inemine Skrevet 4. februar 2008 #3161 Skrevet 4. februar 2008 på bursdagen min.. Så spennende da!! hvilken str har du i utg.punktet? Jeg bruker 75A i bh, men som kirurgen sa; det er nesten ingenting der hehe. Jeg synes at det er fint med små pupper, bare ikke sååå små. kan hende jeg bestemmer meg for 260 istedet, men det er vel ingen stor forskjell. Så gøy puppesara! Gratulerer med vel overstått operasjon!
svinsesvans Skrevet 4. februar 2008 #3162 Skrevet 4. februar 2008 Tusen takk svinsesvans! Gikk kjempe bra! :D Kirurgen var utrolig hyggelig og forståelsesfull, ga meg en helt ærlig mening og var veldig enig i det jeg hadde funnet ut av at jeg vil ha. Skal få 230 delvis under muskelen. Siden jeg ikke vil ha store pupper, bare mer fyldige, tror jeg den str passer best har fått time til operasjon 7.mars!! Gråt en skvett når han sa datoen, kan nesten ikke tro at det bare er en måned og noen dager igjen!! :D:D (dette var på oslo plastikkirurgi for de som lurer Så bra:-) Blir stas med nye pupper. Gleder meg til det er min tur.
Veroon Skrevet 5. februar 2008 #3163 Skrevet 5. februar 2008 Hei igjen! vært mye jobbing i det siste, så vært litt fraværende her. hehe. Gratulerer så mye til alle som "endelig har fått gjort det"!! :D Tenkte jeg skulle gi litt info og erfaringer fra meg selv til de som venter på operasjon. Først av alt vil jeg anbefale dere til å holde dere i total RO i 2 uker. selvom du etter 1 uke får beskjed om at du kan leve normalt, hold deg i ro! Jeg begynte nemmelig å gjøre litt for mye allerede bare etter noen dager fordi jeg følte meg så bra. Det endte med at etter 10 dager så "løsnet" den ene. Nå er det fire uker siden operasjonen idag, og den har begynt å feste seg mer og mer. Noe fordi jeg har holdt meg mer i ro, hatt på sportsbh'n HELE tiden, ja typen min må bare lære seg å tenne på denne :D haha. Og ikke bli skuffa hvis de blir mindre enn det du tror. De blir enda mindre om 2 uker, da hevelsen er nede. Mindre krympa veeldig. MEN når du får på deg en ordentlig bh, vil du nok innse at de er ganske digre! Dag 1: (operasjonsdagen) Du vil føle deg kjempe topp! Jeg følte jeg rett og slett kunne dra på shopping. hehe. men pass på å ikke strekk deg noe, dette går utover arrene. Du vil fort merke at smertestillende ikke virker. Du blir bare litt trøtt og kvalm. Dag 2: Du vil våkne opp rimelig mørbanket! Du kommer ikke opp om morgenen, og vil mest sannsynlig våkne flere ganger om natta. Skikkelig ille å vekke typen bare fordi du skal på do, men sånn er det bare, og min var veldig tålmodig :D Dag 3: ikke stor forbedring. fortsatt vondt, men noe bedring. Dag 4: Dette er det 3. døgnet, og du vil føle deg en god del bedre, og dritt lei av å være hjemme. Denne dagen dro jeg på butikken. ja, jeg gikk som en narkis! Du vil ikke klare å kunne gå helt normalt, fordi du holder på de, og det gjør vondt å "slippe" de løs. hehe. Alt i alt er det egentlig ikke så ille! :D Det som jeg syntes var værst, var sårene. De svei og bh'n klemte og klemte. Ikke deilig. all smerte var borte etter en uke. Men fortsatt noe satt igjen da selfølgelig. Og ja, jeg følte meg litt hemma. hehe. Men nå var jeg ute og gikk tur med bikja 5 ganger daglig. Men jeg holdt gjerne under puppen med den ene armen for å støtte, fordi når de liksom hang av seg selv, så napper de på en måte i sårene, og det er ikke behagelig. hehe. Etter en uke, så lå jeg på siden i sengen. Fortsatt etter 4 uker ligger jeg ikke på magen. Det verste med hele "greine" er skuldrene, ryggen og nakken! Man går så skikkelig annspent hele tiden, og sover galt, så jeg gleder meg virkelig til jeg kan ta en aroma time! :D Jeg la inn 290 i venstre, fordi den var størst, den er fortsatt litt større. og 320 i høyre fordi den var minst, og den er fortsatt minst. hehe. Jeg var en liten 75B, og har nå kjøpt en 75C, og denne fyller jeg max. hehe. Når jeg skifter tape (hver uke), så drar jeg av mye ekstra hud. veldig vondt, så må nok skifte tape type. Jeg var på konsultasjon hos dr. dillerud på fornebu 20 des. og ble operert 8.jan av dr. schistad. Jeg kunne GJERNE GJORT DET IGJEN! :D trodde det skulle bli så mye verre! Dette var jo piece of kake :D (en veldig rar oppsummering, men men ) Er foressten 18 1/2, fra Tønsberg. er forlovet på 2. året, bodd med typen i 2 år. Og har en liten Pomeranian hund som heter Hugo. :D
svinsesvans Skrevet 5. februar 2008 #3164 Skrevet 5. februar 2008 Kjempe fin info Veroon:-) Da kan vi som ikke har lagt oss under kniven enda bare grue oss, hehe nei da. Jeg som alltid sover på magen:-( det blir overgang.. (19 år fra Drammen)
Tinge_Ling Skrevet 5. februar 2008 #3165 Skrevet 5. februar 2008 Kjempe fin info Veroon:-) Da kan vi som ikke har lagt oss under kniven enda bare grue oss, hehe nei da. Jeg som alltid sover på magen:-( det blir overgang.. (19 år fra Drammen) Må huske på at ale reagerer ikke likt etter en slik operasjon, Kommer ann på hvor du la innlegget oh hvordan kroppen din reagerer.. noen føler seg pigg etter en uke andre ikke før etter 2 uker.. Så er forskjellig fra person til person.. Bare for å ha sagt det så ikke noen får sjokk om de plutselig reagerer anderledes enn hva de trodde Viktig å ta det helt med ro de første par ukene uansett.. kroppen trenger tid på å lege sår..
svinsesvans Skrevet 5. februar 2008 #3166 Skrevet 5. februar 2008 Må huske på at ale reagerer ikke likt etter en slik operasjon, Kommer ann på hvor du la innlegget oh hvordan kroppen din reagerer.. noen føler seg pigg etter en uke andre ikke før etter 2 uker.. Så er forskjellig fra person til person.. Bare for å ha sagt det så ikke noen får sjokk om de plutselig reagerer anderledes enn hva de trodde Viktig å ta det helt med ro de første par ukene uansett.. kroppen trenger tid på å lege sår.. Nei det er sant. Men er vel kanskje ikke så behagelig å ligge på magen de første ukene uansett
siliconsally Skrevet 5. februar 2008 #3167 Skrevet 5. februar 2008 Hvor lang tid tok det før dere som har tatt op kunne ligge på magen? Des sies ikke for tidlig. Innleggene må få tid til å feste seg,men samtidig skal man gjøre det for å holde lommene åpne og unngå kapsel? Men når?
Tinge_Ling Skrevet 5. februar 2008 #3168 Skrevet 5. februar 2008 Nei det er sant. Men er vel kanskje ikke så behagelig å ligge på magen de første ukene uansett Nei på magen er ikke behagelig.. jeg er snart 7 uker etter operasjon nå å det er ubehagelig ennå..så det kan ta tid..
Lykkelille Skrevet 5. februar 2008 #3169 Skrevet 5. februar 2008 Dette med å løfte tungt de første 6 uker etter operasjonen.. er 10 kg tungt?
Tinge_Ling Skrevet 5. februar 2008 #3170 Skrevet 5. februar 2008 Dette med å løfte tungt de første 6 uker etter operasjonen.. er 10 kg tungt? JA! det er tungt.. Men det er noe kroppen din kjenner etter selv. Duv il fort legge merke til det. Du skal ikke løfte en finger..de første 3 ukene.. etter det kan du begynne lett. jeg er snart 7 uker etter,å løfter ikke noe som er så tungt at jeg må bruke brystmusklene.. Da får jeg vondt.. Etter hva jeg har hørt så kan du gjøre så innleggene ikke fester seg slik det skal om du løfter for tidlig.. kan noen som kanksje vet mer svare på det?eller korrigere meg om jeg sier feil..?
Veroon Skrevet 5. februar 2008 #3171 Skrevet 5. februar 2008 Du det er jeg ikke sikker på, men tror nok du skal vente med å løfte så tungt litt iallefall. Alle reagerer forskjellig ja. Jeg hadde litt dårlig tid istad, så fikk ikke skrevet helt ordentlig..! hehe. Jeg er som sagt i 4 uke, og klarer ikke ligge på magen enda. siden går kjempe fint MEN for å fortelle litt mer grundig for dere som ikke har gått under kniven enda! Det er rett og slett ikke ille, og du vil syntes det er kjempe easy match. Jeg kom på fornebuklinikken, kom inn til sykesøster, skiftet til sånn fin blå skjorte, så bare trusa igjen. hehe. hun fulgte meg inn til et slik et venteværelse, hvor det lå 6 senger. Jeg hoppet opp i en av disse som liksom skulle være min for dagen. Der fikk jeg et glass vann og to beroligende. Det var ei jente som lå litt på skrå over meg som jeg fikk kontakt med (vi har fortsatt kontakt), hun hadde akkurat operert, og hun bare oppmuntret meg og sa det ikke var noe farlig i det hele tatt! du kan tenke deg jeg var nervøs. Etter litt prat og en times tid, kom kirurgen. Han tok meg inn på det lille rommet jeg var når jeg kom, og han kikket på puppene mine. Han bad meg holde begge hendene bak hodet, mens han tegnet på meg med sprittusj. Han sa jeg hadde perfekte pupper (A) haha. Det hjalp å høre det! :D Så tuslet jeg inn i sengen min igjen. Ventet gode 20 minutter, før sykesøsteren hentet meg. iløpet av den tiden hadde det kommet ei dame ut av operasjonsalen, og hun lå fortsatt og snorket villt. Jeg gikk inn i operasjonssalen. Der møtte jeg en slik en anestisesykepleier. hun var dansk. hun spurte og jeg hadde "nækeskæde", og jeg bare "jaja, kjempe redd for nåler", det hun egentlig spurte om var om jeg hadde "nakkeskade". siden det står på papiret. haha GOD START jeg la meg ned på operasjonsbenken, fikk et blått teppe over meg, og hun festet en blodtrykksmåler til den høyre armen. Hun festet også en firkantet "jordnings-dings" på låret og en nål hvor du får sovemedisin i venstre arm. De kutter jo ikke med skalpell, de brenner. mindre blødning supert så sier hun "da får du sovemedisinen" og vips BORTE! Husker ikke en drit... haha Jeg våknet av en stemme som ropte "veronica", også husker jeg kikka ned og sa : "var det alt jeg fikk??" Nå hadde hun over meg også våknet, og jeg husker jeg spurte henne om masse ting, gjerne 3-4 ganger om samme tingen. (narkosen spiller et lite puss). Jeg husker etter ca 10 min at jeg spurte om jeg kunne dra hjem. var jo i kjempe form, bare litt "full". Men de sa jeg måtte nok bli der 1 time til. jada, og praten gikk og jeg sovna litt også våken igjen Jeg fikk en kjeks og et glass saft, tror jeg brukte 1/2 time på den kjeksen. hehe. Jeg husker jeg var utrolig tørr i halsen, og tunga mi var sår i 2-3 dager etterpå. Narkosen! når jeg, etter ca 2 timer, kunne dra hjem, spurte jeg om hvordan de hadde fått meg opp i denne sengen her, og de sa "nei, den gikk du oppi selv". hæ? det husker ikke jeg! "joda, vi måtte be deg om å tie stille noen ganger og" HAHA, kan tenke deg jeg kjappa! husker fortsatt INGENTING! Jeg tok på meg jakka, møtte typen min som hadde ventet på meg i alle disse timene. hehe. (operasjonen tok 1 time foressten.) Vi kjørte fra oslo til Tønsberg og alt gikk kjempe fint. bare masse nerver. hehe. Vi kom hjem, bygde opp sofaen som jeg bodde på i 4 døgn. hehe. og typen lagde middag. (i EN UKE!) :D wee! Puppene mine (som jeg syntes var små) var visstnok gigantiske iforhold til hva de ble da hevelsen gikk ned. haha. men så fort jeg tar på meg vanlig bh, er det skikkelig bra :D:D Det går nok utrolig bra! fornebuklinikken er utrolig flinke, og jeg vil anbefale dem til alle...! Jeg har ringt noen ganger (bekymringer dukker opp!) og de har vært kjempe hyggelige! :D SÅ GLED DEG!! (mente ikke skremme noen over her.. som sagt, hadde litt dårlig tid tidligere idag) PS: Ikke spar på smertestillende - ET! du får ikke bruk for de etter 3 dager.
Lykkelille Skrevet 5. februar 2008 #3172 Skrevet 5. februar 2008 JA! det er tungt.. Men det er noe kroppen din kjenner etter selv. Duv il fort legge merke til det. Du skal ikke løfte en finger..de første 3 ukene.. etter det kan du begynne lett. jeg er snart 7 uker etter,å løfter ikke noe som er så tungt at jeg må bruke brystmusklene.. Da får jeg vondt.. Etter hva jeg har hørt så kan du gjøre så innleggene ikke fester seg slik det skal om du løfter for tidlig.. kan noen som kanksje vet mer svare på det?eller korrigere meg om jeg sier feil..? Takk for svar Huff ja, gikk nesten ut ifra det. Nå har jeg plutselig fått ny jobb, og det er jo selvsagt kjempefint, men de vil jeg skal begynne på mandag, halvannen uke etter operasjonen blir det. Og der er det endel løft tror jeg. Skal møte sjefen nå på torsdag, får snakke med ham om det da. Trenger jo ikke å si til ham hvilken operasjon jeg har hatt Men har nok ikke mulighet til ikke å gjøre noe på 3 uker håper implantatene fester seg slik som de skal.. Ikveld overnatter datteren hos en venninne, så jeg kan slappe helt av og være sjokoladespisende sofagris Var det 6 eller 8 uker en måtte vente før en kunne bruke spilebh? Kan en bruke vanlig bh uten spiler før dette? Har helst sikkert lest om akkurat dette før, men alt detter ut for tiden! Haha, må være de store puppene som begynner å påvirke
Lillepus84 Skrevet 5. februar 2008 #3173 Skrevet 5. februar 2008 Kanutta: Jeg kan bruke vanlig bh etter 6uker Til helga skal jeg ut, tenkte å finne en litt finere bh uten spiler og push up som jeg kan bruke da
Lillepus84 Skrevet 5. februar 2008 #3174 Skrevet 5. februar 2008 Veroon: hvordan merker man at innleggene ikke har festa seg?
Tinge_Ling Skrevet 5. februar 2008 #3175 Skrevet 5. februar 2008 Takk for svar Huff ja, gikk nesten ut ifra det. Nå har jeg plutselig fått ny jobb, og det er jo selvsagt kjempefint, men de vil jeg skal begynne på mandag, halvannen uke etter operasjonen blir det. Og der er det endel løft tror jeg. Skal møte sjefen nå på torsdag, får snakke med ham om det da. Trenger jo ikke å si til ham hvilken operasjon jeg har hatt Men har nok ikke mulighet til ikke å gjøre noe på 3 uker håper implantatene fester seg slik som de skal.. Ikveld overnatter datteren hos en venninne, så jeg kan slappe helt av og være sjokoladespisende sofagris Var det 6 eller 8 uker en måtte vente før en kunne bruke spilebh? Kan en bruke vanlig bh uten spiler før dette? Har helst sikkert lest om akkurat dette før, men alt detter ut for tiden! Haha, må være de store puppene som begynner å påvirke Jeg brukte spilebh allerede 3 uker etter..men kun når jeg skulle noe spesielt.. Bruker i dag spilebh på dagen, og sportsbh på kvelden/natta..
Lykkelille Skrevet 5. februar 2008 #3176 Skrevet 5. februar 2008 Kanutta: Jeg kan bruke vanlig bh etter 6uker Til helga skal jeg ut, tenkte å finne en litt finere bh uten spiler og push up som jeg kan bruke da Heldige du 6 uker føles lenge til, men gjett om det blir gøy å prøve nytt undertøy når den tiden kommer! Lurer også på hvordan man merker de ikke har festet seg, kankje de føles "løse" der inni? Huff, håper vi slipper det. Tør ikke ta på puppene mine, stryker bare heeelt forsiktig, men har jo ikke følelse i dem!
Lykkelille Skrevet 5. februar 2008 #3177 Skrevet 5. februar 2008 Jeg brukte spilebh allerede 3 uker etter..men kun når jeg skulle noe spesielt.. Bruker i dag spilebh på dagen, og sportsbh på kvelden/natta.. Ok, ja er jo greit å slippe den lekre sportsbh-en med brede stropper, om en skal pynte seg litt ekstra Hvordan er det med push-up? Gleder meg til litt kløft jeg -kun hatt det når jeg ammet
Lillepus84 Skrevet 5. februar 2008 #3178 Skrevet 5. februar 2008 Jeg brukte spilebh allerede 3 uker etter..men kun når jeg skulle noe spesielt.. Bruker i dag spilebh på dagen, og sportsbh på kvelden/natta.. Tror du det går greit da om jeg bruker spilebh noen timer på lørdag? Da er det nesten 5uker siden operasjon. Hvordan er det med arra da ?
Tinge_Ling Skrevet 5. februar 2008 #3179 Skrevet 5. februar 2008 Tror du det går greit da om jeg bruker spilebh noen timer på lørdag? Da er det nesten 5uker siden operasjon. Hvordan er det med arra da ? Det tror jeg går helt greit:) Jeg brukte det på nyttårsaften..å jeg opererte 20 desember.. Så lenge du bytter når du kommer hjem igjen..
Tinge_Ling Skrevet 5. februar 2008 #3180 Skrevet 5. februar 2008 Tror du det går greit da om jeg bruker spilebh noen timer på lørdag? Da er det nesten 5uker siden operasjon. Hvordan er det med arra da ? Regner m du teiper arrene dine ennå? så det skulle ikke være noe problem da. Jeg har ikke fått noe styggere arr av den grunn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå