Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når har dere fått mensen ved negativt forsøk? 

Anonymkode: 91f26...b5c

Fikk dagen etter negativ blodprøve.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På alle sånne «symptomtråder» leser jeg at folk hadde murringer i flere dager før positiv test. At det kjentes ut som «dagen før mensen», men at murringene fortsatte helt frem til testdag og at mensen aldri kom. Jeg er i min første runde og har akkurat begynt å kjenne litt menslignende følelser i underlivet. Litt sånn jeg kjenner det den dagen mensen kommer, men er kun på rugedag 8. Mitt spørsmål til dere som har vært gjennom flere runder, har dere hatt dette «symptomet» de gangene det ble negativ test? Altså dager i rutetiden med mensmurringer? Tenker om det bare er lutinusen som gjør det.. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lerkeliten skrev:

På alle sånne «symptomtråder» leser jeg at folk hadde murringer i flere dager før positiv test. At det kjentes ut som «dagen før mensen», men at murringene fortsatte helt frem til testdag og at mensen aldri kom. Jeg er i min første runde og har akkurat begynt å kjenne litt menslignende følelser i underlivet. Litt sånn jeg kjenner det den dagen mensen kommer, men er kun på rugedag 8. Mitt spørsmål til dere som har vært gjennom flere runder, har dere hatt dette «symptomet» de gangene det ble negativ test? Altså dager i rutetiden med mensmurringer? Tenker om det bare er lutinusen som gjør det.. 🤔

Jeg leste også mye rart den første gangen jeg gikk gjennom dette. Men vi er alle forskjellige og symptomer kan både være den enne eller den andre. Jeg hadde også mensensmerter/murringer ganske lenge. Hadde veldig ømmebryster. Men dag 11 forsvant ømmebryster, men hadde murringer fortsatt. Dag 11 hadde jeg også  Negativtest. 

Jeg har lært en ting til neste runde er at man ikke skal kjenne etter og tolke alt som skjer med kroppen. Det som er lurt er å vente til dag 14 og teste seg. 

Masse lykke til og håper du treffer første runden:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lerkeliten skrev:

På alle sånne «symptomtråder» leser jeg at folk hadde murringer i flere dager før positiv test. At det kjentes ut som «dagen før mensen», men at murringene fortsatte helt frem til testdag og at mensen aldri kom. Jeg er i min første runde og har akkurat begynt å kjenne litt menslignende følelser i underlivet. Litt sånn jeg kjenner det den dagen mensen kommer, men er kun på rugedag 8. Mitt spørsmål til dere som har vært gjennom flere runder, har dere hatt dette «symptomet» de gangene det ble negativ test? Altså dager i rutetiden med mensmurringer? Tenker om det bare er lutinusen som gjør det.. 🤔

Tror det varierer veldig. Nå ble jeg gravid på første ivf-forsøk (er 5 uker idag), men har hatt mange runder med pergotime uten å bli gravid. På alle pergotime forsøkene kjente jeg murringer i underlivet i flere dager før mensen kom. Denne gangen kjente jeg egentlig ingenting før jeg testet bortsett fra skikkelige menssmerter forrige fredag (rugedag 9) og trodde løpet var kjørt fordi det var vel omtrent på det tidspunktet jeg forventet mensen. Det forsvant og gikk over i mer stikking i ryggen. Testet positivt nå på mandag (RD 12 med innsett av blastocyst). 

Er det noe jeg har lært meg gjennom alt dettte er det at det faktisk er tilnærmet umulig å tolke kroppens signaler, særlig NPR man går på lutinus. Ømme pupper fikk jeg på RD 2, og det antar jeg må ha vært lutinusen.

har hatt mensensmerter helt siden mandag, men i dag/kveld har jeg vært ordentlig bekymret fordi de ble så sterke. Har skjønt at det også er vanlig, men er så redd for å miste nå som vi endelig har lykkes.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det uttak på oss på onsdag, de sa ingenting om når det blir innsett. Noen som har greid å jobbe dagen etter her? Lurer også på hva mannen har gjort, tatt med prøve hjemmefra eller gjort det på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Wiley said:

Da blir det uttak på oss på onsdag, de sa ingenting om når det blir innsett. Noen som har greid å jobbe dagen etter her? Lurer også på hva mannen har gjort, tatt med prøve hjemmefra eller gjort det på sykehuset?

Vet du ikke om de dyrker i 3 eller 5 dager? Det bør du ha fått vite..

Jeg kunne jobbe dagen etter uttak.

Min leverte sædprøve på sykehuset, følte det ble lettere å time sånn

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Wiley skrev:

Da blir det uttak på oss på onsdag, de sa ingenting om når det blir innsett. Noen som har greid å jobbe dagen etter her? Lurer også på hva mannen har gjort, tatt med prøve hjemmefra eller gjort det på sykehuset?

Jeg var ikke på jobb på uttak,men gikk helt greit dagen etter.

på mitt sykehus ser de an hvor lenge de dyrker.første gangen dyrket de alle til blasocyster,andre gangen satt de inn 3 dagers og dyrket resten til blasocyster.de ringer dagen etter for å fortelle deg hva de kommer til å gjøre med deres og hvordan de utvikler seg.

min mann har tatt med hjemmefra begge gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du ikke om de dyrker i 3 eller 5 dager? Det bør du ha fått vite..

Jeg kunne jobbe dagen etter uttak.

Min leverte sædprøve på sykehuset, følte det ble lettere å time sånn

Anonymkode: d21b5...7d2

Nei, det sa de ikke gitt. Det er offentlig så standarden er vel 3 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tingelling said:

Jeg var ikke på jobb på uttak,men gikk helt greit dagen etter.

på mitt sykehus ser de an hvor lenge de dyrker.første gangen dyrket de alle til blasocyster,andre gangen satt de inn 3 dagers og dyrket resten til blasocyster.de ringer dagen etter for å fortelle deg hva de kommer til å gjøre med deres og hvordan de utvikler seg.

min mann har tatt med hjemmefra begge gangene.

Er det riksen? Uansett hva de gjør er det jo bare å henge med, men alltid greit å være litt forberedt. Vet ikke helt om de prøver å unngå innsett i helgen eller om det overhodet er en faktor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Wiley skrev:

Er det riksen? Uansett hva de gjør er det jo bare å henge med, men alltid greit å være litt forberedt. Vet ikke helt om de prøver å unngå innsett i helgen eller om det overhodet er en faktor. 

Unn.Denne gang de satt inn 3 dagers,var det på en mandag.Men de syntes at den utviklet seg så bra at de bare ville sette inn.Fikk ikke noe bedre svar.Vet at mikrobiologen er på jobb i helgene,men vet ikke om de setter inn.Det har aldri vært problem for vår del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Wiley skrev:

Nei, det sa de ikke gitt. Det er offentlig så standarden er vel 3 dager. 

Vi er også offentlig. De hadde ikke på forhånd gitt oss beskjed om hvor lenge de skulle dyrkes, så var veldig spent. Fikk beskjed på dagen for uttak at innsett var etter fem dager. Et blastocyst ble satt inn og fem gikk på frys. Trodde heller ikke dret offentlige pleide å dyrke til blastocyst, men tror kanskje de er begynt med litt mer individuell vurdering basert på alder, egg-og sædkvalitet samt hvor mange egg de får ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Wiley skrev:

Er det riksen? Uansett hva de gjør er det jo bare å henge med, men alltid greit å være litt forberedt. Vet ikke helt om de prøver å unngå innsett i helgen eller om det overhodet er en faktor. 

Jeg hadde utakk på riksen på en fredag og satt inn på en søndag. :-) jeh kunne ikke jobbe dagen etter for hadde vondt. Men nå havnet jeg jo på sykehuset litt etter med blødning:-) 

Masse lykke til:-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Wiley skrev:

Da blir det uttak på oss på onsdag, de sa ingenting om når det blir innsett. Noen som har greid å jobbe dagen etter her? Lurer også på hva mannen har gjort, tatt med prøve hjemmefra eller gjort det på sykehuset?

Vi er ikke i gang med forsøket enda, men snakket om sædprøven på forsamtalen. Da sa de det var best at mannen fikset den på sykehuset på grunn av avstanden til sykehuset. Den skal ikke være mer enn 1 time gammel når den leveres, og vi bor akkurat i grenseland til denne avstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Butter said:

Vi er også offentlig. De hadde ikke på forhånd gitt oss beskjed om hvor lenge de skulle dyrkes, så var veldig spent. Fikk beskjed på dagen for uttak at innsett var etter fem dager. Et blastocyst ble satt inn og fem gikk på frys. Trodde heller ikke dret offentlige pleide å dyrke til blastocyst, men tror kanskje de er begynt med litt mer individuell vurdering basert på alder, egg-og sædkvalitet samt hvor mange egg de får ut. 

Da får jeg nok beskjed på onsdag hva de gjør, blir spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Juni15 said:

Vi er ikke i gang med forsøket enda, men snakket om sædprøven på forsamtalen. Da sa de det var best at mannen fikset den på sykehuset på grunn av avstanden til sykehuset. Den skal ikke være mer enn 1 time gammel når den leveres, og vi bor akkurat i grenseland til denne avstanden.

Vi bor veldig nærme sykehuset så tiden er ikke noen faktor for oss, mer et komfort spørsmål for samboer. Kan jo være fordeler og ulemper med begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, Wiley skrev:

Da får jeg nok beskjed på onsdag hva de gjør, blir spennende. 

Lykke til 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Wiley skrev:

Vi bor veldig nærme sykehuset så tiden er ikke noen faktor for oss, mer et komfort spørsmål for samboer. Kan jo være fordeler og ulemper med begge deler. 

Vi tok prøven hjemme. For samboeen følte deg ikke komfortabel med og ta den på sykehuset. Er et lite rom som alle går forbi så skjønner de som ikke vill ta den der. Vi fikk beskjed om at det ikke måtte gå over 1.5 t føre den var der. Men det er jo ikke noe problem for dere :-) Må bli litt opp til han men sånn som min ville aldri tatt den på sykehuset:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Wiley skrev:

Da blir det uttak på oss på onsdag, de sa ingenting om når det blir innsett. Noen som har greid å jobbe dagen etter her? Lurer også på hva mannen har gjort, tatt med prøve hjemmefra eller gjort det på sykehuset?

Lykke til! Jeg jobbet dagen etter begge gangene, ikke noe problem. Mannen tok med prøve hjemmefra, han ble mindre stresset av det. Holdt prøveglasset i armhulen på bilturen til sykehuset, den skulle holdes i ca kroppstemperatur ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...