Jaktenka Skrevet 5. mars 2018 #38961 Del Skrevet 5. mars 2018 9 timer siden, Tamarari skrev: Jeg tenkte det samme, Jaktenka. Fikk liksom luftbobler under tapen også, så ble veldig skeptisk. Men den har vært sittende en uke på meg likevel uten å falle av eller bli ordentlig løs- bare litt løs i kantene. Og tålt dusjing fint. Bytta i dag, og jeg kjente heldigvis at den satt hardt over arrene da jeg tok de av. Leste på en helseside om arr i dag siden jeg plutselig fikk vondt i arret på høyre side, og igjen sto det at det beste for arr er silikon. Men jeg kommer til å bruke noe papirtape også. Hvert fall når jeg skal være mer i garderober og sånt i sammenheng med trening. Ja var ikke spesielt lekker med denne blåfargen 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koko123 Skrevet 5. mars 2018 #38962 Del Skrevet 5. mars 2018 Noen som har tatt silikon gjennom armhulen som har lyst til å dele erfaringer? Skal operere hos Fornebuklinikken i april, 245 cc gjennom armhulen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5. mars 2018 #38963 Del Skrevet 5. mars 2018 På 3.3.2018 den 21.05, Julie Sophie skrev: Får vel bare innse at det må bli joggebukse på meg... Men eier ikke en genser med zip, så må nok kjøpe dette i forkant Godt å høre at du holder smertene under kontroll. Man tar jo smertestillende for en grunn Oxycontin, er det noe man får på klinikken? Jeg har i hvert fall ikke fått resept på dette, sånn at jeg kan hente det ut i forkant. Håper du føler deg bedre og bedre for hver dag som går, også er jeg spent på dine vegne angående hvordan det ser ut Jeg fikk det utdelt av klinikken ved utskrivelsen etter operasjonen. Fikk ingen resepter på smertestillende, kun Paracet da. Etter at man våkner fra operasjonen, får man en mappe med diverse info og skriv, og på innsiden av forsiden på mappen var det teipet opp et visst antall tabletter av typen OxyContin og OxyNorm. Tror den første var langtidsvirkende (12 timer) og den andre virket i 3-4 timer. Jeg tok den hvite, langtidsvirkende pillen om kvelden før leggetid, sånn at jeg skulle få en lang og god natts søvn uten smerter. De fungerte perfekt, jeg våknet ikke en eneste gang av smerter. Merk at jeg satt i lenestolen i stua, godt innpakket i dyne og oppå et dobbeltbrettet lag med dyne. Har lest mange ganger at det å sove sittende demper hevelser og smerter, og det synes jeg det gjorde for min del. Fikk et brett med 4 OxyContin (de langtidsvirkende) og 8 av OxyNorm (korttidsvirkende), som sagt teipet fast på innsiden av info-mappen. Opererte meg på Aleris Colosseum i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5. mars 2018 #38964 Del Skrevet 5. mars 2018 (endret) 2 uker siden operasjonen Da er det mandag, og i dag er det to uker siden jeg ble operert på Aleris Colosseum (Oslo). Selve brystene og armene fungerer helt fint, og jeg har ingen problemer med de. Setter ren oppvask opp i kjøkkenenskapene uten problemer med å løfte, har ikke merket noe smerter på en ukes tid nå. Det som plager meg, er de forbaskade stikkende, smertene fra brystvortene! De kjennes hypersensitive og "hudløse" ut, som om bh'en gnager dem helt i stykker. Nesten som å være sår etter amming. Smerten i brystvortene er der tjuefire timer i døgnet, uten opphold, og det spiller ingen rolle hva jeg gjør. Så lenge bh'en er på, gjør det vondt. Ikke sånn umenneskelig vondt da, men vondt nok til at jeg er oppmersom på det hele tiden, ikke klarer å overse det. De siste dagene har jeg rett og slett tatt av meg bh'en et par timer på ettermiddagen, for å la brystvortene få hvile og "puste", uten å gnage mot det dødsstramme bh-stoffet. Det letter litt for en stund. Det er jo sports-bh, som er beregnet å skvise brystene godt ned/sammen. Jeg lurer på om det er rett og slett "gnagsår", sammen med press fra implantatene underifra. Brystvortene får press fra to sider altså, under fra implantatene, og over presset fra det stramme stoffet i bh'en. Jeg har ingen andre smerter, hverken i armer eller bryster. Arrene gror, de gjør ikke vondt, kjenner ingen stikninger e.l. derfra, helt fint. Bruker armene som normalt, det går også fint nå, kan ikke kjenne at jeg er brystoperert lenger i armene. Å ta på brystvortene avslører at venstre side fremdeles er nummen, mens høyre side er ikke det. Uansett om venstre er nummen å ta på, er smerten/sårheten der like mye som på høyre side. Teipen jeg bruker er Micropore allergivennlig teip, og den tåler jeg. Får ikke noe utslett etc av den (får det av vanlig plasterlim). Har lest om silikonteip og at det skal være med på å gjøre arrene mindre, men nå har jeg kjøpt to pakker med Micropore kirurgisk teip, og jeg kan like gjerne bruke dem når jeg først har brukt pengene på å kjøpe dem. Arrene får bli som de blir, jeg har ikke helt trua uansett, på at en teip med silikon skal forandre så mye på resultatet. Nå har jeg ikke sjekket brystenes utseende i dag uten bh på, så jeg vet ikke om de har begynt "å droppe" eller ei ennå, men det er kanskje litt tidlig. Skal ta av meg bh'en et par timer i kveld (som egentlig ikke er "lov", den skal sitte på 24/7 iflg. skrivet fra klinikken) for å lufte dem litt, og kan se etter da. Det er en ganske uvirkelig følelse å sitte med 250 grams tyngde i hvert bryst. Uvant fra tidligere, fra mine naturlige, små A-bryst, som ikke hadde noe tyngde overhodet. Nå kjenner jeg det trekker ned, og når jeg går uten bh, er tyngden nesten ubehagelig. Skjønner nå hvorfor de fleste kvinner med normalstore bryst bruker bh i det daglige. Det er jo ubehagelig å ikke gjøre det! :-) Endret 5. mars 2018 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 5. mars 2018 #38965 Del Skrevet 5. mars 2018 8 timer siden, Jaktenka skrev: Ja var ikke spesielt lekker med denne blåfargen 😆 Min teip er beige, så kamuflerer seg godt i huden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 5. mars 2018 #38966 Del Skrevet 5. mars 2018 5 timer siden, Million skrev: Jeg fikk det utdelt av klinikken ved utskrivelsen etter operasjonen. Fikk ingen resepter på smertestillende, kun Paracet da. Etter at man våkner fra operasjonen, får man en mappe med diverse info og skriv, og på innsiden av forsiden på mappen var det teipet opp et visst antall tabletter av typen OxyContin og OxyNorm. Tror den første var langtidsvirkende (12 timer) og den andre virket i 3-4 timer. Jeg tok den hvite, langtidsvirkende pillen om kvelden før leggetid, sånn at jeg skulle få en lang og god natts søvn uten smerter. De fungerte perfekt, jeg våknet ikke en eneste gang av smerter. Merk at jeg satt i lenestolen i stua, godt innpakket i dyne og oppå et dobbeltbrettet lag med dyne. Har lest mange ganger at det å sove sittende demper hevelser og smerter, og det synes jeg det gjorde for min del. Fikk et brett med 4 OxyContin (de langtidsvirkende) og 8 av OxyNorm (korttidsvirkende), som sagt teipet fast på innsiden av info-mappen. Opererte meg på Aleris Colosseum i Oslo. Tusen takk for svar Greit å være så godt forberedt som mulig. Spent på hvilke type smertestillende jeg får, og hvor mange. Føler dette varierer fra klinikk til klinikk. Skal absolutt prøve å sove sittende, i hvert fall med mange puter under meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaktenka Skrevet 5. mars 2018 #38967 Del Skrevet 5. mars 2018 17 minutter siden, Julie Sophie skrev: Min teip er beige, så kamuflerer seg godt i huden Hvor fikk du kjøpt beige silikonteip? ☺ Hvor jeg handla hadde de bare blå 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 5. mars 2018 #38968 Del Skrevet 5. mars 2018 12 minutter siden, Jaktenka skrev: Hvor fikk du kjøpt beige silikonteip? ☺ Hvor jeg handla hadde de bare blå 😝 Kjøpte på Apotek 1 - Mepitac tape 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5. mars 2018 #38969 Del Skrevet 5. mars 2018 2 timer siden, Julie Sophie skrev: Tusen takk for svar Greit å være så godt forberedt som mulig. Spent på hvilke type smertestillende jeg får, og hvor mange. Føler dette varierer fra klinikk til klinikk. Skal absolutt prøve å sove sittende, i hvert fall med mange puter under meg! Det er kjent at å reise seg opp fra liggende stilling kan være ganske smertefullt de første dagene etter operasjonen, særlig hvis man har fått implantatene under muskel. Du vil ikke tro hvor ofte og hvor mye man faktisk BRUKER brystmusklene til daglig, hele tiden, før man kommer i den situasjonen :-) Uansett er det ti ganger lettere å komme seg ut av lenestolen, enn ut av senga. Har du derimot hjelp døgnet rundt, særlig om morgenen når du skal stå opp og ellers hvis du har hvilt i sengen, så kan jo hjelperen skyve deg opp ved å ta tak bakpå ryggen og dytte deg opp. Jeg hadde hjelp, jeg også, hvis jeg trengte det (halvvoksen sønn hjemme), men foretrakk å ikke benytte meg noe særlig av det, og brukte stolen fremfor sengen i starten. Også for å forebygge hevelser og væskeansamling i kroppen. Kjente det litt i brystet når jeg reiste meg fra stolen, men det var ikke så vondt at jeg ikke klarte å gjøre det alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 5. mars 2018 #38970 Del Skrevet 5. mars 2018 8 minutter siden, Million skrev: Det er kjent at å reise seg opp fra liggende stilling kan være ganske smertefullt de første dagene etter operasjonen, særlig hvis man har fått implantatene under muskel. Du vil ikke tro hvor ofte og hvor mye man faktisk BRUKER brystmusklene til daglig, hele tiden, før man kommer i den situasjonen :-) Uansett er det ti ganger lettere å komme seg ut av lenestolen, enn ut av senga. Har du derimot hjelp døgnet rundt, særlig om morgenen når du skal stå opp og ellers hvis du har hvilt i sengen, så kan jo hjelperen skyve deg opp ved å ta tak bakpå ryggen og dytte deg opp. Jeg hadde hjelp, jeg også, hvis jeg trengte det (halvvoksen sønn hjemme), men foretrakk å ikke benytte meg noe særlig av det, og brukte stolen fremfor sengen i starten. Også for å forebygge hevelser og væskeansamling i kroppen. Kjente det litt i brystet når jeg reiste meg fra stolen, men det var ikke så vondt at jeg ikke klarte å gjøre det alene. Har ikke en god lenestol hjemme i leiligheten, men har heldigvis mange gode puter som kan støtte opp ryggen min i sengen. Kommer nok til å slite litt om morgenen med å stå opp, ettersom jeg ikke har en til å hjelpe meg døgnet rundt. Sånn sett har du vært heldig der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelli Skrevet 6. mars 2018 #38971 Del Skrevet 6. mars 2018 Kjenner jeg er så spent på smertene, og hvordan dette blir altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koko123 Skrevet 6. mars 2018 #38972 Del Skrevet 6. mars 2018 Hvor skal du operere Nelli? Mulig du har skrevet det lenger bak, men er så mange forskjellige så klarer ikke følge helt med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelli Skrevet 6. mars 2018 #38973 Del Skrevet 6. mars 2018 1 time siden, koko123 skrev: Hvor skal du operere Nelli? Mulig du har skrevet det lenger bak, men er så mange forskjellige så klarer ikke følge helt med Fornebu Hvor skal du? elller har du operert kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koko123 Skrevet 7. mars 2018 #38974 Del Skrevet 7. mars 2018 13 timer siden, Nelli skrev: Fornebu Hvor skal du? elller har du operert kanskje.. Skal til Fornebu jeg å, operasjon i April. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelli Skrevet 7. mars 2018 #38975 Del Skrevet 7. mars 2018 Akkurat nå, koko123 skrev: Skal til Fornebu jeg å, operasjon i April. Samme her, operasjon i april Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelli Skrevet 7. mars 2018 #38976 Del Skrevet 7. mars 2018 @koko123 Hvem skal operere deg? Hvor mye skal du ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinaKK Skrevet 7. mars 2018 #38977 Del Skrevet 7. mars 2018 masse lykke til imorgen? @Julie Sophie! Deilig å bli ferdig. for meg har dette gått langt over forventet- har vært ute på en liten tur både igår og idag. Har kun litt smerter om natten. Ikke vondt på dagen, bare en pressende følelse over brystet som blir stadig bedre. utseende på brystene er jeg foreløpig ikke så fornøyd med..hehe så håper de endrer seg litt. nå er de høye og står de rett ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koko123 Skrevet 7. mars 2018 #38978 Del Skrevet 7. mars 2018 2 timer siden, Nelli skrev: @koko123 Hvem skal operere deg? Hvor mye skal du ha? Dr. Barstad. 245 cc igjennom armhulen! Gru-gleder meg. Føler at det er altfor lenge til april Du da? Hvor mye skal du legge inn og hva er utgangspunktet ditt? Skal du legge inn med snitt under brystet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 7. mars 2018 #38979 Del Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, KristinaKK skrev: masse lykke til imorgen? @Julie Sophie! Deilig å bli ferdig. for meg har dette gått langt over forventet- har vært ute på en liten tur både igår og idag. Har kun litt smerter om natten. Ikke vondt på dagen, bare en pressende følelse over brystet som blir stadig bedre. utseende på brystene er jeg foreløpig ikke så fornøyd med..hehe så håper de endrer seg litt. nå er de høye og står de rett ut Tusen takk <3 Og ikke minst for at du husket meg! Nå er jeg spent, og gleder meg mye! Så fint å høre at du har hatt det så bra. Krysser fingrene for at jeg er like heldig som deg! Brystene vil nok få sin endelige form veldig snart :-) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superblomst Skrevet 7. mars 2018 #38980 Del Skrevet 7. mars 2018 (endret) On 3/2/2018 at 5:43 PM, Tamarari said: Jeg gjetter at grunnen til at jeg hat fått så korte arr er at jeg har små implantater + ergonomix (disse tillater mindre arr, det har jeg lest på motiva sin side). Jeg tok ergonomixene jeg også! Er du fornøyd så langt? Mine er fremdeles ganske harde, spent på om de noen gang kommer til å kjennes som "ekte" pupper. Det kjipeste for meg nå er at arret under den ene puppen går utenfor folden under puppen, og er synlig i profil. Endret 7. mars 2018 av Superblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå