Saeria Skrevet 3. desember 2005 #221 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Volvat i Tønsberg utfører hvertfall operasjonen, men du må nesten ringe dem for å høre om de tilbyr den type inngrep du ønsker. Se http://www.volvat.no Du kan også forhøre deg på disse stedene som ligger i Oslo: http://www.osloplastikkirurgi.no/ http://www.kveim.no/ Endret 3. desember 2005 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 4. desember 2005 #222 Del Skrevet 4. desember 2005 Hei her er jeg og Begynte å lese hele denne tråden men akk det tok jo så lang tid så jeg baere hoppet til slutten Jeg skrev en tråd som "gjest" på kropp forummet og ba om råd......mange var snille og svarte men så har man jo alltid "the occasional idiot" som måtte ødelegge litt selvom jeg ba folk ta "den diskusjonen" et annet sted Jeg skal opereres men ikke før om en god stund. Skal nemlig fikse magen først. Magen er kjip etter to fødsler og jeg har time 12 januar. Hun ene jeg snakket m der mente at jeg burde vente ihvertfall 3 mnd etter mageoperasjonen m å ta puppene - men at jeg kunne se ann hvordan jeg følte meg. Jeg håper jeg føler meg bra slik at jeg kan ta puppene også før april (Skal nemlig begynne å jobbe igjen etter svangerskapspermisjon i april. Greit å slippe å be om fri til boob job 2 uker ut i ny jobb). Har bestemt meg for Fornebuklinikken til begge opersajonene. Og han jeg var hos heter Pål Schistad tror jeg det var. Noen som har blitt operert av han eller hørt om andre? Ser at endel skriver om Frøyen og Dillerud bare...... Uansett gleder jeg meg....eller gruer meg og da. Gruer meg mest til magen og det er jo en større opersajon også. Så etter den blir vel boob job'en bare barnemat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xina Skrevet 5. desember 2005 #223 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Har bestemt meg for Fornebuklinikken til begge opersajonene. Og han jeg var hos heter Pål Schistad tror jeg det var. Noen som har blitt operert av han eller hørt om andre? Ser at endel skriver om Frøyen og Dillerud bare...... ← Jeg ble operert av Dr. Pål Schistad.Han er utrolig dyktig.De andre legene vet jeg ikke noe om.Du kan føle deg trygg på Fornebuklinikken.De tar så godt vare på deg atte.Der blir du fulgt opp hele veien. Jeg skal selv bort på Fornebuklinikken og Dr. Pål Schistad igjen på nyåret og fettsuge magen/flanker. Endret 5. desember 2005 av Xina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 5. desember 2005 #224 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg ble operert av Dr. Pål Schistad.Han er utrolig dyktig.De andre legene vet jeg ikke noe om.Du kan føle deg trygg på Fornebuklinikken.De tar så godt vare på deg atte.Der blir du fulgt opp hele veien. Jeg skal selv bort på Fornebuklinikken og Dr. Pål Schistad igjen på nyåret og fettsuge magen/flanker. ← Så godt å høre at noen er happy med han! (Jeg fikk se mage-arret til sekretæren da og det så skikkelg bra ut!!) Han så jo super slesk ut da He he...men virket som han hadde peiling....og bla at han sa at du kan ha store,men ikke for store for vi vil jo ikke at det skal se vulgært ut....målet er vel at man ikke skal kunne se m en gang at du er operert...og det syns jeg var beroligende...syns jeg har hørt om så mange "stormannsgale" kirurger Men men...må som sagt ta magen først. Vet ikke hvor mye jeg skal ha i puppene heller. Hadde sett for meg 325ml. Men de er ikke helt like store så jeg regnet med det ble litt mere i den ene enn den andre......(jeg trodde liksom ikke det var så stor forskjell da...samboern har ikke lagt merke til det engang sa han - før jeg påpekte det). Men Scistad sa at jo det var stoooooooooooooooor forskjell (kuult å høre ) og han måtte ta den ene først og bare se hva som passet der også tilpasse den andre så de ble like....men intrykket blir vel rundt 300 tipper jeg...selvom det da kanskje der 280 på ene siden og 340 på andre...... Syns det er litt rart da at han snakket om "såpass stor forskjell i ml når jeg selv mener det nesten ikke synes engang ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. desember 2005 #225 Del Skrevet 6. desember 2005 Han er jo plastikkirurg og har trening i å se sånt. Det som er litt forskjell for oss, er nok større forskjell for han med trente øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 11. desember 2005 Forfatter #226 Del Skrevet 11. desember 2005 Hei her er jeg og Begynte å lese hele denne tråden men akk det tok jo så lang tid så jeg baere hoppet til slutten Jeg skrev en tråd som "gjest" på kropp forummet og ba om råd......mange var snille og svarte men så har man jo alltid "the occasional idiot" som måtte ødelegge litt selvom jeg ba folk ta "den diskusjonen" et annet sted Jeg skal opereres men ikke før om en god stund. Skal nemlig fikse magen først. Magen er kjip etter to fødsler og jeg har time 12 januar. Hun ene jeg snakket m der mente at jeg burde vente ihvertfall 3 mnd etter mageoperasjonen m å ta puppene - men at jeg kunne se ann hvordan jeg følte meg. Jeg håper jeg føler meg bra slik at jeg kan ta puppene også før april (Skal nemlig begynne å jobbe igjen etter svangerskapspermisjon i april. Greit å slippe å be om fri til boob job 2 uker ut i ny jobb). Har bestemt meg for Fornebuklinikken til begge opersajonene. Og han jeg var hos heter Pål Schistad tror jeg det var. Noen som har blitt operert av han eller hørt om andre? Ser at endel skriver om Frøyen og Dillerud bare...... Uansett gleder jeg meg....eller gruer meg og da. Gruer meg mest til magen og det er jo en større opersajon også. Så etter den blir vel boob job'en bare barnemat ← Heisann! Jeg lurer bare på hvorfor du ikke tar begge operasjonene samtidig? Så slipper du å gå gjennom smerter to ganger.. Jeg vet om flere i USA som tar slike operasjoner samtidig, og de er veldig glad for det. Klem, CeeCee! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 13. desember 2005 #227 Del Skrevet 13. desember 2005 Heisann! Jeg lurer bare på hvorfor du ikke tar begge operasjonene samtidig? Så slipper du å gå gjennom smerter to ganger.. Jeg vet om flere i USA som tar slike operasjoner samtidig, og de er veldig glad for det. Klem, CeeCee! ← Det gjøres ikke her i Norge tror jeg. Jeg spurte om det da jeg tok kontakt med dem først men de sa at det var ikke å anbefale. Det var mye bedre for kroppen å kunne komme seg helt....ikke bare blir smertefri men at man "får igjen energien" før man foretår et nytt inngrep. I tillegg er det endel ting man ikke skal gjøre når man "opererer magen" og hvis man i tillegg skal være forsiktig med andre bevegelser pga puppene må man basically ligge i sengen å bli pleiet frisk. Det har ikke noe ønske om og heller ikke mulighet til. Så lenge de anbefaler å gjrøe det separet her så stoler jeg på at de vet best. (Har jo sett på sånne tv program at de gjør masse på en gang men de ligger jo på "rekonvalesens hoteller" i mange uker etterpå med 100 sykepleiere til å passe på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille Skrevet 16. desember 2005 #228 Del Skrevet 16. desember 2005 Ny her på forumet...og det virker som om dette er stedet å poste mitt spørsmål, vet ikke? Vel jeg har for tre dager siden operert inn silikonproteser under brystmuskelen. Det ble slik fordi jeg ikke hadde mye brystvev å skryte av og det ville gjort protesene synlige. Vel. Det ble lagt inn 300 ml og det er vel greit nok. Jeg pendlet mellom 260 og 300 og da mente kirurgen jeg burde gå for 300. Så jeg gjorde det. Rett etter operasjonen føltes det ikke så svært og jeg tenkte at det var fint. Men nå synes jeg at det ser veldig stort ut, altfor stort egentlig. Jeg håper noen i liknende situasjon, med innlegg under brystmuskelen kan fortelle meg at de vil krympe og bli mer hengete etterhvert, for nå føles det som om puppene sitter oppunder haka...noen med erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. desember 2005 #229 Del Skrevet 17. desember 2005 Har ikke erfaring personlig, men det er helt normalt å føle det slik du gjør. Brystene er hovne, og protesene sitter høyt i starten før de synker dit de skal være. Musklene i brystet trenger nemlig noen uker på å "slappe av" etter å ha fått implantater under seg. I løpet av de nærmeste ukene og månedene vil brystenes hevelse avta, musklene slapper mer av, og vips så ser brystene dine kjempeflotte ut. Hvorfor ikke ta turen på www.justbrastimplants.com og se på før og etter bilder som brukerne selv har lagt inn. Der ser du hvordan de så ut rett etter sitt trans-ax/trans auxilliary/armpit inngrep. De fleste vil i førsten se ut som om de har fått puppene flytta opp en etasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille Skrevet 17. desember 2005 #230 Del Skrevet 17. desember 2005 Har ikke erfaring personlig, men det er helt normalt å føle det slik du gjør. Brystene er hovne, og protesene sitter høyt i starten før de synker dit de skal være. Musklene i brystet trenger nemlig noen uker på å "slappe av" etter å ha fått implantater under seg. I løpet av de nærmeste ukene og månedene vil brystenes hevelse avta, musklene slapper mer av, og vips så ser brystene dine kjempeflotte ut. Hvorfor ikke ta turen på www.justbrastimplants.com og se på før og etter bilder som brukerne selv har lagt inn. Der ser du hvordan de så ut rett etter sitt trans-ax/trans auxilliary/armpit inngrep. De fleste vil i førsten se ut som om de har fått puppene flytta opp en etasje. ← Å, tusen takk for svar! Jeg håper du har rett...for akkurat nå er jeg så deppa at jeg gråter ved synet av puppene i speilet. Jeg har vært inne på sidene du linker til og ser at noen blir bedre med tiden...men ikke alle. Jeg er så redd ikke inleggene skal synke....noen sa her inne at de ikke gjør det fordi de sitter under muskelen. Men jeg håper du har rett...håper det så inderlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. desember 2005 #231 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt. Sannsynligheten for at implantatene blir liggende høyt oppe er svært liten. Skulle ønske legene informerte om dette før operasjonen. Da slapp de nyopererte å få sjokk over hvordan puppene ser ut. Gå gjerne på denne siden også og les infoen: http://www.advanced-art.com/Breast-Augmentation-Info.htm Les hvertfall dette fra siden hans: http://www.advanced-art.com/Breast-Aug-Shape.htm Da forstår du nemlig litt bedre hvordan brystene vil utvikle seg i tiden etter operasjonen. Denne siden tilhører en anerkjent og høyst respektert amerikansk plastikkirurg. Han har masse god info. Endret 18. desember 2005 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille Skrevet 18. desember 2005 #232 Del Skrevet 18. desember 2005 Tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt. Sannsynligheten for at implantatene blir liggende høyt oppe er svært liten. Skulle ønske legene informerte om dette før operasjonen. Da slapp de nyopererte å få sjokk over hvordan puppene ser ut. Gå gjerne på denne siden også og les infoen: http://www.advanced-art.com/Breast-Augmentation-Info.htm Les hvertfall dette fra siden hans: http://www.advanced-art.com/Breast-Aug-Shape.htm Da forstår du nemlig litt bedre hvordan brystene vil utvikle seg i tiden etter operasjonen. Denne siden tilhører en anerkjent og høyst respektert amerikansk plastikkirurg. Han har masse god info. ← Tusen takk! Det var betrygende å lese! Veldig bra! Lagt til favoritter og skal saumfares! Utrolig snillt av deg! I dag, og spesiellt etter det du linket til føler jeg meg mye mer optimistisk. De er en anelse for store og høyt oppe... men jeg får ta tiden til hjelp, krysse fingrene og smøre meg med tolmodighet. Alle andre er jo fornøyde etter en tid, så det ville være rart om ikke jeg også ble det. Nok en gang tusen tusen takk! Ingen flere tårer på meg nå...Du reddet sikkert julen for meg og mine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. desember 2005 #233 Del Skrevet 26. desember 2005 Så bra at du føler du kan slappe av nå. Du blir helt sikkert kjempefornøyd med puppene dine til slutt. ha en fortsatt god jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #234 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) ****BAD NEWS******BAD NEWS******BAD NEWS****** Hei alle! Jeg har nå funnet ut at jeg har såkalte Hypertrofiske arr... :0((( Dvs. de er hvite og kan klø, særlig de to første årene, men kløingen avtar etterhvert. Det er egentlig ingen god behandling for disse, utenom å ta en arr revisjon og håpe på det beste (Til dette trenger man en god kirurg som vet akkurat hvordan man skal sy for å unngå at dette skjer igjen.). Det finnes smertefulle injeksjoner man kan ta i arrene, men de hjelper ikke noe særlig. Det er ingen som kan si på forhånd om man vil utvikle slike arr eller ikke, men vær klar over at du kan ende opp med slike arr. Vel, nå har det seg slik at min opprinnelige kirurg ikke vil gjøre dette, og det er ingen andre klinikker som vil ta imot meg fordi jeg har tatt operasjonen et annet sted. Jeg står nå midt mellom barken og veden. Sannsynligvis må jeg utenlands for å få rettet på dette og det gjør meg DRITTFORBANNA, mildt sagt. Jeg ante ikke at det var vanlig praksis at norske kirurger ikke ville "trå på en annens område." Så hva gjør jeg nå? Jeg har ikke råd til å reise utenlands nå, og en arr revisjon i Norge koster ca 2500,-, men hva hjelper det når ingen vil hjelpe??? Jeg kunne tenke meg å røske skikkelig opp i dette teite norske systemet og ønsker at kirurgene skal begynne å fokusere på kundens beste og ikke tenke på at man sårer kollegaer... Buuuhhuuuu! Hva er deres tanker om dette??? Hva om dere ender opp med en eller annen form for komplikasjon og deres egen kirurg nekter å gjøre noe? hva vil dere gjøre da??? Hilsen CeeCee! Endret 2. februar 2006 av CeeCee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. februar 2006 #235 Del Skrevet 3. februar 2006 Nei, uff! Dette var kjedelig. Pokker ta de legene altså. Når din egen ikke vil, så burde det ikke være noe problem for andre å gå inn på hans eller hennes område for å hjelpe. Hvertfall ikke hvis de sitter inne med kunnskapen. Men den lojaliteten ovenfor hverandre i legestanden er nok stor. Har du ringt absolutt alle? Hele landet? Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde fått komplikasjoner. Det tror jeg ikke jeg hadde visst før jeg plutselig var der selv. Lykke til. Håper det ordner seg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 3. februar 2006 Forfatter #236 Del Skrevet 3. februar 2006 Nei, jeg har ikke ringt alle i hele landet. men det må jeg nok gjøre.. Problemet er at jeg må ha en veldig dyktig kirurg.. det fins noen gode krurger her i landet, men jeg må ha en som er bedre enn bare god og plukket ut de klinikkene jeg vet har gode kirurger... jeg bor på vestlandet, så det vil jo være kjipt å måtte reise til f.eks Tromsø for å operere. da kan jeg liksågodt dra til Sverige... Er jo like dyrt! hehe... Lojaliteten blandt kirurgene er på grensen til det latterlige, og går ut over oss som kunder. Vi må begynne å stille mere og større krav og ikke legge oss langflate og bare godta at ting er som de er. Gjør vi det blir det heller aldri bedre! Og skal vi stille større krav, må vi også tilegne oss mer kunnskap. Det er vårt ansvar å ta vare på vår egen helse og velvære. det burde ikke vært lov å nekte noen hjelp på et slikt grunnlag, spør du meg... Godt å få ut litt frustrasjon!! :0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 8. februar 2006 #237 Del Skrevet 8. februar 2006 Huff CeeCee det hørtes ikke noe moro ut. Hvorfor ville ikke den opprinnelige kirurgen fixe det?! Hvor lenge etter operasjon merker man dette? Og er det sånn at man da får det ved hver gang? Dvs hvis min mageoperasjon nå gikk fint....er det sånn at jeg plutselig kan få sånne arr ved min brystoperasjon da??? Det er nå 4 uker siden min mini-mageplastikk og jeg er foreløpig super happy! Arret er blyanstrek tynt og ser ut som det gror kjempe bra - dessuten har jeg ikke hatt vondt et minutt engang! Ett døgn etter operasjonen tok jeg 2 paracet fordi det var litt ømt - bortsett fra det har jeg ikke tatt noe smertestillende og er litt stolt må jeg si! Det var absolutt ikke avskrekkende og jeg har nå time 3 april til brystforstørring også! Gleder meg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. februar 2006 #238 Del Skrevet 8. februar 2006 Har du prøvd professor Salemark? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettina22 Skrevet 8. februar 2006 #239 Del Skrevet 8. februar 2006 Hei, Jeg er en jente som er 22 år gammel, har fulgt litt med på dette forumet en tid og gjort en del undersøkelser selv. Problemet er, jeg har tatt av en del vekt og puppene mine ble mye mye mindre... Har alltid vært glad i å ha store pupper så nå skal jeg få silikon. Nå har jeg en stor C (hadde dobbel D før), er bare 1.65 og 48 kg.. Så nå vil jeg ha så store som mulig. Har pratet med noen leger og hørt med veninner og tenkte å få runde implanter over muskelen. Men er ganske usikker på størrelse, har funnet ut rundt sånn rundt 800 gram. Er det noen her som har noen erfaring om dette, om jeg burde få større eller mindre. Litt sånn fordeler og ulemper med å få så store?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 9. februar 2006 #240 Del Skrevet 9. februar 2006 Bettina - er det virkelig noen lege som vil gi deg så store innlegg??? På Fornuebu var min lege opptatt av at jeg skulle få så store som mulig uten at det så vulgært eller "operert" ut. Jeg er 6 cm høyere enn deg og veier 10 kg mere....og jeg skal ha et sted rundt 300ml. På Fornebuklinikken råder de ikke tynne,unge kvinner til å ta mere enn C eller ma D cup. Rett og slett fordi at om man forsøker å legge inn større innlegg enn det er plass til rikiskerer man å ødelegge nerver og blodårer. (Her kan du kan lese hva de sier om feks Aylar som la inn innlegg på 410ml. http://www.fornebuklinikken.no/cparticle273546-23219.html ) Jeg skal jo også operere meg så det er ikke sånn at jeg er nagativ til silkon - men 800ml må jo "være en spøk". Vil du gå rundt å se ut som en Pamela...eller enda verre??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå