Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Takk Fanny! :)

Nei, det er ikke meg, bare et bilde jeg fant. Synes det var så fint, og på tide med en forandring..

Ja, sommeren er herlig! Skulle bare ønske det var litt finere vær! Har bare vært på stranda 2 dager i år.. :veldigsur: :veldigsur:

Skal reise bort i 16 dager nå, og da blir det vel ikke så mye tid for internett tenker jeg..

Ha en flott sommer!!

klem,

CC!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det gått en uke siden operasjonen. Jeg merker enda litt ubehag om morgenen når jeg vokner i det ene brystet.

Når skal jeg begynne å massere for å unngå kapsling?

Jeg har fått beskjed om å tape arret etter to uker, og la stripsene ligge på til da. Den ytre bandasjen kunne jeg fjerne etter ei uke. Skal jeg da tape over stripsene? For de skulle jo fjernes etter to uker. Det ble litt forvirrende :roll:

Til Lillelovelli: Hvordan går det med deg? Hadde du også bare en ytre bandasje, så strips rett på arret?

Heisann!

Har du glatte implantater? Du må IKKE massere dersom du har ru implantater! De er ru for at de skal feste seg til brystvevet, og hvis du masserer vil de ikke la seg feste.

Jeg begynte å ligge på magen om natten etter ca 2 mnd for å holde kapselen åpen. Jeg var på sjekk etter 7 mnd, og hadde da ingen tegn til hard kapsel :)

Stripsene på arrene skulle jeg ha i 3-6 mnd for å beskytte arret. Jeg hadde dem på i ca 3 1/2 mnd. Du kan kjøpe Micropore på apoteket (IKKE kjøp Scanpore, for den puster ikke godt nok!) Stripsene skal du ha på helt til de nesten har falt av av seg selv. Det kan gå opptil 2 mnd før de begynner å falle av. De skal skiftes så skjeldenst som mulig for å la arret får fred.

Du er nødt til å ringe og spørre din PK (Plastikk Kirurg), for han kjenner best til din operasjon, og alle PK har sine egne preferanser. Og vi her, uansett hvor mye kunnskap vi enn har, er ikke professjonelle, og har ingen medisinsk utdanning. Vi kan bare gi råd, men aldri komme med noen 100% "riktige" svar. Man bør alltid spørre sin PS dersom man er i tvil.

Godt å høre det går bra med deg :):):)

Klem,

CC!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra dagbok du har her, CeeCee! :)

Masse fin informasjon. Har ikke silikon selv men har utrolig lyst på.

Før var jeg veldig usikker og gikk fram og tilbake mellom å ville ha det og ikke ha det for jeg møtte bare masse negative holdninger og kritikk om det. Fikk bare høre at det var stygt og det var ikke det gutter ville ha. Mange mente jeg gjorde for andre og for å få oppmerksomhet og derfor begynte jeg å nøle litt..

Men nå har jeg bestemt meg helt og fult for at jeg vil ha det for MEG.

Jeg bruker 75AA, noe som er altfor lite synes jeg. Har funnet 2 bher i mitt liv i den størrelsen som ikke bare har barnslige motiver på seg eller passer best til små jenter. Det er ofte mange klær som ikke passer og for jeg fyller ingenting ut. :-?

Men for nå blir det bare en drøm tror jeg. Har ikke penger til det.. hvordan fikk resten av dere råd til det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: CocoPuff! Og takk for komplimentene! Jeg prøver å gjøre det så koselig som jeg kan :)

Jeg lånte av typen. Skrev gjeldsbrev og alt det der. Skulle jeg ha pupper, skulle jeg søren meg betale for dem selv! :sjarmor:

En ex av meg tilbød seg å betale for dem da vi var sammen da jeg nevnte at jeg hadde lyst på silikon :o :o :o :o Da ble jeg rett og slett forbanna! :evil: Er ikke akkurat det man vil høre fra typen sin da... Man vil jo helst høre at han synes man er perfekt akkurat slik man er..

Kom gjerne innom igjen! Don't be a stranger! :)

Klem,

CC!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,hei.

Nå har jeg sitte og lest gjennom alle sidene i dagboken din,CeeCee og det var masse intresant lesning. :)

Jeg har fått time på fornebuklinikken nå 29 August..og jeg gleder meg såååååå.

Jeg har ikke vært på konsultasjon,da jeg skulle det rett før oprasjonen.Har sendt bilder via mail og pratet med en lege som ringte meg opp igjen,men det var aldri noe snakk om str.Nå sitter jeg og ser på før og etter bilder.Jeg har løst på så store som mulig,men de skal ikke se unaturlige ut heller.Ønsker vel en C-cup.Er nå en 75B eller 80A.Jeg er 1.68 og 62-65 kg.Noen som har en ide om hvor ca mye jeg må ha? :sjarmor:

Og CeeCee: Jeg hadde blitt veldig glad om det hadde vært plass til meg også på det forumet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Xina!

Klart det er plass til deg og! :0)))

Du er like høy som meg :0) Jeg har 290 og synes det er litt for lite. Har ganske markert hofteben, og veldig smal midje, så litt mer hadde veid opp for det. Skulle gjerne hatt 400gr jeg da. Ja, det kan høres mye ut, men det er det altså ikke. :0)

kanskje 350 hadde vært noe for deg. Du har jo et bra utgangspunkt i opg med at du har A/B cup fra før. Det vil nok gi deg en medium C - full C. :0) Men man kan aldri vite hva resultatet vil bli...

Skal du ha over eller under muskelen, ru eller glatte implantater? Hvor ska snittet tas?

Klem,

CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Xina!

Klart det er plass til deg og! :0)))

Du er like høy som meg :0) Jeg har 290 og synes det er litt for lite. Har ganske markert hofteben, og veldig smal midje, så litt mer hadde veid opp for det. Skulle gjerne hatt 400gr jeg da. Ja, det kan høres mye ut, men det er det altså ikke. :0)

kanskje 350 hadde vært noe for deg. Du har jo et bra utgangspunkt i opg med at du har A/B cup fra før. Det vil nok gi deg en medium C - full C. :0) Men man kan aldri vite hva resultatet vil bli...

Skal du ha over eller under muskelen, ru eller glatte implantater? Hvor ska snittet tas?

Klem,

CeeCee!

Tusen takk for svar CeeCee. :)

Jeg har ikke vært på konsultasjon enda.Skal ha den samme dagen som oprasjonen.Har kun sendt inn bilder og pratet med en lege pr.telefon.Det var da ikke snakk om str og slikt.Det var mere snakk om ting rundt selve oprasjonen.Når jeg pratet med han, så hadde jeg ikke helt bestemt meg heller.Iallefall en skikkelig trivelig lege.

Når det gjelder str,så er jeg så redd for og få for små.Ser det gang på gang her inne at de fleste syns de har tatt for små.Har også to veninner som har gjort det også og de ønsker seg større og de har 300 og 360.

Jeg håper iallefall at jeg har plass til 350,for jeg vil gjærne ha en full C :sjarmor:

På fornebu så legger de innplantatet over muskelen som regel.De gjør det som blir finest på meg fortalte de,men som regel blir de lagt over.Tror det er ru innplantat,men er ikke helt sikker.Hva anbefaler du? Snittet blir under puppen.

Idag er det 1 uke igjen og jeg gleder meg masse. :)

Jeg har lest rundt forbi at man får pencilin før oprasjonen man skal ta.Det har ikke jeg fått beskjed om.Er det blitt glemt eller er det ikke alle som får det?

Har kun fått beskjed om og kjøpe Hibiscrub jeg som jeg skal vaske meg med oprasjonsdagen.

Koz,Xina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar CeeCee. :)

Jeg har ikke vært på konsultasjon enda.Skal ha den samme dagen som oprasjonen.Har kun sendt inn bilder og pratet med en lege pr.telefon.Det var da ikke snakk om str og slikt.Det var mere snakk om ting rundt selve oprasjonen.Når jeg pratet med han, så hadde jeg ikke helt bestemt meg heller.Iallefall en skikkelig trivelig lege.

Når det gjelder str,så er jeg så redd for og få for små.Ser det gang på gang her inne at de fleste syns de har tatt for små.Har også to veninner som har gjort det også og de ønsker seg større og de har 300 og 360.

Jeg håper iallefall at jeg har plass til 350,for jeg vil gjærne ha en full C :sjarmor:

På fornebu så legger de innplantatet over muskelen som regel.De gjør det som blir finest på meg fortalte de,men som regel blir de lagt over.Tror det er ru innplantat,men er ikke helt sikker.Hva anbefaler du? Snittet blir under puppen. 

Idag er det 1 uke igjen og jeg gleder meg masse.  :)

Jeg har lest rundt forbi at man får pencilin før oprasjonen man skal ta.Det har ikke jeg fått beskjed om.Er det blitt glemt eller er det ikke alle som får det?

Har kun fått beskjed om og kjøpe Hibiscrub jeg som jeg skal vaske meg med oprasjonsdagen.

Koz,Xina.

Ja, du skal ha penicillin FØR operasjonen. Du skal ta to tabletter samme dag som du opererer (eller var det dagen før?). Dersom du har spørsmål anbefaler jeg deg å ringe legen og stille de spm. du ennå ikke har fått svar på.

Har du bare snakket med en kirurg? Det kan være lurt å snakke med flere. Dersom jeg hadde visst alt før operasjonen som jeg vet i dag, hadde jeg gått til minst 3 forskjellige. Og jeg hadde ikkje gittt meg før jeg hadde fått det akkurat slik jeg ville ha det. Dersom man forhaster seg gjennom en slik prosess, ender man lett opp skuffet. Ja, jeg drev med research 3 år før operasjonen, men jeg har lært mye mer det siste året enn jeg gjorde på de tre årene tilsammen.

Det smarteste man kan gjøre er å bli medlem av et amerikansk bryst implantat forum. De damene har grisepeiling!! Man lærer så utrolig mye av å lese postene, og "chatte" med andre som har gjennomgått operasjonen før. Desverre fant ikke jeg et slikt forum før etter operasjonen.. Jeg er medlem av et SUPERT forum nå. Alle er kjempekoslige og mange av dem er blitt nære venner av meg.

Jeg vet at det er vanskelig å vente med en slik opersasjon, men å bare bestille time, ta konsultasjon over telefonen, og legge seg under kniven, kan koste deg dyrt. Dersom du ikke blir fornøyd med resultatet og må ta en ny operasjon, vil det jo koste deg dobbelt så mye.

det er også synd å si, men de fleste norske kirurger ligger langt etter... Selv om kirurgen din virker koslig, så vil ike det si at han er en dyktig kirurg... Men sannsynligvis en god forretningsmann. :0)

Jeg prøver ikke å skremme deg fra å operere, men det jeg prøver å si er at man skal ikke ta lett på en slik operasjon og man skal ikke hoppe inn i det. Det er ikke det samme som å farge håret.... Selv om man kanskje har lyst på puppen NÅÅÅÅ, så kan det være lurt å heller utsette det i noen mnd, og få det man virkelig vil ha. Skulle ønske jeg hadde gjort det.

HER er hva jeg irriterer meg over:

1) Arrene mine er ikke pene. De er bulkete og fortsatt veldig store (Ikke tynne streker slik kirurgen min sa. Og det er ett år siden operasjonen) Jeg hadde ikke gått toppløs for å si det sånn...

2) Jeg har rippling pga at jeg har lite brystvev, tynn hud, ru implantater over muskelen. Ikke særlig vakkert dersom jeg tar av noen kilo. Det legen IKKE fortalte var at dersom man fjerner ru implantater tar implantatet med seg en del av brystvevet... ergo, dersom jeg vil skifte implantater ender jeg opp med ENDA mindre brystvev enn før...

3) Jeg synes di er for små....

4) den ene lommen er bittlitt mindre enn den andre. Kan bare ses hvis jeg studerer veldig nøye, men det er irriterende. det gjør at det ene brystet er litt fastere enn det andre.

Dersom du stoler på at du har nok kunnskap, og at du vet hva du vil ha og ikke lar deg overbevise om det motsatte den dagen du skal operere, så mener jeg du skal Go for it!

Husk: Kirurgene i Norge opplyser pasientene sine svært dårlig! Det er opp til deg å tilegne deg nok kunnskap om emnet dersom du vil ta ansvar for din egen helse og velvære.

Husk også: Ikke få pupper for enhver pris!

Håper du ikke tror at jeg prøve å skremme deg, jeg tenker bare på ditt eget beste, og snakker av erfaring og håper andre kan lære av det. Jeg synes det er supert å ha pupper, jeg skulle bare ønske de var akkurat slik jeg ville ha dem første operasjon, og ikke gå og irritere meg over det ene og det andre.

Klem,

CeeCee!

Endret av CeeCee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CeeCee.

Det at jeg vil ha silikonpupper er ikke noe jeg har finne ut på dagen.Dette er noe jeg har ønsket i iallefall 10 år,men har villet vente til jeg har fått de barna jeg skal ha.Noe jeg har nå ;)

Så dette er ikke noe på sparket opplegg som f.eks og gå til frisøren og farge håret.

Grunnen til at jeg valgte Fornebuklinikken er det at jeg kjenner flere som har vært der,som er strålende fornøyd med resultat og de som jobber der og velger derfor og stole på de. :)

Når det gjelder hvordan innplantet skal ligge over eller under,ru,størrelse,anotomiske osv,så har jeg lest sider opp og ned på nettet og pratet meg folk som har lagt inn silikon og det mange forskjellige meninger ute og går der.

Jeg kommer til og gå for og ha innplantatet over brystmuskelen da jeg rir en del på hest og trener.Vil gjærne at brystmuskelen skal fungere som den skal.Anatomisk innlegg kunne jeg ikke tenkt meg,for jeg syns ikke puppene er så fine med slike innlegg.Når det gjelder ru eller glatt innplantat, så vet jeg ikke da det er så mange delte meninger der.

Med tanke på str,så ønsker jeg og ha 350 ml i hver pupp,så sant det lar seg gjøre og det ville jeg tro. :) Jeg skal iallefall ikke ha for små og de skal heller ikke se unatulig store ut.

Jeg skal ha konsultasjonen samme dagen før jeg opererer meg og blir vi ikke enige,eller at jeg i det minste skulle føle meg litt usikker.Ja,da utsetter jeg det.Tro meg!

Jeg ringte klinikken ang. det med pencilin,men da fikk jeg beskjed om at de så ingen hensikt i og ta det føre oprasjonen.

5 dager igjen nå. ;)

Er det et lukket forum som du er på?

Takk for pm.Fant mye lesestoff og bilder. :)

Koz,Xina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Musklene dine vil fungere som de skal uansett plassering av implantatet. Dersom du rir hest er det kanskje en fordel å ha det under muskelen slik at muskelen holder implantatet på plass. Hvis ikke kan de begynne å henge. Ellers må du bruke to sportsBHer når du skal ut og ri. Det er jo en del humping og dumping...

Forumet jeg er på er lukket ja :0)

Klem,

CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Musklene dine vil fungere som de skal uansett plassering av implantatet. Dersom du rir hest er det kanskje en fordel å ha det under muskelen slik at muskelen holder implantatet på plass. Hvis ikke kan de begynne å henge. Ellers må du bruke to sportsBHer når du skal ut og ri. Det er jo en del humping og dumping...

Forumet jeg er på er lukket ja :0)

Klem,

CeeCee!

Hei Igjen.

Dette er hentet fra Fornebuklinikken sine sider.

Over eller under muskelen?

Begge metoder har sine fordeler og ulemper. Vi legger protesen som oftest under brystkjertelen - over muskelen. Dette er den "snilleste" metoden - minst vondt etterpå og minst blødning. Noen ganger må vi legge protesen under muskelen. Dette gjør vi hvis kvinnen er mager og har lite brystvev fra før av - for å få et penere resultat. Det er litt mindre forekomst av hard kapsel , (se punkt 9 Komplikasjoner), hvis innlegget legges under muskelen. Men de kan forskyve seg - oftest oppover - ved bruk av brystmuskelen. Hvis du har en del løs hud, vil ofte innlegg under muskelen gi en unaturlig form på brystet. Hvis du driver idrett der du er avhengig av sterk brystmuskel (vekttrening, håndball, turn, etc..), kan et innlegg under muskelen gjøre denne noe svakere.

Det står her at brystmuskelen kan bli noe svakere hvis jeg legger den under,så da velger jeg og legge den over.Når jeg rir på hest,så er jeg absolutt avhengig av sterk brystmuskel.At jeg må støtte opp puppene mest mulig er jo en selvfølge uansett. :)

Det står også at de kan forsyve seg ved bruk av brystmuskelen hvis de ligger under.

Endret av Xina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Xina!

Her er svaret jeg fikk fra en ekspert på området! Ser ut til at du har gjort leksa di :0))))

(PS = Plastic Surgeon, Transax incision = Snitt i armhulen. inframammary incision = Snitt i brystfolden. Areola incision = Snitt rundt areola, det mørke området rundt brystvorten)

Well, there is much controversey on this, there are a lot of PS's that think it can weaken the pec muscles. That is very interesting that your Norwegian site would state that. Anytime that there is any manipulation of the pec muscles would lead me to believe it could.

I do know that when someone requests complete unders (not partials) that going in the trans-axillary method is better because this method is the one method that doesn't require any cutting of the muscles - with the trans-ax incision the muscles can be lifted up to accommadate the implants.

By going in the inframammary/areola incision it would require the pec muscles to be cut (thus weakening the muscles).

MOST PS's only do *partial unders* -so she needs to make sure that the dr. and her are on the same page. Not all PS do complete unders......so this is something that needs to be addressed.

When PS's speak about unders - it is where only 2/3 of the implant is covered with muscle, and the bottom 1/3 of the implant is supported by tissue (like overs).

Personally speaking since most unders are partials anyway - I would suggest her to get overs because maybe she will not want to see the distortion she can get with unders - and if she is using her pec muscles a lot, then she will get the distortion. But, that is a minor issue to some girls, and some women do not notice it at all.......it really has to do with how strong the muscles are before hand.

Regardless because of the jumping - I would suggest her to wear a good supportive bra anyway - overs or unders.

I think it is more of a personal preference......and she should definitely tell her PS her activities she does on a regular basis, and I am sure she will get the right advise. :)

Hope this helps. :)

Som hun sier er det endel uvisshet omkring dette med over og under og hvilken effekt dette har på bryst muskulaturen.

Og du bør si fra til din kirurg om ridningen.

Er det noe du lurer på, så er det bare å spørre :0))

Klem,

CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, er det plass til meg og? tror ikke jeg vil ta så altfor stor plass jeg

Vil fortelle litt om meg selv. Jeg har vært en evig gjest her lenge, men nå har jeg tatt steget å registrert meg. har lest mye her på nettet lenge og mange av dere har allerede hjulpet meg veldig med mange ting. Jeg er 21 år og tror jeg er ganske jordnær, har vært overvektig i mesteparten av mitt liv. Fikk beskjed av legen å slanke meg/ forandre livstil ellers ville jeg fått store problemer. Idag er jeg 168 og veier 56 kg. jeg bruker bh størrelse 75 a. Ble kjempe trist når jeg fant ut av puppene mine er blitt såå mye mindre. Legen kalte dem for gøy "tomme poser" :ler: Jeg har vært på konsultasjon og legen og jeg er enige om at jeg skal legge inn 280 ml. Dette har jeg plass til siden jeg har så mye løs hud. Jeg skal legge protesen inn under bryst folden. Inneleggen er av silikon og ru overflate og over muskelen. jeg skal ha narkose (siden de ikke tilbyr noe annet) og skal hjem etter 2 1/2 time da henter samboeren min meg og vi reiser hjem til oss som er ca 1 time unna.

Jeg har endel spørsmål, men flere av dere har allerede besvart dem:) kommer ikke på noe mer for øyeblikket, men ikke vær redd for å spørre. gru/gleder meg veldig og operasjonen er i midten av denne uka.

Håper jeg slipper komplikasjoner som det ikke går ann å leve med, men ellers ser jeg positivt på dette. Håper dette vil lette mitt liv littegrann.. orker ikke å gå rundt med 3 stk innlegg i hver + silikon innlegg som jeg har handla på nettet

:grine2:

Jeg har idag rydda og vaska hjemmet vårt. Har skrevet huske/handle lister til i morgen. :) Kjenner det kribler nå..

Idag har vel xina operert seg, lurer på hvordan det går... sender xina masse positive tanker :klem:

Skriver nok mer etter hvert viss det går greit. PS: tusen hjertelig takk for at du finnes CeeCee, uten deg hadde jeg aldri visst så mye om brystoperasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei.

Takk for at du undersøkte det for meg CeeCee.Morro og lese svaret. :)

Da er det iallefall overstått.Det ble 370 over brystmuskelen og det ser veldig bra ut Fyller ut triumph bh'n i 80 C som jeg fikk på klinikken vaffal uten problem. :D Har heller ikke vært noe særlig vondt. Ikke noe og klage over iallefall.Når jeg sitter stille går det helt greit,men akuratt når jeg reiser meg,så kjennes det ut som om jeg har blitt overkjørt av en bil.Skikkelig "støl".De var utrolige greie på Fornebuklinikken og de anbefales på det varmeste.Ble operert av Dr.Scistad (vet ikke om jeg har stavet det riktig men) ;)

Kommer med fyldigere rapport senere.Er i Oslo hos svigerinnen min enda,men skal hjem imorgen.

Masse,masse lykke til imorgen,Holbytla. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det plass til meg og? tror ikke jeg vil ta så altfor stor plass jeg

Vil fortelle litt om meg selv.  Jeg har vært en evig gjest her lenge, men nå har jeg tatt steget å registrert meg. har lest mye her på nettet lenge og mange av dere har allerede hjulpet meg veldig med mange ting. Jeg er 21 år og tror jeg er ganske jordnær, har vært overvektig i mesteparten av mitt liv. Fikk beskjed av legen å slanke meg/ forandre livstil ellers ville jeg fått store problemer. Idag er jeg 168 og veier 56 kg. jeg bruker bh størrelse 75 a. Ble kjempe trist når jeg fant ut av puppene mine er blitt såå mye mindre. Legen kalte dem for gøy "tomme poser" :ler:  Jeg har vært på konsultasjon og legen og jeg er enige om at jeg skal legge inn 280 ml. Dette har jeg plass til siden jeg har så mye løs hud. Jeg skal legge protesen inn under bryst folden. Inneleggen er av silikon og ru overflate og over muskelen.  jeg skal ha narkose (siden de ikke tilbyr noe annet) og skal hjem etter 2 1/2 time da henter samboeren min meg og vi reiser hjem til oss som er ca 1 time unna.

Jeg har endel spørsmål, men flere av dere har allerede besvart dem:) kommer ikke på noe mer for øyeblikket, men ikke vær redd for å spørre. gru/gleder meg veldig og operasjonen er i midten av denne uka.

Håper jeg slipper komplikasjoner som det ikke går ann å leve med, men ellers ser jeg positivt på dette. Håper dette vil lette mitt liv littegrann.. orker ikke å gå rundt med 3 stk innlegg i hver + silikon innlegg som jeg har handla på nettet

  :grine2:

Jeg har idag rydda og vaska hjemmet vårt. Har skrevet huske/handle lister til i morgen.  :) Kjenner det kribler nå..

Idag har vel xina operert seg, lurer på hvordan det går... sender xina masse positive tanker :klem:

Skriver nok mer etter hvert viss det går greit.  PS: tusen hjertelig takk for at du finnes CeeCee, uten deg hadde jeg aldri visst så mye om brystoperasjoner!

Hei!!

Klart det er plass til deg!

Skal skrive mer senere. Må på jobb nå!

Klem,

CeeCee!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,hei.

Takk for at du undersøkte det for meg CeeCee.Morro og lese svaret. :)

Da er det iallefall overstått.Det ble 370 over brystmuskelen og det ser veldig bra ut Fyller ut triumph bh'n i 80 C som jeg fikk på klinikken vaffal uten problem. :D Har heller ikke vært noe særlig vondt. Ikke noe og klage over iallefall.Når jeg sitter stille går det helt greit,men akuratt når jeg reiser meg,så kjennes det ut som om jeg har blitt overkjørt av en bil.Skikkelig "støl".De var utrolige greie på Fornebuklinikken og de anbefales på det varmeste.Ble operert av Dr.Scistad (vet ikke om jeg har stavet det riktig men) ;)

Kommer med fyldigere rapport senere.Er i Oslo hos svigerinnen min enda,men skal hjem imorgen.

Masse,masse lykke til imorgen,Holbytla.  :klem:

GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og velkommen til Boobieville!! WOOHOO!

Skriver mer senere! Må på jobb nå!

Klem,

CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for lykke ønskninger! Jeg blei operert i går tidlig på morgenen, narkose. ( timen ble noe tidligere) Voknet på sykesengen av en uhorvelig smerte. Har aldri kjent noe så vont, skulle tro de hadde glemt å gi meg smertestillende eller noe, frøs fryktelig. Jeg ble så enormt glad da samboeren min kom inn til meg. Da vi skulle gå besvimte jeg nesten, og skalv som et aspeløv

Når jeg kom hjem tok jeg en pinex forte som jeg hadde fått. Etter bittelitt var smertene over for det meste. men jeg har gått skikkelig krombøyd i ryggen igår kveld og idag, føles som om jeg har for liten hud framme nå til å strekke meg helt ut Har dere hatt det slik?

jeg har sittet i en stressless i stua med puter på puter og dyner og pledd. Fantastisk deilig å være ferdig med det. Jeg grudde meg for å sove i sengen for jeg pleier alltid å sove på magen, men jeg bygde opp med masse puter og tok en til tabelett og da sovnet jeg slik. Greidde ikke å reise meg idag og samboeren måtte dra meg i nakke og rygg. Først da jeg satte meg opp, kjente jeg brystsprengen. grusomt. Men jeg er så glad det hele er over!

Igår sa jeg til samboeren min at jeg aldri ville gjøre dette igjen, men idag kunne jeg ha gjort det!

Jeg begynte å gråte igår. var i god form og brukte armene så lite som mulig, men jeg brukte dem så jeg ikke kjente smertene i siden å på brystet. Jeg gikk ned på huk å skulle løfte opp lille Norvald (svart halvoksen kattunge) Jeg greidde ikke dette, uansett hvor mye jeg prøvde! Jeg ble helt i fra meg og begynte å grine. Norvald så på meg med triste øyer å ville opp til meg. men da jeg satte meg nedi stolen hoppet han opp til meg og trøstet litt:)

Jeg skal forresten ned til kotroll idag(?) snodig synes nå jeg siden jeg ble operert i går. Legen sa også at jeg ville være i form til å handle sportsbh, men jeg føler meg ikke i form nok til å gjøre dette nå!

GLEDER MEG ENORMT TIL Å TA AV BANDASJEN IDAG FOR Å SE HVORDAN DE SER FORELØPIG UT:)

SILIKON KLEM FRA HOLBYTLA

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse,Holbytla.

Og takk for gratulasjonen,CeeCee. :D

Her kommer en liten rapport fra dagen og dagene etterpå. :)

Jeg våknet kl 08.00 den morgenen og jeg var nesten irritert for at jeg ikke var nervøs.

Jeg dusjet meg med Hibiscrub,vasket og fønet hår.Kl 08.45 var det klar for avreise.Da bar turen fra Oslo og inn til Fornebuklinikken og da kjente jeg at jeg begynte og bli nervøs.Når vi ankom Fornebuklinikken,så var jeg enda mere nervøs,for da satt jeg og skalv..hehe..

Jeg ble møtt av en skikkelig hyggelig sykepleier som henviste meg til et rom.Der fikk jeg en del info + noen tabeletter jeg skulle ta blandt annet en beroligende...og den trengte jeg da.

Deretter ble jeg lagt inne på en hvilestue.Tok ikke lange tiden før de tabelettene fungerte for jeg ble skikkelig skravlesyk.Jeg skravlet hull i hodet på den stakkers sykepleieren. :ler: og da fantens jeg ikke nervøs.Lå vel der i en times tid,så kom kirurgen min Dr. Pål Schistad.Han var kjempehyggelig han også.Han målte opp med linjal på kryss og tvers.Han foreslo først 320 og da sa jeg at: Da tar jeg 350, for så og si alle angrer på at de ikke tar større.Han sa da: Du kan fint ha 370.Ikke noe problem.Jeg sa også fra om at jeg ønsket ha innlegget over brystmuskelen.Han hadde ikke tenkt og legge under på meg uansett.Det var igrunn ikke så mye info han ga meg for den info'n han kom med har jeg jo alt lest meg frem til på nettet likavel.Noe han skjønte. :)

Jeg ble kjempeglad for at jeg fikk Dr.Schistad, da jeg har hørt mye bra om han.Han var utrolig hyggelig.Det var de alle sammen på Fornebuklinikken.

Så ble jeg lagt inn på orasjons stuen.Der spilte de nydelig musikk og jeg fikk en kanyle i armen.De pratet og vasket meg rundt oprasjons stedet.Så satt det en dame bak meg og smeiket meg på kinnet og jeg sovnet på et blunk.Våknet deretter i sengen og jeg var ferdig.

Oprasjonen tok 45 min.Var ferdig kl 12.00.Jeg kikket ned på puppemne og sa i tåka: Yes,jeg har endelig fått pupper.Jeg var bare så utrolig glad.Jeg sovnet litt igjen.Hadde ikke vondt i hele tatt.Våknet i halv to tiden igjen og da var jeg såååå sulten.Fikk da et varmt rundtstykke med ost.Kjempedeilig.Kl 14.00 pakket jeg bagen,for da var jeg klar for og "hjem".Sykepleieren ringte svigerinnen min og hun hentet meg kl 15.00.Pratet litt med Schistad før jeg reiste.Virket som om han var veldig glad på mine vegne.Han sa de hadde satt inn en prøveprotese på 410,men at de var enige om at 370 passet meg perfekt inne på oprasjons stuen.

Jeg er veldig hoven,så nå har jeg nok en liten D for de er svære.Kommer nok til og gå ned i en full C som jeg ønsket bare hevelsen går litt ned. Jeg er iallefall utrolig fornøyd. ;)

Fikk Trumph Tri Action BH på klinikken jeg,så det hadde jeg egentlig ikke trengt og kjøpe.Kjekt og ha to og bytte på da.

Når jeg kom "hjem" til svigerinnen min ble jeg satt i en "stresless".Tok rett før jeg reiste en Pinex Forte på klinikken.Den ble jeg kvalm av,så det var ikke lenge jeg satt før jeg måtte spy.Ble deretter satt i stolen igjen og der satt jeg hele kvelden.Var kun oppe for og tisse. Gjorde ikke vondt så lenge jeg satt stille,men når jeg reiste meg så kjentes det ut som om jeg hadde blitt overkjørt av en bil.Skikkelig mørbanket.Jeg tok en smertestillende og la meg, våknet en gang,for da måtte jeg opp og tisse.Måtte ha hjelp til og reise meg,så jeg måtte jo vekke svigerinnen min.hehe.Sov resten av natten.

Dag 2 så var jeg også veldig mørbanket og måtte ha hjelp til og reise meg opp.Den dagen satt jeg kun i streslessen.Tok 1 panodil og jeg sov hele natten.

Dag 3,så klarte jeg og reise meg opp fra stolen selv og jeg var mye bedre.Var på kontroll og jeg fikk se puppene uten sports Bh for første gang.Jeg holdt på og gå i golvet for de var jo så svære. :overrasket: Ser jo ikke så svære ut i hele tatt,så lenge jeg har sports-BH på.Til lørdagen skal jeg ta av det ytterste kompresset og la teipen sitte igjen.Neste lørdag skulle jeg ta teipen som sitter over såret.Gruer jeg meg til.Hun sa jeg skulle ta en god dusj og bløyte det opp skikkelig.Deretter skulle den teipen nyttes en gang i uken i 2 mnd.

Jeg reiste også hjem igjen igår.3 timers kjøretur som gikk uten problemer.Hun som kjørte bilen satt og sa AUU for hver hump på mine vegne,så jeg tror det var værst for henne. :ler: Jeg satt litt annspent,så jeg var sliten når jeg kom hjem igjen igår.

Har sovet hele natten inatt også.

Dag 4 alt idag og jeg har det heeelt greit.Ingen smertestillende så langt idag.Klarer lissom ikke reise kroppen helt opp enda.Går som en gammel kjærring sier eldste dattra mi. :ler: Jeg går og holder en del på puppene mine da,men det ervel av helt andre grunner. :sjarmor:

Til nå har dette gått over all forventning.Har ikke hatt betydlige smerter.Iallefall ingenting og bry seg om.

Puppene ser veldig fine ut.Kjenner de blir litt mykere for hver dag.Tenk at nå har får jeg endelig den fulle C skålen jeg har drømt om. :D

Nå gleder jeg meg skikkelig til og gå i butikken og shoppe undertøy. :sjarmor:

Jeg vil også som mange andre anbefale Fornebuklinikken på det varmeste.

CeeCee: Du kjenner vel til Triumph tri action bh'ene? Jeg kjøpte en med hekter forann før oprasjonen som jeg kunne ha og bytte på for jeg så det stod så masse positivt om den her.På klinikken fikk jeg også en Trupmh Tri Action bh,men med hekter bak.Det virker som om denne gir mere støtte enn den med hekter forann.Jeg tenkte bytte over til den med hekter forann når det har gått en uke.Kan jeg ha den med hemper forann, så lenge den ikke gir så mye støtte som den jeg har nå? Den med hemper forann ser mye bedre ut enn den jeg har.

Endret av Xina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtigsvar til Xina fordi jeg skal avgårde snart: Jeg brukte bare de med hekter foran. Er mye enklere å ta på selv og stille stroppene med borrelås.

Såååå glad på dine vegne!!!!!!

Klem

CeeCee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...