Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, RainyB skrev:

@PiratKine Ja det er ganske sykt å tenke på at om 4 dager har jeg allerede hatt nye pupper i 12 timer allerede! Er så spent på hvordan de blir, og gleder meg til min første sommer hvor jeg føler meg fin i bikinitoppen:phaedra: Har sett alle youtube-videoer jeg også, men føler prosessen er så forskjellig for alle at jeg blir bare mer forvirret! 

Tiden går veldig fort, er ikke lenge til din tur heller! Jeg skal selvfølgelig gi oppdateringer:nori:

Ja, det er litt sykt hvor forskjellig folk opplever operasjonen og tiden etter! Noen som er oppe å går uten problem etter 2 dager, og noen som er i veldig ubehag i ukesvis. Får håpe vi er en av de som er oppe å går etter noen dager:laugh:

Skal du ta over eller under muskel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Lilleluci skrev:

Noen som vet garantien på aleris? Avtalte med kirurgen 325, men hun la inn 300 fordi hun mente det passet bedre. 2 måneder siden operasjon nå og jeg syns de begynner å bli alt for små!! Ser nesten ikke forskjell med klær på. Dette er utrolig vanskelig for meg da jeg nylig har gjennomført en  operasjon og man vil jo være så fornøyd som mulig!! Er så skuffet. Vet jeg må vente lengere for å se fult restultat...Passer så si de gamle bhene mine. Noen som vet hva det koster/garantien hvis man ikke er fornøyd og kirurgen la inn mindre enn planlagt. Og noen som vet om det går bra å bruke spile bh med push up i noen timer av og til nå? :) Elsker forumet og følger med mye her. Kan å svare på andre sine spm

Synes @Superblomst svarer deg godt her 😊 Jeg har også operert på Aleris, og hadde mulighet til å legge inn 330. Kirurgen endte likevel opp med 300 cc. (Men har nå lært at forskjellen er minimal) Har selv den siste tiden slitt litt med å føle at de er for små. Satser på at jeg blir mer fornøyd når jeg får se det endelige resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@PiratKine Ja det er så forskjellig! Har aldri operert noe før, så jeg aner ikke hvordan jeg kommer til å ha det.. Skal ha over muskel, virker som de fleste får litt mindre vondt av det! Så krysser fingrene for at det stemmer:phaedra: Hva skal du ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RainyB Jeg har heller aldri operert før, så jeg er ganske nervøs for narkosen. Jeg vet at det så og si aldri går noe galt, men jeg er så overdramatisk på de tingene der og tror jeg aldri skal våkne opp igjen:roll:

Jeg har faktisk blitt anbefalt under muskel, så er det jeg skal gå for. Hørt at det er litt verre, men om det vil gi meg best resultat så skal jeg absolutt gjøre det kirurgen anbefaler:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@PiratKine Ja jeg har akkurat de samme bekymringene! Men så tenker jeg på hvor utrolig mange som gjør denne operasjonen hver dag, og  det går som regel alltid veldig fint. Bestevenninnen min opererte for noen år siden, og sa hun var supernervøs og gruet seg masse. I ettertid forstod hun ikke hvorfor hun «ødelagte» tiden oppmot operasjonen med bekymringer, for alt gikk så utrolig bra. Og hun sa hun hadde den beste søvnen hun noen gang hadde hatt under narkosen:fnise: Gleder meg også litt til å bare ha fri 1 uke og se på serier og være lat! 

Under muskel blir nok kjempefint, jeg trodde egentlig jeg måtte ha det! Venninnen min har under, og hun var nesten helt fin igjen etter 3-4 dager:)

Endret av RainyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RainyB Det var betryggende å høre:laugh: Jeg har gått til to forskjellige kirurger på konsultasjon, og han første sa faktisk til meg at jeg fint kunne ha over muskel. Det overrasket meg litt husker jeg, fordi jeg var ganske sikker på at jeg måtte ha under. Når han sa det ble jeg egentlig ganske glad, for ønsket egentlig ikke å ha under.

Men han som jeg nå skal til sa «at jeg må ha under muskel, uten tvil» fordi det vil se så mye mer naturlig ut på meg når jeg er så lita. Og har egentlig varmet meg veldig opp til tanken, så nå vil jeg ha under:fnise:

Jeg er 154cm og 42 kilo, så er nok greit at det blir mest mulig naturlig, og at jeg ikke bare blir hu «lille med pupper»:dry:

Endret av PiratKine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@PiratKine Det høres ut som under muskel vil bli kjempebra på deg! Jeg er tross alt 20 cm høyere og 20 kg tyngre enn deg, så vi har litt forskjellig utgangspunkt:fnise: Vet du hvilke type proteser du skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RainyB Foreløpig så har jeg bare hatt en telefonkonsultasjon med legen da det er litt avstand, så jeg har ikke fått veldig klare signaler om hva han vil gjøre med meg enda, holdtasi:fnise: Men skal ha ett møte med han 1 uke før op, altså om 2 uker, så da får jeg litt mer konkret informasjon om hva han vil anbefale.

Men syntes å huske at han anbefalte meg runde implanter hvertfall, og er det jeg ønsker. Fornebu bruker Motiva, så regner med det blir runde Motiva implanter. 

Er fryktelig spent på hvor mye cc han anbefaler, for han forrige kirurgen (som jeg ikke gikk for) sa 225-250 max, men har ingen idee om dette er mye eller ikke enda:vetikke: Derfor jeg ønsker 3D.

Hvordan skal du ha?:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Superblomst skrev:

Hei!

Var det forskjellig profil på 325 og 300? Om man tar utgangspunkt i at det gjaldt samme profil er 25 CC en ganske ubetydelig forskjell. Er snakk om ca 0,2 cm mer i projeksjon og kanskje 0,25 cm bredere (tatt utgangspunkt i motiva sin oversikt)  Om du er så misfornøyd nå ville du nok vært like misfornøyd med 325. Implantater rundt 300 er rett og slett ikke store implantater. 

For å ta meg selv som eksempel - har jo visst at den ene puppen var litt bredere enn den andre (ca 1cm bredere fikk jeg vite på konsultasjon) men puppene har fylt samme cupstørrelse og har ikke tenkt mye over det.  Når jeg tok silikon fikk jeg 235 i den ene og 295 i den andre for å jevne ut forskjellen. 60CC for å jevne ut en så "liten" forskjell! 

I papirene du har underskrevet står det mest sannsynlig at kirurgen kan gjøre endringer dersom hen mener det vil gi et bedre resultat. Ofte vet ikke kirurgen før han opererer og ser hvor mye du har plass til. Om det ikke er medisinsk grunnlag får du tidligst my operasjon etter ett år, sånn at kropp og hode skal heale. 

Ville ikke brukt spiler og pushup så kort etter operasjonen. Protesen bruker opp til 8 uker på å feste seg i lommen kirurgen har laget, og spilebruk kan trigge til stygg arrdannelse. Bruker du dette så kort tid etter operasjon frafaller garantien. 

Hvilken størrelse var du før operasjonen, og hva er du nå? 

Kjenner meg igjen i det du skriver, har hatt flere ups and downs ang størrelsen. Er sjokkert over hvor lite 300 cc faktisk er, hadde jeg visst det ville jeg ikke vært redd for å nærme meg 400 :) Damer som Linni og Paradise-Iselin ødelegger, man blir jo livredd for å ende opp som de :P 

Jeg er ganske lita 160 cm høy og veier ca 50-52 kg så trodde virkelig 300 eller 325 skulle bli mye på meg! Hadde ganske store pupper før og tok litt av meg så ble de slappe dermed ville jeg ta silikon. Brukte 70D på cubus og 32D på VS før operasjon. Bhen ble ikke heelt fylt ut da, men kunne ikke bruke mindre heller. Var på Cubus idag og skulle kjøpe/prøve noen spile løse bher siden jeg kan slutte med støtte bhen imorgen, ble så skuffet og lei meg når jeg passet akkurat samme str som før 70D.                          

Jeg som hadde gledet meg så til å kunne gå uten bh i kjoler osv, men det er overhode ikke slik som jeg trodde. Ser ingen forskjell i klær nesten. ANGRER så på at jeg ikke tok mer! 

Vurderer å finne en proff klinikk i Polen å gjøre det der. Jobber med en fra polen og han sa de er mye flinkere på slikt der enn i Norge og han kunne sjekke opp klinikken før jeg drar. Man hører jo om skrekkeksempler, men det finnes nok mange som er mye flinkere enn i Norge der. Angrer på at jeg ikke dro dit fra starten av.  Blir nok 400 da! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Julie Sophie skrev:

Synes @Superblomst svarer deg godt her 😊 Jeg har også operert på Aleris, og hadde mulighet til å legge inn 330. Kirurgen endte likevel opp med 300 cc. (Men har nå lært at forskjellen er minimal) Har selv den siste tiden slitt litt med å føle at de er for små. Satser på at jeg blir mer fornøyd når jeg får se det endelige resultatet!

Ja @Superblomst svarte bra! Sliter veldig med det selv. Hadde gledet meg såååå til bikini, kjole og bh shopping, men nesten så jeg bare vil gråte i prøverommet. Er ikke fornøyd med Aleris. Skulle egentlig ta i Tromsø, men de utsatte timen min 1 måned 10 dager før den egentlige datoen. Jeg hadde planlagt alt med jobb osv så måtte jo ta da...Ringte Aleris i Oslo og fikk time der fort. Ble jo nærmere 40k med fly og hotell og da er det sikkelig kjipt å ikke være fornøyd!....Og all den tiden etterpå med bandasje, støttebh og smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, RainyB skrev:

Såvidt jeg vet må man betale nesten det samme/det samme som man betalte for operasjon dersom man ønsker større proteser og ikke pga komplikasjoner. Det er veldig liten forskjell på 325 og 300, så du vil nok sikkert bli bedt om å vente ettersom det kan ta opptil 1 år før man ser endelig resultat. Hvis det er kapsling/komplikasjoner dekker garantien det, men når alt går fint og forskjellen kun er på 25cc har nok kirurgen vurdert at det var det som ville passe din kropp best/ikke fikk plass til større.  

Jeg har ikke operert enda, men hører at det tar mange måneder/opptil 1 år før man blir fornøyd med utseendet på brystene :-) Så prøver å forberede meg mentalt på det!

Man er utrolig sårbar etter et kosmetisk inngrep så du gjør lurt i å forberede deg! Jeg vet ikke hvor mye du tenker å ta, men jeg angrer veldig på at jeg lot meg skremme av alle som sa 300 ville bli mye på meg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PiratKine skrev:

Ja det kan hende man må spørre🤔 Det er fort gjort å glemme når man er der da, så håper jeg husker på det fordi føler det kan være hjelpsomt å se sånn ca hvordan de vil se ut.

Jeg skal til Pål, duda?😊

Jørgen :) 

Ja, du måååå huske å spørre ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, PiratKine skrev:

@RainyB Foreløpig så har jeg bare hatt en telefonkonsultasjon med legen da det er litt avstand, så jeg har ikke fått veldig klare signaler om hva han vil gjøre med meg enda, holdtasi:fnise: Men skal ha ett møte med han 1 uke før op, altså om 2 uker, så da får jeg litt mer konkret informasjon om hva han vil anbefale.

Men syntes å huske at han anbefalte meg runde implanter hvertfall, og er det jeg ønsker. Fornebu bruker Motiva, så regner med det blir runde Motiva implanter. 

Er fryktelig spent på hvor mye cc han anbefaler, for han forrige kirurgen (som jeg ikke gikk for) sa 225-250 max, men har ingen idee om dette er mye eller ikke enda:vetikke: Derfor jeg ønsker 3D.

Hvordan skal du ha?:laugh:

Haha skjønner!:fnise: Siden du er så liten vil du nok ha god effekt av 225-250! Jeg fikk anbefalt fra 250 og oppover (kunne velge størrelse selv). Landet på 300cc Motiva Demi implantater, de kjennes så utrolig myke ut! Har sett masse bilder av jenter som har de, og de former seg så fint og naturlig til kroppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Lilleluci Ja, det virker veldig vanlig å angre/ha litt blandede følelser den første tiden:( Jeg skal ha 300cc, kanskje litt mindre hvis det ikke er plass. Tror det er lett å bli litt blind på størrelsen! Fikk beskjed av kirurgen om å være flink å ta bilder før og underveis, så man faktisk ser at det er forskjell:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på dette med størrelsen selv, jeg må ha store implantat fordi jeg har brede bryst....TIpper 400 + Jeg sa på et tidspunkt max 400, men han ba meg instendig om å ikke sette noen grense, fordi dette var noe han måtte prøve seg frem til under operasjonen..så da må jeg bare stole på han, selv om det er litt skummelt :rolleyes:Jeg sa til han at jeg ønsket naturlig store bryst, så da håper jeg han forstår hva jeg vil ha. Jeg sa at skrekken min er å ende opp som visse kjendiser der det ser ut som om de har to basketballer kastet på brystkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å ser på noen amerikanske nettsider/forum, der anbefaler de å massere puppene i tiden etter operasjonen...noen som har fått tilsvarende råd fra klinikker her i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, RainyB skrev:

Haha skjønner!:fnise: Siden du er så liten vil du nok ha god effekt av 225-250! Jeg fikk anbefalt fra 250 og oppover (kunne velge størrelse selv). Landet på 300cc Motiva Demi implantater, de kjennes så utrolig myke ut! Har sett masse bilder av jenter som har de, og de former seg så fint og naturlig til kroppen:)

Haha ja, får se hva jeg lander på! Ønsker hvertfall å gå opp 2 størrelser. Vil ikke de skal bli for små heller. Alle sier jo at gå heller litt større enn du tror!:laugh: Har ikke hørt om disse implantene før, spennende!

25 minutter siden, Nelli skrev:

Driver å ser på noen amerikanske nettsider/forum, der anbefaler de å massere puppene i tiden etter operasjonen...noen som har fått tilsvarende råd fra klinikker her i Norge?

Jeg har faktisk hørt, og mener også det står på fornebu sin nettside at det skal man ikke gjøre! Det kan skape kapseldannelse tror jeg, og er noe de gikk vekk fra for en stund siden. Men vet ikke om det er bare fornebu som fraråder det eller om det er flere klinikker. Det kan kanskje noen andre her inne som har gjennomgått op svare på:laugh:

Men skal se om jeg finner noe på nettsiden, også redigerer jeg innlegget her om jeg kan backe det opp med fakta:laugh:

Edit: Var visst for lekasje ikke kapsel, men det står:

«Gamle innlegg:

Som nevnt anbefaler vi at den gamle typen silikonproteser skiftes. Alle som feilaktig har praktisert massasje for å holde brystene myke, anbefaler vi også å skifte protesene på grunn av muligheter for lekkasje.»

Endret av PiratKine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nelli skrev:

Driver å ser på noen amerikanske nettsider/forum, der anbefaler de å massere puppene i tiden etter operasjonen...noen som har fått tilsvarende råd fra klinikker her i Norge?

Jeg spurte legen om dette etter operasjonen og hun a at det trengte jeg ikke gjøre. Det var ingenting som tyde på at det hjalp. De ble myke nok etterhvert 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker

Litta update på 5 uker :) 

* Den hypersensitiviteten jeg hadde i brystvortene er nå nesten helt borte i venstre og ligner mer følelsen jeg hadde før. Høyre er fortsatt litt mer sensitiv men merker lite til det. Bare om jeg berører dem. 

* for de som driver med ridning: jeg fikk beskjed om å vente 4-6 uker med dette og ta det rolig i begynnelsen. Jeg var på min første ridetur i går, og det gav meg ikke noe ubehag. Glemte av implantatene og hverken trav eller galopp var problematisk. Ikke oppsaling heller.

* jeg kjenner ikke at jeg har implantat på venstre side. Jeg kan bevege det hit og dit, det har lagt seg fint og arret har beveget seg nedover. Så ingen behov for panikk om man synes arret ligger for høyt. Mine nærmer seg «folden» jeg ikke hadde. Arrene mine er to tynne pennstreker bare. 3 cm. Røde nå, intet ubehag. 

* høyre side er litt annerledes enn venstre. Her er jeg «bevisst» implantatet, legger merke til det og kjenner det fortsatt. Håper dette er normalt. Akkurat som om det forflytter seg og sitter løst på en måte. Håper dette gir seg. Sover fortsatt med sports bh men går med vanlig på dagen. Deilig! 

* har allerede fått litt rippling 😧 kan kjenne det på undersiden rett ved arret. Viser heldigvis ikke. Leste på nett at dette kan være tegn på begynnende kapsel, men leste et annet sted at dette er normalt og at de fleste som får det slipper unna med at man bare kan kjenne- ikke se. 

Fortsatt fornøyd med størrelsen. Formen på den venstre ser helt ut som et fast vanlig bryst og overgangen til brystkassen er -nesten- naturlig. Venter fortsatt på at det høyre skal bli like bra som venstre. Det sitter fortsatt høyere og har mer brå overgang.  Krysser fingra! 🤞🏻🤞🏻

Kan endelig sove i den stillingen jeg vil- også på magen uten at det er ubehagelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 2a1m skrev:

Jeg spurte legen om dette etter operasjonen og hun a at det trengte jeg ikke gjøre. Det var ingenting som tyde på at det hjalp. De ble myke nok etterhvert 

Ok, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...