AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #2741 Del Skrevet 6. august 2018 Hei! Får jeg lov til å være med her? Jeg har en historie med 8 aborter. Har et barn som var meget etterlengtet. Hun kom med crinone og albyl el. Har lest litt hos dere og kan virkelig anbefale crinone og albyl e til dere som ikke har noen grunn til hvorfor dere mister. Jeg fikk heller aldri noen grunn men tror ganske sterkt at embryo ikke får næring og at det må blodfortynnende til. Har blitt gravid etterpå igjen, men da var det bo og exu som var grunnen så medisiner ville ikke hjulpet uansett. Nå har. I mistet på flere måter og ble meldt inn til ivf. Var til samtale i juli. Ble fortalt at det er lang ventetid. Følte oss rolige mwd det for jeg har egentlig ikke lyst til å gjennomgå den prosessen. Tenkte at da kan vi jo prøve noen måneder til på egenhånd. Så ringte dem forrige uke - jeg var prioritet Og skal starte med nesespray om to uker. To uker! Det gikk fort. Nå sitter jeg mwd så mange tanker. Jeg vil jo ikke takke nei for jeg vil klare dette og få sen oppfølgingen. Men jeg vet ikke helt hva jeg går til. Fått lite informasjon. Redd for bivirkninger og smerter. Høres skummelt ut med egguthenting. Hører at det er veldig vondt. I tillegg koster jo dette mye penger. Må spørre dere: fra nesespray start - hvor lang tid går det til de setter inn egg og man kan bli gravid? Nå har jeg en el før nesespray start og har jo lyat til å prøve selv, men burdte kanskje ikke det? Og hva med pris? Hvor mye betalte dere? Hva får man igjen? Jeg håper jeg dår litt mer informasjon etterhvert. Følger gjerne med her inne også og tar imot råd Anonymkode: 944fd...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #2742 Del Skrevet 6. august 2018 Hei! Får jeg lov til å være med her? Jeg har en historie med 8 aborter. Har et barn som var meget etterlengtet. Hun kom med crinone og albyl el. Har lest litt hos dere og kan virkelig anbefale crinone og albyl e til dere som ikke har noen grunn til hvorfor dere mister. Jeg fikk heller aldri noen grunn men tror ganske sterkt at embryo ikke får næring og at det må blodfortynnende til. Har blitt gravid etterpå igjen, men da var det bo og exu som var grunnen så medisiner ville ikke hjulpet uansett. Nå har. I mistet på flere måter og ble meldt inn til ivf. Var til samtale i juli. Ble fortalt at det er lang ventetid. Følte oss rolige mwd det for jeg har egentlig ikke lyst til å gjennomgå den prosessen. Tenkte at da kan vi jo prøve noen måneder til på egenhånd. Så ringte dem forrige uke - jeg var prioritet Og skal starte med nesespray om to uker. To uker! Det gikk fort. Nå sitter jeg mwd så mange tanker. Jeg vil jo ikke takke nei for jeg vil klare dette og få sen oppfølgingen. Men jeg vet ikke helt hva jeg går til. Fått lite informasjon. Redd for bivirkninger og smerter. Høres skummelt ut med egguthenting. Hører at det er veldig vondt. I tillegg koster jo dette mye penger. Må spørre dere: fra nesespray start - hvor lang tid går det til de setter inn egg og man kan bli gravid? Nå har jeg en el før nesespray start og har jo lyat til å prøve selv, men burdte kanskje ikke det? Og hva med pris? Hvor mye betalte dere? Hva får man igjen? Jeg håper jeg dår litt mer informasjon etterhvert. Følger gjerne med her inne også og tar imot råd Anonymkode: 944fd...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #2743 Del Skrevet 6. august 2018 Hei! Får jeg lov til å være med her? Jeg har en historie med 8 aborter. Har et barn som var meget etterlengtet. Hun kom med crinone og albyl el. Har lest litt hos dere og kan virkelig anbefale crinone og albyl e til dere som ikke har noen grunn til hvorfor dere mister. Jeg fikk heller aldri noen grunn men tror ganske sterkt at embryo ikke får næring og at det må blodfortynnende til. Har blitt gravid etterpå igjen, men da var det bo og exu som var grunnen så medisiner ville ikke hjulpet uansett. Nå har. I mistet på flere måter og ble meldt inn til ivf. Var til samtale i juli. Ble fortalt at det er lang ventetid. Følte oss rolige mwd det for jeg har egentlig ikke lyst til å gjennomgå den prosessen. Tenkte at da kan vi jo prøve noen måneder til på egenhånd. Så ringte dem forrige uke - jeg var prioritet Og skal starte med nesespray om to uker. To uker! Det gikk fort. Nå sitter jeg mwd så mange tanker. Jeg vil jo ikke takke nei for jeg vil klare dette og få sen oppfølgingen. Men jeg vet ikke helt hva jeg går til. Fått lite informasjon. Redd for bivirkninger og smerter. Høres skummelt ut med egguthenting. Hører at det er veldig vondt. I tillegg koster jo dette mye penger. Må spørre dere: fra nesespray start - hvor lang tid går det til de setter inn egg og man kan bli gravid? Nå har jeg en el før nesespray start og har jo lyat til å prøve selv, men burdte kanskje ikke det? Og hva med pris? Hvor mye betalte dere? Hva får man igjen? Jeg håper jeg dår litt mer informasjon etterhvert. Følger gjerne med her inne også og tar imot råd Anonymkode: 944fd...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 6. august 2018 #2744 Del Skrevet 6. august 2018 57 minutter siden, Blomst37 skrev: Så trist!😫😟 Jeg har mistet to ganger, men leger har dessverre ikke svar på hvorfor dette skjer😟 Legen sa til meg sist, embryo var sikkert ikke frisk. God klem til deg💖 Men er det godt nok svar? Jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det. Vil ikke gå gjennom en ny SA igjen. Det er så utrolig tungt og det knuser meg fullstendig😢 Hvordan går det med deg? God klem til deg også❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 6. august 2018 #2745 Del Skrevet 6. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Får jeg lov til å være med her? Jeg har en historie med 8 aborter. Har et barn som var meget etterlengtet. Hun kom med crinone og albyl el. Har lest litt hos dere og kan virkelig anbefale crinone og albyl e til dere som ikke har noen grunn til hvorfor dere mister. Jeg fikk heller aldri noen grunn men tror ganske sterkt at embryo ikke får næring og at det må blodfortynnende til. Har blitt gravid etterpå igjen, men da var det bo og exu som var grunnen så medisiner ville ikke hjulpet uansett. Nå har. I mistet på flere måter og ble meldt inn til ivf. Var til samtale i juli. Ble fortalt at det er lang ventetid. Følte oss rolige mwd det for jeg har egentlig ikke lyst til å gjennomgå den prosessen. Tenkte at da kan vi jo prøve noen måneder til på egenhånd. Så ringte dem forrige uke - jeg var prioritet Og skal starte med nesespray om to uker. To uker! Det gikk fort. Nå sitter jeg mwd så mange tanker. Jeg vil jo ikke takke nei for jeg vil klare dette og få sen oppfølgingen. Men jeg vet ikke helt hva jeg går til. Fått lite informasjon. Redd for bivirkninger og smerter. Høres skummelt ut med egguthenting. Hører at det er veldig vondt. I tillegg koster jo dette mye penger. Må spørre dere: fra nesespray start - hvor lang tid går det til de setter inn egg og man kan bli gravid? Nå har jeg en el før nesespray start og har jo lyat til å prøve selv, men burdte kanskje ikke det? Og hva med pris? Hvor mye betalte dere? Hva får man igjen? Jeg håper jeg dår litt mer informasjon etterhvert. Følger gjerne med her inne også og tar imot råd Anonymkode: 944fd...34a Hei. Velkommen til gruppen. jeg går til privatklinikken, så prisen varierer veldig. Pågrunn av migrene gikk jeg aldri på nesespray. Fikk bare høye doser av sprøyter. Så det kan jeg dessverre ikke svare på. Når det gjelder prosessen, så synes jeg absolutt ikke Egguthenting eller sprøyter er så vondt at jeg aldri hadde utsatt kroppe min for det. Vært gjennom 2 ganger. Det er heller veldig slitsomt psykisk. I denne prosessen så er det en del opp og nedturer. Når man går på hormoner i tillegg så blir alt sammen veldig forsterket. Det som er rådet mitt til deg, er og ikke forventete alt for mye med en gang. Tenk at det vil kanskje ta en del forsøk før du er i mål. Det er en del hinder i denne prosessen og akkurat når man tror det har gått bra, så dukker opp en ny hinder. Men så landet hende at du er en av de heldige og alt sitter med en gang. støtt deg veldig til mannen og fortell han hva dere skal gå gjennom og at du vil trenge hans skulder til å gråte på men også dele gleder. Ønsker deg masse lykke til også håper jeg at det sitter på første forsøket. Alle vi har forskjellige historier og noen får en fortere Happy ending enn andr❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 6. august 2018 #2746 Del Skrevet 6. august 2018 Hei og velkommen. Jeg begynte med spray den 19.12, den 3. 01 startet jeg med sprøyter i tillegg. Uttak ble 19.01. Syntes ikke den var så vond. Jeg går offentlig så betaler bare for medisiner. Man betaler selv rundt 18 000 resten får man refundert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 6. august 2018 #2747 Del Skrevet 6. august 2018 ... Og sette inn egg koster 1500 i egenandel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 6. august 2018 #2748 Del Skrevet 6. august 2018 2 timer siden, Aaa08 skrev: Hei og velkommen. Jeg begynte med spray den 19.12, den 3. 01 startet jeg med sprøyter i tillegg. Uttak ble 19.01. Syntes ikke den var så vond. Jeg går offentlig så betaler bare for medisiner. Man betaler selv rundt 18 000 resten får man refundert Og for ett forsøk, med lang protokoll (nesespray før sprøyter) betalte jeg ca 10.000kr i medisiner. Dette vil naturligvis variere avhengig av hvilke medisiner og hvor høye doser du blir satt på, men bare for å gi deg en pekepinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 6. august 2018 #2749 Del Skrevet 6. august 2018 8 timer siden, Hollymolly skrev: Men er det godt nok svar? Jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det. Vil ikke gå gjennom en ny SA igjen. Det er så utrolig tungt og det knuser meg fullstendig😢 Hvordan går det med deg? God klem til deg også❤️ Nei det er ikke godt nok svar😫 går og irriterer meg😬 Når alle resultater er så fine og er veldig fruktbar for å være 38 år, så hvorfor ender jeg i SA jeg også.. Det går fint med meg. Men er livredd for å gå gjennom ett nytt forsøk (nr.4 nå). Det var veldig tungt og vondt både fysisk og psykisk de siste gangene😖😟 og når man ikke vet om det går denne gangen heller, blir alt veldig tungt. Jeg venter på mens nå... men hmm ingen tegn ennå😒 kanskje Letrozol gjorde jobben denne gangen🙉 Får se. Har mensesmerter, så den er sikkert rundt hjørnet😒 ❤️☀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 7. august 2018 #2750 Del Skrevet 7. august 2018 På 5.8.2018 den 14.40, Blomst37 skrev: Skjønner. Får virkelig håpe på at det hjelper og at du kommer med gode nyheter🙏🏻🤞🏻💖. Har søkt den jobben. Blir spennende om jeg hører fra de. Jeg har egentlig vært på intervju hos de i fjor høst, men det var noe interne greier. Blir spennende om de ringer denne gangen😊. Jeg trivdes på jobben min, men nå har det blitt gjort endringer som ingen liker😬 Så tenker at jeg orker ikke å bruke energien min på det sjefen synes fungerer best, men egentlig er det bare total kaos... Enig med deg at man skal leve normalt😊. Men uff synes det er nesten litt flaut å begynne i ny jobb og være gravid allerede🙉🙈. Til uka finner jeg vel ut om Letrozol har fungert og om jeg har blitt gravid naturlig 🙏🏻🤞🏻 Stor klem til deg ❤️☀️ Sikkert lurt å se etter ny jobb! Jeg byttet da jeg var gravid sist, gikk veldig greit det 👍😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 7. august 2018 #2751 Del Skrevet 7. august 2018 På 5.8.2018 den 18.52, Hollymolly skrev: Hvor langt tid gikk det før du fikk mensen etter en SA? Skal ringe klinikken i morgen, for å høre om jeg kan begynne ved neste mens eller om jeg må vente 2 perioder før jeg starter etter en SA😏 Litt over 6 uker etter MA. Kunne starte på den mensen, måtte ikke vente enda en. Må du vente to sykluser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 7. august 2018 #2752 Del Skrevet 7. august 2018 Ul i går. gyn her jeg borhadde ferie, så jeg måtte helt til sykehuset. Over to timers kjøring hver vei. Ikke det jeg hadde lyst til å bruke nest siste feriedag på, en men må man, så må man. Bare synd at ingenting å se. Så føles litt formålsløst også 😢 Var for så vidt forberedt på at det var tidlig, men skuffet og frustrert over at ingenting. Hadde. Hvertfall håpet på noe utvikling. Må gå på sprøyter videre, tom søndag eller tom positiv EL- test. Håper jo enda, men kjenner jeg er skeptisk med tanke på alle tidlige avbrudd. Legen kunne, forståelig nok, ikke garantere noe. Forresten noen som har erfaring med innsett i såkalt naturlig syklus, men hvor eggløsning stimuleres? Jeg har først gått på letrozol i fem dager for så tre dager med menopur 75 IU, og nå syv dager til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 7. august 2018 #2753 Del Skrevet 7. august 2018 På 6.8.2018 den 21.56, Blomst37 skrev: Nei det er ikke godt nok svar😫 går og irriterer meg😬 Når alle resultater er så fine og er veldig fruktbar for å være 38 år, så hvorfor ender jeg i SA jeg også.. Det går fint med meg. Men er livredd for å gå gjennom ett nytt forsøk (nr.4 nå). Det var veldig tungt og vondt både fysisk og psykisk de siste gangene😖😟 og når man ikke vet om det går denne gangen heller, blir alt veldig tungt. Jeg venter på mens nå... men hmm ingen tegn ennå😒 kanskje Letrozol gjorde jobben denne gangen🙉 Får se. Har mensesmerter, så den er sikkert rundt hjørnet😒 ❤️☀️ Ohhh det skjønner jeg veldig godt. Jeg synes 2 ganger hat vært mer enn tøft. Jeg håper virkelig at det går din vei og at dere lykkes nå. Krysser alt jeg har for dere❤️ Si fra hvordan det går da, veldig spent🤞🏼🤞🏼🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 7. august 2018 #2754 Del Skrevet 7. august 2018 9 timer siden, Waldfee skrev: Litt over 6 uker etter MA. Kunne starte på den mensen, måtte ikke vente enda en. Må du vente to sykluser? Ja, sykepleieren mente kanskje at jeg skal vente 2 syklus, men hun skulle snakke med legen og kommer tilbake til meg hvordan vi gjør det. Kan hende at jeg får noe støtte hormoner hvis vi blir gravide av oss selv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 7. august 2018 #2755 Del Skrevet 7. august 2018 (endret) 8 timer siden, Butter skrev: Ul i går. gyn her jeg borhadde ferie, så jeg måtte helt til sykehuset. Over to timers kjøring hver vei. Ikke det jeg hadde lyst til å bruke nest siste feriedag på, en men må man, så må man. Bare synd at ingenting å se. Så føles litt formålsløst også 😢 Var for så vidt forberedt på at det var tidlig, men skuffet og frustrert over at ingenting. Hadde. Hvertfall håpet på noe utvikling. Må gå på sprøyter videre, tom søndag eller tom positiv EL- test. Håper jo enda, men kjenner jeg er skeptisk med tanke på alle tidlige avbrudd. Legen kunne, forståelig nok, ikke garantere noe. Forresten noen som har erfaring med innsett i såkalt naturlig syklus, men hvor eggløsning stimuleres? Jeg har først gått på letrozol i fem dager for så tre dager med menopur 75 IU, og nå syv dager til. Det var veldig kjedelig å høre det. Håper virkelig at de siste sprøytene gjør susen og det ikke blir avbrutt enda engang🤞🏼❤️ Endret 7. august 2018 av Hollymolly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiley Skrevet 7. august 2018 #2756 Del Skrevet 7. august 2018 On 8/5/2018 at 6:52 PM, Hollymolly said: Hvor langt tid gikk det før du fikk mensen etter en SA? Skal ringe klinikken i morgen, for å høre om jeg kan begynne ved neste mens eller om jeg må vente 2 perioder før jeg starter etter en SA😏 Nøyaktig 4 uker, da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha en vanlig syklus mellom men det ble ikke ny runde før 3 syklus etterpå pga venteliste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #2757 Del Skrevet 8. august 2018 Hadde egguttak i dag. Fikk ut hele 13 egg. Det blir et IVF/ICSI forsøk på oss grunnet dårlig sædkvalitet hos mannen. Han har jo tatt sperm prøve tidligere, men da var den helt Ok. I dag var den vist alt for dårlig. Hvor typisk er ikke det når den helst skal være super bra? bra vi får hjelp. Har innsett til uken, gleder oss til det. Anonymkode: 7b375...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 9. august 2018 #2758 Del Skrevet 9. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde egguttak i dag. Fikk ut hele 13 egg. Det blir et IVF/ICSI forsøk på oss grunnet dårlig sædkvalitet hos mannen. Han har jo tatt sperm prøve tidligere, men da var den helt Ok. I dag var den vist alt for dårlig. Hvor typisk er ikke det når den helst skal være super bra? bra vi får hjelp. Har innsett til uken, gleder oss til det. Anonymkode: 7b375...058 Masse lykke til og krysser fingre!🙏🏻🤞🏻💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #2759 Del Skrevet 9. august 2018 2 timer siden, Blomst37 skrev: Masse lykke til og krysser fingre!🙏🏻🤞🏻💖 Tusen takk😃❤️ Krysser alt av finngre og tær selv!😬🤞 Hehe. Er så spent på tlf om hvor mange egg som er blitt befruktet. Det kiler i magen🙈 tror de snart ringer.🙊 Ønsker deg masse lykke til også❤️ Krysser fingre og tær for at det snart blir din tur!🤰🏼❤️ - Pippi Anonymkode: 7b375...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #2760 Del Skrevet 9. august 2018 Av 13 egg så ble kun 2 egg befruktet. Føler meg skuffet, men vi satser på de to eggene. Noen som vet hvor man kan lese mer om deling av eggene osv? Vi er super nervøse.😬 - Pippi Anonymkode: 7b375...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå