Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Blomst37 skrev:

Tusen takk!❤️🙏🏻 Ja håper virkelig at de fikser dette nå🤞🏻

Ok. Skjønner. Ja det må være mye enklere med dette. Krysser alt jeg kan for at du får drømmen din oppfylt du også!💗🙏🏻🤞🏻

Jeg gar også fått jobbtilbud på den jobben jeg har søkt 🙈🙉 åh gud nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Jeg har 3 mnd oppsigelse, så oppstart blir evt ikke før i desember. Men hva om jeg blir gravid nå? Nesten litt flaut å begynne ny jobb og være gravid.. Har nesten litt lyst til å fortelle den nye sjefen om det vi går gjennom 🧐. Selv om jeg vet at hun har ingenting med det å gjøre, men tenker da får hun ikke sjokk hvis jeg informerer... 

Vi satser på at det går bra!! 👍😊 Og gratulerer med jobbtilbud 👏! Det er litt vanskelig det der, hva man skal si og ikke. Jeg søkte ny jobb under første forsøket, der jeg ble gravid og fikk sønnen. Sa ingenting før jeg begynte, var 14 uker på vei ved oppstart ny jobb. Ingen sure miner der! God form og jobbet 100 % frem til permisjonen. Hvis du tenker at du uansett kommer til å snakke med arbeidsgiver om dette, kan du vurdere å si det. Men tenk da over om du ønsker å involvere dem. De har ikke krav på info og må behandle deg akkurat like bra uansett. 💗 klem

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ikke noe svar når jeg lagde emne så prøver her isteden :) Jeg skal inn til scratching om noen uker og jeg gruer meg veldig mye, hvor vondt er det ? Og er det mange her inne som er blitt gravide etterpå ? 

Anonymkode: eecca...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke noe svar når jeg lagde emne så prøver her isteden :) Jeg skal inn til scratching om noen uker og jeg gruer meg veldig mye, hvor vondt er det ? Og er det mange her inne som er blitt gravide etterpå ? 

Anonymkode: eecca...0b5

Jeg har gjort det to ganger, er litt vondt men veldig fort gjort (snakk om under ett minutt). Det klarer du👍😊 Ble ikke grsvid, men vet om andre som har blitt. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har idag vært til egguthenting😉 Gruvet meg mye før jeg skulle inn på morgenen.. Har lest så mye forskjellig her inne om akkurat dette. Og med det vil jeg si, jeg ble veldig overrasket over hvor lite vondt dette gjorde😨 Dette kan jeg gå gjennom flere ganger, hvis jeg må.. 😊 Må bare si jeg hadde god støtte fra samboer, og ikke minst legen og sykepleierne, fantastisk.

Vi fikk sett sædcellene som svømte før uthentingen, og vi fikk ut 9 egg. Vet ikke om dette er mange, men de jublet (siden jeg hadde bare 4 ved UL på mandag) 😊 Så nå er det bare å vente til onsdag, for og se om eggene ville bli befruktet. Spennende tider... Forresten er det noen her som har gått på LUTINUS før? Usikker på om jeg må starte med disse på morgen, siden det er 3 * pr dag.. (kom hjem litt sent idag)

Lykke til videre prøvere, hold motet oppe! 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maya89 skrev:

Jeg har idag vært til egguthenting😉 Gruvet meg mye før jeg skulle inn på morgenen.. Har lest så mye forskjellig her inne om akkurat dette. Og med det vil jeg si, jeg ble veldig overrasket over hvor lite vondt dette gjorde😨 Dette kan jeg gå gjennom flere ganger, hvis jeg må.. 😊 Må bare si jeg hadde god støtte fra samboer, og ikke minst legen og sykepleierne, fantastisk.

Vi fikk sett sædcellene som svømte før uthentingen, og vi fikk ut 9 egg. Vet ikke om dette er mange, men de jublet (siden jeg hadde bare 4 ved UL på mandag) 😊 Så nå er det bare å vente til onsdag, for og se om eggene ville bli befruktet. Spennende tider... Forresten er det noen her som har gått på LUTINUS før? Usikker på om jeg må starte med disse på morgen, siden det er 3 * pr dag.. (kom hjem litt sent idag)

Lykke til videre prøvere, hold motet oppe! 😍

Så utrolig bra 👍😊 flott at det gikk fint, og ni egg er jo bra! Jeg hadde 8 da jeg fikk sønnen🧡 Jeg husker ikke om det er 2 eller 3 lutinus på uthentingsdagen, kanskje noen andre som vet? Du skal begynne i dag, ihvertfall! God helg og lykke til☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Waldfee skrev:

Så utrolig bra 👍😊 flott at det gikk fint, og ni egg er jo bra! Jeg hadde 8 da jeg fikk sønnen🧡 Jeg husker ikke om det er 2 eller 3 lutinus på uthentingsdagen, kanskje noen andre som vet? Du skal begynne i dag, ihvertfall! God helg og lykke til☺️

Godt og høre😃 Du er heldig som har klart d👏☺️ er veldig spent på om noen blir befruktet🙈 Jeg har tatt 1 lutinus, det får holde idag.. Har en del smerter i magen, så jeg ligger helt i ro 😁 (orker ikke stå opp en gang til)😂 Riktig god helg!😍 Og takk for det💛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Maya89 skrev:

Godt og høre😃 Du er heldig som har klart d👏☺️ er veldig spent på om noen blir befruktet🙈 Jeg har tatt 1 lutinus, det får holde idag.. Har en del smerter i magen, så jeg ligger helt i ro 😁 (orker ikke stå opp en gang til)😂 Riktig god helg!😍 Og takk for det💛

Godt å høre at det gikk bra!😃👍🏻 Jeg måtte ta 1 Lutinus den første dagen. Masse lykke til og vi håper at du får gode nyheter!💗🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det skjer noe med eggene mine etter dag 3.. Jan jeg nekte å sette inn egg på dag 3 på Riks? Syntes det er best å vente til dag 5, sist har ingen overlevd så lenge så tror problemet ligger der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist og lei dag 😑

Var til fertilitetssjekk hos privat klinikk i går. Vi har tidligere blitt undersøkt hos gynekolog, hvor problemet er at jeg ikke har eggløsning. Samboeren har tatt spermprøve og fått normale resultater. Da vi var til konsultasjon i går ble jeg undersøkt og vist at eggene var der, men det er mulig kommunikasjonssvikt  mellom hormonene som skal aktivere eggeløsningen. Derfor ble det forespeilet at vi skulle prøve med en lavdose hormonstimulering av sprøyter i første omgang. For å sette i gang eggløsningen.

Etter samtale med lege, ventet vi på samtale med sykepleier hvor vi skulle gå igjennom førstegangsbehandlingen. Men da sykepleier kom kunne hun fortelle at spermprøven var av svært lav kvalitet. Ble helt satt ut og klompen vokste i halsen. Det kom så uventet! De skulle vaske prøven og gjøre ny prosedyre om prøve bedret seg. I mens begynte sykepleieren å prate om at mulig å måtte rett over til prøverør og da ICSI. Så også rubrikken for eggdonor. Prøve ble ikke bedret etter vask. Derfor ble alt satt på vent og de ville ta ny spermprøve, men må nå vente 4 uker. Det var et nederlag for vår del, da vi hadde forventninger om å starte nå, da vi har ubeskyttet samleie i 4 år. Men samboeren har jo fått svar tidligere om normale spermaktivitet og nå plutselig svært lav aktivitet 🤨 Han ble selv skuffet, da han en en aktiv, frisk, ikke-røykende, aldri ekstra testo.tilskudd eller lignende. Har andre opplevd ulike svar på spermprøvene??

Nå er det 4 uker på vent, uten noen tiltak jeg skal gjøre i mellomtiden. Mørkehullet ble plutselig stort 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Maya89 skrev:

Jeg har idag vært til egguthenting😉 Gruvet meg mye før jeg skulle inn på morgenen.. Har lest så mye forskjellig her inne om akkurat dette. Og med det vil jeg si, jeg ble veldig overrasket over hvor lite vondt dette gjorde😨 Dette kan jeg gå gjennom flere ganger, hvis jeg må.. 😊 Må bare si jeg hadde god støtte fra samboer, og ikke minst legen og sykepleierne, fantastisk.

Vi fikk sett sædcellene som svømte før uthentingen, og vi fikk ut 9 egg. Vet ikke om dette er mange, men de jublet (siden jeg hadde bare 4 ved UL på mandag) 😊 Så nå er det bare å vente til onsdag, for og se om eggene ville bli befruktet. Spennende tider... Forresten er det noen her som har gått på LUTINUS før? Usikker på om jeg må starte med disse på morgen, siden det er 3 * pr dag.. (kom hjem litt sent idag)

Lykke til videre prøvere, hold motet oppe! 😍

Jeg tok ut egg relativt tidlig på dagen og fikk beskjed om å ta 2 lutinus den kvelden. Etter det skull jeg ta tre ganger om dagen, en om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det så smått å nærme seg innsett av fryseegg i naturlig syklus. Dette har jeg ventet lenge på. Etter SA i februar har jeg hatt en rekke avbrutte forsøk av ulike grunner. Det har vært utrolig tøft. Nå etter sommeren har håjeg gått på menopur for å få en eggløsning (kun ett egg, skal ikke hente ut noen). Satt ovitrelle på tirsdag og skal (dersom det ikke skjer noe helt uventet) sette inn et blastocyst på mandag. Gleder meg sånn 😄. Så vet jeg jo at jeg etter det har ca to uker med uutholdelig ventetid foran meg, som selvfølgelig kan ende negativt. Men nå skal jeg hvertfall ha et forsøk 😄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Butter skrev:

Nå begynner det så smått å nærme seg innsett av fryseegg i naturlig syklus. Dette har jeg ventet lenge på. Etter SA i februar har jeg hatt en rekke avbrutte forsøk av ulike grunner. Det har vært utrolig tøft. Nå etter sommeren har håjeg gått på menopur for å få en eggløsning (kun ett egg, skal ikke hente ut noen). Satt ovitrelle på tirsdag og skal (dersom det ikke skjer noe helt uventet) sette inn et blastocyst på mandag. Gleder meg sånn 😄. Så vet jeg jo at jeg etter det har ca to uker med uutholdelig ventetid foran meg, som selvfølgelig kan ende negativt. Men nå skal jeg hvertfall ha et forsøk 😄

Oj, så spennende👏 Jeg venter også på fryseforsøk etter sa i juli. Skal starte på medisiner  ved neste mens 😊 håper så inderlig det går denne gangen! Blir spennende å følge med på deg😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Aaa08 skrev:

Siden det skjer noe med eggene mine etter dag 3.. Jan jeg nekte å sette inn egg på dag 3 på Riks? Syntes det er best å vente til dag 5, sist har ingen overlevd så lenge så tror problemet ligger der

Jeg nektet å dette inn på dag 3 forrige gang. De hadde delt seg litt dårlig, og jeg fikk derfor først tilbud om å dette inn to, men det kan Jeg ikke av ulike årsaker. Ba dem derfor fortsette å dyrke dem, og neste dag hadde ingen delt seg videre. Dette var på riksen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Butter skrev:

Nå begynner det så smått å nærme seg innsett av fryseegg i naturlig syklus. Dette har jeg ventet lenge på. Etter SA i februar har jeg hatt en rekke avbrutte forsøk av ulike grunner. Det har vært utrolig tøft. Nå etter sommeren har håjeg gått på menopur for å få en eggløsning (kun ett egg, skal ikke hente ut noen). Satt ovitrelle på tirsdag og skal (dersom det ikke skjer noe helt uventet) sette inn et blastocyst på mandag. Gleder meg sånn 😄. Så vet jeg jo at jeg etter det har ca to uker med uutholdelig ventetid foran meg, som selvfølgelig kan ende negativt. Men nå skal jeg hvertfall ha et forsøk 😄

Ååå så spennene. Da er jeg rett bak deg. For jeg skal begynne på tabletter for fryst førsøk nå ved mens så ut ifra appen jeg har får jeg mens ikke nå førstkommende mandag men neste mandag altså første uka i sept og da blir det innsett andre uka i sept 🙂 nå får vi håpe det sitter hos oss begge to så vi får verdens fineste julegave i år 😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2018 den 22.57, Blomst37 skrev:

Godt å høre at det gikk bra!😃👍🏻 Jeg måtte ta 1 Lutinus den første dagen. Masse lykke til og vi håper at du får gode nyheter!💗🤞🏻

😃 Må bare si med en gang at Lutinus var noe lidelige greier🤢 Heldigvis bare 2 uker..! Håper de går fort😂😂 Jeg håper på gode nyheter på onsdag, vil at flest mulig skal bli befruktet🙈👏 Takk😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2018 den 14.21, Butter skrev:

Jeg tok ut egg relativt tidlig på dagen og fikk beskjed om å ta 2 lutinus den kvelden. Etter det skull jeg ta tre ganger om dagen, en om gangen.

Ja jeg vil tro jeg egentlig skulle tatt 2.. Men siden vi har mange timer med reising,og var veldig dårlig etter smertestillende, bestemte jeg meg for å vente til jeg kom hjem😊 Regner med det går greit, utfra hva jeg leser om denne medisinen😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.8.2018 den 12.20, Shake90 skrev:

Trist og lei dag 😑

Var til fertilitetssjekk hos privat klinikk i går. Vi har tidligere blitt undersøkt hos gynekolog, hvor problemet er at jeg ikke har eggløsning. Samboeren har tatt spermprøve og fått normale resultater. Da vi var til konsultasjon i går ble jeg undersøkt og vist at eggene var der, men det er mulig kommunikasjonssvikt  mellom hormonene som skal aktivere eggeløsningen. Derfor ble det forespeilet at vi skulle prøve med en lavdose hormonstimulering av sprøyter i første omgang. For å sette i gang eggløsningen.

Etter samtale med lege, ventet vi på samtale med sykepleier hvor vi skulle gå igjennom førstegangsbehandlingen. Men da sykepleier kom kunne hun fortelle at spermprøven var av svært lav kvalitet. Ble helt satt ut og klompen vokste i halsen. Det kom så uventet! De skulle vaske prøven og gjøre ny prosedyre om prøve bedret seg. I mens begynte sykepleieren å prate om at mulig å måtte rett over til prøverør og da ICSI. Så også rubrikken for eggdonor. Prøve ble ikke bedret etter vask. Derfor ble alt satt på vent og de ville ta ny spermprøve, men må nå vente 4 uker. Det var et nederlag for vår del, da vi hadde forventninger om å starte nå, da vi har ubeskyttet samleie i 4 år. Men samboeren har jo fått svar tidligere om normale spermaktivitet og nå plutselig svært lav aktivitet 🤨 Han ble selv skuffet, da han en en aktiv, frisk, ikke-røykende, aldri ekstra testo.tilskudd eller lignende. Har andre opplevd ulike svar på spermprøvene??

Nå er det 4 uker på vent, uten noen tiltak jeg skal gjøre i mellomtiden. Mørkehullet ble plutselig stort 😞

Dette var veldig leit😞 Vi har vært prøvere i 3 år, og er nå først gjennom vårt første ivf.. Pga min samboer har lav og dårlig kvalitet på sperm.. Så dette kan jeg kjenne meg igjen i.. Hans prøver var veldig dårlige under utredning. Men under ivf var prøven faktisk litt bedre, og de var veldig positive til at eggene skulle bli befruktet😊 Det kan vel variere litt, men skulle ikke tro det var så stor forskjell fra normal til «dårlig», hvis du skjønner meg. Min samboer sliter med og prestere når dette blir gjort på sykehus, men sist tok han prøven på hotellet vi lå på. Kan også ha noe med saken og gjøre.. Men uansett, så finnes det løsninger hvis dette skulle stemme i ditt tilfelle. Eggløsningen blir det nok ordning på også😃 Vet det er fort gjort og mørklegge alt ved en slik beskjed, men dette kommer dere igjennom! Med nedover bakke kommer det alltid oppover bakke også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 4 uker siden jeg mistet og det er ikke tegn på mensen. Bare mensen murringer til tide😏 

Så da er det ikke noe annet å gjøre enn å vente og vente😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2018 den 14.26, Butter skrev:

Nå begynner det så smått å nærme seg innsett av fryseegg i naturlig syklus. Dette har jeg ventet lenge på. Etter SA i februar har jeg hatt en rekke avbrutte forsøk av ulike grunner. Det har vært utrolig tøft. Nå etter sommeren har håjeg gått på menopur for å få en eggløsning (kun ett egg, skal ikke hente ut noen). Satt ovitrelle på tirsdag og skal (dersom det ikke skjer noe helt uventet) sette inn et blastocyst på mandag. Gleder meg sånn 😄. Så vet jeg jo at jeg etter det har ca to uker med uutholdelig ventetid foran meg, som selvfølgelig kan ende negativt. Men nå skal jeg hvertfall ha et forsøk 😄

Herlig at du har kommet så langt denne gangen!! Masse masse lykke til 💗👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hollymolly skrev:

Nesten 4 uker siden jeg mistet og det er ikke tegn på mensen. Bare mensen murringer til tide😏 

Så da er det ikke noe annet å gjøre enn å vente og vente😔

Det tok ca 5 uker sist jeg mistet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...