Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

På 11.3.2018 den 20.55, Hollymolly skrev:

 hadde litt stress i apoteket, så bare tok den første og beste. Men burde kanskje tatt den som står 5 dager før mensen.. jeg sier alltid til meg selv at jeg Ikke skal gi opp også gjør jeg så dumt som å teste meg tidlig også blir jeg helt demotivert og faktisk gir opp i hodet! 

Det som er så jævlig er at embryoen var helt perfekt og hvis ikke den fester seg er jeg redd for at den aldri vil.. 

Sender deg noen gode tanker ☺️ ikke gi opp enda! Og uansett: Det kan komme flere fine embryo og mange faktorer spiller inn, det er derfor denne prosessen er så uutholdelig uforutsigbar dessverre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg har opplevd det, hadde en follikel som var for stor og måtte avbryte pluss gå over på større dose progynova neste syklus -  og da kom det ingen follikler og det ble innsett. Så det ga ingen vesentlig utsettelse i mitt tilfelle! Tror heller ikke det er så veldig vanlig at det skjer. 

Takk for svar! I morgen får jeg vite hvordan det har gått med meg, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Sender deg noen gode tanker ☺️ ikke gi opp enda! Og uansett: Det kan komme flere fine embryo og mange faktorer spiller inn, det er derfor denne prosessen er så uutholdelig uforutsigbar dessverre... 

Takk🙏🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet svakt positivt i dag tidlig, dagen før blodprøven så er forsiktig optimistisk men tenker samtidig at det er et stykke til mål. Første gang jeg har fått positiv på test noensinne!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Wiley skrev:

Testet svakt positivt i dag tidlig, dagen før blodprøven så er forsiktig optimistisk men tenker samtidig at det er et stykke til mål. Første gang jeg har fått positiv på test noensinne!

Så bra, ingen ting er bedre enn det:) 

hvilken gravitettest tok du og har du hatt noe symptomer og eventuelt hva? Jeg skal teste meg i morgen, vil ikke ta noe mer test hjemme. Har heller nesten ikke noe symptomer, men usikker om det er fordi det er fryseforsøk med min egen syklus eller fordi jeg ikke er gravid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hollymolly said:

Så bra, ingen ting er bedre enn det:) 

hvilken gravitettest tok du og har du hatt noe symptomer og eventuelt hva? Jeg skal teste meg i morgen, vil ikke ta noe mer test hjemme. Har heller nesten ikke noe symptomer, men usikker om det er fordi det er fryseforsøk med min egen syklus eller fordi jeg ikke er gravid! 

Tok clearblue tidlig, tenkte det var best. 

Har ingen særlige symptomer, hadde mye mer i starten og så forsvant de og da ble jeg ganske negativ. Alt jeg har opplevd kan egentlig tilskrives progesteronen. Litt mens smerter og vondt i ryggen i går, ble veldig varm, har veldig tynn, vannete utflod. Litt stikninger i siden. Alt var mye sterkere de første dagene etter innsett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann. Jeg tenkte at jeg skulle skrive noen ord, og håper dere synes det er greit. I dag er det 1 år siden vi var på vår første konsultasjon for IVF og det er en dag vi alle her inne vet hvordan føles. En dag fylt med spenning og nervøsitet. Spent for at man ENDELIG etter flere år med prøving ser et lys i enden av tunnelen, dette skal hjelpe oss med å få vårt etterlengtede barn og nervøsitet for at dette er vår sjanse til å få vårt ettetlengtede barn, hva om det ikke fungerer. Vel, jeg sitter her og venter vårt etterlengtede barn om bare noen få dager, så det er håp. Selv om IVF var noe av det vanskeligste fysisk sett og tyngste mentalt sett jeg har gått gjennom så har jeg aldri ville vært foruten det. Det hjalp meg til å bli en mamma. Jeg må bare si at dere damer er noen helter. Dette er ikke en lett eller en ideel vei å gå for å oppnå barnedrømmen, men så sterke man blir av det. Både som individ og par. Stå på jenter, dette klarer dere! Vit at dere aldri er alene og jeg heier i bakgrunnen på hver og en av dere. Masse masse lykke til og en stor klem til dere i ventetiden. 

Anonymkode: 3e271...176

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på kontroll og er klar for innsett på fredag😊 nå får jeg bare håpe at de to isklumpene mine overlever opptiningen😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk akkurat å komme hjem fra apoteket med gtesten som skulle brukes i morgen før mensen kom. :grine:

Det var som et enormt slag i ansiktet, for nå har jeg hatt så mye symptomer siste uken at til og med skeptikeren i meg begynte å tro at dette hadde gått vår vei. Men det har det da ikke. Det var jo "bare" forsøk nummer 2, men det har vært så utrolig tøft siste ukene, både mentalt og fysisk, at tanken på å starte på nytt er nesten litt skremmende. Fy f... hvor urettferdig det føles. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2018 den 20.48, Blomst37 skrev:

Jeg satt inn 2 embryo på onsdag. Den ene var veldig bra kvalitet, den andre har delt seg bare i 3. Siden jeg fyller 38 i april, fikk jeg tilbud om å sette inn 2 om jeg ønsker det. Nå er det bare venting til testdagen 19.mars... og den er tøff kjenner jeg. Jeg leter også etter tegn og blir helt gal av den ventingen. Hadde skikkelig menssmerter i to dager nå og blødde neseblod i går😱. 

Ønsker masse lykke til alle dere som går gjennom den tøffe ivf prosessen. Håper virkelig at det går riktig vei for alle oss🙏🏻🤞🏻

Krysser fingrene for deg. Ikke mange dager igjen nå. :) Jeg fikk mensen idag, dagen før testdag. Fy fader hvor fortvilt jeg er akkurat nå. Hadde masse tegn på graviditet, men hadde alltid i bakhodet at det var pga Lutinusen..og dessverre fikk jeg rett denne gangen. Siden mitt bare var delt i to, så var jeg ikke så kjempeoptimistisk, men skuffelsen er jo enorm uansett. :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Livi skrev:

Nå har jeg vært på kontroll og er klar for innsett på fredag😊 nå får jeg bare håpe at de to isklumpene mine overlever opptiningen😊

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Agitha said:

Rakk akkurat å komme hjem fra apoteket med gtesten som skulle brukes i morgen før mensen kom. :grine:

Det var som et enormt slag i ansiktet, for nå har jeg hatt så mye symptomer siste uken at til og med skeptikeren i meg begynte å tro at dette hadde gått vår vei. Men det har det da ikke. Det var jo "bare" forsøk nummer 2, men det har vært så utrolig tøft siste ukene, både mentalt og fysisk, at tanken på å starte på nytt er nesten litt skremmende. Fy f... hvor urettferdig det føles. :sukk:

Uff det var kjedelige saker, har du noe på frys? Så typisk at du allerede hadde kjøpt testen. 

Men det kan jo hende du er enda bedre forberedt mentalt neste runde, man blir jo litt herdet etterhvert :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wiley skrev:

Uff det var kjedelige saker, har du noe på frys? Så typisk at du allerede hadde kjøpt testen. 

Men det kan jo hende du er enda bedre forberedt mentalt neste runde, man blir jo litt herdet etterhvert :/

Nei, ingen på frys. Har veldig få egg, så fikk bare ut 3 egg både på 1. og 2. forsøk. Kun forsøk 2 hvor det ble noe innsett. Så da er det på'n igjen neste syklus regner jeg med. Har ikke økonomi til flere forsøk enn disse 3 som man får dekt, så sitter den ikke neste gang så er vel håpet om barn over for vår del. :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Agitha skrev:

Rakk akkurat å komme hjem fra apoteket med gtesten som skulle brukes i morgen før mensen kom. :grine:

Det var som et enormt slag i ansiktet, for nå har jeg hatt så mye symptomer siste uken at til og med skeptikeren i meg begynte å tro at dette hadde gått vår vei. Men det har det da ikke. Det var jo "bare" forsøk nummer 2, men det har vært så utrolig tøft siste ukene, både mentalt og fysisk, at tanken på å starte på nytt er nesten litt skremmende. Fy f... hvor urettferdig det føles. :sukk:

Å, så leit! Skjønner at det er kjempetungt. Denne prosessen er grusomt tung, dessverre. Og disse symptomene kan være lunefulle. Sender deg en klem ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i sjokk! Fikk satt inn to embryoer forrige tirsdag og tok hcg prøve i dag. Fikk svar nå i kveld at den var på 8. Er det for tidlig å juble? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, HerKommerMummi skrev:

Nå er jeg i sjokk! Fikk satt inn to embryoer forrige tirsdag og tok hcg prøve i dag. Fikk svar nå i kveld at den var på 8. Er det for tidlig å juble? 

Over 5 har jeg hørt er gravid :-) Så ser ut som det er noe på gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.3.2018 den 10.33, Agitha skrev:

Det skulle vært et fasitsvar på det hele; Slik føles det dersom du er gravid, og slik føles det om du ikke er gravid, enkelt og greit. Så hadde man sluppet disse dagene i ren tortur før testdag. :sukk:

Man trenger heldigvis bare det ene gullegget, så blant mange dårlige så kan det alltids være et av bra kvalitet. :)  Men jeg er utrolig skeptisk selv til at det skal bli noe resultat, så skjønner hva du mener. Jeg tørr ikke være optimistisk, det blir så tungt når det går feil vei. Jeg fikk kun 3 egg og 2 befruktet, men bare 1 overlevde. Hadde bare delt seg i 2 da det ble satt inn på dag 3, så har ikke noe kjempeforhåpninger akkurat. Dumt det ikke ble noen på frysfor deg med såpass mange egg da. Da føler man seg litt snytt. :icon_frown:

Menssmertene har avtatt litt, så er redd for at det betyr at jeg snart begynner å blø eller om smertene var festesmerter. Hvor godt kan man egentlig kjenne festesmerter? Kan det være kraftige menssmerter? Huff..skulle ønske det satt et orakel et sted man kunne spørre som hadde alle svarene. :fnise:

Det er vel ikke akkurat et fasitsvar, men hvertfall noe objektivt påviselig utenom en test. Forutsetter imidlertid at du bruker Fitbit eller noe i den duren som måler gjennomsnittlig hvilepuls.

jeg pleier ikke sjekke hvilepulsen min via fitbiten daglig akkurat, men innimellom. La plutselig merke til at hvilepulsen min fra er jevnt tidspunkt hadde steget jevnt og trutt (ca et slag PR minutt i snitt PR dag). Det var vel fom ca 11 dager etter innsett at den begynte å stige, så er jo uansett muligheter for positiv test på det tidspunktet. Den stabiliserte seg på et tidspunkt på ca 13slag mer PR min enn vanlig. Deretter begynte den å falle tilsvarende ifbm aborten.

Er visst veldig vanlig at pulsen stiger med ca 15 slag i minuttet når man er gravid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Agitha skrev:

Rakk akkurat å komme hjem fra apoteket med gtesten som skulle brukes i morgen før mensen kom. :grine:

Det var som et enormt slag i ansiktet, for nå har jeg hatt så mye symptomer siste uken at til og med skeptikeren i meg begynte å tro at dette hadde gått vår vei. Men det har det da ikke. Det var jo "bare" forsøk nummer 2, men det har vært så utrolig tøft siste ukene, både mentalt og fysisk, at tanken på å starte på nytt er nesten litt skremmende. Fy f... hvor urettferdig det føles. :sukk:

Klem fra meg 😥. Den følelsen av urettferdighet over noe du ikke har skyld i selv er ubeskrivelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da viste blodprøven seg å være negativ igjen! Blir man egentlig herda? Føler ikke det altså. Like tungt og kjipt i dag som sist. 

Men jeg klarte å komme meg på jobb og sitter her og prøver å drukne meg i jobb. 

Har en Oppfølgningsamtale beste torsdag, så blir det planlegging av veien videre. Skal høre om de kan sette inn 2 egg, eller jeg skal kreve faktisk🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hollymolly skrev:

Da viste blodprøven seg å være negativ igjen! Blir man egentlig herda? Føler ikke det altså. Like tungt og kjipt i dag som sist. 

Men jeg klarte å komme meg på jobb og sitter her og prøver å drukne meg i jobb. 

Har en Oppfølgningsamtale beste torsdag, så blir det planlegging av veien videre. Skal høre om de kan sette inn 2 egg, eller jeg skal kreve faktisk🙈

Så utrolig trist! Føler virkelig med deg! Sender en varm klem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...