat profil. Gikk fra å være en A-cup til en B-cup, og de ser svært naturlige og fine ut. Størrelsen er perfekt til meg.

Som jeg nevnte i innleggene mine tidligere i tråden, slet jeg veldig med ekstremt såre og vonde brystvorter i ukesvis. Å ha på seg sports-bh som klemte dem flate, var en lidelse. Stikkende, glødende smerte. Var noen som nevnte at de måtte herdes, og at det ville ta litt tid før det gikk over. Jeg trodde jeg skulle tørne og bli helt gæern, for det var nesten uutholdelig.

Men endelig....Forrige helg kunne jeg plutselig kjenne de første små tegnene på at det var i ferd med å bli litt bedre! :nori:Og ettersom  denne sist uken har gått, har det gradvis blitt små tegn til stadig bedring. Smertene kommer og går ennå, men det er stadig opphold og korte perioder der jeg ikke kjenner noe særlig. Det kjennes altså ut som det er i ferd med å bli bedre! Nå klarer jeg å gå med sports-bh-en hele døgnet!

Brystene har også droppet, og arrene er nå innunder folden under brystet. Ikke mye fold jeg har, men litt :-) Har ikke sjekket arrene den siste uka, bytter teipen bare en gang i uka (det sto at det sliter unødvendig i arret å bytte oftere) og i dag er det tid for å bytte igjen, så da får jeg sett på arrene. Kroppen min danner nok ikke noen fine arr, er jeg redd, det har jeg sett på andre ting. Har massevis av småarr på hendene f.eks, etter at jeg hadde rosehage jeg stelte uten hansker (torner som river opp). Så spor etter brystoperasjonen kommer det nok til å bli, antar jeg. Men jeg bryr meg ikke så mye om det, der det ligger gjemt under brystene. Ikke mange som ser de arrene uansett. Arrene vil blekne med tiden, tenker jeg. Sist jeg så dem var de ganske rødrosa,

De første 9-10 dagene etter operasjonen satt jeg i en lenestol og sov, for å unngå hevelser etc. Men så flyttet jeg inn i senga og sov deretter på rygg med masse puter støttet opp under ryggen, så jeg hadde overkroppen litt hevet. Men så begynte jeg å sove på siden. Og nå, så ligger jeg stort sett på siden og sover, og har gjort det de siste ukene. Pussig i grunnen, for jeg sov stort sett på rygg bestandig før operasjonen. Men nå har jeg altså begynt å sove på siden. Det er bare å passe på at armen ikke klemmer implantet ut av stilling, men at det får ligge fritt.

Iflg. papirene fra klinikken, har jeg en uke igjen med bruk av sports-bh, så kan jeg gå over til å bruke vanlige bh-er, men uten bøyler eller spiler da. Det er greit, jeg har kjøpt meg noen sånne som ligger klare i skuffen :-) 7 stk nye og flotte bh-er. Klinikkpapirene mine sier at de skal brukes i minst seks mnd etter operasjonen, før det er "lov" å bruke bøyle-bh. Nå er jeg ikke særlig glad i bøyle-bh-er uansett, jeg, så jeg tenker jeg kommer til å bruke stort sett de som er uten. Kanskje et par med bøyle, sånn at jeg har noe hvis jeg vil ha ekstra push.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! Da er operasjonen min overstått:nordvesta: Det har gått så utrolig bra! Var supernervøs, men plutselig lå jeg der på operasjonsbordet og fikk sovemiddel inn i armen. Neste som skjer er at jeg våkner med nye pupper! Alt gikk veldig fort, var hjemme igjen 2,5 time etter operasjonen startet. Ingen kvalme av narkosen heldigvis👏🏼 Det ble lagt inn 270cc Motiva Demi (demi = medium profil) over muskel. Det ser foreløpig kjempefint ut selv om de er hoven/sitter litt høyt oppe! Hadde bestemt ca 300cc, men siden det ble lagt over muskel ser 270cc visstnok litt større ut😊 Ligger/sitter nå oppreist med stor hotellpute i ryggen og har tatt to pinex forte. Kjenner smerten begynner å snike seg innpå. Skal på 1 dags kontroll i morgen tidlig. 

Foreløpig har dette gått helt supert, er nesten flau over at jeg gruet meg sånn!🙈  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, RainyB skrev:

Heihei! Da er operasjonen min overstått:nordvesta: Det har gått så utrolig bra! Var supernervøs, men plutselig lå jeg der på operasjonsbordet og fikk sovemiddel inn i armen. Neste som skjer er at jeg våkner med nye pupper! Alt gikk veldig fort, var hjemme igjen 2,5 time etter operasjonen startet. Ingen kvalme av narkosen heldigvis👏🏼 Det ble lagt inn 270cc Motiva Demi (demi = medium profil) over muskel. Det ser foreløpig kjempefint ut selv om de er hoven/sitter litt høyt oppe! Hadde bestemt ca 300cc, men siden det ble lagt over muskel ser 270cc visstnok litt større ut😊 Ligger/sitter nå oppreist med stor hotellpute i ryggen og har tatt to pinex forte. Kjenner smerten begynner å snike seg innpå. Skal på 1 dags kontroll i morgen tidlig. 

Foreløpig har dette gått helt supert, er nesten flau over at jeg gruet meg sånn!🙈  

Så godt å høre at alt har gått så fint!! Håper smertene holder seg på et lavt nivå! Ta vare på deg selv, og masse lykke til med recovery prosessen😄 Du må gjerne oppdatere mer ettersom du føler deg bedre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, RainyB skrev:

Heihei! Da er operasjonen min overstått:nordvesta: Det har gått så utrolig bra! Var supernervøs, men plutselig lå jeg der på operasjonsbordet og fikk sovemiddel inn i armen. Neste som skjer er at jeg våkner med nye pupper! Alt gikk veldig fort, var hjemme igjen 2,5 time etter operasjonen startet. Ingen kvalme av narkosen heldigvis👏🏼 Det ble lagt inn 270cc Motiva Demi (demi = medium profil) over muskel. Det ser foreløpig kjempefint ut selv om de er hoven/sitter litt høyt oppe! Hadde bestemt ca 300cc, men siden det ble lagt over muskel ser 270cc visstnok litt større ut😊 Ligger/sitter nå oppreist med stor hotellpute i ryggen og har tatt to pinex forte. Kjenner smerten begynner å snike seg innpå. Skal på 1 dags kontroll i morgen tidlig. 

Foreløpig har dette gått helt supert, er nesten flau over at jeg gruet meg sånn!🙈  

Gratulerer med nye pupper :yvonne:

Håper smerten ikke blir så ikke, du får ta en dag om gangen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@PiratKine @2a1m Tusen takk begge to!:nori: Føles rart at det endelig er gjort, klarer ikke ta det helt innover meg. Merker det nok ikke blir mye søvn de neste dagene, klin umulig å finne en god stilling halvveis sittende! Oppdaterer dere underveis:phaedra:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, RainyB skrev:

Heihei! Da er operasjonen min overstått:nordvesta: Det har gått så utrolig bra! Var supernervøs, men plutselig lå jeg der på operasjonsbordet og fikk sovemiddel inn i armen. Neste som skjer er at jeg våkner med nye pupper! Alt gikk veldig fort, var hjemme igjen 2,5 time etter operasjonen startet. Ingen kvalme av narkosen heldigvis👏🏼 Det ble lagt inn 270cc Motiva Demi (demi = medium profil) over muskel. Det ser foreløpig kjempefint ut selv om de er hoven/sitter litt høyt oppe! Hadde bestemt ca 300cc, men siden det ble lagt over muskel ser 270cc visstnok litt større ut😊 Ligger/sitter nå oppreist med stor hotellpute i ryggen og har tatt to pinex forte. Kjenner smerten begynner å snike seg innpå. Skal på 1 dags kontroll i morgen tidlig. 

Foreløpig har dette gått helt supert, er nesten flau over at jeg gruet meg sånn!🙈  

 

Gratulerer, håper du ikke får så alt for store smerter de neste dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Superblomst Jeg har tagget deg tidligere, men det ble kanskje litt borte i mengden. Men er så fryktelig nysgjerrig så jeg spør igjen:fnise:

Jeg så at du er operert på fornebu? Kan jeg spørre hvem som opererte deg, og om du var fornøyd der?😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta teip i dag, og under teipen så såg det overraskende bra ut. Så bra at jeg bare måtte dele 🤓 (løft+protese)

20180326_215008.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...