Gå til innhold

Feminismens skyld? Dating? Fattige kvinner?


regine

Anbefalte innlegg

Gjest C.Tramell
56 minutter siden, Mrs.Purdey said:

Dette er tilfelle. Har lest et par tråder her inne om hvor frekt det er at en man åpner døren for en kvinne.....     

Huff, sånt synes jeg det er direkte flaut å lese. Altså, jeg skjønner jo hvordan de tenker og aner noe av oppgittheten som ligger bak, men jeg synes det blir for dumt. Ikke bare det, sånt dreper forståelig nok sympatien både for kvinner og kvinnesaken hos enkelte. Jeg synes det er vanvittig å klage på at menn er høflige, oppmerksomme og vennlige mot oss. Himmel og hav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, regine skrev:

Jeg oppfatter faktisk ikke at verden har blitt sånn- men jeg ser og opplever ofte at vi i NORGE generelt sett er ganske uhöflige mot hverandre. Dörer slippes i ansiktet på den som kommer bak, man trenger seg på tog/buss/trikk för noen har fått gå av, man er generelt lite oppmerksom på sine omgivelser og ens egen virkning på det. 

Når det er sagt, så mener jeg at man godt kan diskutere normene for hva en mann skal gjöre og hva skal en kvinne gjöre. Og poenget i denne tråden var vel nettopp at en del menn mener at kvinner skal väre slik og sånn (altså ydmyke og «tradisjonelt feminine» ) samtidig som de sammen mennene absolutt ikke skal spandere noe som helst på henne. For da gjelder ikke den tradisjonelle mannsrollen med å väre den som er forsörger lenger. For mener man at kvinner skal väre ifht en viss mal, så må jo menn väre tilsvarende. 

Men du virker ikke å kunne vise til noe konkret, særlig ikke at disse mennene mener at begge deler bør være tilfelle på en gang. Man kan tross alt helt fint mene at kvinner og menn ikke burde vært likestilte, men samtidig at også kvinner bør betale for seg når vi tross alt er det, uten at det ligger noen selvmotsigelse i dette. Tvert imot vil jeg tro mange heller reagerer på de som ønsker å være likestilte mannen på positive områder, men fortsatt få godene, som det å slippe å betale for seg tross alt er. Jeg misstenker at du konstruerer meninger som er lette å latterliggjøre, heller enn å argumentere mot reelle meninger, men vis gjerne at jeg tar feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Nå har verden blitt slik at dama blir dritsur når han spanderer, åpner døren for henne og trekker ut stolen...  det som i andre land blir kalt en gentleman er i norge en mann som ved disse handlingene forteller en dame at hun er ute av stand til å åpne en dør og dermed evneløs, ute av stand til å tjene penger og dermed er en snylter og er skjør som porselen fordi hun ikke evner å sette ræva på en stol.... 

Ikke rart folk blir forvirret. 

Jeg har hørt om lignende, og det er jo bare tragikomisk. Det er altså ikke OK å vise høflighet eller være "gentleman" lengre. Lurer på hvordan Norge er om hundre år. Lite varmt og hyggelig miljø, vil matche været godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...