Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

I normal syklus (uten medisiner) har jeg EL pp dag 20. Vil menopuren gjøre så el kommer tidligere? Eller kan det være en grunn til at egga mine fortsatt er for små? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.3.2018 den 15.01, Fortunatus skrev:

Hvorfor tiner de embryo i dag? Jeg har bare hatt innsett samme dag som de har tint opp embryoene.

Det kan vel hende de feks skal dyrke embryo mer, gjerne til blastocyst, før de setter inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var der definitivt tilbake til start, dessverre. HCG falt fra 60 til 25. Begynt å blø i dag også. Har hatt noen dager på å forberede meg så kom ikke som et sjokk i dag. Tøft. Trist. Vil i gang igjen. 

Er det mer vanlig det i en ivf- prosess at man mer enn andre som mister, ivrer ette å komme i gang igjen? Føler at jeg er blitt så herdet av alle skuffelsene opp igjennom årene at jeg tar meg tid til å sørge litt over det som er tapt, men likevel raskt begynner å se fremover mot neste forsøk med en stå-på-vilje om at denne gangen skal det gå......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forkortelser jeg ikke skjønner noe av 😂 jeg er igang med første ivf forsøk privat. Gått 4 dager med 400IE puregon, så 2 dager til med puregon samtidig som 2 dager med orgalutran for å unngå eggløsning. Var på ultralyd dag 7 og det hadde ikke skjedd stort. Så tilsatte de 3 dager til med de to medisinene pluss menopur 150IU.. ultralyd nr 2 på mandag. Spennende fremover og gleder meg til mandag. :) mitt problem er lave AMH verdier.. produserer kun 1-2 follikler med egne hormoner.. ønsker alle en god helg ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere med det som er igjen av sprøyter og blandeglass etter stimulering? Er jo et hav av brukte og nye sprøyter. 🙄Apotek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, prøverpåny said:

Hva gjør dere med det som er igjen av sprøyter og blandeglass etter stimulering? Er jo et hav av brukte og nye sprøyter. 🙄Apotek?

Leverte alt til apoteket til destruksjon 

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leverte alt til apoteket til destruksjon 

Anonymkode: d21b5...7d2

Var det jeg også trodde, men det apoteket jeg spurte ville ikke ta i mot.. 👎 Får prøve et annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.03.2018 den 16.35, Mynta skrev:

I normal syklus (uten medisiner) har jeg EL pp dag 20. Vil menopuren gjøre så el kommer tidligere? Eller kan det være en grunn til at egga mine fortsatt er for små? 

Det blir vel litt anderledes med alle disse hormonene vil jeg tro

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2018 den 18.51, Butter skrev:

Da var der definitivt tilbake til start, dessverre. HCG falt fra 60 til 25. Begynt å blø i dag også. Har hatt noen dager på å forberede meg så kom ikke som et sjokk i dag. Tøft. Trist. Vil i gang igjen. 

Er det mer vanlig det i en ivf- prosess at man mer enn andre som mister, ivrer ette å komme i gang igjen? Føler at jeg er blitt så herdet av alle skuffelsene opp igjennom årene at jeg tar meg tid til å sørge litt over det som er tapt, men likevel raskt begynner å se fremover mot neste forsøk med en stå-på-vilje om at denne gangen skal det gå......

Det var trist å høre, Butter. :sukk:Jeg tror nok du har rett i det du sier. Tror man blir ganske mer herdet når man går igjennom den ene ivf prosessen etter den andre uten at det resulterer i noe. Jeg er kun på forsøk nummer 2, men etter å ha prøvd på barn i flere år så er jeg alltid forberedt på det verste. Alle er jo forskjellige, men tror nok mange reagerer slik, for man må jo ha energi til å starte på nytt, og da kan man ikke gå i kjelleren hver gang det ikke funker. Man har jo alltids det håpet om at det skal gå neste gang, er vel det som driver oss videre. :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager til det har gått 14 dager og jeg kan ta en gravidtest. Dette er vårt 2. IVF forsøk. Er så nervøs jeg vet ikke opp ned på meg selv snart. :sukk:Prøver å leve som normalt og ikke tenke på det, men alle i samme situasjon vet jo at det er helt umulig. Er 34 år, så er redd for at tiden skal løpe ifra meg. Fikk ut kun 3 egg både på forsøk 1 og 2. Ingen innsetting på forsøk 1, og kun 1 egg på forsøk 2 som kunne brukes. Håper det var gullegget.  :bond:

Ja det var nå bare et lite hjertesukk en søndagskveld fra meg. :sukk:

Ønsker alle en fin uke, og måtte den bringe flere positive tester. :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med uttaket. 13 egg ut, og uttaket gikk supergreit denne gangen. Bare litt ubehagelig, ikke smertefullt, legen var superflink. Over på 15 minutter. Nå er jeg lettet😊👍 Så gjenstår det å se hvordan det går videre, men akkurat nå venter jeg litt med å tenke på det. 

Mynta, hvordan gikk det på ultralyd i dag? Håper det var gode nyheter! 

Agitha, lykke til! Man trenger jo bare ett gullegg. Og du er jo ikke gammel i det hele tatt! Jeg er 38, fyller 39 til sommeren. Men de sier jeg har gode eggstokker «for alderen» 😉 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2018 den 15.01, Fortunatus skrev:

Hvorfor tiner de embryo i dag? Jeg har bare hatt innsett samme dag som de har tint opp embryoene.

Jeg mente på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget overlevde tiningen og er satt på plass i dag😄 litt mer smertefullt i dag enn sist, da livmoren var så trang😐 Da er det faktisk testdag om 9 dager😱 vi er begge veldig avslappet denne gangen, fordi skuffelsen blir så stor når man tror det går veien også gjør det ikke det! Men men vi får se🙏🏼👊🏼 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.3.2018 den 18.51, Butter skrev:

Da var der definitivt tilbake til start, dessverre. HCG falt fra 60 til 25. Begynt å blø i dag også. Har hatt noen dager på å forberede meg så kom ikke som et sjokk i dag. Tøft. Trist. Vil i gang igjen. 

Er det mer vanlig det i en ivf- prosess at man mer enn andre som mister, ivrer ette å komme i gang igjen? Føler at jeg er blitt så herdet av alle skuffelsene opp igjennom årene at jeg tar meg tid til å sørge litt over det som er tapt, men likevel raskt begynner å se fremover mot neste forsøk med en stå-på-vilje om at denne gangen skal det gå......

Det var utrolig trist. Men det er veldig bra at du ser fremover og er ivrig på å starte. 

Har du noe egg på frys?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Da er jeg ferdig med uttaket. 13 egg ut, og uttaket gikk supergreit denne gangen. Bare litt ubehagelig, ikke smertefullt, legen var superflink. Over på 15 minutter. Nå er jeg lettet😊👍 Så gjenstår det å se hvordan det går videre, men akkurat nå venter jeg litt med å tenke på det. 

Mynta, hvordan gikk det på ultralyd i dag? Håper det var gode nyheter! 

Agitha, lykke til! Man trenger jo bare ett gullegg. Og du er jo ikke gammel i det hele tatt! Jeg er 38, fyller 39 til sommeren. Men de sier jeg har gode eggstokker «for alderen» 😉 

 

13 egg er jo topp, Waldfee. Godt å høre det gikk så bra. :) Neida, jeg er jo egentlig ikke gammel, men har veldig få egg, så derfor jeg føler veldig på tidspresset. Aldri vært gravid, så vet ikke hvordan kroppen takler det, men satser på at den er rå på å være gravid, selv om vi må ha litt hjelp med selve befruktningen. :fnise: Håper du la gullegget du også. Masse lykke til. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Da er jeg ferdig med uttaket. 13 egg ut, og uttaket gikk supergreit denne gangen. Bare litt ubehagelig, ikke smertefullt, legen var superflink. Over på 15 minutter. Nå er jeg lettet😊👍 Så gjenstår det å se hvordan det går videre, men akkurat nå venter jeg litt med å tenke på det. 

Mynta, hvordan gikk det på ultralyd i dag? Håper det var gode nyheter! 

Agitha, lykke til! Man trenger jo bare ett gullegg. Og du er jo ikke gammel i det hele tatt! Jeg er 38, fyller 39 til sommeren. Men de sier jeg har gode eggstokker «for alderen» 😉 

 

Så deilig at uttaket gikk bra🙏🏼 & 13 egg er jo superflott 👏🏼😍😊 når skal du sette inn? 

Dårlig nyheter herifra desverre 😰Fikk beskjed om å avbryte😑😪 er såå skuffa! 

Har ikke snakket med de på klinikken selv da jeg er utilgjengelig for tlf på jobb, men mannen hadde fått beskjed om å øke dosen neste gang🙏🏼 Men han hadde ikke spurt om når vi kan starte opp igjen. 

 

Kan man starte opp med engang eller er det sånn at man må ha pause sykluser?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, Hollymolly skrev:

Egget overlevde tiningen og er satt på plass i dag😄 litt mer smertefullt i dag enn sist, da livmoren var så trang😐 Da er det faktisk testdag om 9 dager😱 vi er begge veldig avslappet denne gangen, fordi skuffelsen blir så stor når man tror det går veien også gjør det ikke det! Men men vi får se🙏🏼👊🏼 

Så bra! :nori: Masse lykke til, blir spennende om 9 dager. :Nikke: Har testdag om 10 dager. Prøver å ta det med ro her også, men litt vanskelig å ikke være spent. Men krysser fingrene for oss begge. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Agitha skrev:

Så bra! :nori: Masse lykke til, blir spennende om 9 dager. :Nikke: Har testdag om 10 dager. Prøver å ta det med ro her også, men litt vanskelig å ikke være spent. Men krysser fingrene for oss begge. :) 

Ja, veldig vanskelig😬 Men masse masse lykke til deg også🙌🏼 Håper dette går veien🙏🏼

Endret av Hollymolly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hollymolly skrev:

Egget overlevde tiningen og er satt på plass i dag😄 litt mer smertefullt i dag enn sist, da livmoren var så trang😐 Da er det faktisk testdag om 9 dager😱 vi er begge veldig avslappet denne gangen, fordi skuffelsen blir så stor når man tror det går veien også gjør det ikke det! Men men vi får se🙏🏼👊🏼 

Masse lykke til!! Krysser fingrene 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Agitha skrev:

13 egg er jo topp, Waldfee. Godt å høre det gikk så bra. :) Neida, jeg er jo egentlig ikke gammel, men har veldig få egg, så derfor jeg føler veldig på tidspresset. Aldri vært gravid, så vet ikke hvordan kroppen takler det, men satser på at den er rå på å være gravid, selv om vi må ha litt hjelp med selve befruktningen. :fnise: Håper du la gullegget du også. Masse lykke til. :) 

Det klarer den nok veldig bra 👍😊 jeg fikk en sønn etter IVF født 2015, om det var vanskelig å bli gravid var svangerskapet ukomplisert og jeg jobbet godt over 100%. Så er ingen sammenheng mellom problem med å bli gravid og hvordan svangerskapet blir, tror jeg. Og tusen takk! 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...