Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, California skrev:

Dere som holder til på Riksen, får man elektroniske resepter nå eller kommer de fortsatt i posten? 

Har ringt inn mens, og forsto det slik at at resept på nesespray kom elektronisk. Men det ligger ikke noe inne på siden min på helsenorge.no der andre resepter havner. 

Da jeg hadde forsøk på Riksen fikk jeg resepten i posten sammen med noen andre papirer som jeg måtte ha med på hver time jeg var på. Nå er det noen måneder siden jeg gikk igjennom forsøker, så det kan jo hende ting har endret seg. Men jeg husker at det tok en liten stund før jeg fikk papirene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Barneønske90 skrev:

Da jeg hadde forsøk på Riksen fikk jeg resepten i posten sammen med noen andre papirer som jeg måtte ha med på hver time jeg var på. Nå er det noen måneder siden jeg gikk igjennom forsøker, så det kan jo hende ting har endret seg. Men jeg husker at det tok en liten stund før jeg fikk papirene. 

Takk! Jeg fant bare et innlegg fra 2015 hvor papirresept var beskrevet, men da er nok det fortsatt normen. Da er det bare å vente på postmannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fortunatus skrev:

Jeg fikk kun resept på nett i april 🙂 Da tror jeg de nettopp hadde startet med e-resept. 

Jeg fikk resept i feb/mars, så da kan det hende at de startet opp med det i april 🙂 Det er jo så mye greiere enn å få det på papir i posten. Rart at de henger så langt etter egentlig. Mange leger har brukt e-resept i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde oppstart i slutten av mars. Da var det e-resept på nesesprayen, men sprøytene fikk jeg på papir. Men det tok litt tid før e-resepten kom husker jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig og få vondt i korsryggen og Slimaktig utflod de 3 siste dagene av Menopur? :) 

Anonymkode: 7b375...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg også tilbake 😊. Godt å høre at mange av dere klarte å nyte ferien og koble litt av. Jeg har også hatt en fin sommer med mye god mat, godt å drikke, venner og familie. Men det var ikke lett å koble 100% av😑 vært dager hvor tårer bare sprutet og var så synd på meg selv...og som dere sier, å se gravide og små babier gjorde det ikke lettere. 

I juli har jeg gått på Letrozol. Er veldig spent  på om jeg klarer å bli gravid naturlig😳🙏🏻🤞🏻Det finner jeg ut om ca 10 dager.. Hvis ikke det hjalp, er vi i gang igjen i september.  Uff vurdert mye om jeg orker flere runder med ivf, men vi får først hva legen på Riks sier.

Masse lykke til alle starke,tøffe damer her inne!🙏🏻💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig og få vondt i korsryggen og Slimaktig utflod de 3 siste dagene av Menopur? :) 

Anonymkode: 7b375...058

Jeg hadde ikke det. Men kanskje det er normalt 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig og få vondt i korsryggen og Slimaktig utflod de 3 siste dagene av Menopur? :) 

Anonymkode: 7b375...058

Jeg hadde det av sprøytene, men brukte Gonal-F da..  masse slim og vondt i korsryggen.

Anonymkode: 64d85...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Blomst37 skrev:

Jeg hadde ikke det. Men kanskje det er normalt 🧐

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det av sprøytene, men brukte Gonal-F da..  masse slim og vondt i korsryggen.

Anonymkode: 64d85...05e

 

Jeg ble veldig bekymret siden det var svære slimklumper :P Ganske så udelikat. Ringte inn i dag tidlig, og fikk time til gynekologisk undersøkelse tidligere i dag. Var så redd for om jeg hadde fått eggløsning, siden det lignet veldig på eggløsning, bare mye mindre slim/slimklumper. 3 sprøyter igjen på menopur. Ultralyd igjen på fredag, og forhåpentligvis innsett på mandag 6/8-18 😄 Vi er veldig spente! Endelig er det snart vår tur!

Anonymkode: 7b375...058

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2018 den 22.48, Blomst37 skrev:

Da er jeg også tilbake 😊. Godt å høre at mange av dere klarte å nyte ferien og koble litt av. Jeg har også hatt en fin sommer med mye god mat, godt å drikke, venner og familie. Men det var ikke lett å koble 100% av😑 vært dager hvor tårer bare sprutet og var så synd på meg selv...og som dere sier, å se gravide og små babier gjorde det ikke lettere. 

I juli har jeg gått på Letrozol. Er veldig spent  på om jeg klarer å bli gravid naturlig😳🙏🏻🤞🏻Det finner jeg ut om ca 10 dager.. Hvis ikke det hjalp, er vi i gang igjen i september.  Uff vurdert mye om jeg orker flere runder med ivf, men vi får først hva legen på Riks sier.

Masse lykke til alle starke,tøffe damer her inne!🙏🏻💗

Koselig å høre fra deg igjen! 💗👍 Synd du har vært litt trist også. Skjønner deg godt, har hatt det på samme måten. Men har også kost meg masse med venner og familie 💗☀️. Tenk hvis det kunne gå på naturmetoden! 🤞 Jeg venter på mensen for å kunne starte, skal ha 12 uker nedregulering så uttak/innsett blir uansett ikke før november/desember. Skal heie på deg imens! Skjønner du har vurdert om du orker flere runder - jeg tenker på det samme. Men føles for ille å gi opp enda for min del. Sender deg en klem 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Tok blodprøve hos legen på mandag. Spurte om jeg kunne vite hva HCG var på, men så sa sykepleier at det ikke var noe vits i før jeg tok igjen blodprøve på torsdag, sånn at de kunne se stigningen. 

Når jeg var der i dag, så da de at den jeg tok på mandag var på 290. Også får jeg kanskje vite det i morgen eller om en uke når legen er tilbake fra ferien resultatet av det jeg tok i dag😏 

Hva tenker dere om det? Er det lavt eller greit? Blir så bekymret😔er så vant til å gå til klinikken når det gjelder blodprøver og undersøkelse. Men siden jeg ble det av meg selv nå, så får jeg kanskje ikke så mye hjelp derfra. Og må smøre meg med tålmodighet. 

I

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Hollymolly skrev:

Hei dere! Tok blodprøve hos legen på mandag. Spurte om jeg kunne vite hva HCG var på, men så sa sykepleier at det ikke var noe vits i før jeg tok igjen blodprøve på torsdag, sånn at de kunne se stigningen. 

Når jeg var der i dag, så da de at den jeg tok på mandag var på 290. Også får jeg kanskje vite det i morgen eller om en uke når legen er tilbake fra ferien resultatet av det jeg tok i dag😏 

Hva tenker dere om det? Er det lavt eller greit? Blir så bekymret😔er så vant til å gå til klinikken når det gjelder blodprøver og undersøkelse. Men siden jeg ble det av meg selv nå, så får jeg kanskje ikke så mye hjelp derfra. Og må smøre meg med tålmodighet. 

I

Du får nok ikke så mye hjelp fra klinikken etter som du ble gravid selv, det fikk i værtfall ikke jeg når vi ble det siste. Men lå også på sånn verdi og fikk beskjed om at det var bra, men er jo den du har tatt i dag som er den mest spenende. Krysser fingre for deg og at spiren sitter ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei alle damer. 

Da er jeg tilbake etter og hatt litt ferie fra dette forumet. Ikke klart og slappe av i tankene som jeg hadde håpet i sommer tanken har desverre bare vært rundt om vi ville klart det igjen selv noe vi ikke har gjort. Så i dag hentet jeg ut prognova, så skal jeg få mens i dag morgen eller lørdag syklusen er ikke helt i orden etter exu i mai enda. Men da skal jeg ringe og høre om jeg skal begynne på tabletter denne mensen eller neste. Så får vi bare håpe eggen overlever opptining. Ønske mitt om og bli mamma i 2018 går ikke lengere men kanskje 2018 kan være det magiske året uansett. 

 

Gratulerer til dere som er gravide og håper spirene sitte ❤️

 

Kjempe kjedelig med alle som det ikke har gått for nå, dette er en tøff prosess❤️

Men jeg prøver og tenke på at det er så verdt det til slutt bare håper det kan få en lykkelig slutt for oss alle ❤️❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hollymolly skrev:

Og der begynte jeg å blø masse frisk blod😔 da var slaget tapt for denne gang. 

😢😢😢

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Hollymolly skrev:

Og der begynte jeg å blø masse frisk blod😔 da var slaget tapt for denne gang. 

😟😢💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hollymolly skrev:

Og der begynte jeg å blø masse frisk blod😔 da var slaget tapt for denne gang. 

Så utrolig leit å høre, @Hollymolly💗😢😢😢 Det skulle ikke være lov at du skulle miste igjen nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Hei hei alle damer. 

Da er jeg tilbake etter og hatt litt ferie fra dette forumet. Ikke klart og slappe av i tankene som jeg hadde håpet i sommer tanken har desverre bare vært rundt om vi ville klart det igjen selv noe vi ikke har gjort. Så i dag hentet jeg ut prognova, så skal jeg få mens i dag morgen eller lørdag syklusen er ikke helt i orden etter exu i mai enda. Men da skal jeg ringe og høre om jeg skal begynne på tabletter denne mensen eller neste. Så får vi bare håpe eggen overlever opptining. Ønske mitt om og bli mamma i 2018 går ikke lengere men kanskje 2018 kan være det magiske året uansett. 

 

Gratulerer til dere som er gravide og håper spirene sitte ❤️

 

Kjempe kjedelig med alle som det ikke har gått for nå, dette er en tøff prosess❤️

Men jeg prøver og tenke på at det er så verdt det til slutt bare håper det kan få en lykkelig slutt for oss alle ❤️❤️

Det er ikke lett å få tatt helt ferie fra tankene i disse prosessene💗 håper 2018 blir det magiske året for deg! 🤞☀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hollymolly skrev:

Og der begynte jeg å blø masse frisk blod😔 da var slaget tapt for denne gang. 

😢 Det var leit å høre! Urettferdig å skulle miste flere ganger! Har ikke opplevd å miste, men vet hvordan det er å gang på gang begynne å blø! Har klart å bli gravid på egenhånd og går rundt å er redd for å miste hele tiden. 

Jeg håper virkelig at det ordner seg for deg og at du får en hyggelig nyhet snart 🤞🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...