Dina Skrevet 19. november 2005 #201 Del Skrevet 19. november 2005 Lånte på huset....!!!| Verdt hver krone... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. november 2005 #202 Del Skrevet 19. november 2005 Luddig. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har nettopp kjøpt oss leilighet, så det er ikke aktuelt å låne mer på den med det første. Vel...jeg finner nok ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibe Skrevet 24. november 2005 #203 Del Skrevet 24. november 2005 Hej - tak for mange gode indlæg og beskrivelser - er en stor hjælp for mig. Jeg er dansk (som I ser/ læser!), men bosat i Norge. Også jeg vil gerne have større bryster og overvejer at blive opereret i foråret, hvor min mand, forhåbentlig, har mere tid til at være hjemme, mens jeg "kommer til hægterne" efter en operation. Af jeres indlæg ser det ud til, at Fornebuklinikken klarer sig godt!! Men også jeg vil prøve et par konsultationer først. Tak CeCe for gode spørgsmål til konsultationen! Jeg er meget i tvivl om størrelsen - læser jo, at man skal gå 2 str. højere op, end forventet. Jeg er 175 cm høj og vejer 65 kg. Jeg har født 3 børn og ammet alle 3 i et år ca., så mine bryster er ret flade nu (80A). Forestiller mig, at en D-skål vil passe flot - eller er der nogen kommentarer til det? Mange hilsner Bibe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 24. november 2005 Forfatter #204 Del Skrevet 24. november 2005 Hej - tak for mange gode indlæg og beskrivelser - er en stor hjælp for mig. Jeg er dansk (som I ser/ læser!), men bosat i Norge. Også jeg vil gerne have større bryster og overvejer at blive opereret i foråret, hvor min mand, forhåbentlig, har mere tid til at være hjemme, mens jeg "kommer til hægterne" efter en operation. Af jeres indlæg ser det ud til, at Fornebuklinikken klarer sig godt!! Men også jeg vil prøve et par konsultationer først. Tak CeCe for gode spørgsmål til konsultationen! Jeg er meget i tvivl om størrelsen - læser jo, at man skal gå 2 str. højere op, end forventet. Jeg er 175 cm høj og vejer 65 kg. Jeg har født 3 børn og ammet alle 3 i et år ca., så mine bryster er ret flade nu (80A). Forestiller mig, at en D-skål vil passe flot - eller er der nogen kommentarer til det? Mange hilsner Bibe. ← til deg Bibe! Jeg tror en D skål vil passe deg utmerket! :0)) Hvis du har flere spørsmål, så er det bare å spørre, så skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan. Hilsen CeeCee! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibe Skrevet 24. november 2005 #205 Del Skrevet 24. november 2005 Tak for hurtigt svar - jo, der er naturligvis mange spørgsmål, der rumsterer i hovedet; men jeg synes, jeg har lært meget ved at læse din dagbog. Der er en del, der er utilfredse med deres ar under brystet, så jeg tænkte, at jeg gerne ville have snittet rundt om brystvorten. Men jeg synes ikke, at der er mange kirurger der skriver, at de snitter der - er der specielle risiko ved det eller er det bare helt YT? CeeCee, du skriver at du sover på maven - kan brysterne holde til "alt muligt"? Jeg mener, du føler ikke, du skal passe på eller lignende? Kan man løbetræne, tage armbøjninger og maveøvelser som før? Er der begrænsninger? Jeg undrer mig over, at mange skriver, at omgangskredsen slet ikke har opdaget, at I har fået nye bryster.....fra en A-skål til en C-skål er der dog et spring! Jeg tænker på operation i marts, så der er lidt tid at spekulere i endnu. På forhånd tak. Mange hilsner Birgitte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. november 2005 #206 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg tar meg den frihet til å svare litt. Omkretsen øker vanligvis ikke. Det er bare selve skålen man trenger en større størrelse. Når man legger inn brystproteser så øker en ikke størrelsen på området under brystene. Omkretsen er jo det målet man har under bysten. Et slags mål på hvor mange cm. det er rundt ribbeina og ryggen. Man vil kunne gjenoppta sitt vanlige liv etter brystforstørrelsen. Man må vente noen uker før man kan begynne å trene. Etter det vil livet bli som før. Jeg mener at det er flere leger i Norge som legger inn via brystvorten. Har du vurdert alle tre metodene som brukes for å legge inn implantatene? Har du vurdert om du ønsker å ha de over eller under brystmuskelen? Vil også tipse om et forum som du også kan benytte deg av. Du må registrere deg for å være med, men det er gjort på en øyeblikk. Her er adressen: http://www.justbreastimplants.com/breast_implant_forum.htm På www.justbreastimplants.com kan du også lære utrolig mye om brystforstørrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibe Skrevet 25. november 2005 #207 Del Skrevet 25. november 2005 Tak for svar - jeg tænkte, at jeg vil lægge over brystmuskelen. Er stadig usikker m.h.t. under brystet eller ved vorten - jeg synes bare, at det er ærgerligt, hvis man ikke kan gå i bikini, fordi der er ar under brystet. Det er der nogle piger, der har skrevet. Tak for linket - jeg vil læse mere derinde. Mange hilsner Birgitte Skulle nogen komme i tanke om gode råd, så skriv endelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. november 2005 #208 Del Skrevet 26. november 2005 Hva med å legge de inn via armhulen? Det er den metoden jeg kommer til å ønske meg. Da blir det ikke noe synlig arr. Jeg velger også, om jeg får, å legge under muskelen. Da er det mindre sjans for at det kapsler seg. Rekonvalesensen er noen dager lengre, men det tror og mener jeg at vil være verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibe Skrevet 26. november 2005 #209 Del Skrevet 26. november 2005 Hej igen - jeg troede, at det ikke er godt under musklen, for så kan man ikke så godt dyrke sport (armbøjning, ridning m.m.)?! Laver de fleste læger også indgreb ved armhulen? Eller er det mere specielt? Tak for din deltagelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. november 2005 #210 Del Skrevet 26. november 2005 Å legge de under muskelen forhindrer ikke å utøve sport. Det eneste som kan skje er at brystet kan se litt annerledes ut når/hvis du flexer brystmusklene. Ikke alle leger utfører snittet i armhulen. Det sies at det er litt mer komplisert. Allikevel er det mange leger som gjør det. I Norge er det en av de nyere metodene for innlegging. Men det betyr ikke at en ikke har kompetanse. Mange leger kan teknikken og kan tilby den prosedyren. I USA er det veldig vanlig å legge inn protesen via armhulen. Det er tross alt det som i ettertid gir penest resultat. Jeg har registrert meg i forumet til justbreastimplants. Det kan jo du også gjøre, så kan du spørre jentene der de samme spørsmålene. Veldig mange av jentene der driver en eller annen form for fysisk aktivitet, og mange har hatt implantatene sine en god stund nå, De burde vite hva de snakker om fordi de har jo førstehåndserfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xina Skrevet 27. november 2005 #211 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Jeg har snittet under brystet og gjorde det i slutten av August.Ser nesten ikke arrene lenger. Hvis man legger innplantatet under brystmuskelen,så kan brystmuskelen bli svekket. Siterer fra fornebuklinikken sine sider. Over eller under muskelen? Begge metoder har sine fordeler og ulemper. Vi legger brystprotesen som oftest under brystkjertelen - over muskelen. Dette er den "snilleste" metoden - minst vondt etterpå og minst blødning. Noen ganger må vi legge protesen under muskelen. Dette gjør vi hvis kvinnen er mager og har lite brystvev fra før av - for å få et penere resultat. Det er litt mindre forekomst av hard kapsel , (se punkt 9 Komplikasjoner), hvis innlegget legges under muskelen. Men de kan forskyve seg - oftest oppover - ved bruk av brystmuskelen. Hvis du har en del løs hud, vil ofte innlegg under muskelen gi en unaturlig form på brystet. Hvis du driver idrett der du er avhengig av sterk brystmuskel (vekttrening, håndball, turn, etc..), kan et innlegg under muskelen gjøre denne noe svakere. Endret 27. november 2005 av Xina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. november 2005 #212 Del Skrevet 27. november 2005 Her er litt mere info ang. over eller under muskelen. http://www.advanced-art.com/Breast-Aug-Over-Under.htm Dr. DeWire er en høyst anerkjent amerikansk kosmetisk kirurg, og på siden jeg linket til over finner du info om de ulike plasseringene samt et diagram hvor man ser en slags oversikt over fordeler/ulemper med de ulike plasseringene. Om en legger under og muskelen blir litt svakere, kan en vel trene den opp igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibe Skrevet 27. november 2005 #213 Del Skrevet 27. november 2005 Tusind tak for jeres indlæg......fedt for dig Xina, at arrene næsten ike ses....frygter jo selv, at mine ar bliver stygge! Vil undersøge mere med armhulen - tak for linket Saeria. Jeg vil også melde mig ind. Hav´ det godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibe Skrevet 27. november 2005 #214 Del Skrevet 27. november 2005 Hej igen - har lige læst dit link Saeria, nu er jeg da helt forvirret og i tvivl. Lægen anbefaler jo, at implantatet skal lægges under brystmuskelen......men Fornebu anbefaler vel nærmest det modsatte? Eller misforstår jeg noget? Hej igen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. november 2005 #215 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Det har vel litt å gjøre med hvor mye erfaring de har på å plassere den under også. I USA, som er et foregangsland når det gjelder plastisk kirurgi, legger de protesen som oftest under. Det er jo mere støtte å hente for selve protesen når den blir lagt slik, og så slipper man å kutte ligamenter som ellers er med på å støtte opp brystvev. Den kirurgen jeg har lyst at skal operere meg, legger protesen under muskelen.Det er den metoden han anbefaler. Han har god erfaring på området, og har ledet plastikkirurgisk avdeling på Haukeland Sykehus. Han er leder der fremdeles, men er ute i permisjon fra den stillingen. Denne klinikken hvor han jobber ligger i Bergen,da. http://www.fms.as Nå er ikke jeg sikker på hvor du bor, men det er flere som jeg kjenner til som er fornøyd med han. Jeg ville hvertfall lagt protesen under muskelen. Du kan jo sende en forespørsel til han og høre om han ville anbefale å legge under muskelen selv om du har ammet. Her ser du et eksempel på en som har ammet, og som har fått protesen lagt under muskelen av Dr. DeWire: http://www.justbreastimplants.com/DeWire/DeWire_set6.htm Det ble virkelig pent,og jeg tror at legen jeg ønsker (Salemark heter han) er i stand til å få et liknende resultat. Når alt kommer til alt, er det du som må veie opp fordelene og ulempene ved de ulike metodene for plassering. Se litt på justbreastimplants sin side, og studer mulige komplikasjoner som bottoming out, rippling, capsular contraction osv. Det viktigste er at du leser deg opp, diskuterer med andre (gjerne på brastimplantforumet i tillegg til her) og suger til deg mest mulig info. Da er du best rustet til å ta et gjennomtenkt valg. Endret 27. november 2005 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibe Skrevet 29. november 2005 #216 Del Skrevet 29. november 2005 Endnu en gang tak for lange og fyldige svar - har du set, at "din" læge kun indopererer saltvandsproteser? (Det er sådan, jeg læser det). Hvad tænker du om det? Jeg synes næsten altid, der bliver skrevet om silikone-indlæg......har faktisk slet ikke overvejet det andet..... Du har ret, det er vigtigt at følge med i debatten. Det vil jeg også gøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. november 2005 #217 Del Skrevet 29. november 2005 Han opererer i hovedsak inn saltvannsproteser, men en kan få silikon om det er det en aller helst vil ha. Jeg er i grunnen fornøyd med at han helst bruker saltvann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibe Skrevet 30. november 2005 #218 Del Skrevet 30. november 2005 Føler mig bare SÅ meget uvidende........hvorfor foretrækker du saltvand? Hvor stor en størrelse vil du gerne have? (Brysterne synes mindre under brystmuskelen + implantatet synes mindre end naturlige bryster). Nå, men jeg læser fra dine gode web-steder. Hav´ det godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. november 2005 #219 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Jeg ønsker saltvann fordi: -Selv om det i utgangspunktet er like trygt med saltvann, så er det mindre omfattende å reparere en saltvanssprotese som er gått lekk i forhold til en silikonprotese. Saltvann absorberes jo av kroppen. Skal man fjerne silikon som har lekket, så må man kanskje fjerne litt omkringliggende vev også. Dessuten er man ikke 100% garantert at legen klarer å fjerne alt. Jeg har sett silikon som har lekket utenfor, og som har blitt sugd opp når legen skulle fjerne det. Det så ikke så lekkert ut. (Dette var da litt eldre type silikon, men dog.) Silikon lekker normalt ikke utenfor arrkapselen som dannes, men allikevel føler JEG at jeg vil føle meg tryggere og mer vel til mote med saltvann. -I USA er det bestemt at det kun skal gis silikon i spesielle tilfeller. Jeg tror at FDA (Food and drug administration) har en grunn til det. Implisitt sier de jo at de ikke er 100% sikre på at silikon er like trygt som saltvann. Jeg ønsker å gå opp to cupstørrelser,og håper det lar seg gjøre. Endret 30. november 2005 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibe Skrevet 3. desember 2005 #220 Del Skrevet 3. desember 2005 Tak endnu engang - jeg bor i Tønsberg - er der et sted her i nærheden, hvor de opererer under musklen, med saltvand, via armhulen??? Det gør de ikke på Fornebu. Det lyder nemlig godt, det du skriver Saeria. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå