Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Tamarari skrev:

Jeg spurte på apoteket, og der sa hun som var på jobb at for å få best effekt av silikontape bør man begynne med den så fort såret har lukket seg- altså ved første skift for de fleste av oss. Jeg ringte klinikken for å være sikker og fikk samme beskjed der. Silikontape kan brukes for å redusere arr, men fungerer aller best forebyggende 😊 nå er jo det mange som får veldig fine arr av vanlig papirtape også da.. 

 

5 timer siden, Nelli skrev:

Jeg begynte med det alt for sent ved en tidligere operasjon (hjalp ingenting), så vil nok tro det er lurt å starte tidlig :Nikke:

Da spørs det om det er for sent for min del.. her er det 6 uker siden op.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Jaktenka skrev:

De fører inn protesen med en tube, så arr på kun 3 cm er fullt mulig :)

Du finner film på YouTube om du er interessert i å se hvordan det hele gjøres.

Åja, men da skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor ikke det er mer utbredt? Hvorfor bruker ikke alle "tube" og får lagd mye mindre arr og snitt? Ingen kvinner "vil" jo ha større snitt og påfølgende arr enn nødvendig!

Og eh...Nei, takk, jeg vil helst ikke se eksempel på operasjon :P Har gjort mitt beste for å holde sinnet fritt for de bildene før og etter min egen operasjon, for å i det hele tatt våge å gjøre den! :-)

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, annamalena skrev:

Jeg og en venninne av meg la inn begge 290 cc og hadde 70a fra før - nå har begge 70DD (jeg er 157cm og hun 175 cm 😁)

Såpass ja...på meg så er det snakk om 350 og oppover, herregud er redd for hva jeg ender opp med :ohmy: jeg har en C pupp i bredden, men A i fylden :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jaktenka said:

De fører inn protesen med en tube, så arr på kun 3 cm er fullt mulig :)

Du finner film på YouTube om du er interessert i å se hvordan det hele gjøres.

Hva kan man søke på for å finne det? 

Har sett arr på 2-3 cm,men da har det vært saltvannsimplantater som har blitt fylt opp inni brystet. Jeg tok på samme klinikk som hun med 3 cm, men jeg har nok rundt 4-5 cm. Skal finne frem målebåndet neste gang jeg bytter tape :laugh:

Arrene mine er forresten inne i en "stygg" periode, nå har de gårr fra rosa til lilla :( Pleier ha lite arrdannelse, så håper dette går seg til!

Endret av Superblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nelli skrev:

Det kommer vel ann på hva man har fra før... har man en B og legger i 300 så vil det vel bli litt forskjell enn om man har en A og legger inn 300 vil jeg tro :)

Det er sant :) Stoler på at kirugen vet hvilket resultat jeg ønsker, og heller legger inn litt mindre hvis han ser de blir for store under operasjonen:rolleyes: 

Angående størrelse på arr så fikk jeg vite at noen implantater kan føres inn med en slags hylse, slik at man kun ender opp med arr på ca. 3 cm!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superblomst skrev:

Hva kan man søke på for å finne det? 

Har sett arr på 2-3 cm,men da har det vært saltvannsimplantater som har blitt fylt opp inni brystet. Jeg tok på samme klinikk som hun med 3 cm, men jeg har nok rundt 4-5 cm. Skal finne frem målebåndet neste gang jeg bytter tape :laugh:

Arrene mine er forresten inne i en "stygg" periode, nå har de gårr fra rosa til lilla :( Pleier ha lite arrdannelse, så håper dette går seg til!

Hvor mange uker er arrene dine?

Jeg har operert øyelokkene mine også, og traff kirurgen da arrene over øynene var 5 uker. "Klagde" litt til han over at det venstre var helt fint, mens arret på høyre øye var så mye rødere og styggere. Da mente han at "du er rundt den verste tiden for arrene".

Når det kommer til arr, må man nok smøre seg med tålmodighet. Eller smøre seg med denne; Kelo-Cote scar gel.

Leste en plass på nett at den var anbefalt av noen som hadde tatt brystoperasjon, så jeg kjøpte den i forkant av min operasjon. Men så langt har jeg ikke brukt den enda, siden arrene mine er så ferske. Sårene har såvidt grodd og lukket seg, og jeg vet ikke helt når jeg skal begynne å smøre arrkremen på. Avventer en uke eller to til, tenker jeg. (er 10 dager siden min op.)

Dette står på pakningen som tuben kom i:

"Kelo-Cote er en transparent, selvtørkende silikongel som forbedrer utseendet til arr betraktelig"

"Kelo-Cote mykner, glatter ut og reduserer rødheten i opphøyde arr."

""Behandling av arr med silikongel anbefales av leger"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var et veldig smalt og pent arr, @Tamarari :-) Mine er 10 dager, og ser ganske mye mere brede, røde og hissige ut ennå.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, er som jeg skrev veldig fornøyd og imponert over kirurgen. Samtidig er det ENDA GODT for min del at de er så fine siden de ikke ligger i folden (hvert fall ikke foreløpig?🤔) men litt over. Så jeg håper de blir nesten usynlige! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Tamarari said:

Jeg ser det er usikkerhet til om jeg snakker sant. Haha. 3 cm it is ;)  2 uker i morgen

 

Heldiggris! Du har mye smalere arr enn meg :) 

43 minutter siden, Million said:

Hvor mange uker er arrene dine?

Jeg har operert øyelokkene mine også, og traff kirurgen da arrene over øynene var 5 uker. "Klagde" litt til han over at det venstre var helt fint, mens arret på høyre øye var så mye rødere og styggere. Da mente han at "du er rundt den verste tiden for arrene".

Når det kommer til arr, må man nok smøre seg med tålmodighet. Eller smøre seg med denne; Kelo-Cote scar gel.

Leste en plass på nett at den var anbefalt av noen som hadde tatt brystoperasjon, så jeg kjøpte den i forkant av min operasjon. Men så langt har jeg ikke brukt den enda, siden arrene mine er så ferske. Sårene har såvidt grodd og lukket seg, og jeg vet ikke helt når jeg skal begynne å smøre arrkremen på. Avventer en uke eller to til, tenker jeg. (er 10 dager siden min op.)

Så godt å høre! Er 8 uker siden operasjonen, de begynte bli lilla ca ved uke 6, så da håper jeg du har rett! Har tatt bilder gjennom hele helingsprosessen, og arrene var på sitt mest usynlige rundt uke 3 synes jeg. 

Reiser til asia i slutten av mai, så tenker fortsette tape til jeg kommer hjem fra turen, og så prøve meg på arrgel da. Arrene er ikke opphøyde og kan ikke kjennes, er bare fargen som gjør de godt synlige. Trodde Kelo-Cote først og fremst var for keloidarr? :vetikke:

Er det noen her som har prøvd arrkrem? 

Endret av Superblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAG 10

Det er onsdag, og jeg ble operert mandag i forrige uke, altså 10 dager er gått.

Skiftet teip på arrene i går, og de så ganske brede, røde og hissige ut...! Godt det ikke er mange som skal se dem. Men håper de demper seg ettersom ukene går da. Akkurat nå har de (sårene) jo såvidt bare fått tid til å lukke seg, så jeg får vel ikke være altfor utålmodig :fnise:

Jeg veide meg i går. Til tross for at jeg har "fått lagt inn en halv kilo pupp" i kroppen min, har jeg gått ned en hel kilo "takket være" influensaen siste uka, og lite til ingen matlyst.

Det er ingen direkte smerter lenger, men det er litt irriterende og overraskende at jeg fremdeles har den "brennende" og stikkende følelsen på, rundt og UNDER brystvortene. Skjønner ikke hvorfor!? Hadde det ikke vært for det, hadde alt vært fint. Sjekket om det ble bedre av å ta av bh'en litt, og det lettet saken noe når den ikke presset på lenger. Men siden det står i klinikk-papirene at bh'en skal være på døgnet rundt, kan jeg ikke slurve for mye, så jeg tok den på igjen etter bare en halvtime.

Siden det ikke er så mye som forandrer seg fra dag til dag lengre nå (tror jeg), tenker jeg at jeg går over til å skrive noe "rapporter" sjeldnere. Kanskje bare en oppdatering i uka eller noe sånn, hvis noe spesielt skjer eller dukker opp.

Jeg er fremdeles influensasyk, hoster og snyter meg, men formen er mye, mye bedre etter at feberen slapp taket. Når jeg føler meg helt frisk igjen fra influensaen, skal jeg ta en tur til Oslo sentrum og sjekke ut utvalget av bh'er i Triumphs nye butikk på Oslo City senteret, som etter hva jeg forstår åpnet der i går. Vet ikke hvor stor den butikken er, men de har en butikk til i Øvre Slottsgate som evt kan være verdt et besøk istedet. Jeg skal se etter spileløse bh'er. Trenger et par stykker - minst. Sånn til å begynne med :-) Man skal jo ikke bruke spile-bh'er de første 6 mnd etter operasjonen, noe som passer meg veldig bra, ettersom jeg ikke liker følelsen av spiler uansett, og nok kommer til å prøve og klare meg uten i alle bh'er senere også. Vi får se om jeg får støtte nok.

Siden puppene mine endte opp med "bare" 250 cc, er jeg usikker på hvilken størrelse jeg har fått. B eller C? Det gjenstår å prøve ut. Jeg er uansett fornøyd med størrelsen, da de ikke er blitt så voldsomt store at de ser unaturlige ut med klær på. Uten klær seg de fremdeles temmelig oppblåste og "kunstige" ut, da de har ikke "droppet ned" ennå, men henger litt høyt oppe. Som er vanlig, det tar tid før ting dropper. Skal følge med og notere ned her når/hvis jeg merker at det har skjedd.

Har forresten glemt å nevne at de første 9 dagene så sov jeg i en lenestol i stua om nettene etter brystoperasjonen. Har lest flere steder at det er positivt å sove med brystet høyt i tiden etterpå (post-op.), for å unngå hevelser og væskeansamlinger. Det har gått helt fint å sove i stua. Tok en gjestedyne og brettet den dobbelt og fôret lenestolen med den så det ble mykt og godt, la en pute på fothvileren og satte meg godt til rette med min egen dyne over meg. I går, altså natt til i dag, bestemte jeg meg for at det var tid for å finne tilbake til sengen sin igjen, så det gjorde jeg. Var null problem å komme seg opp av den på egenhånd i morges, nå er det jo gått så pass mange dager.

Skal oppdatere mer senere når jeg har noe å oppdatere med, men det blir nok ikke daglig lenger da :-)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stikkende følelsen er nok at nervetrådene gror (eller hva det heter :-)) Samme stikkendefølelsen som du beskriver hadde jeg også etter keisersnitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, annamalena skrev:

Den stikkende følelsen er nok at nervetrådene gror (eller hva det heter :-)) Samme stikkendefølelsen som du beskriver hadde jeg også etter keisersnitt. 

Å ja, ok. Da er det forhåpentligvis forbigående :-) En trøst. Det er nemlig utrolig "masete" følelse å ha konstant. Får liksom ikke tenkt på noe annet, den er der hele tiden!

Rart at brystvortene skal "ta sånn på vei", særlig med tanke på at selve brystvortene jo ikke ble rørt i forbindelse med operasjonen. Jeg har et snitt under hvert bryst der implantatene ble ført inn, sånn som mange andre, det var ikke laget snitt rundt brystvortene til dette (vet at noen kirurger bruker den inngangsporten også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Superblomst skrev:

Heldiggris! Du har mye smalere arr enn meg :) 

Så godt å høre! Er 8 uker siden operasjonen, de begynte bli lilla ca ved uke 6, så da håper jeg du har rett! Har tatt bilder gjennom hele helingsprosessen, og arrene var på sitt mest usynlige rundt uke 3 synes jeg. 

Reiser til asia i slutten av mai, så tenker fortsette tape til jeg kommer hjem fra turen, og så prøve meg på arrgel da. Arrene er ikke opphøyde og kan ikke kjennes, er bare fargen som gjør de godt synlige. Trodde Kelo-Cote først og fremst var for keloidarr? :vetikke:

Er det noen her som har prøvd arrkrem? 

Jeg har prøvd den, hjalp ikke her...smurte i 3 mnd tror jeg..har vel bare innsett at jeg ikke får så pene arr :rolleyes: fortsatt mørke etter 5 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Superblomst skrev:

Hva kan man søke på for å finne det? 

Har sett arr på 2-3 cm,men da har det vært saltvannsimplantater som har blitt fylt opp inni brystet. Jeg tok på samme klinikk som hun med 3 cm, men jeg har nok rundt 4-5 cm. Skal finne frem målebåndet neste gang jeg bytter tape :laugh:

Arrene mine er forresten inne i en "stygg" periode, nå har de gårr fra rosa til lilla :( Pleier ha lite arrdannelse, så håper dette går seg til!

Du må søke på breast augmentation for å finne noe 😊

Mine arr er også styggere nå i uke 6 enn feks de var i uke 3-4. Regner med det går seg til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Million skrev:

Åja, men da skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor ikke det er mer utbredt? Hvorfor bruker ikke alle "tube" og får lagd mye mindre arr og snitt? Ingen kvinner "vil" jo ha større snitt og påfølgende arr enn nødvendig!

Og eh...Nei, takk, jeg vil helst ikke se eksempel på operasjon :P Har gjort mitt beste for å holde sinnet fritt for de bildene før og etter min egen operasjon, for å i det hele tatt våge å gjøre den! :-)

Jeg har tatt brystløft i tillegg til protese, så har milevis med arr 😛

Såg flere videoer før mitt inngrep, mest fordi jeg synes det er lærerikt og samtidig greit å vite hva som blir gjort. Men det er litt "gørr", så det passer ikke for alle 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

54 minutter siden, Jaktenka said:

Du må søke på breast augmentation for å finne noe 😊

Mine arr er også styggere nå i uke 6 enn feks de var i uke 3-4. Regner med det går seg til 😊

Tenkte du kanskje hadde spesifikke søkeord eller en link, så jeg slapp å lete igjennom flere videoer av brystforstørrelser.  SÅ interessert er jeg ikke altså :laugh:

Har plutselig begynt å reagere på micropore. Ikke hele området som blir tapet, men områdene lengst borte fra arret har blitt røde og stikker litt ut. Ikke noe dramatisk, men løp ut og kjøpte meg silikontape for sikkerhets skyld. Nedtur å gå fra hudfarget tape til lyseblå kjempesynlig, men men!

Endret av Superblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!  Noen som vet om Helge Einar Roald kommer tilbake til Aleris Colosseum i Oslo? Jeg har fått med meg at han har byttet jobb, og jobber på Bærum sykehus nå. Jeg har hatt implantatene i snart 10 år. Og var veldig fornøyd med Helge. Er det noen som har erfaringer med de andre som jobber på Aleris Colosseum nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@KristinaKK Hvordan har det gått med deg i dag? :nordvesta: Ble det 300cc? Sikkert litt tidlig å spørre, men hvordan har du hatt det etter narkosen (noe kvalme/smerter)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RainyB det ble 300, kirurgen så han hadde prøvd mindre men at det ikke ble like bra. Foreløpig ser det bare ut sån to spisse greier, Hehe ikke særlig pent:)

Følte meg helt fin etter narkosen. Våknet rask, lå og slumret en stund og dro hjem. 

Smertene kom ganske raskt rett etter jeg kom hjem. Det kommer fra brystmuskelen- kjennes ut som jeg er støl bare 100 ganger værre. Men det er helt overkommelig så lenge jeg bare sitter helt stille i sengen med en TV serie:) har oxynorm som jeg kan ta hvis det blir virkelig ille, det føles betryggende :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...