Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hei YASMIN.

Har du ammet med silikon, og hvordan gikk eventuelt dette? Veldig usikker på om jeg burde fått barn først eller ei, men samtidig veldig utålmodig... Også usikker på om det blir for snaut med 1.5 uke borte fra jobben med småskolebarn. Tenkt på dette alt for lenge, så har egentlig veldig lyst til å få gjennomført det nå. Skal gidte meg 2.5 måned etter den eventuelle operasjonen, og hadde vært fint å hatt noe å fylle kjolen med... Hvor mye la du inn første gangen, og hvor mye har du lagt inn nå? Har også time på Fornebuklinikken :)

Pie

Nei, jeg har ikke ammet med silikonen. har hørt ulike historier om hvordan det kan utarte seg, er visstnok større sjans for hard kapsel under amming. jeg har ett barn, og sannsynligheten er stor for at jeg med tiden vil ønske meg flere. og i så fall ønsker jeg å amme barnet.

la først inn 300, nå har jeg 600, over muskel.

skjønner godt at du er utålmodig. dette er ett valg du selv må gjøre. men når det betyr mye, skulle man gjerne helst ha gjennomført det igår :gjeiper: .

hvilke av kirurgene skal du treffe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er sikker på at jeg skal gjøre det i sånn 90% av tida, men så blir jeg litt i tvil og.. er selve operasjonen og tanken på komplikasjoner som gjør meg så usikker..

Skal på en konsultasjon i slutten av denne uka, håper jeg får en litt bedre følelse av hva jeg vil etter det :) Og hva skjer egentlig på en konsultasjon?

Er ganske bestemt på Fornebuklinikken, mye på grunn av garantien de har, ser mange her har tatt der og, og alle er vel fornøyde? :)

Var dere helt sikre hele tiden i forkant at dere ville?

Og er det lang ventetid på operasjon? :)

Går og tenker på pupper hele dagen :fnise:

å være litt i tvil er vel ganske naturlig for de fleste. husker første gangen, da ville jeg bare rømme fra hele klinikken :skratte: , er glad jeg ikke gjorde det. men det er jo ikke en ting man bør ta lett på. avgjørelsen bør være gjennomtenkt.

Skrevet

å.. jeg trodde fornebu kun tok kostnadene for selve operasjonen ved andre operasjon og ikke selve innleggene? kan noen svare på dette? vil sikkert ikke gjøre allverdens forskjell, men er greit å vite.

Skrevet
Er sikker på at jeg skal gjøre det i sånn 90% av tida, men så blir jeg litt i tvil og.. er selve operasjonen og tanken på komplikasjoner som gjør meg så usikker..

Skal på en konsultasjon i slutten av denne uka, håper jeg får en litt bedre følelse av hva jeg vil etter det :) Og hva skjer egentlig på en konsultasjon?

Er ganske bestemt på Fornebuklinikken, mye på grunn av garantien de har, ser mange her har tatt der og, og alle er vel fornøyde? :)

Var dere helt sikre hele tiden i forkant at dere ville?

Og er det lang ventetid på operasjon? :)

Går og tenker på pupper hele dagen :fnise:

Jeg leste ganske mye om ulike klinikker, men ble ikke i tvil da jeg leste om den gode garantien Fornebuklinikken har. Dessuten er de jo de eneste som har denne garantien. Skulle det oppstå komplikasjoner, så hadde jeg følt meg mye tryggere der enn om jeg hadde operert enn annen plass.

Jeg var på konsultasjon på Fornebuklinikken for noen uker siden, og de er kjempehyggelige der :) Jeg syntes det var utrolig gøy å være på konsultasjon. I alle fall da jeg fikk prføve innleggene. Da jeg fikk se meg i speilet følte jeg meg skikkelig feminin :-D Klarte nesten ikke å ta av bh`en og innleggene igjen :ler:

Er nok ikke lang ventetid på operasjonene. Hvis du har mulighet til å gjøre det når som helst, så er vel normal ventetid va 2 uker. Jeg valgte å vente til påsketider, for da er det lettere for meg å ta mg fri fra jobb ;)

Lykke til på konsultasjonen :klemmer:

Skrevet
7.mars skal jeg opereres! :) hvilken klinikk skal du på?

Hei Inemine :)

jeg skal på Sørlandsparken plastikkirugi i Kristiansand..

Skrevet

Hei,

jeg må sannsynligvis operere på nytt pga sammenvokste bryster...ser noen av dere har hatt hevelse mellom brystene, men min hevelse har da ikke gått ned på 4 uker, så jeg regner med jeg har fått en komplikasjon...i tillegg er brystene ulik...

uansett så lurere jeg på hvor lenge etter den første operasjonen jeg må vente før en ny operasjon?

og vil de som har hatt to operasjoner si det er bedre andre gang? for nå har jo huden strekt seg, skal jo ikke ha større, bare like osv..

shaya

Skrevet
Hei,

jeg må sannsynligvis operere på nytt pga sammenvokste bryster...ser noen av dere har hatt hevelse mellom brystene, men min hevelse har da ikke gått ned på 4 uker, så jeg regner med jeg har fått en komplikasjon...i tillegg er brystene ulik...

uansett så lurere jeg på hvor lenge etter den første operasjonen jeg må vente før en ny operasjon?

og vil de som har hatt to operasjoner si det er bedre andre gang? for nå har jo huden strekt seg, skal jo ikke ha større, bare like osv..

shaya

HEI.

så kjedelig å høre at det har blitt sånn. jeg kan med hånda på hjertet si at andre gang er bedre. men får håpe du slipper det. husk at fire uker ikke er lenge, det kan jo hende det retter seg. jeg hadde også hevelse der, men nå er det borte.

lykke til :klemmer:

Skrevet (endret)

Ja, vet det med kapsel og amming. I følge kirurgen (Dillerud) var det større sjangse for kapsel om man ammet lenge, men andre ord kan det være lurt å stoppe med ammingen ganske tidlig. Så sånn jeg har skjønt det, er det ammingen som gir kapsel, og ikke at man får melk i puppene.. Åssn historier har du hørt? Synes jeg finner lite om det på nettet...

Hadde konsultasjon med Dillerud via telefon, og vet ikke hvem som eventuelt skal operere meg. Har time 12 mars... Wæhhh... Hvem opererte deg? Ville mest sannsynlig ha plass til maksimum 300cc, men tenker at det er nok, ihvertfall i første omgang. Har ikke noe ønske om at noen skal legge merke til det, så best å ikke overdrive. Går med noe sånnt i bh`en også, så tror ikke noen vil se forskjell. Ihvertfall ikke med klær. He he, ja 600 hørtes mye ut, men har sett flere som har lagt inn mye hvor det faktisk ser ganske så lekkert ut :jepp: .

Pie

Endret av pie
Skrevet

:ler:

Ja, vet det med kapsel og amming. I følge kirurgen (Dillerud) var det større sjangse for kapsel om man ammet lenge, men andre ord kan det være lurt å stoppe med ammingen ganske tidlig. Så sånn jeg har skjønt det, er det ammingen som gir kapsel, og ikke at man får melk i puppene.. Åssn historier har du hørt? Synes jeg finner lite om det på nettet...

Hadde konsultasjon med Dillerud via telefon, og vet ikke hvem som eventuelt skal operere meg. Har time 12 mars... Wæhhh... Hvem opererte deg? Ville mest sannsynlig ha plass til maksimum 300cc, men tenker at det er nok, ihvertfall i første omgang. Har ikke noe ønske om at noen skal legge merke til det, så best å ikke overdrive. Går med noe sånnt i bh`en også, så tror ikke noen vil se forskjell. Ihvertfall ikke med klær. He he, ja 600 hørtes mye ut, men har sett flere som har lagt inn mye hvor det faktisk ser ganske så lekkert ut :jepp: .

Pie

har ei venninne som ammet med silikon, og det gikk helt greit, hun ammet barnet fullt i ett år, og om natten noe lenger før melken sakte men sikkert forsvant. Det har ikke påvirket hennes bryster i noen negativ retning. hun foretrekker de slik de er blitt nå, med litt naturlig heng.

Men hun har en venninne som har fått helt klumpete harde bryster etter amming, så hun var veldig nervøs for at hennes også ville bli sånn, men hun klarte seg heldigvis. Jeg kommer til å ta sjansen på at det vil gå fint hvis jeg får ett barn til.

12 mars, det er ikke lenge til. første operasjonen min ble utført av Dillerud, den andre av Schistad. begge konsultasjonene hadde jeg med Dillerud, så fikk helt hetta da jeg hørte at det var en annen kirurg som skulle utføre operasjonen på meg :kjefte: . men leste så mye bra om Schistad, så jeg hoppet i det selv om jeg aldri hadde møtt ham. synes begge to virket veldig dyktige, men fikk særlig sansen for Schistad. han var en artig person, full av både omsorg og humor. og det hjalp meg til å slappe veldig av.

Skrevet

300 er en veldig fin str, ingenting å si på det, men mye vil ha mer :fnise: . huff, nei. 600 er mer enn nok. det får holde. men må bare få si en ting, det virker som det er mange som etterhvert angrer på at de ikke tok mer, derfor vil jeg anbefale dere å gå litt større hvis dere kan. det er vel noe med det at den første tiden er brystene hovne, for deretter å krympe igjen. det er skummelt hvor fort man venner seg til str.

for min del denne gangen, var det heller sånn at jeg håpet de ville krympe en del. det gjorde de, og nå er jeg kjempefornøyd.

Sikkert veldig individuelt dette altså. bare ett lite tips i forhold til valg av str som kan være greit å ta med seg :jepp:

Skrevet

Jeg er også redd for at jeg ikke synes de blir store nok, men Dillerud trodde ikke at det var plass til mer enn 320, så da så :ler:

KJenner jeg begynner å glede meg nå. Under fire uker igjen nå :hoppe: Håper dagene går fort og at jeg klarer å holde meg frisk :jepp:

Skrevet

vil takke for en flott side med masse god informasjon ceecee! :jepp:

tok byrstforstørrelse på klinikk bergen tirsdag, 290 i hver. eeendelig! venta lenge på dette :fnise:

følte meg ganske så mørbanka i går, men nå går det egentlig veldig greit! var på sjekk i dag og fikk se brystene for første gang. alt såg bra ut sa kirurgen og jeg var veldig fornøyd med størrelsen. de er litt "struttende" nå, men legen sa de kom til å senke seg litt etter hvert:)

har hørt noe om rippling, hva er det? når er det vanligst å at komplikasjoner som infeksjoner og "harde pupp" (husker ikke hva det heter:p) merkes hvis det skulle oppstå?

Skrevet
vil takke for en flott side med masse god informasjon ceecee! :jepp:

tok byrstforstørrelse på klinikk bergen tirsdag, 290 i hver. eeendelig! venta lenge på dette :fnise:

følte meg ganske så mørbanka i går, men nå går det egentlig veldig greit! var på sjekk i dag og fikk se brystene for første gang. alt såg bra ut sa kirurgen og jeg var veldig fornøyd med størrelsen. de er litt "struttende" nå, men legen sa de kom til å senke seg litt etter hvert:)

har hørt noe om rippling, hva er det? når er det vanligst å at komplikasjoner som infeksjoner og "harde pupp" (husker ikke hva det heter:p) merkes hvis det skulle oppstå?

infeksjoner vil vise seg kort tid etter operasjon, ved væsking fra såret og hevelser i brystet.

Hard kapsel kan komme mange år etter operasjonen, og merkes ved at brystet kan bli hardt og smertefult. Det finnes ulike grader av kapsel, og alle danner noe. det er kun hvis man opplever smerter at man bør bytte innleggene.

Leste en plass at rippling gjerne kommer etter 3 mnd og utover. årsakene kan være at kvinnen har lite underhudsfett, lite brystvev, og ved bruk av store implantater.

Skrevet
Jeg er også redd for at jeg ikke synes de blir store nok, men Dillerud trodde ikke at det var plass til mer enn 320, så da så :ler:

KJenner jeg begynner å glede meg nå. Under fire uker igjen nå :hoppe: Håper dagene går fort og at jeg klarer å holde meg frisk :jepp:

300 utgjør en stor forskjell, ikke misforstå meg. alt er jo individuelt, både fysikken man har, og hva man ønsker. du blir sikkert kjempe fornøyd :blomst:. Dagene går skremmende fort, før du vet ordet av det strutter du rundt :jepp::erter:

Skrevet
300 utgjør en stor forskjell, ikke misforstå meg. alt er jo individuelt, både fysikken man har, og hva man ønsker. du blir sikkert kjempe fornøyd :blomst:. Dagene går skremmende fort, før du vet ordet av det strutter du rundt :jepp::erter:

Ja, det kommer nok til å utgjøre ganske mye, i alle fall på meg som ikke har så store fra før ;)

Skrevet

Hmm, det der var ikke så veldig fint.. Ser ut som at de har operert på nytt.. Dekker den såkalte garantien på Fornebuklinikken dette tro?

Pie

Skrevet

dette med infeksjoner, er det avengig av dusjiing og bytting av tape? eller kan det komme av seg selv?

i dag når jeg var på sjekk byttet legen tape på sårene. han sa at jeg også kunne bytte når jeg kom hjem og skulle dusje for første gang etter operasjonen. problemet er bare at det var så uvant å rart å dusje med de nye puppene at jeg rett og slett ikke tørte dra av teipen! ja, ganske teit, men følte det som om sårene kom til å åpne seg og implantatene dette ut dersom jeg dro av teipen (et manisk øyeblikk) :fnise:

tror dere det har noe å si at jeg ikke byttet tapen i dag etter første dusj? skal jeg bytte den i morgen? har fått beskjed om å ta på ny annenhver dag... er det noen måte å få teipen til å gli lettere av på? syns dt er så freaky å dra den rett av :gjeiper:

Skrevet

Dusj først, ta av tapen mens du er våt.

Fjern taperester med en bomullspad med litt vann på.

Dette har jeg gjort hele tiden og det er snart 6 uker siden operasjonen. Jeg bytter tape 1 gang i uka. Arrene blir perfekte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...