Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Butter said:
 

Endelig kan jeg senke skuldrene mange hakk! Jeg kaldsvetter når jeg er stresset, kaldsvettet i hele dag frem til TUL kl 14 - men stoppet umiddelbart da jeg fikk liv bekreftet. 

TUL viste et embryo på 12,2 mm og et sterkt bankende hjerte ❤️. Er 7+4 idag ❤️.

Til dere andre lykke til videre ❤️

773330BC-0FDE-43DA-A1E5-665D3F971B5D.jpeg

Så utrolig koselig! Gratulerer og masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Butter skrev:
 

Ja, håper virkelig det. Så får du bare prøve å nyte det så godt du kan frem til det. 

Nå skal jeg prøve å slappe mer av og nyte dette....har hatt relativt lite symptomer frem til nå (kun litt småkvalm og ømme pupper), så det har stresset meg. Ikke det at jeg ønsker meg å henge over doskålen, men hadde værr betryggende frem til idag. Men nå skal jeg heller nyte at jeg ikke er skikkelig dårlig - selvom jeg merker at kvalmen har vært litt påtagende de siste dagene,

Hvordan er du i formen? 

Ja, viktig å nyte❤️ Og det er egentlig litt digg og ikke være kvalm. Det er jo helt jævlig når den tiden kommer kan jeg tenke meg. Når jeg har vært kvalm, så har jeg tenk, tenk å føle seg sånn i mange uker😱  Jeg har fortsatt ikke ømme bryster. Men fortsatt mensenmurringer, bitter smak i munnen og veldig trøtt til tider.

Jeg har sluttet å stresse, nå tenker jeg at det er kroppen som bestemmer😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Off har så vondt av deg ❤️❤️ jeg er gravid på frys ❤️ så ikke mist håpet ❤️❤️ ta deg en ordentlig pause nå mot jul og prøv og nyt jula også er du klar for førsøk i januar ❤️

🙏🏻❤️❤️🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomst37 skrev:
 

Hei fine tøffe jenter,

Jeg måtte ta en liten pause😞.  Det har vært mange tøffe dager. Og sliter fortsatt med å forstå hva som har skjedd og hvorfor, spesielt etter så fine forsøk resultater😢. Vært slitsomt og vondt å dra til Riks hver uke og ta ny blodprøve. Hcg verdier sank så sakte denne gangen. Enda vondere var å få den tlf og få bekreftet spontanabort gang på gang 😫😭. Æsj så urettferdig... 

Onsdag forrige uke fikk jeg mens 🧐 Det synes jeg var veldig rart. Den pleiede å komme ca 4-5 etter spontanabort. Sykepleier syntes også det var litt rart men også sa at noen kan få den tidligere. 

Hun har også forklart om fryseforsøk. Har fått plass første uke i januar. Men for å være ærlig, tror ikke på de eggene som er på frys...😞 hvorfor skal de være bra kvalitet når jeg endte i sa nå...Er det noen av dere her som har blitt gravide med frys?

Gratulerer så mye til alle dere som er gravide!❤️👏🏻👌🏻 Nyt og kos dere!

Ohhh kjære deg❤️ Skjønner godt at du trenger pause for å bedarbeide det som har skjedd. Jeg merket det selv at jeg trengte det for noen mnd siden. 

Jeg hadde 2 op frys. Den ene ble jeg ikke gravid på, det andre ble jeg gravid på nå. Så det et fortsatt håp. 

Dr.olga sier at fryse forsøk er veldig bra.  etter å ha blitt herjet med av hormoner, Orgalutran-sprøyter og blødninger etter potensielt omfangsrike og smertefulle egguttakk. Så er det bedre at kroppen hviler og finner den nartulige syklusen før de setter inn et egg igjen. Så de opererer med at de setter heller inn fryst egg enn fersk. Så jeg har trua❤️ Ble selv gravid oå en fryseforsøk, etter 3 runde med IVF fersk og 2 frysefosøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Butter skrev:
 

Endelig kan jeg senke skuldrene mange hakk! Jeg kaldsvetter når jeg er stresset, kaldsvettet i hele dag frem til TUL kl 14 - men stoppet umiddelbart da jeg fikk liv bekreftet. 

TUL viste et embryo på 12,2 mm og et sterkt bankende hjerte ❤️. Er 7+4 idag ❤️.

Til dere andre lykke til videre ❤️

773330BC-0FDE-43DA-A1E5-665D3F971B5D.jpeg

Gratulerer 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne til kontroll i dag, skal fortsette med sprøyter til fredag, så blir det uttak på mandag. Er utrolig spent på hva de får, og veldig nervøs, syns det er så vondt 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

I dag ble jeg tatt tilbake til første antatt termin. Så i dag er jeg 8 uker på vei og bønna mi ha blitt til et foster❤️ ønsker dere alle andre masse lykke til 😃 jeg kommer nok til og følge med litt til på dere men nå er jeg kun hos fast lege ikke noe mere på riksen 😃

IMG_20181031_142130.jpg

Herlig, nydelig syn 😍! Masse masse lykke til videre og takk for alt du har delt og deltakelsen sammen med oss andre her 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Butter skrev:
 

Endelig kan jeg senke skuldrene mange hakk! Jeg kaldsvetter når jeg er stresset, kaldsvettet i hele dag frem til TUL kl 14 - men stoppet umiddelbart da jeg fikk liv bekreftet. 

TUL viste et embryo på 12,2 mm og et sterkt bankende hjerte ❤️. Er 7+4 idag ❤️.

Til dere andre lykke til videre ❤️

773330BC-0FDE-43DA-A1E5-665D3F971B5D.jpeg

Flott, @Butter 💗👍😊! Dette unner jeg deg så veldig mye. Godt at du kan slappe av litt mer nå. Håper du ikke forsvinner helt herfra likevel da, er så hyggelig å ha deg her☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blomst37 skrev:
 

Hei fine tøffe jenter,

Jeg måtte ta en liten pause😞.  Det har vært mange tøffe dager. Og sliter fortsatt med å forstå hva som har skjedd og hvorfor, spesielt etter så fine forsøk resultater😢. Vært slitsomt og vondt å dra til Riks hver uke og ta ny blodprøve. Hcg verdier sank så sakte denne gangen. Enda vondere var å få den tlf og få bekreftet spontanabort gang på gang 😫😭. Æsj så urettferdig... 

Onsdag forrige uke fikk jeg mens 🧐 Det synes jeg var veldig rart. Den pleiede å komme ca 4-5 etter spontanabort. Sykepleier syntes også det var litt rart men også sa at noen kan få den tidligere. 

Hun har også forklart om fryseforsøk. Har fått plass første uke i januar. Men for å være ærlig, tror ikke på de eggene som er på frys...😞 hvorfor skal de være bra kvalitet når jeg endte i sa nå...Er det noen av dere her som har blitt gravide med frys?

Gratulerer så mye til alle dere som er gravide!❤️👏🏻👌🏻 Nyt og kos dere!

Jeg har virkelig ikke ord for hvor urettferdig jeg synes det er at dette siste forsøket ditt gikk søm det gikk! Noen ganger er skjebnen bare for slem!! 😡😡. Godt å ta en pause og la kropp og sinn hvile litt. Men ikke vær pessimistisk med frys, mange blir gravid med det og de vet jo ikke mye om embryo på dag 2. De fryste kan være de beste. Jeg har også blitt gravid med frys, utenfor livmor da men det var vel ikke embryoet sin skyld... ☺️ Så jeg har tro på frys, altså💗👍😊 Stor klem til deg😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, malla1992 skrev:
 

Var inne til kontroll i dag, skal fortsette med sprøyter til fredag, så blir det uttak på mandag. Er utrolig spent på hva de får, og veldig nervøs, syns det er så vondt 🙈

Å, spennende! Som regel går der jo veldig greit - jeg har hatt 4 uttak og 3 veldig greie, bare ett vondt. Så det går sikkert fint! Ønsker deg masse lykke til 🤞🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Blomst37 said:
 

Hei fine tøffe jenter,

Jeg måtte ta en liten pause😞.  Det har vært mange tøffe dager. Og sliter fortsatt med å forstå hva som har skjedd og hvorfor, spesielt etter så fine forsøk resultater😢. Vært slitsomt og vondt å dra til Riks hver uke og ta ny blodprøve. Hcg verdier sank så sakte denne gangen. Enda vondere var å få den tlf og få bekreftet spontanabort gang på gang 😫😭. Æsj så urettferdig... 

Onsdag forrige uke fikk jeg mens 🧐 Det synes jeg var veldig rart. Den pleiede å komme ca 4-5 etter spontanabort. Sykepleier syntes også det var litt rart men også sa at noen kan få den tidligere. 

Hun har også forklart om fryseforsøk. Har fått plass første uke i januar. Men for å være ærlig, tror ikke på de eggene som er på frys...😞 hvorfor skal de være bra kvalitet når jeg endte i sa nå...Er det noen av dere her som har blitt gravide med frys?

Gratulerer så mye til alle dere som er gravide!❤️👏🏻👌🏻 Nyt og kos dere!

Huff, har virkelig vondt av deg, dette er tøffe tak. Tror det gjør både kropp og sjel godt å ta en pause, bruk tiden mot neste forsøk på å ta godt vare på deg selv og gjør ting som bare er for deg. Jeg har ofte tydd til listen min over små oppmuntringer som jeg vanligvis ikke ville unt meg selv når jeg har hatt det litt tungt, små gleder hjelper litt i hverdagen. 

Veldig bra at du får begynt igjen relativt raskt da, det går jo rasende fort frem mot jul nå uansett. 

Fryseforsøk kan jo godt gå veldig bra, ofte så kan de jo ikke se på et embryo hva som ender opp i en frisk baby, selv om ting ser fint ut før innsett så er det jo et ekstremt tidlig stadie av utviklingen. Det var ikke riktig embryo denne gangen, men det kan det fort være neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt satt ut jeg, vi fikk tydelig beskjed om at de bare kom til å sette inn ett, men da jeg lå i stolen fikk jeg plutselig beskjed om at de satte inn to. Altså to blasto. Så da ble det to da, og tre til som de prøver å dyrke videre til i morgen. Er egentlig ikke veldig interessert i tvillinger så nå ble jeg litt ekstra nervøs. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Wiley skrev:
 

Ble litt satt ut jeg, vi fikk tydelig beskjed om at de bare kom til å sette inn ett, men da jeg lå i stolen fikk jeg plutselig beskjed om at de satte inn to. Altså to blasto. Så da ble det to da, og tre til som de prøver å dyrke videre til i morgen. Er egentlig ikke veldig interessert i tvillinger så nå ble jeg litt ekstra nervøs. 

Oj, det var da rart at de ikke ga en heads up om det på forhånd? men spennende da! Blasto og to bør jo gi gode sjanser 🤞🤞🤞 Tvillinger er nok litt slitsomt i babyfasen, og det er noe økt risiko i svangerskapet, men som regel går det jo bra. Og når de blir eldre er det mange fordeler! Håper det sitter for deg denne gangen, enten det blir en eller to 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Waldfee said:
 

Oj, det var da rart at de ikke ga en heads up om det på forhånd? men spennende da! Blasto og to bør jo gi gode sjanser 🤞🤞🤞 Tvillinger er nok litt slitsomt i babyfasen, og det er noe økt risiko i svangerskapet, men som regel går det jo bra. Og når de blir eldre er det mange fordeler! Håper det sitter for deg denne gangen, enten det blir en eller to 👍😊

Ja det var det som ble litt stress der og da, men det går vel sikkert fint uansett. Man må bare henge med i svingene og la det som skjer skje. 

Satser uansett på at vi får noe på frys igjen i morgen og i alle fall en fester seg hele veien. 

Kom også på at jeg ikke fikk med meg lege erklæring til Helfo, det må man vel ha etter hvert innsett på fryseforsøk også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wiley skrev:
 

Ble litt satt ut jeg, vi fikk tydelig beskjed om at de bare kom til å sette inn ett, men da jeg lå i stolen fikk jeg plutselig beskjed om at de satte inn to. Altså to blasto. Så da ble det to da, og tre til som de prøver å dyrke videre til i morgen. Er egentlig ikke veldig interessert i tvillinger så nå ble jeg litt ekstra nervøs. 

Oi oi. Blir jo bedre sjanser da, men høres litt rart ut at det ikke er avklart først. Du får uansett ha lykke til, tvillinger eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Hollymolly skrev:
 

Ja, viktig å nyte❤️ Og det er egentlig litt digg og ikke være kvalm. Det er jo helt jævlig når den tiden kommer kan jeg tenke meg. Når jeg har vært kvalm, så har jeg tenk, tenk å føle seg sånn i mange uker😱  Jeg har fortsatt ikke ømme bryster. Men fortsatt mensenmurringer, bitter smak i munnen og veldig trøtt til tider.

Jeg har sluttet å stresse, nå tenker jeg at det er kroppen som bestemmer😅

Nei, de fleste gravidsymptomer er jo egentlig ikke noe særlig å trakte etter. Omgangssyken i to dager er jo grusomt. Men før man har sett liv er det liksom det som er en bekreftelse på at noe skjer der inne. Selvom alt selvfølgelig kan stå bra til selvom man kjenner lite. 

Kvalmen har vært til tiltagende de siste tre dagene, sånn etter jeg gikk inn i uke åtte. Men er enda ikke verre enn at jeg fungerer greit på jobb og i hverdagen. 

Godt å høre at du har sluttet å stresse ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Waldfee skrev:
 

Flott, @Butter 💗👍😊! Dette unner jeg deg så veldig mye. Godt at du kan slappe av litt mer nå. Håper du ikke forsvinner helt herfra likevel da, er så hyggelig å ha deg her☺️ 

Tuuusen takk ❤️😄. Det føles enda helt uvirkelig. Klarer liksom ikke helt ta det innover meg 😄, men jeg koser meg. 

Forsvinner nok ikke helt herfra, er jo fortsatt nysgjerrig på hvordan det går med dere. Du skal jo snart i gang nå har jeg skjønt. Unner virkelig deg også et lite mirakel nå, du som har vært igjennom den laaaange nedreguleringsperioden. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Blomst37 skrev:
 

Hei fine tøffe jenter,

Jeg måtte ta en liten pause😞.  Det har vært mange tøffe dager. Og sliter fortsatt med å forstå hva som har skjedd og hvorfor, spesielt etter så fine forsøk resultater😢. Vært slitsomt og vondt å dra til Riks hver uke og ta ny blodprøve. Hcg verdier sank så sakte denne gangen. Enda vondere var å få den tlf og få bekreftet spontanabort gang på gang 😫😭. Æsj så urettferdig... 

Onsdag forrige uke fikk jeg mens 🧐 Det synes jeg var veldig rart. Den pleiede å komme ca 4-5 etter spontanabort. Sykepleier syntes også det var litt rart men også sa at noen kan få den tidligere. 

Hun har også forklart om fryseforsøk. Har fått plass første uke i januar. Men for å være ærlig, tror ikke på de eggene som er på frys...😞 hvorfor skal de være bra kvalitet når jeg endte i sa nå...Er det noen av dere her som har blitt gravide med frys?

Gratulerer så mye til alle dere som er gravide!❤️👏🏻👌🏻 Nyt og kos dere!

Uff, det er vondt å høre. Skjønner godt du trengte en liten pause. 

Jeg hadde ferskforsøk i vinter. Ble gravid, men mistet et sted i slutten av uke fem/begynnelsen av uke 6. Fikk fem på frys. Et av de ble satt inn i august, men endte i et negativt forsøk. Da jeg skulle sette inn i september var jeg negativ. De to beste blastoene var liksom brukt opp og endte i SA og ingenting. Hadde lite tro på de fire gjenværende. Men så er der veldig mye de ikke kan se, selv på blastocyststadiet. I tillegg kommer andre forhold, som livmorslimhinnen osv som kan påvirke utfallet. Nå var jeg på TUL i går og fikk se en liten krabat på 12,2mm og et fint hjerte, 7+4. - og det med den lille eskimoen jeg hadde liten tro på (nå vet jeg selvfølgelig ikke hvordan det går videre, men oddsene er nå over 90 %). Jeg skjønner imidlertid godt at du er negativ, det var jo jeg også, men det kan være at der skjuler seg en liten skatt på frys ❤️.

Hvor mange ganger har du mistet forresten? Vet det er liten trøst, men om du mister tre ganger på rad med samme partner har dere jo krav på mer utredning. Da kan det jo hende at de avdekker noe som er enkelt å fikse og kan hjelpe.

Jeg ønsker deg alt godt videre ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Off har så vondt av deg ❤️❤️ jeg er gravid på frys ❤️ så ikke mist håpet ❤️❤️ ta deg en ordentlig pause nå mot jul og prøv og nyt jula også er du klar for førsøk i januar ❤️

Tusen takk❤️🙏🏻 Ja blir godt å gjøre noe hyggelig nå. Jeg elsker jul☺️ Så gleder meg masse til å pynte huset snart.

Ok. Da er det litt håp at kanskje vi lykkes med frys🤞🏻🙏🏻. Masse lykke til med graviditeten😍❤️ Nyt og kos deg! Så fortjent ❤️ Stor klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...