Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Melomafia skrev:

Tror ikke det står noe om det der? Hvilke ord er det? 😊

Fikk bare beskjed om over brystmuskelen men under muskelhinna.

Submuscular feks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Jaktenka skrev:

Submuscular feks 

Hadde ikke du teipbyttedag idag? Er så spent, men må vente til tirsdag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2018 den 21.22, 2a1m skrev:

Gratulerer med nye pupper @juliesophie 😃 håper den fine formen din fortsetter! jeg ser at det er flere som never at de drar på kontroll dagen etter. Jeg ble operet på Aleris for 4 uker siden og har ikke vært på kontroll. Skal ikke før 6mnd kontrollen der jeg skal bestille time selv. Gjelder dette flere?

Jeg er også operert på Aleris, og har heller ikke noen kontroll før 6 mnd. Det er jo ikke noen vits i å tråkke ned dørstokken på klinikken, med mindre man har noe spesielt man vil ta opp eller som kirurgen skal se på? Stingene er selvoppløselige og trenger ikke tas hånd om, og gror såret som det skal så er det jo ingenting å gjøre på klinikken. Bandasjen var jo bare å løfte vekk selv dagen etter, man trenger da ingen lege for det!

Jeg har ikke noe behov for å dra på klinikken igjen etter operasjonen. Alt har gått som det skal, og det er ingenting en lege behøver å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplettapotek har 40% rabatt på mepiform arrbandasje idag og gratis frakt :)! Jeg kjøpte meg to pakker, er kjempelei den lyseblå udiskre silikontapen fra micropore så håper dette blir et bra alternativ! Tror mepiform er det samme som "silicone sheets" som mange av kirurgene på realself anbefaler. Kan taes av og brukes om igjen flere ganger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Melomafia skrev:

Hadde ikke du teipbyttedag idag? Er så spent, men må vente til tirsdag! :-)

Jo men venter alltid til barna er i seng :) Hva er du spent på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Superblomst skrev:

Komplettapotek har 40% rabatt på mepiform arrbandasje idag og gratis frakt :)! Jeg kjøpte meg to pakker, er kjempelei den lyseblå udiskre silikontapen fra micropore så håper dette blir et bra alternativ! Tror mepiform er det samme som "silicone sheets" som mange av kirurgene på realself anbefaler. Kan taes av og brukes om igjen flere ganger. 

Takk for tips 😄 Var bare en pakke igjen når jeg bestilte nå 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jaktenka skrev:

Jo men venter alltid til barna er i seng :) Hva er du spent på? :)

På hvordan de ser ut. Så skal det bli godt å få dusja uten tapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Melomafia skrev:

På hvordan de ser ut. Så skal det bli godt å få dusja uten tapen.

Selvfølgelig ;)

Hva har du gjort, og når? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jaktenka skrev:

Selvfølgelig ;)

Hva har du gjort, og når? :)

 

Jeg dusja første gang på fredag, 4 dager etter operasjon. Har ikke tatt av tapen enda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen oppdatere meg på dette med teip. Jeg opererte på aleris og i deres papirer står det at man skal la teipen sitte på til den løsner (som kan ta flere uker) og deretter brukes ikke teip.

Har dere andre forholdsregler? evt gjør dere noe som kan bedre arrene?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Melomafia skrev:

Jeg dusja første gang på fredag, 4 dager etter operasjon. Har ikke tatt av tapen enda :-)

Ok. Protese, løft, reduksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KristinaKK skrev:

kan noen oppdatere meg på dette med teip. Jeg opererte på aleris og i deres papirer står det at man skal la teipen sitte på til den løsner (som kan ta flere uker) og deretter brukes ikke teip.

Har dere andre forholdsregler? evt gjør dere noe som kan bedre arrene?  

 

De fleste klinikker anbefaler teipbruk i 2-3 mndr, noe jeg absolutt anbefaler du gjør. Bruk enten Micropore eller Mepiform, kirurgisk- eller silikonteip får du fra begge de 😊 Teipen skal avlaste arret. Ikke bytt oftere enn hver 7-10 dag. Første teipbytte hadde jeg 14 dager etter operasjon.

Husk å ikke pell på ru/sårskorper, de skal falle av selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Jaktenka skrev:

De fleste klinikker anbefaler teipbruk i 2-3 mndr, noe jeg absolutt anbefaler du gjør. Bruk enten Micropore eller Mepiform, kirurgisk- eller silikonteip får du fra begge de 😊 Teipen skal avlaste arret. Ikke bytt oftere enn hver 7-10 dag. Første teipbytte hadde jeg 14 dager etter operasjon.

Husk å ikke pell på ru/sårskorper, de skal falle av selv :)

Takk. Hvis jeg tar på teip når denne faller av, kan jeg bare la den være på til den løsner? (eller bytte hver 7-10 dag?). 

Ser noen anbefaler sånn arrgel (kote gel?) men det får man vel ikke brukt når man har på teip hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, KristinaKK skrev:

Takk. Hvis jeg tar på teip når denne faller av, kan jeg bare la den være på til den løsner? (eller bytte hver 7-10 dag?). 

Ser noen anbefaler sånn arrgel (kote gel?) men det får man vel ikke brukt når man har på teip hele tiden?

Det kan du velge litt selv. Det er litt forskjellig råd ut å går ser jeg. Jeg tror det er like viktig å få rengjort(sårstell) innimellom, så jeg bytter iallefall hver 7-10 dag. Bruker nå silikonteip siden den ikke river så i arret når man bytter. Jeg holder også igjen huden samtidig som jeg river forsiktig av teipen, om du skjønner hva jeg mener :)

Jeg har protese+løft, så mye arr. Prøver å pleie penest mulig med de. Slik gel har ikke jeg, og kommer heller ikke til å bruke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@KristinaKK Akkurat nå bruker jeg kompressplaster over arrene, som sykepleier satt på! Neste bytte kommer jeg til å bruke silikonteip. Som @Jaktenka sier - den river ikke så mye i huden! I tillegg former den seg etter kroppen, er dusjtett og puster. Silikon er også kjent for å redusere arrdannelse :)  Om jeg etter noen mnd likevel føler at arrene er synlige og stygge, kommer jeg nok til å prøve meg på arrgel, skader ikke å teste ut i hvert fall.

Har et lite spørsmål jeg også! Hvor lang tid tok det før dere kunne sove på siden? Er på dag 5, og leeengter etter å sove på siden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😁 er det noen som har erfaring med jørgen utvoll på fornebuklinikken? Skal på konsultasjon hos han på torsdag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😁 er det noen her som har vært hos jørgen utvoll på fornebuklinikken? Skal til han på torsdag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...