AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #1 Skrevet 25. november 2017 Lauren Rose tar opp noe viktig her! Det er myndighetene og folkene som bestemmer vi bør være sinte på. Og en ting jeg alltid har lurt på, hvorfor tar Europa imot så mange migranter? Altså hvorfor? Jeg skjønner det ikke. Det bringer ikke noe godt med seg, det ødelegger nasjonene, samholdet, kulturen og setter identiteten vår på prøve. Det blir bevist gang på gang at dette ikke er særlig smart, og prøver man seg på å være kritisk til problemet blir man stemplet som rasist og nazist. Hvem er det egentlig som tjener på dette? Anonymkode: 7c2aa...84d 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #2 Skrevet 25. november 2017 Den godt utdannede og relativt rike middelklassen i Norge vil selvsagt tjene på innvandring. Både i forhold til billigere varer og tjenester med også på utdanningsfronten da barn av denne middelklassen alltid vil ha et forsprang i forhold til barn, og barn av denne gruppen. Anonymkode: bb045...909 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #3 Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den godt utdannede og relativt rike middelklassen i Norge vil selvsagt tjene på innvandring. Både i forhold til billigere varer og tjenester med også på utdanningsfronten da barn av denne middelklassen alltid vil ha et forsprang i forhold til barn, og barn av denne gruppen. Anonymkode: bb045...909 Hæ? Så fordi ungene deres ikke er smarte nok så stemmer foreldrene på partier som er for å ta imot mennesker som er mindre smarte enn deres eget avkom slik at deres eget avkom skal fremstå som smartere? Varer og tjenester blir ikke billigere med innvandring. Alt blir dyrere. Husprisene går opp, skattenivået går opp, velferdstilbudet går ned, det blir flere barn i klasserommene, likevel går ikke lærertallet opp i samme takt, kort sagt alt blir verre. Anonymkode: 7c2aa...84d 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #4 Skrevet 25. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Så fordi ungene deres ikke er smarte nok så stemmer foreldrene på partier som er for å ta imot mennesker som er mindre smarte enn deres eget avkom slik at deres eget avkom skal fremstå som smartere? Varer og tjenester blir ikke billigere med innvandring. Alt blir dyrere. Husprisene går opp, skattenivået går opp, velferdstilbudet går ned, det blir flere barn i klasserommene, likevel går ikke lærertallet opp i samme takt, kort sagt alt blir verre. Anonymkode: 7c2aa...84d Selvfølgelig vil man at barna skal ha alle fortrinn som finnes. Varer og tjenester som ufaglærte og faglærte gjør har blitt kraftig billigere de siste, se bare på håndverkstjenester. Huspriser går opp, men da får man også mer for dem når man selger. Skattenivået går opp, men det har faktisk den øvre middelklassen råd til. Angående skole, de godt utdannede og bemidlede sender da ikke barna til den offentlige skolen, ha!! du har faktisk ikke fulgt med i timen. Anonymkode: bb045...909
debatant Skrevet 25. november 2017 #5 Skrevet 25. november 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lauren Rose tar opp noe viktig her! Det er myndighetene og folkene som bestemmer vi bør være sinte på. Og en ting jeg alltid har lurt på, hvorfor tar Europa imot så mange migranter? Altså hvorfor? Jeg skjønner det ikke. Det bringer ikke noe godt med seg, det ødelegger nasjonene, samholdet, kulturen og setter identiteten vår på prøve. Det blir bevist gang på gang at dette ikke er særlig smart, og prøver man seg på å være kritisk til problemet blir man stemplet som rasist og nazist. Hvem er det egentlig som tjener på dette? Anonymkode: 7c2aa...84d Når Norge kaster sine protestantiske / kristne verdier på døra får vi som fortjent. La muslimene ødelegge hva vi har skapt på 1000 år. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #6 Skrevet 25. november 2017 2 minutter siden, debatant skrev: Når Norge kaster sine protestantiske / kristne verdier på døra får vi som fortjent. La muslimene ødelegge hva vi har skapt på 1000 år. Da er vi jo tilbake på det som er det jeg ville frem til her. Muslimene og andre migranter/innvandrere fra ikke-vestlige land/kall det hva du vil gjør jo bare som alle andre av oss ville gjort. De hører om at "der er det så fint, du får penger, du kan være fri, du kan gjøre det du vil og skape deg et godt liv". Hvem er det som ikke vil ha det? Det er i menneskets natur. Vi kan ikke klandre dem for å ønske dette. Vi bør rette misnøyen vår mot de som gjør dette mulig! Anonymkode: 7c2aa...84d
linsejesus Skrevet 25. november 2017 #7 Skrevet 25. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Varer og tjenester blir ikke billigere med innvandring. Alt blir dyrere. Husprisene går opp, skattenivået går opp, velferdstilbudet går ned, det blir flere barn i klasserommene, likevel går ikke lærertallet opp i samme takt, kort sagt alt blir verre. Anonymkode: 7c2aa...84d Det er ikke innvandrernes skyld at ting blir dyrere, bildet er en del større enn som så. Kaka vår er mer enn stor nok til å dele hvis vi prioriterer riktig. Og jeg synes det virker smålig å klage på en smule redusert standard, som om vi har mer krav på (forholdsvis) luksus enn folk har på beskyttelse. Selvsagt kan vi ikke ta imot alle, og innvandring fører med seg en del problemer, men det blir fundamentalt feil å spørre hva VI skal tjene på det. Det er mennesker i nød som skal tjene på det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #8 Skrevet 25. november 2017 2 minutter siden, linsejesus skrev: Det er ikke innvandrernes skyld at ting blir dyrere, bildet er en del større enn som så. Kaka vår er mer enn stor nok til å dele hvis vi prioriterer riktig. Og jeg synes det virker smålig å klage på en smule redusert standard, som om vi har mer krav på (forholdsvis) luksus enn folk har på beskyttelse. Selvsagt kan vi ikke ta imot alle, og innvandring fører med seg en del problemer, men det blir fundamentalt feil å spørre hva VI skal tjene på det. Det er mennesker i nød som skal tjene på det. Spørsmålet mitt er hvem som tjener på ødeleggelsen av vesten. For å være brutalt ærlig er det egentlig ikke vårt problem at andre deler av verden kjører landet og samfunnet sitt i grøfta. "Vi" har klart å bygge opp en normalt fungerende sivilisasjon, det er ikke vårt problem at andre ikke har klart det samme. De som starter og er med i kriger skal selvfølgelig også "rydde opp" etter seg og hjelpe for å hjelpe sivilbefolkningen som lider, men det er noe som skurrer når kvinner og barn blir igjen i utrygge soner og menn i stridsalder samler inn penger for å søke seg et bedre liv. Jeg er for å ta imot noen få, men da ikke bare menn. Jeg ser det som mer effektivt og naturlig at de hjelpes i trygge nærområder. Der er kulturen og språket og normer relativt like. Anonymkode: 7c2aa...84d
linsejesus Skrevet 25. november 2017 #9 Skrevet 25. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker said: Spørsmålet mitt er hvem som tjener på ødeleggelsen av vesten. For å være brutalt ærlig er det egentlig ikke vårt problem at andre deler av verden kjører landet og samfunnet sitt i grøfta. "Vi" har klart å bygge opp en normalt fungerende sivilisasjon, det er ikke vårt problem at andre ikke har klart det samme. De som starter og er med i kriger skal selvfølgelig også "rydde opp" etter seg og hjelpe for å hjelpe sivilbefolkningen som lider, men det er noe som skurrer når kvinner og barn blir igjen i utrygge soner og menn i stridsalder samler inn penger for å søke seg et bedre liv. Jeg er for å ta imot noen få, men da ikke bare menn. Jeg ser det som mer effektivt og naturlig at de hjelpes i trygge nærområder. Der er kulturen og språket og normer relativt like. Anonymkode: 7c2aa...84d Jeg har ikke bygget opp noe som helst, jeg er bare utrolig heldig som er født i Norge. Jeg er ikke enig i dette skillet mellom oss og dem, som om vi fortjener bedre enn andre fordi vi bor her. Men å ta vare på dette samfunnet er jo en forutsetning for å kunne hjelpe andre, så det må være grenser for innvandring. Og ja, hjelp i nærområdene der det er mulig. 1
linsejesus Skrevet 25. november 2017 #10 Skrevet 25. november 2017 Og så har jo også "vi",altså Vesten, også en del av ansvaret for at Midtøsten er ei suppe av vold og ekstremisme.
debatant Skrevet 25. november 2017 #11 Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, linsejesus skrev: Og så har jo også "vi",altså Vesten, også en del av ansvaret for at Midtøsten er ei suppe av vold og ekstremisme. Når skal Midtøsten t ansvaret for sin egensupe av vold og ekstremisme?
debatant Skrevet 25. november 2017 #12 Skrevet 25. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er vi jo tilbake på det som er det jeg ville frem til her. Muslimene og andre migranter/innvandrere fra ikke-vestlige land/kall det hva du vil gjør jo bare som alle andre av oss ville gjort. De hører om at "der er det så fint, du får penger, du kan være fri, du kan gjøre det du vil og skape deg et godt liv". Hvem er det som ikke vil ha det? Det er i menneskets natur. Vi kan ikke klandre dem for å ønske dette. Vi bør rette misnøyen vår mot de som gjør dette mulig! Anonymkode: 7c2aa...84d Så du mener at snylting er ok. Om de nekter å integrere seg trenger vi dem ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #13 Skrevet 25. november 2017 13 minutter siden, debatant skrev: Så du mener at snylting er ok. Om de nekter å integrere seg trenger vi dem ikke. Nei, jeg mener absolutt ikke at det er ok. Jeg bare påpekte at det er i menneskets natur å ville ønske det beste for seg og sine. Det ville jeg selv også, om Norge hadde vært et ræva sted å bo så ville jeg jo flyttet et annet sted for å få et bedre liv, dersom det var mulig. Det betyr ikke at andre land har en plikt til å godta meg eller forsørge meg. Likevel er det nettopp det de fleste land i Europa gjør nå. De tar imot masse folk som ønsker seg et bedre liv og gir dem økonomisk støtte. Det er ikke riktig. Anonymkode: 7c2aa...84d
linsejesus Skrevet 25. november 2017 #14 Skrevet 25. november 2017 46 minutter siden, debatant said: Når skal Midtøsten t ansvaret for sin egensupe av vold og ekstremisme? Når USA slutter å stelle i stand statskupp og sånt, slik de gjorde i Iran? 1
Nicathv Skrevet 26. november 2017 #15 Skrevet 26. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det egentlig som tjener på dette? Anonymkode: 7c2aa...84d Kapitalister som kan ansette innvandrere for lavere lønn, og dermed presse ned lønna for alle (unntatt den rikeste delen av befolkningen).
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #16 Skrevet 26. november 2017 Det norske folk skal tvinges til å være fleksible, slik at alt blir lagt mest mulig til rette for immigranter og asylsøkere. Anonymkode: 6d0c1...d74
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #17 Skrevet 26. november 2017 11 hours ago, linsejesus said: Det er ikke innvandrernes skyld at ting blir dyrere, bildet er en del større enn som så. Kaka vår er mer enn stor nok til å dele hvis vi prioriterer riktig. Man trenger ikke være så veldig flink i matte for å skjønne at uansett hvor stor kaka er så blir det mindre på hver når man må dele på flere, og det hjelper heller ikke at de nye tar ekstra store biter. Anonymkode: f1b13...e6f
linsejesus Skrevet 26. november 2017 #18 Skrevet 26. november 2017 56 minutter siden, AnonymBruker said: Man trenger ikke være så veldig flink i matte for å skjønne at uansett hvor stor kaka er så blir det mindre på hver når man må dele på flere, og det hjelper heller ikke at de nye tar ekstra store biter. Anonymkode: f1b13...e6f Ja, det blir mindre på hver, men vi har fortsatt fri helsehjelp, gratis skole, stort sett trygge veier, et stort sett fungerende rettsvesen og politi, nav for dem som faller utenfor osv, og det er ekstremt få som må legge seg sultne eller redde for å bli bombet i løpet av natten. Vi har med andre ord svært god råd til å ta imot mange mennesker som ikke har noe av dette. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #19 Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, linsejesus skrev: Ja, det blir mindre på hver, men vi har fortsatt fri helsehjelp, gratis skole, stort sett trygge veier, et stort sett fungerende rettsvesen og politi, nav for dem som faller utenfor osv, og det er ekstremt få som må legge seg sultne eller redde for å bli bombet i løpet av natten. Vi har med andre ord svært god råd til å ta imot mange mennesker som ikke har noe av dette. Vi har det NÅ ja. Hvor lenge tror du det holder? Er det verdt å kjøre et sosialt eksperiment med så fatalt irreversibelt resultat? I Sverige kan ikke brannmannskapene slukke branner uten politieskorte fordi de blir angrepet og kastet stein på. Politibetjenter blir truet og angrepet på privaten. I Tyskland er det nå rekordmange borgere som er hjemløse. Alle de fine byene våre blir visuelt rasert av stygge betongblokker for at vi ikke skal bli overkjørt av lastebiler mens vi prøver å hygge oss i førjulstiden, det hjelper så lite at det er pakket inn med julepapir eller pyntet med blomster. Vi går på tå og venter på det neste angrepet. Det så vi sist for et par dager siden i London, det ble massepanikk utløst av noe som viste seg å være ingenting. Det ble opplyst at politiet i London alltid er i terrorberedskap, tror du det er gratis? Hvorfor skal vi ikke ta vare på våre egne borgere først og fremst? Har vi ikke egentlig nok problemer vi burde ha løst før vi prøver å løse alle andres? For eksempel eldreomsorg, rus- og psykiatri, sykehuskapasitet, medisiner til de som trenger det osv.? Hvorfor skal borgere i eget land bli nedprioritert til fordel for noen som aldri har bidratt, og sannsynligvis heller aldri kommer til å bidra? Anonymkode: 7c2aa...84d 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #20 Skrevet 26. november 2017 Og dette er den nye hverdagen for politifolk i Sverige. Norge kommer nok krypende etter Sverige, det tar bare litt lenger tid... Anonymkode: 6d0c1...d74 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå