Hollymolly Skrevet 16. august 2018 #2821 Del Skrevet 16. august 2018 12 minutter siden, Shake90 skrev: Vi sendte inn offentlig søknad i dag. Da har vi tatt blodprøver og sædprøve til denne søknaden. Men vi har kontakt med privat klinikk og har første forsamtale der neste fredag, og det vet jeg går raskere. Lurer bare på hvor lang tid det vil kunne ta. Så vi prøver privat i mellomtiden vi venter på offentlig svar, for regner med det vil ta 4-5 mnd før vi får samtale og deretter begynner utredningen. Spennende med egg ut-/inntak i september! Første barnet? Masse lykke til ❤️ Det går kjempe fort i det privat. Vi var på samtale også fikk jeg startet ved første mensen. Det gikk så fort at vi lurte på om vi kunne vente til neste mens, så vi kunne ta en avgjørelse om vi bille kjøpe pakke eller en og en. Veldig glad for vi kjøpte pakke, da slapp jeg å stresse unødvendig hvis ikke første forsøket ikke skulle gå. Det gikk heller ikke, fikk ikke noe egg befruktet, men siden vi hadde egguthenting, ble det beregnet som et forsøk. Men jeg skjønner at for veldig mange så er handler det om kostnadsspørsmål. Ønske deg velkommen til den gruppen og lykke til🙌🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
occultatum Skrevet 16. august 2018 #2822 Del Skrevet 16. august 2018 2 timer siden, Shake90 skrev: Vi sendte inn offentlig søknad i dag. Da har vi tatt blodprøver og sædprøve til denne søknaden. Men vi har kontakt med privat klinikk og har første forsamtale der neste fredag, og det vet jeg går raskere. Lurer bare på hvor lang tid det vil kunne ta. Så vi prøver privat i mellomtiden vi venter på offentlig svar, for regner med det vil ta 4-5 mnd før vi får samtale og deretter begynner utredningen. Spennende med egg ut-/inntak i september! Første barnet? Masse lykke til ❤️ Spennende! Håper dere slipper å vente lenge. Vi måtte vente ca 4 måneder fra søknaden ble sendt til vi fikk komme til forsamtale der vi fikk presentert opplegget for videre behandling, og deretter ble/er det 2 måneder med venting fram til uttak/innsett. Men dette er jo veldig individuelt fra plass til plass, noen plasser går det kanskje raskere. Forstår godt dere går privat først! Takk, blir veldig spennende Har ingen barn fra før så håper virkelig vi får en god nyhet i løpet av tiden som kommer ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 16. august 2018 #2823 Del Skrevet 16. august 2018 21 timer siden, Aaa08 skrev: Jeg skal til nytt forsøk nå om noen dager. Sist ingen av 10 har utviklet seg til dag 5... På første forsøk ett satt inn på dag 3, 3 på frys. Negativ test og ingen av de 3 klarte opptining.. Begge gangene brukte jeg gonal f. Denne gang blir det menopur. Håper det er det som skal til... Håper Menopur gjør susen👍 Jeg har hatt suksess med det før👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 16. august 2018 #2824 Del Skrevet 16. august 2018 7 timer siden, Shake90 skrev: Hei. Vi skal til forsamtale/fertilitetssjekk i slutten av august. Er jeg for god troende eller kan det være muligheter å starte eggut-/inntak allerede i september? Hvor lenge ventet dere fra samtale til uttak? Prøverør privat koster en del. Vi er relativt nyetablerte med hus, bil og jobb, og derfor vil vi gå for ett forsøk istedenfor pakke, i første omgang. Dere som har gjennomført IVF/prøverør- hvor gamle var dere og hvor mange forsøk måtte dere gjennomføre før spiren satt? Vi er 28 og 29 år som har en aktiv og sunn livsstil. Problemet vårt er at jeg ikke har eggløsning - menstruasjonen har vært fraværende i flere år. Er lav i østrogen, men har fått tilskudd av dette nå i form av plaster. Har også prøvd Provera + femar/letrazol uten hell 😕 Nå er det prøverør som er neste steg. Hvilket sykehus har dere blitt henvist til? Vi ble henvist midten av desember 2017, forsamtale begynnelsen av februar 2018, oppstart på medisiner slutten av mars og uttak/innsett begynnelsen av mai 😊 Dette var på Riksen (forsamtale på Ullevål) Vi fyller begge 27 i år, og lyktes heldigvis på første forsøk. Hos oss var det mannlig faktor (dårlig spermie) Lykke til med prøverør, og støtt hverandre gjennom prosessen 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 16. august 2018 #2825 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) Syntes det er lurest å søke offentlig og ta masse prøver osv mens man venter. Det går ganske fort i det offentlige. Jeg valgte offentlig først, går ikke dette da blir det privat i utlandet. Genetik har mye å si, vet ikke om de tester det har i Norge, var selv i utlandet i sommerferien for å ta slike prøver. Venter nå på svar Endret 16. august 2018 av Aaa08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 16. august 2018 #2826 Del Skrevet 16. august 2018 4 timer siden, Aaa08 skrev: Syntes det er lurest å søke offentlig og ta masse prøver osv mens man venter. Det går ganske fort i det offentlige. Jeg valgte offentlig først, går ikke dette da blir det privat i utlandet. Genetik har mye å si, vet ikke om de tester det har i Norge, var selv i utlandet i sommerferien for å ta slike prøver. Venter nå på svar Hvor i utlandet skal dere? Vi vurdere også utlandet hvis inne siste forsøket går. Men litt usikker hvor😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shake90 Skrevet 16. august 2018 #2827 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) 5 timer siden, Juni15 skrev: Hvilket sykehus har dere blitt henvist til? Vi ble henvist midten av desember 2017, forsamtale begynnelsen av februar 2018, oppstart på medisiner slutten av mars og uttak/innsett begynnelsen av mai 😊 Dette var på Riksen (forsamtale på Ullevål) Vi fyller begge 27 i år, og lyktes heldigvis på første forsøk. Hos oss var det mannlig faktor (dårlig spermie) Lykke til med prøverør, og støtt hverandre gjennom prosessen 💕 Vi hører til Bergen, og henvist til Haukeland. Oj, det gikk relativ kjapt! Dette er så spennende og skremmende, på samme tid. Har prøvd så lenge og føler det er uoppnåelig. Var hos gynekologen i dag som skrev henvisningen, og hun mente vi hadde veldig gode sjanser for at vi lykke med prøverør. Men holder igjen for at det ikke skal bli for stor skuffelse og sorg. Uansett, tusen takk 💗 Vi er veldig enig om dette og vet det kan bli tøffe tider. Endret 16. august 2018 av Shake90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 17. august 2018 #2828 Del Skrevet 17. august 2018 Hei. Jeg er ny her inne, og trengte litt motivasjon for og holde motet oppe😊 Er 28 år og min samboer er 27 år. Vi har prøvet naturlig og bli gravid i 3 år, men så viste det seg at min samboer har dårlig sædkvalitet. Jeg har et barn fra tidligere forhold. Nå har jeg startet med hormonkur for 6 dager siden, og skal til U.L kommende mandag. Dette er vårt første ivf, så vi er veldig spente. Jeg har hatt mye bivirkninger av hormonkuren, og har ekstremt sprøyteangst! Gruer veldig til egguthenting, dette gjør det slik at jeg allerede nå sliter med og sove på natta😝 Men jeg blir litt roligere av og lese deres erfaringer og historier. Jeg er både optimistisk og realistisk, håper på full klaff med en gang.. Men skjønner også at sjangsen er liten. Så til et spørsmål, noen her som har erfaring med Trondheim, St.olavs? 😊 Er de fleksible til å kunne sette inn 2 egg istedet for 1? Er de flinke på trygging?😊 Lykke til videre alle sammen, håper vi alle kan få ønsket vårt oppfyllt❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 17. august 2018 #2829 Del Skrevet 17. august 2018 17 timer siden, Hollymolly skrev: Hvor i utlandet skal dere? Vi vurdere også utlandet hvis inne siste forsøket går. Men litt usikker hvor😬 Vi skal til Polen. De fleste klinikkene der driver med de nyeste metodene og tar masse prøver før man kommer i gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 17. august 2018 #2830 Del Skrevet 17. august 2018 7 timer siden, Maya89 skrev: Hei. Jeg er ny her inne, og trengte litt motivasjon for og holde motet oppe😊 Er 28 år og min samboer er 27 år. Vi har prøvet naturlig og bli gravid i 3 år, men så viste det seg at min samboer har dårlig sædkvalitet. Jeg har et barn fra tidligere forhold. Nå har jeg startet med hormonkur for 6 dager siden, og skal til U.L kommende mandag. Dette er vårt første ivf, så vi er veldig spente. Jeg har hatt mye bivirkninger av hormonkuren, og har ekstremt sprøyteangst! Gruer veldig til egguthenting, dette gjør det slik at jeg allerede nå sliter med og sove på natta😝 Men jeg blir litt roligere av og lese deres erfaringer og historier. Jeg er både optimistisk og realistisk, håper på full klaff med en gang.. Men skjønner også at sjangsen er liten. Så til et spørsmål, noen her som har erfaring med Trondheim, St.olavs? 😊 Er de fleksible til å kunne sette inn 2 egg istedet for 1? Er de flinke på trygging?😊 Lykke til videre alle sammen, håper vi alle kan få ønsket vårt oppfyllt❤️ Jeg har skjønt på legen at de setter inn 2 bare hvis du er 38 år og over. Jeg har fått tilbud om å sette inn 2 den ene gangen det var to gode egg. Det ble notert i journalen min nå også om å sette inn to ved neste forsøk. Masse lykke til! 🤞🏻😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 17. august 2018 #2831 Del Skrevet 17. august 2018 18 timer siden, Shake90 skrev: Vi hører til Bergen, og henvist til Haukeland. Oj, det gikk relativ kjapt! Dette er så spennende og skremmende, på samme tid. Har prøvd så lenge og føler det er uoppnåelig. Var hos gynekologen i dag som skrev henvisningen, og hun mente vi hadde veldig gode sjanser for at vi lykke med prøverør. Men holder igjen for at det ikke skal bli for stor skuffelse og sorg. Uansett, tusen takk 💗 Vi er veldig enig om dette og vet det kan bli tøffe tider. Vi ble henvist i slutten av oktober. Forsamtale i desember. Startet med nesespray i januar. Så det gikk kjapt 😊👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 17. august 2018 #2832 Del Skrevet 17. august 2018 2 timer siden, Blomst37 skrev: Jeg har skjønt på legen at de setter inn 2 bare hvis du er 38 år og over. Jeg har fått tilbud om å sette inn 2 den ene gangen det var to gode egg. Det ble notert i journalen min nå også om å sette inn to ved neste forsøk. Masse lykke til! 🤞🏻😊 Ok, takk for svar😊 Tror jeg skal prøve og spørre dem likevel, skader ikke tenker jeg😊 Lykke til du også, det blir ekstra spennende å sette inn 2😃👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 17. august 2018 #2833 Del Skrevet 17. august 2018 16 minutter siden, Maya89 skrev: Ok, takk for svar😊 Tror jeg skal prøve og spørre dem likevel, skader ikke tenker jeg😊 Lykke til du også, det blir ekstra spennende å sette inn 2😃👏 Tusen takk!🙏🏻☺️ Satt inn 2 ved første forsøket, ble gravid, men mistet😞 Blir spennende å se om den sitter denne gangen🙏🏻🤞🏻 Lykke til dere også!🤞🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 17. august 2018 #2834 Del Skrevet 17. august 2018 11 timer siden, Maya89 skrev: Hei. Jeg er ny her inne, og trengte litt motivasjon for og holde motet oppe😊 Er 28 år og min samboer er 27 år. Vi har prøvet naturlig og bli gravid i 3 år, men så viste det seg at min samboer har dårlig sædkvalitet. Jeg har et barn fra tidligere forhold. Nå har jeg startet med hormonkur for 6 dager siden, og skal til U.L kommende mandag. Dette er vårt første ivf, så vi er veldig spente. Jeg har hatt mye bivirkninger av hormonkuren, og har ekstremt sprøyteangst! Gruer veldig til egguthenting, dette gjør det slik at jeg allerede nå sliter med og sove på natta😝 Men jeg blir litt roligere av og lese deres erfaringer og historier. Jeg er både optimistisk og realistisk, håper på full klaff med en gang.. Men skjønner også at sjangsen er liten. Så til et spørsmål, noen her som har erfaring med Trondheim, St.olavs? 😊 Er de fleksible til å kunne sette inn 2 egg istedet for 1? Er de flinke på trygging?😊 Lykke til videre alle sammen, håper vi alle kan få ønsket vårt oppfyllt❤️ Jeg har vært på Riksen og er 33 år. Siden kvaliteten var dårlig første forsøk spurte jeg om vi kunne sette inn to på andre forsøk. Ingen nøling fra deres side. Fikk inn to blasto, resterende 17 egg/embryo falt fra, men så ble jeg jammen meg gravid med den ene. Gullegget! Er nå 19 uker på vei med ei prinsesse💖 Masse lykke til❤️ Har hørt masse positivt om Trondheim. Skader jo ikke å spørre😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 17. august 2018 #2835 Del Skrevet 17. august 2018 1 time siden, tuppelene skrev: Jeg har vært på Riksen og er 33 år. Siden kvaliteten var dårlig første forsøk spurte jeg om vi kunne sette inn to på andre forsøk. Ingen nøling fra deres side. Fikk inn to blasto, resterende 17 egg/embryo falt fra, men så ble jeg jammen meg gravid med den ene. Gullegget! Er nå 19 uker på vei med ei prinsesse💖 Masse lykke til❤️ Har hørt masse positivt om Trondheim. Skader jo ikke å spørre😉 Vet du grunnen til at 17 egg falt fra? Skjedde dette etter befrukting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 17. august 2018 #2836 Del Skrevet 17. august 2018 34 minutter siden, Aaa08 skrev: Vet du grunnen til at 17 egg falt fra? Skjedde dette etter befrukting? 10 ble befruktet. På dag 5 var det fem igjen, men tre av de hang etter og de ville dyrke en dag ekstra før de frøs ned. De ble ikke fryst ned siden utviklingen stoppet. Vet ikke hvorfor vi har så dårlig kvalitet at så og si alle faller fra. Er bare så takknemlig for at ett festet seg og ikke minst at knøttet har det bra og ser frisk og fin ut💖 håper du lykkes på neste forsøk 🙏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 18. august 2018 #2837 Del Skrevet 18. august 2018 Ny UL i går. Liten fremgang. Må fortsette på sprøyter. Skulle ønske jeg kunne ha stimulert syklus. Jeg ser jo absolutt fordelen med naturlig syklus for de som har regelmessig mens med eggløsning. Men jeg har jo tidenes mest ustabile syklus og overhodet ikke eggløsning av meg selv. Så skjønner ikke hvorfor de på død og liv vil at jeg skal ha naturlig syklus og omtrent fremprovosere en eggløsning, Det var jo det som satte igang hele dette klusset etter jeg mistet. De ga meg enkel dose letrozol i håp om eggløsning. Fungerte ikke. Deretter masse tull. Nå må jeg gå på sprøyter for å få eggløsning. Og går bare gradvis fremover. Hadde vært mye enklere med østrogentabletter. Føles tullete med de sprøytene når det kun er for å få EL. Noe annet når man skal ha ett uttak selvfølgelig. Gyn i går skjønte heller ikke hvorfor, men presiserte jo at de på sykehuset kan dette mye bedre enn henne og kan ha sine grunner. Men da de ringte med fra sykehuset virket det som om de selv begynte å skjønne at det var en dårlig løsning. Det viktigste er selvfølgelig at det blir noe, så lenge det ikke blir avbrudd skal jeg være fornøyd. Men synes likevel det hadde vært greiere med styrt. Sliten av dette her også. Og hva om det ender med avbrudd likevel? Største follikkel var 13 mm, på dag 21. Har gått på sprøyter siden 0308. sorry at alt dette blir blått, det er ikke for å få oppmerksomhet, men er skjedd et eller annet som jeg kkke får fjernet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvildeivf Skrevet 18. august 2018 #2838 Del Skrevet 18. august 2018 Æjs da😪 jeg gikk på hormoner maxdose k 2,5 uke.. fikk aldri større folkkler enn 8!! 8mm 😳 de skulle sett nøyere på blodprøvene mine, skulle aldri hatt hormoner. Men man lærer så lenge man holder på.. nå inseminerer jeg i naturlig syklus, med bruk av EL sprøyte kvelden før. Får store eggposer hver syklus ☺️☺️ Kjipt at ting er sånn.. men håper det ordner seg for deg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 18. august 2018 #2839 Del Skrevet 18. august 2018 11 timer siden, tuppelene skrev: 10 ble befruktet. På dag 5 var det fem igjen, men tre av de hang etter og de ville dyrke en dag ekstra før de frøs ned. De ble ikke fryst ned siden utviklingen stoppet. Vet ikke hvorfor vi har så dårlig kvalitet at så og si alle faller fra. Er bare så takknemlig for at ett festet seg og ikke minst at knøttet har det bra og ser frisk og fin ut💖 håper du lykkes på neste forsøk 🙏🏻 Hos meg så faller de fra dag 3/4... Ingen av 9 hadde klart seg til dag 5.. Håper menopur fungerer bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #2840 Del Skrevet 18. august 2018 Hei! Jeg vil bare si at jeg anbefaler å ta det privat enn offentlig. Man er nesten garantert at det ikke går på første forsøk. I det private så har de det nyeste av alt utstyr. Der jeg gjorde det så filmet de, de befruktede eggene over flere dager for å se hvem som delte seg normalt. De som ble normale, ble fryst ned. I det offentlige har de ikke denne muligheten, de setter bare tilbake. Jeg har snakket med flere som blir overstimulerte før egguttak. I det private venter de alltid med å sette tilbake, i det offentlige setter de like godt tilbake etter to dager. Ergo, mindre sannsynlig at det kommer til å klaffe. I det private brukes UL for å se at egget ligger riktig ved tilbakesetting, dette gjøres ikke i det offentlige. Hos meg gikk det på første forsøk privat, det er min anbefaling alle dager i uka. Anonymkode: 5a0cf...f7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå